D4D 116KM problem z brakiem mocy, wymiana turbiny, wtryski - Strona 4

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2011-03-11 23:31:15, Alien_Obcy pisze:
Właśnie staram się załatwić wpożyczenie testera na weekend i będę mógł ten test drogowy w końcu zrobić i potestować sobie wszystkie rzeczy, które będę chciał - będziemy w kontakcie.


No to dzwon i rob co trzeba. Jak sobie sam nie zdiagnozujesz to na mechanikow nie licz

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Witam, więc tak udało mi się wczoraj na chwilkę podpiąć do kompa - na drogówkę umówiłem się na poniedziałek zobaczymy czy fachman będzie miał czas. Tym razem będzie odczyt wszystkich parametrów wg zaleceń Bigelektrona.

Po wczorajszym podłączeniu - sprawdziłem korekcję na wtryskach
wyszło:
Code:

teraz wcześniej
-1,1 -2,7 po zalaniu STP a pierwszy odczyt -3,7 w toyocie
0,9 0,8
0,6 0,8
0,3 0,5


Bigelektron czy po wymianie końcówek wtryskiwaczy i ewentualnym przeczyszczeniu parametry mogły ustawić się w ten sposób. Bo mam wrażenie że Panowie od wtrysków coś zachachmęcili i to są Moje wtryski z Ich końcówkami - dlatego tak nie chcieli mi oddać moich starych. Druga sprawa czy liczba korekcyjna zmienia się np gdy zamienisz wtryski z różnych cylindrów? To znaczy 1 z 4 2 z 3 itd?
Bo normalnie mnie szlag trafił jak zobaczyłem odczyt z testera.
Wtryski albo się dotarły albo cholera go wie, bo już nie ma tych jęków od nich przy rozruchu (nie wiem czy to kwestia temperatury?) Przy redukcji biegów też nie zaobserwowałem tego efektu dzwonienia o którym pisałem wcześniej.

Zmierzyli mi kompresję wyszło w normie z max różnicą pomiędzy cylindrami około 2%.

Teraz jestem w Pułtusku i na świeżo po trasie powiem tak - idzie całkiem dobrze do 120 km/h, przyśpiesza wyżej z marnym przyspieszeniem i dalej odczyt na kompie przy wdepniętym pedale na max to 18-20l/km i z takim odczytem idzie przyspieszanie. Mam wrażenie że lekko go spina jak pedał dam gdzieś do połowy może więcej - wtedy idzie jakby troszkę lepiej. Jeżeli pedałem powachluję troszkę to czuć że powyżej właśnie pewnego położenia pedału on jakby już zmula (może za dużo powietrza w stosunku do paliwa?) Jeśli chodzi o spalanie to chyba jest dobrze - takie mam wrażenie (mieści się chyba w 8l/100km miasto).
Kończę te wynurzenia - nie mam co robić to i się rozpisałem
  
 
Cytat:
2011-03-13 12:00:48, Rucioo pisze:
Witam, więc tak udało mi się wczoraj na chwilkę podpiąć do kompa - na drogówkę umówiłem się na poniedziałek zobaczymy czy fachman będzie miał czas. Tym razem będzie odczyt wszystkich parametrów wg zaleceń Bigelektrona. Po wczorajszym podłączeniu - sprawdziłem korekcję na wtryskach wyszło:
Code:
  teraz                   wcześniej  -1,1                     -2,7 po zalaniu STP a pierwszy odczyt -3,7 w toyocie   0,9                       0,8  0,6                       0,8  0,3                       0,5    

Bigelektron czy po wymianie końcówek wtryskiwaczy i ewentualnym przeczyszczeniu parametry mogły ustawić się w ten sposób. Bo mam wrażenie że Panowie od wtrysków coś zachachmęcili i to są Moje wtryski z Ich końcówkami - dlatego tak nie chcieli mi oddać moich starych. Druga sprawa czy liczba korekcyjna zmienia się np gdy zamienisz wtryski z różnych cylindrów? To znaczy 1 z 4 2 z 3 itd? Bo normalnie mnie szlag trafił jak zobaczyłem odczyt z testera. Wtryski albo się dotarły albo cholera go wie, bo już nie ma tych jęków od nich przy rozruchu (nie wiem czy to kwestia temperatury?) Przy redukcji biegów też nie zaobserwowałem tego efektu dzwonienia o którym pisałem wcześniej. Zmierzyli mi kompresję wyszło w normie z max różnicą pomiędzy cylindrami około 2%. Teraz jestem w Pułtusku i na świeżo po trasie powiem tak - idzie całkiem dobrze do 120 km/h, przyśpiesza wyżej z marnym przyspieszeniem i dalej odczyt na kompie przy wdepniętym pedale na max to 18-20l/km i z takim odczytem idzie przyspieszanie. Mam wrażenie że lekko go spina jak pedał dam gdzieś do połowy może więcej - wtedy idzie jakby troszkę lepiej. Jeżeli pedałem powachluję troszkę to czuć że powyżej właśnie pewnego położenia pedału on jakby już zmula (może za dużo powietrza w stosunku do paliwa?) Jeśli chodzi o spalanie to chyba jest dobrze - takie mam wrażenie (mieści się chyba w 8l/100km miasto). Kończę te wynurzenia - nie mam co robić to i się rozpisałem


