forum klubowedołącz do klubulista klubowiczówauta klubowiczowclub assistance
  

2.5 roku z Omegą

  
 Sortuj posty wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wyświetlony od najstarszych postów <<
1 2»
 Autor 
 2010-06-22 02:17:51

Witajcie,

Tak sobie rozmyślam o mojej Omedze, w zasadzie to już nie mojej bo znalazła nowego nabywcę. Tak na marginesie następcą Omy jest Pug 607 2.7 HDI którego śmiało wszystkim polecam...
Małe podsumowanie:
2.5 DTI z 2002 automat zza Odry od handlarza
kupiłem Omę za 36.000
dołożyłem:
regeneracja wtrysków 4600 ( w sumie , w trzech rzutach )
kolektor dolotowy 1600
awaria turbiny 2200
przepływka 600
łatanie IC 200
reflektor przedni 250
klocki 600
tarcze 500
przeczyszczenie kierownicy turbiny 450
4 x olej z filtrami 1000
2 x filtr paliwa 450
opony zima 1300
opony lato 900
holowanie z Austrii 1800
koszt kredytu przez 1.5 roku ( szacuję że ze 3500 )
paliwo w sumie jakieś 25.000
ubezpieczenie 6000
mandaty
i pewnie coś jeszcze o czym zapomniałem
to wszystko w trakcie 2.5 roku i 55000 km
Sprzedałem gada za 15000.

SZOK !!! - albo żle policzyłem albo dzienny koszt posiadania Omegi wynosił w moim przypadku 80 zł a kto wie czy nie bliżej 100 zł.
Faktem jest że strasznie w d... dostałem przez tą turbinę i holowanie ale i tak reszta kosztów przyprawia mnie o zawroty głowy ...

Czy Wy też tak macie ?
Pozdrawiam
Piotr

2014-10-25 23:00
  
 
 2010-06-22 07:32:50

Cytat:
2010-06-22 02:17:51, p123 pisze:
Czy Wy też tak macie ? Pozdrawiam Piotr


Większość z nas ma benzynę (niektórzy z gazem). Za cenę Twojego holowania z Austrii my mamy cały silnik...
No a dieselki jak wiadomo są oszczędne, mało palą itd. Miód malina
2018-07-24 07:43
  
 
 2010-06-22 08:32:56

Cytat:
2010-06-22 07:32:50, ilku pisze:
Większość z nas ma benzynę (niektórzy z gazem). Za cenę Twojego holowania z Austrii my mamy cały silnik... No a dieselki jak wiadomo są oszczędne, mało palą itd. Miód malina


2017-02-04 13:04
  
 
 2010-06-22 09:08:42

dlaczego nie kupuje się diesla...

regeneracja wtrysków 4600
kolektor dolotowy 1600
awaria turbiny 2200
przepływka 600
łatanie IC 200
przeczyszczenie kierownicy turbiny 450

w sumie 10.000 pln + trochę nerwów za przyjemność posiadania nowoczesnego klekota.
szczerze współczuję nabycia kolejnego klekota
bardzo dziękuję za to zestawienie - czasem się wahałem, czy stare mv6 to dobry pomysł - teraz juz wiem, że rewelacyjny
2018-07-09 09:43
  
 
 2010-06-22 10:52:02

Cytat:
2010-06-22 09:08:42, 7gsi pisze:
dlaczego nie kupuje się diesla... regeneracja wtrysków 4600 kolektor dolotowy 1600 awaria turbiny 2200 przepływka 600 łatanie IC 200 przeczyszczenie kierownicy turbiny 450 w sumie 10.000 pln + trochę nerwów za przyjemność posiadania nowoczesnego klekota. szczerze współczuję nabycia kolejnego klekota bardzo dziękuję za to zestawienie - czasem się wahałem, czy stare mv6 to dobry pomysł - teraz juz wiem, że rewelacyjny


Dokładnie to jest podsumowanie. Ja też się nasluchałem o oszczedności diesli...ba nawet kiedyś latałem W124 2.0D ale juz nigdy więcej.
Jak sobie pomyślę jakie auto byloby za 35 tys (oczywiście z LPG) to .........
Cytat:
2010-06-22 02:17:51, p123 pisze:
Tak na marginesie następcą Omy jest Pug 607 2.7 HDI którego śmiało wszystkim polecam...


