D4D 116KM problem z brakiem mocy, wymiana turbiny, wtryski - Strona 22

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2019-01-04 08:09:04, Bigelektron pisze:
Przewaznie jest 100Mpa dopiero przy 2000 obr. Ale sa dwa rodzaje charakterystyk cisnien w zaleznosci skad samochod byl sprowadzany. Pierwszy typ pompa dwuzaworkowa max cisnienie to 130Mpa gdzie 100Mpa jest przy 2000 a 130Mpa dopiero 3700. Drugi typ pompa jednozaworkowa, w Corolli moze raz czy dwa razy spotkalem, przewaznie jest to rozwiazanie w nowszym Awensisie i niema z nim problemow wiec niepamietam jak rozklada sie przyrost cisnien. Przewaznie jak jest problem to z zaniskim cisnieniem to wywali blad P0093 fuel leak i wtedy trzeba wtryski wymienic. Gdyby bylo za wysokie to tez bylby blad i wchodzilby w tryb serwisowy ze zgasnieciem wlacznie. Wiec cisnienie paliwa jest ok wzglednie moze byc po lekkim tuningu. Jak mi sie trafi diagnostyka w takim typie to poobserwuje modulacje cisnienia. Reasumujac na ta chwile masz dobre cis paliwa sprawdz w dataliscie czy jest pozycja target fuel pressure. Natomiast totalnie za niskie masz cisnienie na turbinie. Wyklucz nieszczelnosci na dolocie i zawor Egr. Zepnij na probe sterowanie turbiny na stale z pominieciem elektrozaworka i przyspiesz z 1500 do 2500 z gazem w podlodze na 4 biegu czy cisnienie Map wzrosnie. Powinno byc 1800 200kPa 2000 230kPa przy sprawnej turbinie. Jezeli nie wzrosnie to zmierz kompresje. Jezeli dolot szczelny Egr sprawny cisnienie sprezania ok czyli 25-27bar to wymien turbine. Jezeli cisnienie na nowej turbinie bedzie ok a dalej bedzie kopcil to jeszcze wtryski. Na ta chwile przy tak niskim cisnieniu na turbinie musi kopcic. Ps patrzac na przyrosty cisnien Map to jest todokladnie charakterystyka turbiny bez zmiennej geometrii ktora przewaznie wystepuje w tym modelu. Pogadaj z tym gosciem od turbin moze ja poprostu tak nisko ustawil. Ja tez na poczatku zakladalem ze masz stary typ turbiny z ogranicznikiem nadcisnienia. Zwlaszcza ze jak twierdzisz przed regeneracja wstawala wczesniej.powinna miec taka charakterystyke jak Avensis 1cdftv [ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2019-01-04 08:18:00 ] [ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2019-01-04 08:23:15 ]



Dzięki, jeżeli warunki w ten weekend pozwolą to zacznę testować to i owo.
Samochód prawdopodobnie tradycyjnie sprowadzony z Niemiec, pewności nie mam, nie pytałem poprzedniego właściciela. Wyprodukowany w WB o czym świadczy SB1 w VIN-ie.
Gadałem z turbiniarzem, ale ten twierdzi, że ustawił ją tak jak zaleca producent, czy to prawda, to nie mam pojęcia. Przed regeneracją faktycznie od 1800 było czuć solidnie kopnięcie.
Przy okazji zrobiłem zdjęcie pompy, żeby nie było niedomówień https://zapodaj.net/images/6a68673f05435.jpg
Jeszcze na wszelki wypadek podam model turbiny, bo może faktycznie zaczynam już gadać głupoty. Garrett 727210-1
  