Ty tam masz wtryski 2 czy 4 pinowe?

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
A ja zalałem środek Stanadyne Performance Formula - przejechałem ok. 200 km z pedałem prawie w podłodze i czuję jak lekko się poprawiło - mniej się dławi i lepiej ciągnie. Teraz nie jestem przekonany, że to problem z turbo - jeździ całkiem, całkiem, gdyby nie te dławienie.
Opis środka, który zalałem:
Opis środka Stanadyne

Dzisiaj nagrałem film jak działa mi turbina:
Film z odgłosami mojego turbo
  
 
Cytat:
2011-03-13 23:14:47, Alien_Obcy pisze:
A ja zalałem środek Stanadyne Performance Formula - przejechałem ok. 200 km z pedałem prawie w podłodze i czuję jak lekko się poprawiło - mniej się dławi i lepiej ciągnie. Teraz nie jestem przekonany, że to problem z turbo - jeździ całkiem, całkiem, gdyby nie te dławienie. Opis środka, który zalałem: Opis środka Stanadyne Dzisiaj nagrałem film jak działa mi turbina: Film z odgłosami mojego turbo


Slyszalem pare turbin po regeneracji i wszystkie tak gwizdaly,ale niewiem co w nich spieprzyli ze taki jest efekt.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Bigelektron - mam wtryski 4 pinowe. Jeszcze uwaga do tego zużycia na kompie w samochodzie na 5 około 120km/h to tylko 14-17l/km. Wczoraj bujnąłem go do 160 km/h no i idzie ale tak jak mówię przyśpieszenie żałosne - dla mnie normalnie jakby wachy wtryski nie dawały.

Alien_Obcy fajnie Ci gwiżdże - może się pomylili i dali Ci turbinkę od Lublinka - mój firmowy tak samo gwiżdże - choć tej prędkości to nie osiąga A na poważnie moja turbina to przy około 1800-2200 wydaje cichutki świst i dalej idzie bez efektów dźwiękowych.
  
 
Cytat:
2011-03-14 11:09:16, Rucioo pisze:
Jeszcze uwaga do tego zużycia na kompie w samochodzie na 5 około 120km/h to tylko 14-17l/km.-wybacz ale nie rozumiem co tutaj napisales.
Jak sa wtryski 4 pinowe to w glowce wtryskow sa opory korekcyjne , wiec jak wymienisz koncowki to korekcje beda abstrakcyjne.
Mozna zamieniac wtryski miejscami i korekcje sie nie zmieniaja dla danego wtryskiwacza.
Nie jestes w stanie dojsc po korekcjach czy to twoje wtryski czy inne.



-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
Teraz jestem w Pułtusku i na świeżo po trasie powiem tak -
idzie całkiem dobrze do 120 km/h, przyśpiesza wyżej z marnym
przyspieszeniem i dalej odczyt na kompie przy wdepniętym pedale
na max to 18-20l/km i z takim odczytem idzie przyspieszanie.


Sprostowanie 14-17l/100km

Chodziło mi o to że gdy przyśpieszam na 5 biegu i gdy wcisnę gaz do
dechy to komputer na zużyciu chwilowym pokazuje max 14-17 l/100km.
a np do utrzymania prędkości 160 km/h wyświetla że spalanie jest na
poziomie 11-12 l/100km. Nie roztrząsając czy komputer dobrze
pokazuje czy nie, mamy tylko ok 5-6 l "zapasu" na przyśpieszanie. I o
to mi chodziło w tamtym poście.


No nic z kolegą Alien_Obcy wstępnie jestem umówiony na tester 27.03
a możliwe że jak nic się nie wyjaśni to 15.04 będę w Krakowie to do
Katowic będzie rzut beretem.
  
