D4D 116KM problem z brakiem mocy, wymiana turbiny, wtryski - Strona 19

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam serdecznie
Od rana czytam ten temat, doszedłem do 18 strony i w końcu postanowiłem poprosić o pomoc.
Mam Corollę z 2005 r 2.0 d4d 116KM PRZEBIEG 162.000km (jest pewny bo autko kupiłem roczne z przebiegiem 35.000 km). Turbina regenerowana przy przebiegu 140.000 km.
Na chwile obecna mam problem z utrata mocy podczas przyspieszania, auto staje sie całkowitym mułem, po mozolnym zwiększeniu obrotów do Ok. 3000 turbina ponownie sie włącza. Czasem jedzie dalej normalnie a czasem po zdjęciu nogi z gazu i zejściu do 2000obr znów zamula silnik. Turbina sprawdzona , nie ma luzów.
Niepokoi mnie jeszcze jedna rzecz. Generalnie silnik pracuje równo i cicho, nie zauważyłem jakiegoś większego spalania ale jak kiedyś spaliny z rury były jak z common raila ( takie lekko słodkawe, jak nie z diesla - moje osobiste odczucie tak teraz może nie dymi ale śmierdzi jak ze starego traktora.
Proszę o pomoc. Auto służyło bezawaryjnie przez wiele lat i nie chce ( chyba ) spisywać go na straty.
  
 
Izzymob - sprawdź ciśnienie turbiny w zakresie 1800-4000 rpm.
  
 
Cytat:
2017-02-24 23:58:58, Alien_Obcy pisze:
Izzymob - sprawdź ciśnienie turbiny w zakresie 1800-4000 rpm.



Mam drobny problem z komputerem nie mogę sprawdzić teraz turbiny...chyba ze ktoś w Łodzi by pomógł i użyczył swej fachowej pomocy, oczywiście nie za free Bo niestety na razie jeszcze nie spotkałem kogoś w Łodzi kto ma pojęcie o tych silnikach i tego typu problemach.

A co myślisz Alien_Obcy o podmianie zaworka SCV? Wydaje mnie sie zacina sie i nie podaje paliwa.
Mam przy pompie jeden, tego rodzaju http://allegro.pl/zawor-scv-denso-toyota-294200-0042-40-2-0-2-5-d4d-i6759376203.html
  
 
Jakby ktoś miał kontakt do kolegi Bigelektron, dajcie proszę znać.
  
 
Cytat:
2017-05-03 16:17:34, tomeknaprezydenta pisze:
Jakby ktoś miał kontakt do kolegi Bigelektron, dajcie proszę znać.

Ja mam dalem Ci na priva

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Witam,

mam również problem ze swoją Avensis Verso 2,0 D4D.
Podczas mocnego przyspieszania wyskakuje niekiedy Check Engine i auto wpada w tryb serwisowy.
Kod błędu 34(2) - turbocharger system malfunction.

Wykonałem test drogowy, poniżej wyniki:

III bieg
rpm kPa MPa
1581 104 46
1592 105 46
1600 106 48
1629 111 76
1710 134 85
1820 164 91
1962 196 96
2125 216 98
2267 235 100
2398 236 100
2506 238 103
2607 240 110
2693 240 107
2785 239 105
2859 240 109
2920 240 110
2987 240 109
3054 238 87
3060 170 58
3023 133 45
2940 66 45



IV bieg
rpm kPa MPa
1467 144 75
1525 151 76
1587 161 81
1659 175 82
1732 192 89
1807 202 87
1889 208 93
2035 217 95
2106 223 97
2181 228 96
2250 234 101
2314 236 103
2368 237 100
2418 238 100
2476 238 101
2529 237 106
2573 237 103
2615 235 104
2642 233 71
2625 147 45
2573 98 46