Muszę sie do tego odnieść.... poczekamy 2,5 roku....albo zmądrzejesz sprzedasz to i kupisz benza z LPG
2018-01-05 10:50
  
 
 2010-06-22 11:24:52

może nie 2,5 roku ale niech dojdzie do lat omegi

ojciec ma 1.9TDI w golfie (110 koni - ponoć ta najlepsza opcja)
od nowości z salonu i tylko on jeździ przebieg 180kkm
od jakiegoś czasu zaczęły się rózne "regeneracje" pomp turbin przepływek i innych śmieci

na tę chwilę ok 5000zł ale lepiej nie będzie

auto regularnie co 3 miesiące w serwisie i nie nadaje się do jazdy przez 2 dni

i wtedy tęsknie spoglada na omegę

p.s. - kupił nowego za 76000 żeby mieć spokój więc jakby nie liczyć kalkulacja jest po chuju nie wspominając o tym jak chujowe jest to auto

i na HDI przyjdzie czas więc lepiej za wczasu się go pozbyć
2015-12-15 21:08
  
 
 2010-06-22 15:40:59

Cytat:
i na HDI przyjdzie czas więc lepiej za wczasu się go pozbyć


Też tak myślę


Co do diesli to ja jakbym kupował to za max 3000 zł jakiegoś 405 czy 205. I jeździł aż się rozpieprzy. Remontować nie opłaca się i nie szkoda takiej kasy.
2013-09-03 21:52
  
 
 2010-06-22 16:54:29

Czołem,

Takie 2.7 HDI ma 204 KM i coś koło 400 Nm - na prawdę fajnie to jeździ i pali mniej niż Oma ( moja .... ). Co do serwisu to jak na razie wydałem parę złotych na przegląd z pieczątką w książce, wymianę piszczącej rolki i napinacza paska wielorowkowego i letnie opony 17.
Prawie kupowałem już 607 z 3.0 benzyna ale 17-18 średniego spalania po mieście mnie powstrzymało.
Wracając do tematu, zastanawiam się czy po prostu mam pecha i się posypało to wszystko z listy. Kupiłem kolejnego klekota licząc że ewentualny pech już mnie opuścił. Te silniki są podobno bardzo trwałe ... czego niestety nie można powiedzieć o skrzyniach. Dziś wymieniałem olej w automacie i uświadomiono mi że za 25-35kkm mogę spodziewać się kłopotów. Jak się rozejrzałem po placu i hali SAMKO w Wawie to o zgrozo zobaczyłem 3 takie Pugi jak mój
Tak czy inaczej , czy ktoś z posiadaczy V6 mógłby w skrytości ducha zajrzeć sobie głęboko w oczy i zrobić takie zestawienie jak moje ale dla benzyny, tak z dwóch , trzech lat dla porównania.

Pozdrawiam
Piotr
2014-10-25 23:00
  
 
 2010-06-22 17:08:04

Moją pierwszą Omegę miałem 3 lata.
3.0 automat '98 sedan w wersji Sport.
Sprowadzona z pomocą kolegów z Niemiec.
Wyniosła mnie wtedy ok. 15000 zł.
Włożyłem w nią max 3000 zł na różne drobne naprawy, oleje płyny filtry itp.
Do tego pakiet Irmscher (zderzaki, progi, listwy na drzwi, kiera) + lakiernik = 2000 zł, z czego odeszło parę stówek za stare graty.
Drugie 15000 zł poszło na Pb Gazu nigdy nie miała.
Po tych 3 latach sprzedałem za 15800 zł.
2013-09-03 21:52
  