 
Cytat:
2011-03-14 13:52:25, Rucioo pisze:
Sprostowanie 14-17l/100km Chodziło mi o to że gdy przyśpieszam na 5 biegu i gdy wcisnę gaz do dechy to komputer na zużyciu chwilowym pokazuje max 14-17 l/100km. a np do utrzymania prędkości 160 km/h wyświetla że spalanie jest na poziomie 11-12 l/100km. Nie roztrząsając czy komputer dobrze pokazuje czy nie, mamy tylko ok 5-6 l "zapasu" na przyśpieszanie. I o to mi chodziło w tamtym poście. No nic z kolegą Alien_Obcy wstępnie jestem umówiony na tester 27.03 a możliwe że jak nic się nie wyjaśni to 15.04 będę w Krakowie to do Katowic będzie rzut beretem.


Nie no to chwilowe zuzycie akurat niczego nie odzwierciedla,wystarczy ze droga pod innym katem i juz jest inaczej.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Przejrzałem połączenia turbo i okazuje się, że nie mam metalowej opaski na gumie na dolocie od intercooler'a (w miejscu łączenia czarnej metalowej rury z gumową tej od strony intercooler'a) na dole silnika - ale teoretycznie guma jest naciągnięta na metalową rurę. Czy może to powodować uciekanie powietrza i świsty?
Dodatkowo zastanawiam się nad wyjęciem zaślepki od halogenu przed intercooler'em - wtedy będzie więcej wpadało powietrza do intercooler'a i może będzie lepiej?
Przejechałem już 600 km na środku do czyszczenia układu paliwowego Stenadyne i jak na razie jest lepiej - nie odczuwam dławienia.
Bigelektron - co to mogło być jak po takim środku jest lepiej?

W przyszłym tygodniu robię kompleksowe testy drogowe testerem Toyota Intelligent Scanner II i z laptopem do zapisania testów do pliku w zakresie obrotów 1500 - 4000: ciśnienia MAP, ciśnienia paliwa + jeszcze raz zrobię test aktywny na zaworkach SCV
  
 
Cytat:
2011-03-19 14:21:42, Alien_Obcy pisze:
Przejrzałem połączenia turbo i okazuje się, że nie mam metalowej opaski na gumie na dolocie od intercooler'a (w miejscu łączenia czarnej metalowej rury z gumową tej od strony intercooler'a) na dole silnika - ale teoretycznie guma jest naciągnięta na metalową rurę. Czy może to powodować uciekanie powietrza i świsty?


Oczywiscie ...wtedy rura gumowa sie rozszerza i cale cisnienie ucieka,dziwne ze juz dawno nie zrzucilo tej rury chyba tylko dlatego ze nie bylo miejsca aby sie to rozlazlo na dlugosc.
Zaloz opaske i bedzie ok.
Co to za niedojda krzyzacka diagnozowala do tej pory...

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Niestety tak wygląda diagnoza u pseudo mechaników - jedynie Ty masz profesjonalne podejście do diagnozy - pozostali to tylko by kasę brali ...
A jaki wymiar ma ta obręcz-muszę kupić odpowiedni rozmiar?
Czy fi 80 mm będzie OK?

[ wiadomość edytowana przez: Alien_Obcy dnia 2011-03-19 16:55:21 ]
  
 
Cytat:
2011-03-19 16:01:31, Alien_Obcy pisze:
Niestety tak wygląda diagnoza u pseudo mechaników - jedynie Ty masz profesjonalne podejście do diagnozy - pozostali to tylko by kasę brali ... A jaki wymiar ma ta obręcz-muszę kupić odpowiedni rozmiar? Czy fi 80 mm będzie OK? [ wiadomość edytowana przez: Alien_Obcy dnia 2011-03-19 16:55:21 ]


Nie mam pojecia jaka tam jest srednica ,bo nigdy nie spotkalem sie z przypadkiem zeby opaski wcale nie bylo...zmierz kawalkiem sznurka.
Rozumiem jakby sie zluzowala i zsunela ale zeby wcale nie zalozyc...

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Sprawdziłem i wychodzi na to, że średnica 80 mm jest OK.
Jeszcze jej nie zakładam i czekam na tester - chcę zrobić test drogowy przed założeniem opaski i po - ciekawi mnie jaka będzie różnica na ciśnieniu turbo.
Bigelektron - jak uważasz jaka to może być różnica?
Jaka jest Twoja opinia na temat środka do czyszczenia układu paliwa?
  