Podczas testu każdorazowo jest Check Engine. Wiem, turbina przeładowuje. Niestety nie wiem co robić, a mój mechanik tym bardziej... Trudno tu w okolicy o kumatego mechanika, pozostaje jedynie ASO Toyoty.
Elektrozawór vrv sprawdzony i również podmieniany. Brak poprawy. Podmieniane były również: vsv oraz czujnik podciśnienia. Dodam tylko, że zawór zwrotny przy elektrozaworze przepuszcza w obie strony. Również w tym podmienianym tak było. Zamówiłem nowy zawór zwrotny podciśnienia turbiny od VW, Audi.
Cięgno gruszki reaguje, ale całe turbo jest głęboko w podszybiu i słabo to widać. Trudno ocenić skalę wychylenia. Czy problemem będzie już tylko turbosprężarka, czy może coś innego? EGR, Intercooler, wężyki podciśnienia..
Na co ewentualnie nakierować mechanika?
  
 
.. Na co ewentualnie nakierować mechanika?
[/quote]
Niewiem ...moze jakis kurs gotowania albo origami tez by pracowal manualnie a myslec nie trzeba.
A powaznie to w czym problem niewie jak sterowana jest turbina czy jak sprawdzac????Na priva masz nr do mnie. W razie pytan.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2017-06-01 16:21:44, andrzejk2 pisze:
..Zamówiłem nowy zawór zwrotny podciśnienia turbiny od VW, Audi...



Zawór zwrotny przy elektrozaworku podmieniony, poprawy nie ma.
Czy na podstawie powyższych danych i testów drogowych turbina nadaje się tylko do regeneracji? Czy to może być jednak co innego?
  
 
Cytat:
2017-06-05 22:45:41, andrzejk2 pisze:
Zawór zwrotny przy elektrozaworku podmieniony, poprawy nie ma. Czy na podstawie powyższych danych i testów drogowych turbina nadaje się tylko do regeneracji? Czy to może być jednak co innego?


Jaki zawor zwrotny tam niema niczego takiego i nie montuj czesci nie z Toyoty bo nie dojdziesz do ladu.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Twoja turbina cisnie pelnym butem i nie koryguje sprezu.
Powodem jest albo zablokowana kierownica strugi w turbinie albo elektrozaworek albo zle podlaczone wezyki do elektrozaworka od wakupompy.
Na poczatek odlacz wezyki od elektrozaworka i zrob test teraz powinna osiagnac 180 kpa dopiero przy okolo 3500 a ponizej praktycznie nie powinna ladowac.Jezeli tak to podepnij wezyki do elektrozaworka na odwrot.Ponow test czy jest ok?

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2017-06-05 23:33:10, Bigelektron pisze:
Jaki zawor zwrotny tam niema niczego takiego i nie montuj czesci nie z Toyoty bo nie dojdziesz do ladu.



Ten zielony (przepuszcza w obie strony):



A podmieniałem na taki:



i było jeszcze gorzej, tzn. pręt regulacyjny akutatora w ogóle się nie poruszył. Zaworek ustawiony na ssanie w kierunku elektrozworka vrv.
  
 
Cytat:
2017-06-05 23:44:53, Bigelektron pisze:
Twoja turbina cisnie pelnym butem i nie koryguje sprezu. Powodem jest albo zablokowana kierownica strugi w turbinie albo elektrozaworek albo zle podlaczone wezyki do elektrozaworka od wakupompy. Na poczatek odlacz wezyki od elektrozaworka i zrob test teraz powinna osiagnac 180 kpa dopiero przy okolo 3500 a ponizej praktycznie nie powinna ladowac.Jezeli tak to podepnij wezyki do elektrozaworka na odwrot.Ponow test czy jest ok?



Dzięki za podpowiedź: ZABLOKOWANA KIEROWNICA.