 
Cytat:
2019-01-05 01:40:19, klon525 pisze:
Dzięki, jeżeli warunki w ten weekend pozwolą to zacznę testować to i owo. Samochód prawdopodobnie tradycyjnie sprowadzony z Niemiec, pewności nie mam, nie pytałem poprzedniego właściciela. Wyprodukowany w WB o czym świadczy SB1 w VIN-ie. Gadałem z turbiniarzem, ale ten twierdzi, że ustawił ją tak jak zaleca producent, czy to prawda, to nie mam pojęcia. Przed regeneracją faktycznie od 1800 było czuć solidnie kopnięcie. Przy okazji zrobiłem zdjęcie pompy, żeby nie było niedomówień https://zapodaj.net/images/6a68673f05435.jpg Jeszcze na wszelki wypadek podam model turbiny, bo może faktycznie zaczynam już gadać głupoty. Garrett 727210-1


Wyglada nato ze masz poprostu spieprzona podczas regeneracji turbine co mnie zreszta nie dziwi bo codziennie sie z tym spotykam bo wszyscy regeneruja a tylko niektorym to sie udaje i to tez nie za kazdym razem. Problem w tym ze przy okazji robiles tez pare innych rzeczy ktore mogles rowniez spierniczyc poniewaz nie przywiazujesz wagi do szczegulow jak chociazby poskladanie na starych uszczelkach ktore bankowo nie beda szczelne. A niesprawnosc silnika to czasem jest jedno uszkodzenie a czasem suma wielu drobnych niedociagniec. Ogolnie temat zostal wyczerpany napisalem co i jak wykluczyc a od ciebie zalezy jak dokladnie to wykonasz i czy wszystko sprawdzisz.


-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Test z pominięciem elektrozaworka:

RPM -> kPa
1475 -> 99
1567 -> 128
1745 -> 154
1942 -> 188
2207 -> 212
2401 -> 225
2617 -> 225

Ogólnie bida z nędzą jak to było wcześniej wspomniane, nieco wyżej ale szału nie robi.
Dzisiaj przeczyszczę EGR wkrętarką zgodnie z instrukcją którą wczoraj znalazłem na tym forum, a w tygodniu powymieniam te stare uszczelki, chociaż mam wrażenie, że to turbina jest trzaśnięta.
Podebrałem ojcowską avensis i z ciekawości zrobiłem test. Teraz mam czarno na białym jak to powinno wyglądać.

RPM -> kPa --> MPa
1467 -> 94 -->80
1532 -> 160 -->91
1773 -> 192 -->107
2023 -> 199 -->126
2278 -> 203 -->125
2515 -> 199 -->141
2753 -> 204 -->148
3010 -> 209 -->150
3253 -> 205 -->146
3460 -> 205--> 158
3660 -> 204 -->159
3796 -> 205 -->150
3932 -> 205 -->150
4055 -> 203--> 155

Jak się uporam z problemem to dam znać. Póki co, bardzo dziękuję za wszelkie porady.
  
 
Cytat:
2019-01-06 10:43:52, klon525 pisze:
Test z pominięciem elektrozaworka: RPM -> kPa 1475 -> 99 1567 -> 128 1745 -> 154 1942 -> 188 2207 -> 212 2401 -> 225 2617 -> 225 Ogólnie bida z nędzą jak to było wcześniej wspomniane, nieco wyżej ale szału nie robi. Dzisiaj przeczyszczę EGR wkrętarką zgodnie z instrukcją którą wczoraj znalazłem na tym forum, a w tygodniu powymieniam te stare uszczelki, chociaż mam wrażenie, że to turbina jest trzaśnięta. Podebrałem ojcowską avensis i z ciekawości zrobiłem test. Teraz mam czarno na białym jak to powinno wyglądać. RPM -> kPa --> MPa 1467 -> 94 -->80 1532 -> 160 -->91 1773 -> 192 -->107 2023 -> 199 -->126 2278 -> 203 -->125 2515 -> 199 -->141 2753 -> 204 -->148 3010 -> 209 -->150 3253 -> 205 -->146 3460 -> 205--> 158 3660 -> 204 -->159 3796 -> 205 -->150 3932 -> 205 -->150 4055 -> 203--> 155 Jak się uporam z problemem to dam znać. Póki co, bardzo dziękuję za wszelkie porady.



