[MKVII) Zgubiłem ciśnienie 4-go go cylindra

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Od kilku m-cy przygotowywałem się do wymiany uszczelniaczy trzonków zaworów. Mierzyłem jakieś 6 m-cy temu ciśnienie na wszystkich cylindrach 13,5 ale bierze olej ( ok. 0,5 l/100km ), więc wymiana wskazana . Wczoraj zmierzyłem ponownie na 1-3=13,5
na 4-tym= 8,7 - tragedia. Chyba nie ma sensu wymieniać uszczelniaczy? bo zapewne puściły pierścienie w 4-tym cylindrze i nie ma to sensu ( trochę mnie to dziwi bo ess ciągnie jak bolid??? ). Pytania:
1/. Lanie do 4-go cylindra nafty ( co innego?) nie ma sensu?, bo raczej pierścień strzelił a nie zapiekł?
2/. Nie ruszać tego w ogóle (11/97,zetec, 90 KM, 230 tys.km) i jeździć z różanicem w ręku ,
3/. Przejść z mobil super 10w40 na najtańszy mineralny i czekać aż padnie?
4/. inne rozwiązanie??? ( oprócz szrotu )
Jeszcze jedno, za pierwszym razem mierzyłem na ciepłym silniku teraz na zimnym, więc może wcześniej na 4-tym też było mniej tylko się doszczelnił przez rozszerzalność cieplną, czy to możliwe?
  
 
Ja na początek wymienił bym pierścienie a jak by nie pomogło to szlif bo z uszczelniaczami to raczej nie wiele ma wspólnego.
  
 
Z tego co się ostatnio dowiedziałem to ciśnienie mierzy się na rozgrzanym silniku. A próbę olejową zawsze warto zrobić bo może pierścienie są ok a głowa puszcza.
A do tego czy to robić czy nie to musisz sam się zastanowić czy ci się to opłaca każdy podchodzi do tego inaczej.
  
 
No właśnie mechanik który mierzył uparł się, że na zimnym i tak zrobiliśmy. Poprzedni robiłem na ciepłym i było ok.
Cytat:
głowa puszcza


Nie bardzo rozumiem, głowica? sama w sobie, czy uszczelka pod nią
mało prawdopodobne.
Teraz szukam ciśnieniomierza i sam chcę zmierzyć ale te z allegro z wężykiem mają krótki gwint i do zeteca się nie wkręca, natomiast te sztywne są za krótkie i nie dochodzą do gniazda świecy.
  
 
Cytat:
natomiast te sztywne są za krótkie i nie dochodzą do gniazda świecy.


Dojdą.Wystarczy zdjąć dekiel zaworow.A co do ciśnienia na 4 garze,to ja bym obstawiał nagar na zaworze,ktory się nie domyka.
Cytat:
mierzyłem na ciepłym silniku


Ciśnienie cylindrow zawsze mierzymy na zimnym silniku.Najlepiej po nocy.Jeśli proba olejowa pokaże dobre ciśnienie,to pierścienie zgon,a jeśli nic się nie zmieni to zawor nie domyka.

Cytat:
bo raczej pierścień strzelił


Gdyby pierścień pękł,to słychać by było coś w rodzaju metalicznego dzwonienia w okolicach 4 gara,ale tylko na zimnym silniku.Po chwili (ok.2min) to ustaje,bo motor łapie temperaturę i likwidują się luzy.
 
 
Cytat:
2010-09-11 11:28:48, przemo2 pisze:
"Wystarczy zdjąć dekiel zaworów" ..... "A co do ciśnienia na 4 garze,to ja bym obstawiał nagar na zaworze,który się nie domyka".


Czy to się opłaca?,-wymiana uszczelki pokrywy zaworów ( 50 zł. zetec, 16V ),chyba że się mylę. Jeżeli chodzi o nagar na zaworze, to likwidacja tylko poprzez zdjęcie głowicy?. Czy może być tak, że po zastosowaniu innego oleju ten nagar może być usunięty ( choć mało prawdopodobne )
  
 
Cytat:
2010-09-12 07:07:00, sambor2 pisze:
Jeżeli chodzi o nagar na zaworze, to likwidacja tylko poprzez zdjęcie głowicy?. Czy może być tak, że po zastosowaniu innego oleju ten nagar może być usunięty ( choć mało prawdopodobne )


Gdzieś ostatnio widziałem specyfik do oczyszczania zaworów, który dolewa się raz na 1000km do pełnego zbiornika paliwa. Nie pamiętam jak się nazywał, ale wiem że coś takiego jest. Choć nie byłbym pewien na 100% czy to nagar na zaworze.
  
 
Załóżmy że to nagar , to dodatek do paliwa wyczyści go od spodu
( stopa zaworu ) a nie miejsce gdzie siada w gnieździe. Tu musiałby był dodatek do oleju chyba, że się mylę?.
  
 
Cytat:
2010-09-11 11:28:48, przemo2 pisze:
Ciśnienie cylindrow zawsze mierzymy na zimnym silniku.Najlepiej po nocy...



Bardzo ciekawa teoria. A możesz wyjaśnić czemu tak uważasz?
Zawsze myślałem że pomiar ciśnienia ma sens wyłącznie w normalnych warunkach pracy, czyli na zupełnie rozgrzanym silniku. Tylko wtedy ma to jakieś bezpośrednie przełożenie na sprawność w realnej pracy silnika.
Dodatkowo należy pamiętać że różne części silnika bywają wykonane z nieco innych materiałów, które mają różną rozszeżalność cieplną. Mówiąc prościej - niektóre "dziury" i przedmuchy na zimnym po prostu nie występują, więc taki pomiar to tylko maskowanie problemu.

  
 
jak jest zimny, to olej nie uszczelnia cylindrów i pierścieni. Wtedy widać, gdzie nie ma ciśnienia. Ja tak sprawdzałem, ale jedynie powietrzem i widać, gdzie szybciej ubywa...
  
 
u ciebie to jeszcze problemu nie ma z ciśnieniem ja mam po 7barów a na jednym 3 ciśnienie sprawdzana na ciepłym silniku
  
 
Cytat:
2010-09-23 12:53:38, surec pisze:
jak jest zimny, to olej nie uszczelnia cylindrów i pierścieni.



Ale jak jest ciepły to też nie uszczelnia. Chyba że go nalejesz sam jak w próbie olejowej.
  
 
Cytat:
2010-09-23 13:32:51, Cyneq pisze:
Ale jak jest ciepły to też nie uszczelnia. Chyba że go nalejesz sam jak w próbie olejowej.


ciepły, znaczy że olej jeszcze nie spłynął całkowicie, czyli coś tam uszczelnił. Ale nieważne, robi się na ciepłym silniku
  
 
Sam już nie wiem na zimnym czy rozgrzanym mierzyć?. Na razie jeżdżę i czekam co będzie dalej .