Byłem już przygotowany oddać auto do ASO, ale gdzieś ktoś tu lub na innym forum opisał, że jemu pomogło "przegonienie" auta. Tak zrobiłem. 2. bieg i jazda. Wachlowałem pomiędzy 3500-4500 obr./min. Myślałem, ze tym odrzutowcem odlecę Trwało to tak około 3-4 minuty. Potem zrobiłem nawrót i na tej samej co zwykle trasie (lekko pod górę) ponowiłem testy drogowe na 3. i 4. biegu bez podpinania testera (nie mam drugiej osoby aby włączyła nagrywanie). Wynik 3. bieg zaczynam 1500 obr./min. gaz do dechy i jadę do 4000 obr./min. bez dławienia i bez Check Engine!!! To samo z 4. biegiem!!! Bez zwiech na obu biegach dochodzę do ponad 4 tys. obrotów. Jadę teraz na 3. biegu i obroty w okolicach 3 tys. już mi tak nie przeszkadzają jak wcześniej. Widocznie mam za lekką nogę i muszę ciągle pamiętać, że jazda miejska tym autem w okolicach 3 tys. jest normą. Do tej pory bliższa mi była jazda z 2 tys. obrotów.

Wróciłem do garażu, podniosłem maskę i sprawdzam jak teraz zachowuje się sztanga. Przy uruchomionym silniku odpinam i wpinam wtyk elektrozworka vrv. Zakres ruchu sztangi jest znacznie większy i przede wszystkim słychać metaliczny dźwięk jak uderza w ograniczniki.

Na razie chcę zostawić auto jak jest i nie ruszać turbiny. Czy to ma sens, czy jednak problem powróci? Dodam, że będę starał się jeździć bardziej dynamicznie (na wyższych biegach) w warunkach miejskich. Jedynie pozbędę się 2. kata. Auto ma już na liczniku ponad 260 tys. kilometrów i pewnie katalizator i tak jest niedrożny. A czytałem tu, że w takim stanie może mieć zły wpływ na turbinę. Tylko jedno pytanie: czy po usunięciu tego katalizatora nie będzie głośniej?

[ wiadomość edytowana przez: andrzejk2 dnia 2017-06-06 09:37:02 ]
  
 
Oczywiście chodziło mi o jazdę bardziej dynamiczną, czyli nie spieszenie się z wbijaniem wyższych biegów!!!
  
 
Zrobiłem ponownie test drogowy po przegonieniu autka i pozbyciu się Check Engine.
Jazda lekko pod górę.

Oto wyniki:

3. bieg
2017-06-06 19:45:49
rpm kPa MPa
1498 99 44
1503 101 58
1554 110 75
1637 122 79
1732 133 83
1839 148 92
1971 163 94
2118 170 100
2250 171 103
2403 172 102
2539 166 106
2693 160 114
2806 163 116
2931 163 119
3053 163 117
3176 161 123
3265 168 121
3373 167 122
3467 167 121
3557 165 127
3626 163 125
3723 165 127
3789 167 133
3875 167 134



4. bieg
2017-06-06 19:48:31
rpm kPa MPa
1432 127 69
1484 132 77
1529 137 76
1575 141 79
1635 147 84
1696 156 84
1757 165 89
1826 170 89
1901 170 88
1962 166 91
2039 165 91
2100 165 98
2165 164 97
2228 158 100
2284 155 100
2345 155 101
2392 157 102
2450 157 106
2512 158 102
2564 160 109
2621 163 111
2681 167 108
2732 167 114
2792 169 115
2853 169 116
2915 169 114
2970 167 119
3035 168 116
3093 167 117
3157 166 118
3206 164 119
3248 164 124
3285 164 125
3331 164 120



Jeżeli dla tego silnika 2.0 D4D 116 KM powinny być następujące wartości referencyjne wg Bigelektrona:

RPM MAP(turbo) Listwa CR
1800-2000 180-200 kpa 90-100mpa
2200 200kpa 100mpa
2600 200-214kpa 114-116mpa
3000 180-200kpa 120mpa
3600 180-200kpa 130mpa

to mam stanowczo za małe ciśnienie MAP (turbo).

