2.5 roku z Omegą

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witajcie,

Tak sobie rozmyślam o mojej Omedze, w zasadzie to już nie mojej bo znalazła nowego nabywcę. Tak na marginesie następcą Omy jest Pug 607 2.7 HDI którego śmiało wszystkim polecam...
Małe podsumowanie:
2.5 DTI z 2002 automat zza Odry od handlarza
kupiłem Omę za 36.000
dołożyłem:
regeneracja wtrysków 4600 ( w sumie , w trzech rzutach )
kolektor dolotowy 1600
awaria turbiny 2200
przepływka 600
łatanie IC 200
reflektor przedni 250
klocki 600
tarcze 500
przeczyszczenie kierownicy turbiny 450
4 x olej z filtrami 1000
2 x filtr paliwa 450
opony zima 1300
opony lato 900
holowanie z Austrii 1800
koszt kredytu przez 1.5 roku ( szacuję że ze 3500 )
paliwo w sumie jakieś 25.000
ubezpieczenie 6000
mandaty
i pewnie coś jeszcze o czym zapomniałem
to wszystko w trakcie 2.5 roku i 55000 km
Sprzedałem gada za 15000.

SZOK !!! - albo żle policzyłem albo dzienny koszt posiadania Omegi wynosił w moim przypadku 80 zł a kto wie czy nie bliżej 100 zł.
Faktem jest że strasznie w d... dostałem przez tą turbinę i holowanie ale i tak reszta kosztów przyprawia mnie o zawroty głowy ...

Czy Wy też tak macie ?
Pozdrawiam
Piotr

  
 
Cytat:
2010-06-22 02:17:51, p123 pisze:
Czy Wy też tak macie ? Pozdrawiam Piotr


Większość z nas ma benzynę (niektórzy z gazem). Za cenę Twojego holowania z Austrii my mamy cały silnik...
No a dieselki jak wiadomo są oszczędne, mało palą itd. Miód malina
  
 
Cytat:
2010-06-22 07:32:50, ilku pisze:
Większość z nas ma benzynę (niektórzy z gazem). Za cenę Twojego holowania z Austrii my mamy cały silnik... No a dieselki jak wiadomo są oszczędne, mało palą itd. Miód malina


  
 
dlaczego nie kupuje się diesla...

regeneracja wtrysków 4600
kolektor dolotowy 1600
awaria turbiny 2200
przepływka 600
łatanie IC 200
przeczyszczenie kierownicy turbiny 450

w sumie 10.000 pln + trochę nerwów za przyjemność posiadania nowoczesnego klekota.
szczerze współczuję nabycia kolejnego klekota
bardzo dziękuję za to zestawienie - czasem się wahałem, czy stare mv6 to dobry pomysł - teraz juz wiem, że rewelacyjny
  
 
Cytat:
2010-06-22 09:08:42, 7gsi pisze:
dlaczego nie kupuje się diesla... regeneracja wtrysków 4600 kolektor dolotowy 1600 awaria turbiny 2200 przepływka 600 łatanie IC 200 przeczyszczenie kierownicy turbiny 450 w sumie 10.000 pln + trochę nerwów za przyjemność posiadania nowoczesnego klekota. szczerze współczuję nabycia kolejnego klekota bardzo dziękuję za to zestawienie - czasem się wahałem, czy stare mv6 to dobry pomysł - teraz juz wiem, że rewelacyjny


Dokładnie to jest podsumowanie. Ja też się nasluchałem o oszczedności diesli...ba nawet kiedyś latałem W124 2.0D ale juz nigdy więcej.
Jak sobie pomyślę jakie auto byloby za 35 tys (oczywiście z LPG) to .........
Cytat:
2010-06-22 02:17:51, p123 pisze:
Tak na marginesie następcą Omy jest Pug 607 2.7 HDI którego śmiało wszystkim polecam...


Muszę sie do tego odnieść.... poczekamy 2,5 roku....albo zmądrzejesz sprzedasz to i kupisz benza z LPG
  
 
może nie 2,5 roku ale niech dojdzie do lat omegi

ojciec ma 1.9TDI w golfie (110 koni - ponoć ta najlepsza opcja)
od nowości z salonu i tylko on jeździ przebieg 180kkm
od jakiegoś czasu zaczęły się rózne "regeneracje" pomp turbin przepływek i innych śmieci

na tę chwilę ok 5000zł ale lepiej nie będzie

auto regularnie co 3 miesiące w serwisie i nie nadaje się do jazdy przez 2 dni

i wtedy tęsknie spoglada na omegę

p.s. - kupił nowego za 76000 żeby mieć spokój więc jakby nie liczyć kalkulacja jest po chuju nie wspominając o tym jak chujowe jest to auto

i na HDI przyjdzie czas więc lepiej za wczasu się go pozbyć
  
 
Cytat:
i na HDI przyjdzie czas więc lepiej za wczasu się go pozbyć


Też tak myślę


Co do diesli to ja jakbym kupował to za max 3000 zł jakiegoś 405 czy 205. I jeździł aż się rozpieprzy. Remontować nie opłaca się i nie szkoda takiej kasy.
  