 
 2010-06-22 19:27:53

15000 zł na pb do v6 na 3 lata ??? - rewelacja, chyba że masz małe przebiegi, ja robię 20000 do 25000 rocznie i liczę 11,5 średniego spalania. Z drugiej strony patrząc moja pierwsza Omega, 130-konny TD psuł się bardzo nieznacznie, teraz faktycznie widzę że to była regulacja pompy za 700 zł , napinacz paska osprzętu coś koło 450 i automat przy 300kkm za 10000 od Mariosa + standardy olej klocki tarcze filtry. Sprzedałem po 5-ech latach bo posypała się blacha ...
2014-10-25 23:00
  
 
 2010-06-22 19:52:23


Ja musze sie przyznac,ze miałem chwile słabosci
i zamyslałem o zmianie na OSZCZEDNE DTI
Ale całe szczescie nawróciłem sie na odpowiednią drogę
i juz mysle trzeżwo
2017-04-30 23:37
  
 
 2010-06-22 20:02:25

Cytat:
2010-06-22 19:27:53, p123 pisze:
15000 zł na pb do v6 na 3 lata ??? - rewelacja, chyba że masz małe przebiegi, ja robię 20000 do 25000 rocznie i liczę 11,5 średniego spalania. Z drugiej strony patrząc moja pierwsza Omega, 130-konny TD psuł się bardzo nieznacznie, teraz faktycznie widzę że to była regulacja pompy za 700 zł , napinacz paska osprzętu coś koło 450 i automat przy 300kkm za 10000 od Mariosa + standardy olej klocki tarcze filtry. Sprzedałem po 5-ech latach bo posypała się blacha ...



a ON jest za darmo ze tak liczysz? :>

-----------------
Omega A 3.0 24V wymiata na szosach :D

Granatowa 3.0 Czarnulka 3.0 Czarnulka 2.0
2018-11-18 02:40
  
 
 2010-06-22 20:09:07

A już nosiłem się ze sprzedażą swojej Mesi (rok 99,pełna wersja z cudami, 2.5 V6 bena i gasss w automacie) i stwierdziłem, że jak mam dostać za nią z 10 000 zeta ( przebieg 190 000) , to stwierdziłem, że wymienię jej to i owo ( to co trzeba , rozrząd , tarcze świece kable i inne), wpakowałem 2000 zeta, raz byłem w u kolegi Borówki na szczelność pokryw i będę dalej jeździł. Jeżdżę już 5 lat i dalej będę tłuk Mesie, pakowna, zgrabna, wszystko mi się zmieści. Mały sentyment, czasem mnie wk...i. Paradoks polega na tym, ze jak ją kupowałem, żona brała rozwód ze mną , że za duży że spalanie itd.... Teraz , jak ja chciałem sprzedać, to się wręcz rozdarła jak Rejtan na Targowicy, ze nie zmieniać, ze fajny wygodny i tyle już z nami jest.... sentyment... i co mam robić???
2010-10-10 20:41
  
 
 2010-06-22 20:18:56

Aha, odnośnie Peugeot 607 -mki w dieslu 2.0, podobną ma mój szef, kupił 3-latka z przebiegiem 145 000 wiec licznik pewnie oryginał, kraj pochodzenia Francja. Cacy był przez pierwsze 3 tygodnie, po deszczach rozpoczyna się disco na panelu kompa, przegląd kodów niesprawności. Ostatnio dziwnie z rury wali ( turbina umiera???). Najśmieszniejsze jest to, ze miał bene i LPG w aucie a zamarzył mu się diesel, pewnie zamienił stryjek siekierkę na kijek. dzisiaj przebąkiwał, ze chyba strzał w kolano wykonał zmianą samochodu ( miał 406 w sekwencji).
2010-10-10 20:41
  
 
 2010-06-22 20:21:02


BenzynaPrzebiegŚr. spalanie ogólneŚr. Spalanie chwilowePrzebieg ogólny CenaCena benzyny
2 855,63 l 22 922,9 km min. 12,36 l/100km min. 6,95 l/100km249 424 km 12 214,25 zł śr. 4,24 zł/l


mi takie wyszly dane z uzytkowania C30SE. Wiekszosc kilometrow niestety po miescie i noga niezbyt lekka