Dodam, że zaworki SCV (zielony i czerwony) wymieniane były na nowe jesienią ubiegłego roku. Chyba niepotrzebnie, teraz stare dobre mam na zbyciu.
Gdzie szukać przyczyny niskiego ciśnienia MAP? Czy coś przeczyścić, coś usunąć, sprawdzić..
Chyba będę zmuszony wrócić do początku wątku i znowu doczytać...
Autko niby ciągnie, ale chyba jednak nie do końca z pełną mocą?

EDIT:
Doszukałem się teraz gdzieś, że ten zielony niby zaworek zwrotny przy vrv to jednak filterek!? Stąd jego przepuszczanie w obie strony. Że to zaworek zwrotny, to sobie tego sam nie wymyśliłem, tylko na którymś forum ktoś pisał, że to zwrotny i wymienił go na działający od audi i to mu pomogło na bolączkę z turbo!? Oj głupi ty, nie wierz we wszystko co na forum ludziska piszą, są jednak od ciebie głupsi na tym świecie.

[ wiadomość edytowana przez: andrzejk2 dnia 2017-06-06 21:46:08 ]
  
 
Ok to teraz wywal ten elektrozaworek i zmostkuj te dwa wezyki na stale do testow jezeli teraz pocisnie na 4 biegu okolo 200 lub lepiej kpa od 1800 obr to ok.
Nastepnie podlacz ponownie ten zaworek i kup uzywany na allegro ale nie klejony ani naprawiany tylko kompletny z kominkiem -filterkiem bo twoj ma oblamany i juz sie pewno kurzu nalykal i bedzie do niczego.
Odnosnie tego zaworka zwrotnego to w Toyocie nie wystepuje jest tylko to zielone niewiadomo co w srodku puste widocznie mieli tego duzo na zbyciu i montowali gdzie popadnie.Wyglada to na jakis rezonator lub tlumik pulsacji.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Ok to teraz wywal ten elektrozaworek i zmostkuj te dwa wezyki na stale do testow jezeli teraz pocisnie na 4 biegu okolo 200 lub lepiej kpa od 1800 obr to ok.
Nastepnie podlacz ponownie ten zaworek i kup uzywany na allegro ale nie klejony ani naprawiany tylko kompletny z kominkiem -filterkiem bo twoj ma oblamany i juz sie pewno kurzu nalykal i bedzie do niczego.
Odnosnie tego zaworka zwrotnego to w Toyocie nie wystepuje jest tylko to zielone niewiadomo co w srodku puste widocznie mieli tego duzo na zbyciu i montowali gdzie popadnie.Wyglada to na jakis rezonator lub tlumik pulsacji.


-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer

[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2017-06-07 20:07:38 ]
  
 
Cytat:
2017-06-07 20:05:48, Bigelektron pisze:
Ok to teraz wywal ten elektrozaworek i zmostkuj te dwa wezyki na stale do testow jezeli teraz pocisnie na 4 biegu okolo 200 lub lepiej kpa od 1800 obr to ok. Nastepnie podlacz ponownie ten zaworek i kup uzywany na allegro ale nie klejony ani naprawiany tylko kompletny z kominkiem -filterkiem bo twoj ma oblamany i juz sie pewno kurzu nalykal i bedzie do niczego. Odnosnie tego zaworka zwrotnego to w Toyocie nie wystepuje jest tylko to zielone niewiadomo co w srodku puste widocznie mieli tego duzo na zbyciu i montowali gdzie popadnie.Wyglada to na jakis rezonator lub tlumik pulsacji. [ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2017-06-07 20:07:38 ]



Tak zrobiłem, odpiąłem wtyk od vrv i zmostkowałem dwa wężyki podciśnieniowe. Ten z niby filterkiem z tym w otulinie zbrojonej.
Oczywiście w czasie testu wyskoczył Check Engine a wyniki są poniżej.

