[126] wtrysk w malcu 2cyl

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco


Mam chytry plan J Jakby tu założyć wtrysk do malca. Wiem, pokiego mi to lepiej kupić lepszą furę ale takową już mam, a lubię różne bajery. Na przykład zapodaje fotkę silnika inż. Świątka. Troche skubany pokombinował z wtryskami i przepustnicą ale to akurat najmniejszy problem, instalacje ma założoną bardzo prosto i nieskomplikowanie dodam że pochodzi ona od cc 900 i ładnie działa ale jakby się temu bliżej przyjrzeć to pojawia się problem, jak tu wykombinować żeby komp nie podawał 4 impulsów na wtryskiwacz na 720˚ obr wału korbowego, mógłby mi ktoś przybliżyć działanie impulsatora i na jakiej on zasadzie sczytuje impulsy z koła pasowego i dlaczego ona ma na tym kole 69 zębów. Bo co do zapłonu to doszedłem jak to jest że iskra jest wtedy kiedy powinna być interesuje mnie tylko zagadnienie samego impulsu na wtyskiwacze, no i jak obejść brak czujnika ciśnienia powietrza i sondy λ?
  
 
Brak jednego zęba w kole pozwala ECU na ustalenie GMP tłoka, a to z kolei pozwala na dobranie odpowiedniego momentu zapłonu i wtrysku.

Bez czujnika ciśnienia może się obejść i zastosować wtrysk typu alpha-N czyli sterowanie na podstawie uchylenia przepustnicy (jest w tym malcu czujnik TPS) i obrotów.

Wtryskiwacz może podawać paliwo 4 razy, o ile zmniejszy mu się dwukrotnie czas wtrysku. To oczywiście wymaga zmiany mapy wtrysku.

to wszystko co napisałem dotyczy ogólnie układów wtrysku - nie wiem jakie są możliwości modyfikacji sterownika w cc900
  
 
Cytat:
Brak jednego zęba w kole pozwala ECU na ustalenie GMP tłoka, a to z kolei pozwala na dobranie odpowiedniego momentu zapłonu i wtrysku.




To kumam ale, czy przypadkiem szeryf Swiątek sobie niezrobił koła pasowego z o połowe mniejszą ilością zebów niż w silniku 4cyl ale to by było bez sensu, z rozmowy wynikło że ma 69 zebów i jeden odstęp. Zapłon pasuje gdyż w 900 są 2 cewki jedna daje na 1 i 4 cyl a 2 na 2 i 3 wiec jakby niebyło to sie zgadza, tylko co on z tym impulsem na wtrysk wywinoł bo zamiast spi ma mpi tyle że nie sekwencyjne w takim przypadku silnik by dostawał 2 razy za durzo paliwa niż potrzebuje, λ niema wiec sam sobie dawki niezmniejszy.
ECU jest wprawdzie przeprogramowane ale to niejest wymagane jest tylko pogrzebane pod jego 800 ale mówił że i tak rególuje najwiecej doborem wydajniejszych wtryskiwaczy a nie ECU. Pozatym w systemie działeją tylko czyjniki TPS, CTS, MAP oraz impulsator.
  
 
Cytat:
2005-01-27 23:08:09, RUFF pisze:
To kumam ale, czy przypadkiem szeryf Swiątek sobie niezrobił koła pasowego z o połowe mniejszą ilością zebów niż w silniku 4cyl ale to by było bez sensu, z rozmowy wynikło że ma 69 zebów i jeden odstęp. Zapłon pasuje gdyż w 900 są 2 cewki jedna daje na 1 i 4 cyl a 2 na 2 i 3 wiec jakby niebyło to sie zgadza, tylko co on z tym impulsem na wtrysk wywinoł bo zamiast spi ma mpi tyle że nie sekwencyjne w takim przypadku silnik by dostawał 2 razy za durzo paliwa niż potrzebuje, λ niema wiec sam sobie dawki niezmniejszy. ECU jest wprawdzie przeprogramowane ale to niejest wymagane jest tylko pogrzebane pod jego 800 ale mówił że i tak rególuje najwiecej doborem wydajniejszych wtryskiwaczy a nie ECU. Pozatym w systemie działeją tylko czyjniki TPS, CTS, MAP oraz impulsator.


Jak strojenie tego wtrysku odbywa się przez zmianę wtryskiwczy, to już lepiej zostawić gaźnik i wymieniać dysze . Cała przewaga wtrysku polega na tym może można go dowolnie ustawić. Poza tym każdy silnik wymaga innej ilości paliwa i innego kąta wyprzedzenia zapłonu, więc jeżdżenie maluchem na ustawieniach z 900-tki to byłaby po prostu jazda na rozregulowanym zapłonie i wtrysku.

Jeśli chodzi o "podwójny" wtrysk to już pisałem wyżej że nie ma z tym problemu, jeśli mapa zostanie zmieniona tak że będzie miał 2x krótszy czas wtrysku lub założone będą 2x mniejsze wtryskiwacze. Nawet przy wielopunkcie (bo tu jest jednopunkt) taki wielokrotny wtrysk nie ma większego znaczenia jeśli chodzi o kwestię osiągów, tylko jest trochę mniej ekologicznie/ekonomicznie.