 
Cytat:
2011-03-21 00:25:31, Alien_Obcy pisze:
Sprawdziłem i wychodzi na to, że średnica 80 mm jest OK. Jeszcze jej nie zakładam i czekam na tester - chcę zrobić test drogowy przed założeniem opaski i po - ciekawi mnie jaka będzie różnica na ciśnieniu turbo. Bigelektron - jak uważasz jaka to może być różnica? Jaka jest Twoja opinia na temat środka do czyszczenia układu paliwa?


Roznica jest taka ze jak niema tej obejmy w sprawnym aucie to nie jedzie.
A w twoim zalezy od tego czy to jedyna usterka.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
No to dziwne, bo mój teraz jeździ całkiem, całkiem po czyszczeniu układu paliwowego.
Brak opaski jest na rurze na samym dole i wydaje się mocno naciągnięta na czarną rurę metalową i nie wiem, czy na drugiej rurze po intercoolerze jest takie ciśnienie, że ją tak bardzo rozciąga, aż ucieka powietrze - zrozumiały jest przypadek z brakiem opaski na rurze za turbo. Jak to jest z ciśnieniem na poszczególnych odcinkach turbo?
  
 
Cytat:
2011-03-21 21:41:45, Alien_Obcy pisze:
No to dziwne, bo mój teraz jeździ całkiem, całkiem po czyszczeniu układu paliwowego. Brak opaski jest na rurze na samym dole i wydaje się mocno naciągnięta na czarną rurę metalową i nie wiem, czy na drugiej rurze po intercoolerze jest takie ciśnienie, że ją tak bardzo rozciąga, aż ucieka powietrze - zrozumiały jest przypadek z brakiem opaski na rurze za turbo. Jak to jest z ciśnieniem na poszczególnych odcinkach turbo?


Znaczy chcesz powiedziec ze na turbinie jest cisnienie ,a za intercoolerem siedzi jakis pozeracz cisnien i sprawia ze tam akurat go niema?
W sprawnym silniku jak przegazujesz na postoju to czuc jak weze na dolocie puchna,a podczas jazdy to sie rozdymaja jak ropucha.
A skoro sie nie rozdymaja tzn ze niema cisnienia wiec jakim cudem twierdzisz ze samochod ma moc?

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
mam jeszcze pytanie Kolego Bigelektron:
czy przyczyną niskiego ciśnienia w CR-e może być:
- zawór regulacyjny (wyglądający jak śruba i wkręcony w kołnierzu pompy za przyłaczem wejścia paliwa. bo "kwiczy" czasami a jest do dostania w ASO o zmodyfikowanej konstrukcji
- limiter ciśnienia w listwie CR-a?

  
 
A ja dzisiaj zorganizowałem sobie tester Toyota Intelligent Tester II i w końcu zrobiłem test drogowy i nagrałem pliki - wysyłam je do analizy do Bigelektrona i dam znać o wynikach.
Bigelektron - wielka prośba o weryfikację.
  
 
Cytat:
2011-03-24 23:24:06, Alien_Obcy pisze:
A ja dzisiaj zorganizowałem sobie tester Toyota Intelligent Tester II i w końcu zrobiłem test drogowy i nagrałem pliki - wysyłam je do analizy do Bigelektrona i dam znać o wynikach. Bigelektron - wielka prośba o weryfikację.


I jak ci pomoc chlopie ,skoro Ty wogole nie sluchasz co sie do ciebie mowi...
Miales zrobic 2 dobre nagrania od 1500 obr 2 razy po 15 sekund.
A ty dalej po swojemu porobiles pelno od 1900 i dalej gowno widac.
Ale zakladajac ze gaz trzymales w podlodze i nie popuszczales chociaz cholera wie bo robisz wszystko po swojemu,to niemasz cisnienia paliwa na listwie.
Wiec z tego co przeslales wynika jak byk ze niema cisnienia paliwa , i przy takim cisnieniu nawet gdybys tam zalozyl cale stado sprawnych wscieklych turbin ,to nie uzyskasz cisnienia doladowania.
Ale puki nie przeslesz testu zrobionego dokladnie tak jak opisalem juz do znudzenia kilka postow wstecz to niczego nie mozna stwierdzic na 100%
Z tych zapisow wynika ze niema cisnienia paliwa ,wiec nie pisz ze samochod nawet jedzie ...bo niema prawa jechac
Przy tych parametrach masz jakies 1/3 mocy gora 2/3
Robiles to chociaz podczas jazdy ,czy gazowales na postoju...bo tak to wyglada.


-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer

[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2011-03-25 02:46:29 ]