4. bieg vrv odłączone, przewody ciśnieniowe zmostkowane 2017-06-08 10:01:44
Engine SPD MAP Common Rail Pressure
rpm kPa MPa
1459 93 31
1462 92 32
1459 100 52
1439 106 43
1445 107 44
1448 109 53
1450 112 53
1443 114 55
1464 116 68
1500 133 75
1539 148 82
1592 165 83
1671 183 83
1735 196 84
1806 206 90
1885 215 87
1948 221 91
2021 226 93
2092 233 95
2148 237 94
2218 237 98
2276 239 96
2329 238 99
2373 239 99
2417 240 101
2459 240 103
2489 240 103
2517 233 82

I wykres



Wyczyściłem elektrozaworek vrv i zrobiłem ponowne testy drogowe dla 3 i 4 biegu na drodze lekko pod górę. Zawsze ta sama trasa dla testów drogowych co poprzednio.

3. bieg 2017-06-08 10:13:25
Engine SPD MAP Common Rail Pressure
rpm kPa MPa
1481 101 67
1517 119 76
1596 139 78
1701 162 85
1829 188 88
1973 200 96
2131 207 98
2278 207 103
2423 207 106
2567 207 110
2703 205 108
2832 197 118
2965 192 116
3087 191 122
3209 192 126
3310 195 123
3431 196 129
3526 194 129
3632 193 131
3717 191 127
3807 190 133
3901 189 135

I wykres



4. bieg 2017-06-08 10:25:11
Engine SPD MAP Common Rail Pressure
rpm kPa MPa
1539 116 52
1703 125 72
1703 100 62
1696 127 57
1706 124 56
1696 122 55
1687 121 53
1679 120 54
1700 134 82
1743 162 89
1809 186 89
1887 194 93
1964 196 94
2031 200 96
2104 201 94
2185 201 96
2256 200 102
2343 201 104
2406 202 104
2481 204 108
2554 205 106
2625 204 106
2701 201 111
2767 196 115
2848 195 111
2928 194 118
2993 193 116
3064 192 118
3143 193 124
3196 193 122
3259 194 125
3298 195 126
3356 196 125
3403 196 125
3446 196 126
3495 199 127
3534 197 129

I wykres



Teraz wg mnie wygląda wszystko OK.

Dziękuję serdecznie koledze Bigelektron za życzliwość i pomoc w dojściu do tych rezultatów. Teraz myślę nad zakupem kompletnego elektrozaworka vrv.

Na koniec jedno pytanie, czy wycinać drugi katalizator i wspawać rurę żaroodporną? Auto ma przeszło 260 tys. kilometrów przebiegu.
  
 
Na 4 biegu pod gore powinno byc nawet 200 kpa przy 1800 i 100 Mpa na 2000 Jezeli jechales po plaskim to bez zaworka jest ok z zaworkiem za slabo na turbinie.Oczywiscie mam na mysli przedzial obrotow do 2000 bo pozniej jest przeladowanie a z zaworkiem prawie ok
Wymien ten zaworek jak najszybciej sprawdz czy wezyki ciasno siedza.Wyczysc przeplywomierz i egr. -docieranie wkretarka.Pokazdej zmianie typu odlaczanie zaworka itd trzeba kolejno na kazdym biegu przyspieszac do 4-5 tys aby komputer zlapal charakterystyke turbinyJak zmieniasz ustawienia turbiny to samo na poczatku laduje slabiej po kilku przyspieszeniach lepiej.
Kata wywal bo po 200 tys staje sie nieprzewidywalny a moze niepostrzezenie uwedzic turbine.Mowa o tym dopalajacym pod autem nie glowny za turbina bo ten z uwagi na wysoka temperature sam sie oczyszcza.
Wlasciwie to powtorz testy na 4 biegu lekko pod gore ale pedal gazu ma byc w podlodze juz od 1500 a sadzac po cisnieniu paliwa chyba pozniej wcisnales


-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer

[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2017-06-09 08:58:51 ]

[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2017-06-09 09:03:13 ]
  
 
EGR i przepływka wyczyszczone, 2. kat wycięty, a w to miejsce wspawana rura żaroodporna (koszt 40,00 zł).