-----------------
Omega A 3.0 24V wymiata na szosach :D

Granatowa 3.0 Czarnulka 3.0 Czarnulka 2.0

[ wiadomość edytowana przez: fatboy82 dnia 2010-06-22 21:19:30 ]
2018-11-18 02:40
  
 
 2010-06-22 21:15:07

Cytat:
2010-06-22 16:54:29, p123 pisze:
Tak czy inaczej , czy ktoś z posiadaczy V6 mógłby w skrytości ducha zajrzeć sobie głęboko w oczy i zrobić takie zestawienie jak moje ale dla benzyny, tak z dwóch , trzech lat dla porównania. Pozdrawiam Piotr



odwdzięczę się za Twoje zestawienie - jutro wklepię własne.

będzie hartkor
2018-07-09 09:43
  
 
 2010-06-22 21:57:15

Cytat:
2010-06-22 16:54:29, p123 pisze:
Tak czy inaczej , czy ktoś z posiadaczy V6 mógłby w skrytości ducha zajrzeć sobie głęboko w oczy i zrobić takie zestawienie jak moje ale dla benzyny, tak z dwóch , trzech lat dla porównania. Pozdrawiam Piotr



A pronciem bardzo ale tak bardziej ogólnikowo, bo za duzo by pisac trzeba by było.

Koszty exploatacji (filtry, płyny, klocki itp) - 7364 PLN (w tym instalka PG za 3400 PLN)
Wymiany olei, filtrów co 10 tyś a mozna rzadziej.

Awarie (czyli wszytko co przestało dziłać a nie było w moim mniemaniu częścią exploatacyjną) - 1832 PLN - największy wydateg to wymiana uszczelki pod kolektorem wydechowym - 530 pln

Moje ulubione czyli :
Dodatki i uzupełnienia (auto nie było idealne po kupnie a i z czasem warto było założyć xenon, szperę i tp) - 4268 PLN

Spalanie w trasie max 12l LPG (chyba ze latam za Brutalem wtedy 13 l)
Miasto 16 l (nawet jak mi sondy ostatnio "przysłabły" to sie w 19 mieściłem)
Jak by tu napisać...może nic nie napisze a wnioski sam wyciągniesz jakie będziesz chciał

P.S. Plik w exelu z datami i przebiegiem do wglądu



[ wiadomość edytowana przez: Mr_Brayan dnia 2010-06-22 22:05:47 ]
2018-01-05 10:50
  
 
 2010-06-22 22:26:49

4 lata uzytkowania omegi i w oleje filtry rozrzady nabijanie klimy zawiecha filtry gazu itd poszlo 7tys, wymiana glowic z cala reszta + ciagniecie dziada z niemiec prawie 3tys ...
Od maja 2008 wlalem w nia 6173 litry paliwa z czego 5525l LPG i 647l PB na kwote 13972,80

2015-03-14 15:39
  
 
 2010-06-22 22:36:16

Co by sie w benzynie nie robiło. To i tak taniej wyjdzie tuningowawnie dodawanie cudów na kiju szper dodatkowych tarczek w automacie, 5 biegu czy pakietów zewnetrznych to lepiej ladować w ulepszenia a nie zeby tylko dało sie jezdzic.
2013-03-24 13:31
  
 
 2010-06-22 22:42:36

Cytat:
2010-06-22 19:27:53, p123 pisze:
15000 zł na pb do v6 na 3 lata ??? - rewelacja, chyba że masz małe przebiegi, [..] Sprzedałem po 5-ech latach bo posypała się blacha ...


Masz odrazu odpowiedź
Rzadko jeździłem w zimie żeby ruda tak nie wpieprzała
Poza tym przez ponad pół roku miałem firmowe auto.
Omegą zrobiłem z 35000 km.
2013-09-03 21:52