[ wiadomość edytowana przez: schwepes dnia 2005-01-27 23:28:23 ]
  
 
Ruff a MegaSquirt ? jest opis na stronce klubowej bisa bodajze z wtryskiem. Zaprogramujesz sobie jak chcesz.
pozdrawiam.
  
 
wiesz jeśli masz troche kasy na zbyciu to możesz się obrócić np za komputerem w godula motor sport. oni robią takie bajery np do N kowych SC/CC może by coś wymodzili. No chyba że bardziej low budget
  
 
W 900 liczba impulsów sterujących wtryskiem nie jest stała w stosunku do obrotów wału. Wiem bo mierzyłem. W innych monowtryskach prawdopodobnie jest tak samo.
  
 
Na allegro był kiedyś do sprzedania maluch na wtrysku mechanicznym (nie pamiętam oznaczenia, mozę K-jetronic, w każdym bądź razie podobny system był chyba w golfie 1 GTI). No chyba, że musi być elektronika
  
 
k-jetronic odpada to by sie bardziej nadawało do 4cyl, Kurde niepowiem żeby ten malec jeżdził jak by był rozregulowany! jeden wtrysk jest od VW 1.6 a drugi niepamietam od czego, aktualnie komp jest ustawiony konkretnie pod ten silnik czyli jak akurat osiągnie optymalne obr to z wtrysków sie pewnie leje. Zapłon też można recznie skorygować tak jak w nanoplexie. W układnie niema czujników korygujących przez co dość łatwo ten układ ustawić jak mieszanka ma być w danym moencie bogata to bedzie i komp już na to nic nieporadzi bo niebedzie o tym wiedział. Widze że bede musiał jeszcze raz pomeczyć Świątka wypytać do reszty co i jak i założyć to jakiemuś niewinnemu malcowi.
  
 
a ja widzialem kiedys na allegro malca z wtryskiem od escorta xr3 bodajze
  
 
Odwiedziłem wczoraj szeryfa Świątka, i znowu go troche pomeczyłem... A że silnik jest już troche sławny, w sumie to tylko wtrysk mnie interesuje, to podziele sie troche informacjami.
Wtrysk jest jadnak założony od 1.1 MPI komputer cewka wiązka i czujniki są od punto. Pzepustnica jest konstrukcji własnej z dostosowanym TPS fiata, Wydatek paliwa jest dobrany wtryskiwaczami jeden jest od 1.0 a drugi od 1.6 silnika. Komputer jest faktycznie wystrojony pod ten silnik ale na zwykłym też jako tako pojedzie Ktoś już założył coś podobnego do malca?
  
 
ale swiatek rzezbe odstawil. sterowanie dawka paliwa poprzez zmiane wtryskiwaczy....
  
 
Oj każdy kombinuje jak może... A tobie kto silnik stroił? Założyłeś Chip wałek i co... dużo ci to dało?
  
 
Ruff a podobno 2cyl. silnik malca to dla Ciebie nie silnik wiec co tam kombinjesz...
  
 
Cytat:
2005-09-13 21:28:14, RUFF pisze:
Oj każdy kombinuje jak może... A tobie kto silnik stroił? Założyłeś Chip wałek i co... dużo ci to dało?



walek mam 866 czyli serie od 1.2 mpi. a co do reszty mysle ze schwepes najlepiej to opisal.
  
 
RUFF a jak te wtryski pracują? Czy obydwa zawsze razem, czy albo jeden albo drugi, czy np. 1.0 zawsze a drugi dołącza się okresowo w zależności np. od obciążenia. Zastanawia mnie to 1.0 i 1.6. Dlaczego nie 2 razy 1.2 albo 2 razy 1.4. No i to ma być mpi sekwencyjny. Przy mpi jednoczesnym byłoby to trochę klarowniejsze.
  
 
To nie jest mpi sekwencyjny za każdym razem oba leją. Na początku był jeden wtryskiwacz ale totalnie nie dawał rady pózniej dwa równe ale też było mało wiec założyli takie, teraz bedzie to trzeba zmienić bo jest budowany inny silnik.. W sumie to tajemnicą pozostaje dla mnie tylko sam komputer niewiem czy da sie z tego zkopiować nastawy?
  
 
a jest tam jakis ustawialny regulator cisnienia paliwa?
  
 
Z tego co widze to nie, zwykły standardowy od mpi.
  
 
Sugerowałem sekwencyjny bo wyczytałem że Punto ma Weber-Marelli sekwencyjny a sterownik jest stamtąd ponoć. Kombinowałem że można by połączyć wyjścia 1 i 4 [ew. 2 i3] do kupy i sterować tym sygnałem oba wtryski. Uzyskujemy 2 wtryski paliwa na jeden cykl pracy czyli mpi jednoczesny. Co do sterownika to czy sądzicie że oni zbudowali nową mapę wtrysku dla tego silnika? Kawał roboty by odwalili.