EDIT: wstępnie EGR wyeliminowany, nie blokuje się, domyka się, jest szczelny.
  
 
Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie zmiennej geometrii.
Mianowicie, w jaki sposób ona działa? W sensie ta grucha.
Turbiniarz twierdzi, że w momencie odpalenia, grucha się zaciąga i otwiera
kierownicę zmiennej geometrii. Natomiast w internecie gdziekolwiek bym nie czytał,
mówią, że przy uruchomieniu silnika grucha zaciąga się zamykając kierownice geometrii.
Jak to w końcu jest?
  
 
Cytat:
2019-01-13 20:58:12, klon525 pisze:
Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie zmiennej geometrii. Mianowicie, w jaki sposób ona działa? W sensie ta grucha. Turbiniarz twierdzi, że w momencie odpalenia, grucha się zaciąga i otwiera kierownicę zmiennej geometrii. Natomiast w internecie gdziekolwiek bym nie czytał, mówią, że przy uruchomieniu silnika grucha zaciąga się zamykając kierownice geometrii. Jak to w końcu jest?

Wszyscy wiedza najlepiej tak to juz jest na kazdym forum czegokolwiek.
Jednym sie zamyka drugim otwiera a trzecim zalacza.
A moja turbina o zmiennej geometrii. Po odpaleniu sie kreci, grucha wciaga pret regulacyjny ktory porusza pierscien ktory porusza lopatki kierownicy. Kierownica steruje struge spalin nieprzerwalnie w rozne punkty lopatek wirnika. Lopatki wirnika sa fantazyjnie powykrecane w rozne ksztalty i w zaleznosci w ktora czesc wirnika uderza strumien spalin turbina kreci sie szybciej lub wolniej dajac na wyjsciu wieksze lub mniejsze cisnienie i wydatek. Pret wciagniety maxymalny sprez pret wypuszczony minimalny.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Nowa turbina:

RPM --> kPa
1380 --> 106
1417 --> 130
1544 --> 176
1759 --> 202
2018 --> 214
2304 --> 208
2569 --> 209
2821 --> 208
2994 --> 211
3141 --> 212
3332 --> 209
3473 --> 207
3569 --> 206
3685 --> 204
3796 --> 201
3917 --> 200


  
 
Cytat:
2019-01-24 16:15:28, klon525 pisze:
Nowa turbina: RPM --> kPa 1380 --> 106 1417 --> 130 1544 --> 176 1759 --> 202 2018 --> 214 2304 --> 208 2569 --> 209 2821 --> 208 2994 --> 211 3141 --> 212 3332 --> 209 3473 --> 207 3569 --> 206 3685 --> 204 3796 --> 201 3917 --> 200


No i teraz jest ok


-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Wielkie dzięki za pomoc, wiszę Ci dobrą flaszkę.

Jednakże, został jeszcze jeden problem, który w sumie jest od początku ale został zepchnięty na dalszy plan. Mianowicie, podczas jazdy gdy chcę utrzymać jednakową prędkość 5 bieg +/- 80km/h ok. 1750 rpm, lub 4bieg 60km/h auto dostaje drgawek. Lekkie odjęcie lub dołożenie gazu i drgawki znikają. Przy przyśpieszaniu zero drgawek. Przeguby ok, koła wyważone.
  
 
Cytat:
2019-01-30 13:40:46, klon525 pisze:
Wielkie dzięki za pomoc, wiszę Ci dobrą flaszkę. Jednakże, został jeszcze jeden problem, który w sumie jest od początku ale został zepchnięty na dalszy plan. Mianowicie, podczas jazdy gdy chcę utrzymać jednakową prędkość 5 bieg +/- 80km/h ok. 1750 rpm, lub 4bieg 60km/h auto dostaje drgawek. Lekkie odjęcie lub dołożenie gazu i drgawki znikają. Przy przyśpieszaniu zero drgawek. Przeguby ok, koła wyważone.


A jakie masz teraz korekcje?

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2019-01-30 21:14:08, Bigelektron pisze:
A jakie masz teraz korekcje?



Całkowicie z dupy.

1. 2,504 mm3
2. 2,191 mm3
3. 0.472 mm3
4. -4.999 mm3 poza skalą

Wtryski regenerowane w boschu.

Dzisiaj jeszcze zauważyłem, że na 4 biegu z niedokońca wciśniętym pedałem, turbo osiąga w piku 225kpa. Z pedałem wciśniętym do oporu wszystko okej.
  
 
Cytat:
2019-01-31 11:13:28, klon525 pisze:
Całkowicie z dupy. 1. 2,504 mm3 2. 2,191 mm3 3. 0.472 mm3 4. -4.999 mm3 poza skalą Wtryski regenerowane w boschu. Dzisiaj jeszcze zauważyłem, że na 4 biegu z niedokońca wciśniętym pedałem, turbo osiąga w piku 225kpa. Z pedałem wciśniętym do oporu wszystko okej.


Wtryski sa wpisane w sterownik?
Zmierz kompresje jezeli kompresja ok to wtryski zlom.
Przeladowaniem sie narszie nie zajmuj.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2019-01-31 11:30:29, Bigelektron pisze:
Wtryski sa wpisane w sterownik? Zmierz kompresje jezeli kompresja ok to wtryski zlom. Przeladowaniem sie narszie nie zajmuj.



Jeden wtryskiwacz wrócił z regeneracji z innymi kodami. Pytałem niektórych mechaników i nawet jednego z ASO o to, czy te wtryskiwacze się koduje, no i w sumie każdy gdybał, może tak, może nie, może śmak. Niektórzy mówili, żeby złożyć i dać mu godzinę popracować aż się jego praca unormuje. Poskładałem do kupy, odpaliłem, popyrkał trochę, wyrównał pracę. Parę dni później sprawdziłem korekty i nie były jakieś super, więc wpisałem ten zamieniony wtryskiwacz, w pracy zero zmian a tylko wyszły gorsze korekty.
Korekty przed kodowaniem i ze starą turbiną:
1. 1.409mm3
2. 0.941mm3
3. 0,628mm3
4. -2,811mm3

Stary kod wtryskiwacza mam zapisany, mogę go wprowadzić ponownie, ale czy to coś zmieni?
  
 
Cytat:
2019-01-31 14:42:52, klon525 pisze:
Jeden wtryskiwacz wrócił z regeneracji z innymi kodami. Pytałem niektórych mechaników i nawet jednego z ASO o to, czy te wtryskiwacze się koduje, no i w sumie każdy gdybał, może tak, może nie, może śmak. Niektórzy mówili, żeby złożyć i dać mu godzinę popracować aż się jego praca unormuje. Poskładałem do kupy, odpaliłem, popyrkał trochę, wyrównał pracę. Parę dni później sprawdziłem korekty i nie były jakieś super, więc wpisałem ten zamieniony wtryskiwacz, w pracy zero zmian a tylko wyszły gorsze korekty. Korekty przed kodowaniem i ze starą turbiną: 1. 1.409mm3 2. 0.941mm3 3. 0,628mm3 4. -2,811mm3 Stary kod wtryskiwacza mam zapisany, mogę go wprowadzić ponownie, ale czy to coś zmieni?


Nie rozumiem co znaczy gdybali to byli mechanicy czy tez ludzie calkiem dzicy...
Wtryski maja kod na glowce i trzeba go wprowadzic kazdy kod zgodnie z umiejscowieniem wtrysku w cylindrze jak przekladasz miejscami to kod trzeba przepisac.
Jezeli masz wpisane wtryski, cisnienie sprezania ok cisnienie paliwa i Map ok. To przejezdzasz okolo 100km
Jezeli korekcje sa dalej zle na cieplym lub zimnym po nocy. To wtryski do wymiany koniec kropka.
I niema zadnego gdybania.
Dobrze tez zmienic stacje benzynowa bo paliwo tez potrafi zepsuc korekcje.
Jedynie wtryski czteropinowe sie nie wpisuje bo maja korekcje wyrazona opornikiem w glowce.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2019-01-31 19:04:51, Bigelektron pisze:
Nie rozumiem co znaczy gdybali to byli mechanicy czy tez ludzie calkiem dzicy... Wtryski maja kod na glowce i trzeba go wprowadzic kazdy kod zgodnie z umiejscowieniem wtrysku w cylindrze jak przekladasz miejscami to kod trzeba przepisac. Jezeli masz wpisane wtryski, cisnienie sprezania ok cisnienie paliwa i Map ok. To przejezdzasz okolo 100km Jezeli korekcje sa dalej zle na cieplym lub zimnym po nocy. To wtryski do wymiany koniec kropka. I niema zadnego gdybania. Dobrze tez zmienic stacje benzynowa bo paliwo tez potrafi zepsuc korekcje. Jedynie wtryski czteropinowe sie nie wpisuje bo maja korekcje wyrazona opornikiem w glowce.



No mechanicy w moich okolicach są to ludzie którzy zajmują się kręceniem śrubek w samochodach bez większego pomyślunku w większych warsztatach A mówiąc gdybanie, miałem na myśli to, że nikt nie był w stanie powiedzieć, że na 100% się koduje, a pan z ASO powiedział, cytuję: "raczej nie, ale nie dam sobie ręki obciąć" Każdy wtryskiwacz został włożony na swoje miejsce. Jedynie wtryskiwacz z drugiego gara musiałem zakodować bo odesłali nie mój

Zabrzmi to głupio, ale jakie mogą być skutki olania tej korekty? Niestety, ale jako niespełna dwudziestolatek, który kończy technikum, nie jestem w stanie w tej chwili zaopatrzyć się z drugie wtryskiwacze.

[ wiadomość edytowana przez: klon525 dnia 2019-01-31 21:31:42 ]
  
 
Cytat:
2019-01-31 21:31:19, klon525 pisze:
No mechanicy w moich okolicach są to ludzie którzy zajmują się kręceniem śrubek w samochodach bez większego pomyślunku w większych warsztatach A mówiąc gdybanie, miałem na myśli to, że nikt nie był w stanie powiedzieć, że na 100% się koduje, a pan z ASO powiedział, cytuję: "raczej nie, ale nie dam sobie ręki obciąć" Każdy wtryskiwacz został włożony na swoje miejsce. Jedynie wtryskiwacz z drugiego gara musiałem zakodować bo odesłali nie mój Zabrzmi to głupio, ale jakie mogą być skutki olania tej korekty? Niestety, ale jako niespełna dwudziestolatek, który kończy technikum, nie jestem w stanie w tej chwili zaopatrzyć się z drugie wtryskiwacze. [ wiadomość edytowana przez: klon525 dnia 2019-01-31 21:31:42 ]


Ja piernicze w jakim miescie jest to ASD?
Nieno nie trzeba wpisywac mozna tez zarznac koguta spuscic krew zalozyc piuropusz na glowe a pozniej odtanczyc taniec wudu wymachujac jajkiem i potrzasajac kutasem jak czynia to indianscy szamani.
Ale do tego tez trzeba miec pojecie zeby nie przywolac zle mzimu.
Kazdy wtrysk w fazie produkcji jest troche inny pomimo ogromnej precyzji wykonania to troche uniemozliwia poprawna prace czterech lub wiecej wtryskiwaczy.
Kazdy wtryskiwacz jest mierzony pod wieloma parametrami i ta odchylka jest wyrazona kodem na glowce. Wtryskiwacz wykonuje wtrysk glowny gdzie czas kazdego otwarcia to okolo 6-18ms w zal od temp silnika. Poprzedzaja go tzw wtryski pilotazowe nawet do 8 przedwtrysniec w mikrosekundach na cykl.
Jaka to jest precyzja jakbys mial karabin snajperski i teraz celujesz ale aby trafic w tarcze 2km dalej musisz odchylic np 2stopnie w gore i 3w lewo inaczej pocisk przeleci 5m obok celu. To jest korekcja.
Jaki to ma wplyw na silnik. Zalezy jak bardzo rozni sie w pracy ten wtrysk ktory jest teraz zamontowany od tego ktory byl tam poprzednio i jak dlugo bedziesz z tym jezdzil. Efekt jest calkowicie nieprzewidywalny od mniejszej mocy poprzez kopcenie do dziury w tloku i szybszego zuzycia ukladu korbowo tlokowego wlacznie.
Silnik podczas pracy wykonuje drgania wal drgania i drgania skretne, amplituda jest stala na jakims poziomie akceptowalnym przez konstrukcje podczas pracy zrownowazonej.
Kiedy silnik pracuje w sposob niewyrownowazony powstaja piki interferencyjne ktore niszcza zwlaszcza panewki ale moga tez prowadzic do zmeczenia materialu typu ukrecenie walu. Wszystko zalezy od czasu dzialania i skali anomalii.
W mechanice jak cos jest wyginane w granicy sprezystosci to sprezynuje bez uszkodzen latami ale wystarczy ze ta granice nieznacznie przekroczysz i zostanie odlamane.
Ps kiedys tez mialem 20 lat i Fiata Pande. Raz w tygodniu grzebalem w hamulcach ustawialem zaplon i gaznik a dziury w baku zaklejalem szpachlowka na macie szklanej bo zbiornik byl nie do kupienia a silnik zajechany. W miedzyczasie zbieralem na czesci do remontu silnika. Coz Ci moge poradzic... Sprzedaj ten zlom jak najszybciej zanim Cie zrujnuje i kup sobie male typowe auto na benzyne Yaris Fiesta cos w ten desen.
Diesla to mozna sobie kupic nowego na ucieche bo nic tak nie przyspiesza przy tak niskim zuzyciu paliwa.
Starego diesla kupuja tylko szalency lub ludzie nieswiadomi co ich czeka, a czeka wiele
Mozna smialo zalozyc srednio po 200tys pompa wtryski turbina sprzeglo plus tam jakis rozrzad z pompa wody. Taki pakiet startowy plus minus 15-20tys zl.
A auto przewaznie mniej jest warte.
Majac ta wiedze lepiej kupic benzynowca o pare lat mlodszego i pare tys km.


-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Witam

Szukam pomocy w zdiagnozowaniu problemu z moim autem, ja niestety jestem laikiem. Nie chciałem zakładać nowego tematu więc piszę tu:

Autko to Toyota Corolla e12, D4D 110KM, przebieg zbliża się do 200 tys.
Od kilku dni pojawił się problem z losowym spadkiem mocy, głownie rano gdy auto stało całą noc.

Przy przyspieszaniu w okolicach 1800-2000 obrotów auto nagle zamula, brakuje mu mocy, czasem po 2-3 sekundach zamulania dostaje "kopa", szarpnie delikatnie i jedzie już normalnie. Dziś np. na 4 biegu cisnę gaz w podłogę, a auto przy 60-70km/h prawie nie przyspiesza, gdzie zazwyczaj zbiera się od razu. Raz podczas spadku mocy wyskoczył mi check engine, który zgasł po wyłączeniu silnika. Znajomy odczytał i skasował mi błędy - 2x błąd P1228, P1250.

Auto to już praktycznie zabytek, a coś czuję że zaczyna się "szukanie igły w stogu siana". Ktoś może mi podpowiedzieć od czego zacząć ? Ostateczność to ASO Toyoty, ale z gotówką krucho.




[ wiadomość edytowana przez: Radkovich dnia 2019-02-17 20:46:11 ]
  
 
Cytat:
2019-02-17 20:39:28, Radkovich pisze:
Witam Szukam pomocy w zdiagnozowaniu problemu z moim autem, ja niestety jestem laikiem. Nie chciałem zakładać nowego tematu więc piszę tu: Autko to Toyota Corolla e12, D4D 110KM, przebieg zbliża się do 200 tys. Od kilku dni pojawił się problem z losowym spadkiem mocy, głownie rano gdy auto stało całą noc. Przy przyspieszaniu w okolicach 1800-2000 obrotów auto nagle zamula, brakuje mu mocy, czasem po 2-3 sekundach zamulania dostaje "kopa", szarpnie delikatnie i jedzie już normalnie. Dziś np. na 4 biegu cisnę gaz w podłogę, a auto przy 60-70km/h prawie nie przyspiesza, gdzie zazwyczaj zbiera się od razu. Raz podczas spadku mocy wyskoczył mi check engine, który zgasł po wyłączeniu silnika. Znajomy odczytał i skasował mi błędy - 2x błąd P1228, P1250. Auto to już praktycznie zabytek, a coś czuję że zaczyna się "szukanie igły w stogu siana". Ktoś może mi podpowiedzieć od czego zacząć ? Ostateczność to ASO Toyoty, ale z gotówką krucho. [ wiadomość edytowana przez: Radkovich dnia 2019-02-17 20:46:11 ]

Co ile km wymieniasz filtr paliwa i jakiej firmy

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2019-02-17 21:43:26, Bigelektron pisze:
Co ile km wymieniasz filtr paliwa i jakiej firmy



Co około 20 tys. Od kilku lat auto jest mało jeżdżone. Dziś wymieniono mi filtr paliwa (Japanparts) i dodano środek do czyszczenia jet clean tronic (liqui moly), poprzedni Knecht siedział 3.5 roku przy około 16 tys.
Po wymienia filtra dodatkowo odżył efekt "pterodaktyla/jęczenia" pod maską, z którym borykam się od wielu lat.

Również rano, na postoju, podczas skrobania szyb zapalił się check engine.
  
 
Cytat:
2019-02-01 09:06:43, Bigelektron pisze:
Ja piernicze w jakim miescie jest to ASD? Nieno nie trzeba wpisywac mozna tez zarznac koguta spuscic krew zalozyc piuropusz na glowe a pozniej odtanczyc taniec wudu wymachujac jajkiem i potrzasajac kutasem jak czynia to indianscy szamani. Ale do tego tez trzeba miec pojecie zeby nie przywolac zle mzimu. Kazdy wtrysk w fazie produkcji jest troche inny pomimo ogromnej precyzji wykonania to troche uniemozliwia poprawna prace czterech lub wiecej wtryskiwaczy. Kazdy wtryskiwacz jest mierzony pod wieloma parametrami i ta odchylka jest wyrazona kodem na glowce. Wtryskiwacz wykonuje wtrysk glowny gdzie czas kazdego otwarcia to okolo 6-18ms w zal od temp silnika. Poprzedzaja go tzw wtryski pilotazowe nawet do 8 przedwtrysniec w mikrosekundach na cykl. Jaka to jest precyzja jakbys mial karabin snajperski i teraz celujesz ale aby trafic w tarcze 2km dalej musisz odchylic np 2stopnie w gore i 3w lewo inaczej pocisk przeleci 5m obok celu. To jest korekcja. Jaki to ma wplyw na silnik. Zalezy jak bardzo rozni sie w pracy ten wtrysk ktory jest teraz zamontowany od tego ktory byl tam poprzednio i jak dlugo bedziesz z tym jezdzil. Efekt jest calkowicie nieprzewidywalny od mniejszej mocy poprzez kopcenie do dziury w tloku i szybszego zuzycia ukladu korbowo tlokowego wlacznie. Silnik podczas pracy wykonuje drgania wal drgania i drgania skretne, amplituda jest stala na jakims poziomie akceptowalnym przez konstrukcje podczas pracy zrownowazonej. Kiedy silnik pracuje w sposob niewyrownowazony powstaja piki interferencyjne ktore niszcza zwlaszcza panewki ale moga tez prowadzic do zmeczenia materialu typu ukrecenie walu. Wszystko zalezy od czasu dzialania i skali anomalii. W mechanice jak cos jest wyginane w granicy sprezystosci to sprezynuje bez uszkodzen latami ale wystarczy ze ta granice nieznacznie przekroczysz i zostanie odlamane. Ps kiedys tez mialem 20 lat i Fiata Pande. Raz w tygodniu grzebalem w hamulcach ustawialem zaplon i gaznik a dziury w baku zaklejalem szpachlowka na macie szklanej bo zbiornik byl nie do kupienia a silnik zajechany. W miedzyczasie zbieralem na czesci do remontu silnika. Coz Ci moge poradzic... Sprzedaj ten zlom jak najszybciej zanim Cie zrujnuje i kup sobie male typowe auto na benzyne Yaris Fiesta cos w ten desen. Diesla to mozna sobie kupic nowego na ucieche bo nic tak nie przyspiesza przy tak niskim zuzyciu paliwa. Starego diesla kupuja tylko szalency lub ludzie nieswiadomi co ich czeka, a czeka wiele Mozna smialo zalozyc srednio po 200tys pompa wtryski turbina sprzeglo plus tam jakis rozrzad z pompa wody. Taki pakiet startowy plus minus 15-20tys zl. A auto przewaznie mniej jest warte. Majac ta wiedze lepiej kupic benzynowca o pare lat mlodszego i pare tys km.