Testy drogowe jeszcze ze starym elektrozaworkiem vrv bez filterka.

3. bieg 2017-06-10 10:26:30
Engine SPD MAP Common Rail Pressure
rpm kPa MPa
1704 176 77
1748 178 81
1818 185 92
1951 190 95
2103 202 96
2256 211 99
2410 209 106
2557 209 107
2717 205 109
2857 202 119
2993 199 116
3125 197 122
3270 199 120
3389 202 126
3501 198 127
3620 197 131
3735 196 128
3853 195 133
3960 194 133
4053 192 134
4165 189 130
4240 187 135
4317 185 130
4395 185 134
4490 185 131
4539 184 133

I wykres



4. bieg 2017-06-10 10:29:45
Engine SPD MAP Common Rail Pressure
rpm kPa MPa
1450 137 73
1510 146 80
1565 157 78
1628 171 87
1717 187 87
1803 196 87
1884 200 92
1962 204 95
2046 211 97
2112 213 94
2181 211 100
2257 209 102
2329 210 104
2409 210 105
2470 210 102
2534 209 109
2607 209 110
2664 206 112
2734 204 113
2804 204 114
2873 203 116
2940 205 119
3001 204 120
3084 203 117
3140 203 123
3207 202 120
3275 203 126
3339 204 121
3403 205 124
3470 206 128
3526 204 128
3592 203 129

I wykres



Chyba jest trochę lepiej. Niecierpliwie czekam na nowy elektrozaworek vrv Już kupiony - koszt 540,00 zł plus prawdopodobny vat. Niestety używane z allegro i to bez kominka do mojej AV (25819-27030) chodzą po prawie 700,00 zł.
  
 
Cytat:
2017-06-10 11:29:50, andrzejk2 pisze:
EGR i przepływka wyczyszczone, 2. kat wycięty, a w to miejsce wspawana rura żaroodporna (koszt 40,00 zł). Testy drogowe jeszcze ze starym elektrozaworkiem vrv bez filterka. 3. bieg 2017-06-10 10:26:30 Engine SPD MAP Common Rail Pressure rpm kPa MPa 1704 176 77 1748 178 81 1818 185 92 1951 190 95 2103 202 96 2256 211 99 2410 209 106 2557 209 107 2717 205 109 2857 202 119 2993 199 116 3125 197 122 3270 199 120 3389 202 126 3501 198 127 3620 197 131 3735 196 128 3853 195 133 3960 194 133 4053 192 134 4165 189 130 4240 187 135 4317 185 130 4395 185 134 4490 185 131 4539 184 133 I wykres 4. bieg 2017-06-10 10:29:45 Engine SPD MAP Common Rail Pressure rpm kPa MPa 1450 137 73 1510 146 80 1565 157 78 1628 171 87 1717 187 87 1803 196 87 1884 200 92 1962 204 95 2046 211 97 2112 213 94 2181 211 100 2257 209 102 2329 210 104 2409 210 105 2470 210 102 2534 209 109 2607 209 110 2664 206 112 2734 204 113 2804 204 114 2873 203 116 2940 205 119 3001 204 120 3084 203 117 3140 203 123 3207 202 120 3275 203 126 3339 204 121 3403 205 124 3470 206 128 3526 204 128 3592 203 129 I wykres Chyba jest trochę lepiej. Niecierpliwie czekam na nowy elektrozaworek vrv Już kupiony - koszt 540,00 zł plus prawdopodobny vat. Niestety używane z allegro i to bez kominka do mojej AV (25819-27030) chodzą po prawie 700,00 zł.


Teraz gitara ,ale zaworek wymien bo w przyszlosci moze uszkodzic turbine ,przeladowanie jest bardzo szkodliwe dla turbiny a zaworek bez kominka jest nieprzewidywalny w dzialaniu.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer