Classicauto CUP - Strona 51

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Trach, bach (dodane do regulaminu CA):

W samochodach Polski Fiat 125p można stosować następujące silniki:

­ karoseria do 1975r. silniki 1300 OHV i 1500 OHV,

­ karoseria do 1975r. Monte Carlo1600, Akropolis 1800 (replika wizualna)

­ karoseria po 1975r. (MR75) silniki 1300 OHV, 1500OHV, 1600OHV, 1600 DOHC, 1800DOHC

i 2000 DOHC (wszystkie zasilanie gaźnikowo)

Chyba było warto porozmawiać z P. Tomaszem - redakcja rozmawiała z A. Jaroszewiczem, który też potwierdził, że było 2000 w 125 - którym zresztą startował



[ wiadomość edytowana przez: pwr79 dnia 2015-05-29 10:51:38 ]
  
 
Bardzo ładnie
  
 
Cytat:
2000 DOHC (wszystkie zasilanie gaźnikowo)

Chyba było warto porozmawiać z P. Tomaszem - redakcja rozmawiała z A. Jaroszewiczem, który też potwierdził, że było 2000 w 125 - którym zresztą startował




No i co z tego ?
Produkowali - nie.
A że sobie w obr-poskładali, to nie oznacza, także że było to rozwiązanie fabryczne. Składali tam wiele wynalazków.
  
 
Cytat:
2015-05-29 12:59:46, gregor125 pisze:
No i co z tego ? Produkowali - nie. A że sobie w obr-poskładali, to nie oznacza, także że było to rozwiązanie fabryczne. Składali tam wiele wynalazków.



Jak to co? To że fiatem 125p można być normalnie klasyfikowanym w grupie dla aut z epoki a nie OPEN dla dziwnych wynalazków.

Przecież nie chodzi o produkowanie..... GREGOOOOOR czytaj ze zrozumieniem... jeżeli miało coś miejsce w historii i było rozwiązaniem zastosowanym przez fabrykę(nieważne w jakiej ilości) bez względu czy było w sprzedaży czy też nie kwalifikuje sie do danej grupy... regulamin CA jest dostępny można poczytać...
  
 
Cytat:
jeżeli miało coś miejsce w historii i było rozwiązaniem zastosowanym przez fabrykę(nieważne w jakiej ilości) bez względu czy było w sprzedaży czy też nie kwalifikuje sie do danej grupy... regulamin CA jest dostępny można poczytać...


Czytam , czytam.
Ale włożenie silnika 2.0 dohc do 125 p- nie było rozwiązaniem - zrobionym przez fabrykę.
Regulamin w tym momencie mówi jasno:

Jednostka napędowa musi pochodzić z gamy silników danej marki montowanych oryginalnie w
okresie produkcji danej wersji, generacji nadwozia. Nie są dozwolone zmiany systemu zasilania silnika:
gaźniki na wtrysk i odwrotnie, zmiana ilości gaźników. Nie są dozwolone nieoryginalne kolektory
wydechowe i dolotowe. Modyfiacje wtrysku oraz inne wątpliwości po konsultacji z właścicielem cyklu.
Dopuszcza się stosowanie innych silników pod warunkiem, że miało to miejsce w historii
(rozwiązania fabryczne). Dopuszcza się inne modyfiacje jednostki napędowej, które miały miejsce w
historii (rozwiązania fabryczne). W przypadku zaistnienia takich modyfiacji zawodnik jest zobowiązany
do przedstawienia stosownej dokumentacji lub materiałów archiwalnych przed imprezą lub podczas
badania kontrolnego w dniu imprezy.
Jednostka napędowa musi pochodzić z gamy silników danej marki montowanych oryginalnie
w okresie produkcji danej wersji, generacji nadwozia. Nie są dozwolone zmiany systemu zasilania
silnika: gaźniki na wtrysk i odwrotnie, zmiana ilości gaźników. Nie są dozwolone nieoryginalne kolektory
wydechowe i dolotowe. Modyfiacje wtrysku oraz inne wątpliwości po konsultacji z właścicielem cyklu.
  
 
Cytat:
2015-05-29 14:30:01, gregor125 pisze:
Czytam , czytam. Ale włożenie silnika 2.0 dohc do 125 p- nie było rozwiązaniem - zrobionym przez fabrykę. Regulamin w tym momencie mówi jasno: Jednostka napędowa musi pochodzić z gamy silników danej marki montowanych oryginalnie w okresie produkcji danej wersji, generacji nadwozia. Nie są dozwolone zmiany systemu zasilania silnika: gaźniki na wtrysk i odwrotnie, zmiana ilości gaźników. Nie są dozwolone nieoryginalne kolektory wydechowe i dolotowe. Modyfiacje wtrysku oraz inne wątpliwości po konsultacji z właścicielem cyklu. Dopuszcza się stosowanie innych silników pod warunkiem, że miało to miejsce w historii (rozwiązania fabryczne). Dopuszcza się inne modyfiacje jednostki napędowej, które miały miejsce w historii (rozwiązania fabryczne). W przypadku zaistnienia takich modyfiacji zawodnik jest zobowiązany do przedstawienia stosownej dokumentacji lub materiałów archiwalnych przed imprezą lub podczas badania kontrolnego w dniu imprezy. Jednostka napędowa musi pochodzić z gamy silników danej marki montowanych oryginalnie w okresie produkcji danej wersji, generacji nadwozia. Nie są dozwolone zmiany systemu zasilania silnika: gaźniki na wtrysk i odwrotnie, zmiana ilości gaźników. Nie są dozwolone nieoryginalne kolektory wydechowe i dolotowe. Modyfiacje wtrysku oraz inne wątpliwości po konsultacji z właścicielem cyklu.



OBRSO należał do FSO i był ich tunerem, to trochę tak jak by powiedzieć, że AMG nie jest fabrycznym rozwiązaniem(prototypy)... fabryka zakupiła ten silnik/silniki i na jej zlecenie/ zlecenie zarządu taki silnik wylądował w 125p w OBRSO.
  
 
Cytat:
OBRSO należał do FSO i był ich tunerem, to trochę tak jak by powiedzieć, że AMG nie jest fabrycznym rozwiązaniem(prototypy)... fabryka zakupiła ten silnik/silniki i na jej zlecenie/ zlecenie zarządu taki silnik wylądował w 125p w OBRSO.


OBRFSO - należało do fabryki -FSO.
Ale decyzje podejmowano tylko i wyłącznie w OBR.
Fabryka - nic nie kupowała. Kupował OBR -skąd mieli kasę to insza inszość.
I to oni sami sobie ustalali i koncypowali jaki silnik - podzespół - mogą włożyć i sprawdzić czy zda egzamin, czy jest sens, czy go nie ma. Na wniosek OBR-u - dopiero później były zamawiane przez fabrykę - wytypowane - podzespoły do seryjnej produkcji.
AMG - i jego przeróbki- nie są fabrycznym rozwiązaniem. To Mercedes stosuje rozwiazania sygnowane i wytypowane przez AMG.
To ja odbiję piłeczkę.
W latach 80- dokładnie w 1988 roku, powstał w Prodrive silnik BMW 1859 ccm 20 V - 5 zaworów na cylinder. Moc około 200 KM. Miał być alternatywą dla M3.
BMW testowało ten silnik – a właściwie PRodrive. Wyprodukowano około 10 takich silników.
Później ten sam silnik z głowicą 16 V- M42, był wdrożony do seryjnej produkcji.
Czy jeżeli będę miał w seryjnym BMW E30 – 318 IS taki silnik, będę mógł startować w cyklu CA – w klasie seryjnej ?
To tak samo jak z silnikiem z Fiata 2300. OBR włożyło do wyścigowego 125 taki silnik.
Mogę startować z takim silnikiem – Fiatem 125 ???
No niestety nie.
Także wszelkie dywagacje- na temat włożenia przez OBR- 2.0 DOHC- do Fiata 125- jako rozwiązania FABRYCZNEGO. Mijają się z tym co jest napisane w regulaminie.
Bo nie było to rozwiązanie fabryczne- Tylko koncepcja OBR.
  
 
Gregor jeżeli masz dokumentację że był taki 125p to czemu nie?
  
 
Regulamin przebudowano przychylnie dla 125p, ale puki co na liście startowej na Ułęż z Fiatów jest tylko 124 i 126p
  
 
Ja myślę że nie ma się co specjalnie napinać. CA Cup to rozrywkowa impreza i im więcej będzie ciekawych klasyków tym lepiej. A bardziej elastyczny regulamin będzie sprzyjał większej frekwencji w "klasie" 125p.
I tak jest w pytę bardzo współczesnych samochodów w tym cyklu


Bilo - są już 3 fiaty wpisane

Ale trasa to porażka - ani lasu, ani tego fajnego szybkiego łuku na którym wyrzuca na zewnątrz.... samo pycenie.... za krótką skrzynię założyłem
  
 
I po zawodach.
Ułęż jak zawsze mi się podobał,pogoda dopisała sprzęt jakoś dojechał także ok.
Co prawda trasa nie na moje auto i brakowało mi wolnych przejazdów po imprezie, ale i tak dzień minął mi bardzo miło w doborowym towarzystwie.
  
 
ekipa F&F jak zwykle nie zawiodła, super atmosfera, piękna pogoda, grill, kiełbaski i nawet można było trochę pojeździć
wieczorem jakaś mała relacja
a tymczasem krótki filmik
http://youtu.be/GRYoKjRxoBk


[ wiadomość edytowana przez: fuso dnia 2015-06-07 14:02:39 ]
  
 
Cytat:
2015-06-06 22:18:58, kylo125 pisze:
I po zawodach. Ułęż jak zawsze mi się podobał,pogoda dopisała sprzęt jakoś dojechał także ok. Co prawda trasa nie na moje auto i brakowało mi wolnych przejazdów po imprezie, ale i tak dzień minął mi bardzo miło w doborowym towarzystwie.



byłeś w Tajdze?
  
 
Nie byłem, ale jak pojadę to z lutownicą.
  
 
ja bym dodał do zestawu poxiline
  
 
Do tego migomat, parę cybantów i można myśleć o wyjeździe za bramę.
  
 
Cytat:
2015-06-07 07:55:23, Pablo79 pisze:
a tymczasem krótki filmik http://youtu.be/GRYoKjRxoBk



Jednak Paweł Kra mniej poszedł w zielone
  
 
Cytat:
2015-06-07 21:43:33, kylo125 pisze:
Do tego migomat, parę cybantów i można myśleć o wyjeździe za bramę.



Zamiast cybantów lepszy kanał
  
 







fot. Maria Bo.
więcej zdjęć na
https://plus.google.com/photos/106000397419496188263/albums/6158063720188632289?authkey=CN6U9_mSkfSyywE

[ wiadomość edytowana przez: Pablo79 dnia 2015-06-08 21:58:11 ]

[ wiadomość edytowana przez: pwr79 dnia 2015-06-09 09:20:41 ]
[ powód edycji: link ]
  
 
Podajcie Wasze wyniki