 
Czołem,

Takie 2.7 HDI ma 204 KM i coś koło 400 Nm - na prawdę fajnie to jeździ i pali mniej niż Oma ( moja .... ). Co do serwisu to jak na razie wydałem parę złotych na przegląd z pieczątką w książce, wymianę piszczącej rolki i napinacza paska wielorowkowego i letnie opony 17.
Prawie kupowałem już 607 z 3.0 benzyna ale 17-18 średniego spalania po mieście mnie powstrzymało.
Wracając do tematu, zastanawiam się czy po prostu mam pecha i się posypało to wszystko z listy. Kupiłem kolejnego klekota licząc że ewentualny pech już mnie opuścił. Te silniki są podobno bardzo trwałe ... czego niestety nie można powiedzieć o skrzyniach. Dziś wymieniałem olej w automacie i uświadomiono mi że za 25-35kkm mogę spodziewać się kłopotów. Jak się rozejrzałem po placu i hali SAMKO w Wawie to o zgrozo zobaczyłem 3 takie Pugi jak mój
Tak czy inaczej , czy ktoś z posiadaczy V6 mógłby w skrytości ducha zajrzeć sobie głęboko w oczy i zrobić takie zestawienie jak moje ale dla benzyny, tak z dwóch , trzech lat dla porównania.

Pozdrawiam
Piotr
  
 
Moją pierwszą Omegę miałem 3 lata.
3.0 automat '98 sedan w wersji Sport.
Sprowadzona z pomocą kolegów z Niemiec.
Wyniosła mnie wtedy ok. 15000 zł.
Włożyłem w nią max 3000 zł na różne drobne naprawy, oleje płyny filtry itp.
Do tego pakiet Irmscher (zderzaki, progi, listwy na drzwi, kiera) + lakiernik = 2000 zł, z czego odeszło parę stówek za stare graty.
Drugie 15000 zł poszło na Pb Gazu nigdy nie miała.
Po tych 3 latach sprzedałem za 15800 zł.
  
 
15000 zł na pb do v6 na 3 lata ??? - rewelacja, chyba że masz małe przebiegi, ja robię 20000 do 25000 rocznie i liczę 11,5 średniego spalania. Z drugiej strony patrząc moja pierwsza Omega, 130-konny TD psuł się bardzo nieznacznie, teraz faktycznie widzę że to była regulacja pompy za 700 zł , napinacz paska osprzętu coś koło 450 i automat przy 300kkm za 10000 od Mariosa + standardy olej klocki tarcze filtry. Sprzedałem po 5-ech latach bo posypała się blacha ...
  
 

Ja musze sie przyznac,ze miałem chwile słabosci
i zamyslałem o zmianie na OSZCZEDNE DTI
Ale całe szczescie nawróciłem sie na odpowiednią drogę
i juz mysle trzeżwo
  
 
Cytat:
2010-06-22 19:27:53, p123 pisze:
15000 zł na pb do v6 na 3 lata ??? - rewelacja, chyba że masz małe przebiegi, ja robię 20000 do 25000 rocznie i liczę 11,5 średniego spalania. Z drugiej strony patrząc moja pierwsza Omega, 130-konny TD psuł się bardzo nieznacznie, teraz faktycznie widzę że to była regulacja pompy za 700 zł , napinacz paska osprzętu coś koło 450 i automat przy 300kkm za 10000 od Mariosa + standardy olej klocki tarcze filtry. Sprzedałem po 5-ech latach bo posypała się blacha ...



a ON jest za darmo ze tak liczysz? :>
  
 
A już nosiłem się ze sprzedażą swojej Mesi (rok 99,pełna wersja z cudami, 2.5 V6 bena i gasss w automacie) i stwierdziłem, że jak mam dostać za nią z 10 000 zeta ( przebieg 190 000) , to stwierdziłem, że wymienię jej to i owo ( to co trzeba , rozrząd , tarcze świece kable i inne), wpakowałem 2000 zeta, raz byłem w u kolegi Borówki na szczelność pokryw i będę dalej jeździł. Jeżdżę już 5 lat i dalej będę tłuk Mesie, pakowna, zgrabna, wszystko mi się zmieści. Mały sentyment, czasem mnie wk...i. Paradoks polega na tym, ze jak ją kupowałem, żona brała rozwód ze mną , że za duży że spalanie itd.... Teraz , jak ja chciałem sprzedać, to się wręcz rozdarła jak Rejtan na Targowicy, ze nie zmieniać, ze fajny wygodny i tyle już z nami jest.... sentyment... i co mam robić???
  
 
Aha, odnośnie Peugeot 607 -mki w dieslu 2.0, podobną ma mój szef, kupił 3-latka z przebiegiem 145 000 wiec licznik pewnie oryginał, kraj pochodzenia Francja. Cacy był przez pierwsze 3 tygodnie, po deszczach rozpoczyna się disco na panelu kompa, przegląd kodów niesprawności. Ostatnio dziwnie z rury wali ( turbina umiera???). Najśmieszniejsze jest to, ze miał bene i LPG w aucie a zamarzył mu się diesel, pewnie zamienił stryjek siekierkę na kijek. dzisiaj przebąkiwał, ze chyba strzał w kolano wykonał zmianą samochodu ( miał 406 w sekwencji).
  
 

BenzynaPrzebiegŚr. spalanie ogólneŚr. Spalanie chwilowePrzebieg ogólny CenaCena benzyny
2 855,63 l 22 922,9 km min. 12,36 l/100km min. 6,95 l/100km249 424 km 12 214,25 zł śr. 4,24 zł/l


mi takie wyszly dane z uzytkowania C30SE. Wiekszosc kilometrow niestety po miescie i noga niezbyt lekka


[ wiadomość edytowana przez: fatboy82 dnia 2010-06-22 21:19:30 ]
  
 
Cytat:
2010-06-22 16:54:29, p123 pisze:
Tak czy inaczej , czy ktoś z posiadaczy V6 mógłby w skrytości ducha zajrzeć sobie głęboko w oczy i zrobić takie zestawienie jak moje ale dla benzyny, tak z dwóch , trzech lat dla porównania. Pozdrawiam Piotr



odwdzięczę się za Twoje zestawienie - jutro wklepię własne.

będzie hartkor
  
 
Cytat:
2010-06-22 16:54:29, p123 pisze:
Tak czy inaczej , czy ktoś z posiadaczy V6 mógłby w skrytości ducha zajrzeć sobie głęboko w oczy i zrobić takie zestawienie jak moje ale dla benzyny, tak z dwóch , trzech lat dla porównania. Pozdrawiam Piotr



A pronciem bardzo ale tak bardziej ogólnikowo, bo za duzo by pisac trzeba by było.

Koszty exploatacji (filtry, płyny, klocki itp) - 7364 PLN (w tym instalka PG za 3400 PLN)
Wymiany olei, filtrów co 10 tyś a mozna rzadziej.

Awarie (czyli wszytko co przestało dziłać a nie było w moim mniemaniu częścią exploatacyjną) - 1832 PLN - największy wydateg to wymiana uszczelki pod kolektorem wydechowym - 530 pln

Moje ulubione czyli :
Dodatki i uzupełnienia (auto nie było idealne po kupnie a i z czasem warto było założyć xenon, szperę i tp) - 4268 PLN

Spalanie w trasie max 12l LPG (chyba ze latam za Brutalem wtedy 13 l)
Miasto 16 l (nawet jak mi sondy ostatnio "przysłabły" to sie w 19 mieściłem)
Jak by tu napisać...może nic nie napisze a wnioski sam wyciągniesz jakie będziesz chciał

P.S. Plik w exelu z datami i przebiegiem do wglądu



[ wiadomość edytowana przez: Mr_Brayan dnia 2010-06-22 22:05:47 ]
  
 
4 lata uzytkowania omegi i w oleje filtry rozrzady nabijanie klimy zawiecha filtry gazu itd poszlo 7tys, wymiana glowic z cala reszta + ciagniecie dziada z niemiec prawie 3tys ...
Od maja 2008 wlalem w nia 6173 litry paliwa z czego 5525l LPG i 647l PB na kwote 13972,80

  
 
Co by sie w benzynie nie robiło. To i tak taniej wyjdzie tuningowawnie dodawanie cudów na kiju szper dodatkowych tarczek w automacie, 5 biegu czy pakietów zewnetrznych to lepiej ladować w ulepszenia a nie zeby tylko dało sie jezdzic.
  
 
Cytat:
2010-06-22 19:27:53, p123 pisze:
15000 zł na pb do v6 na 3 lata ??? - rewelacja, chyba że masz małe przebiegi, [..] Sprzedałem po 5-ech latach bo posypała się blacha ...


Masz odrazu odpowiedź
Rzadko jeździłem w zimie żeby ruda tak nie wpieprzała
Poza tym przez ponad pół roku miałem firmowe auto.
Omegą zrobiłem z 35000 km.