Było to jedno z dwóch ASO na terenie Łodzi. Parę dni po moim ostatnim wpisie zaczęły się pojawiać coraz większe drgawki, coraz głośniejszy grzechotnik pod maską, co momentami potrafiło doprowadzić do przeładowania turbiny P1251. Wracając pewnego dnia do domu, auto zaczęło gasnąć. Po powrocie sprawdziłem błędy i moim oczom ukazał się błąd P0093, który wyżej już był wyjaśniony, więc czym prędzej wyciągnąłem wtryskiwacze i oddałem do reklamacji. Reklamacja została uwzględniona, nie stwierdzono żadnych opiłków, zanieczyszczeń we wtryskiwaczach, dwa wtryski były złomem kompletnym więc dali dwa inne sprawne z nowymi kodami. Po zamontowaniu "nowych" wtrychów wszelkie bolączki na obecną chwile ustały, brak jakichkolwiek drgań ani negatywnych odczuć, tylko same plusy, nawet odpala o wiele lepiej. No i korekty trzymają się koło zera.

Ale przyszedł kolejny problem, związany z RAV4 II też 2.0 D4D. Auto dostaje muła i poszarpuje w losowych momentach, gdy się zagrzeje, zimny ciągnie aż miło. Check się zapala trochę czasu po złapaniu muła i kodem błędu jest 78(7) Fuel Line Malfunction. Sprawdzałem kolejno zaworki SCV w teście fuel leak. Na odpiętym czerwonym zaworku, auto nie gaśnie, odpala a ciśnienie w teście waha się od 65-71MPa. Po odpięciu zielonego zaworka, auto gaśnie, nie odpala. Na obydwu 110-116MPa. Niżej załączam test drogowy w momencie gdy łapie muła, ciśnienie mocno spada i waha się w granicach 25-40MPa, a turbo momentami ładuje za dużo, lecz gdy ciśnienie na listwie jest ok, to turbo ładuje bez przeładowań, czy to komputer głupieje przez te nagłe spadki ciśnienia paliwa?

RPM-->kPa-->MPa
1476-->102-->46
1489-->123-->34
1570-->144-->31
1634-->157-->29
1710-->170-->32
1801-->190-->42
1884-->213-->26
1948-->216-->25
2012-->221-->29
2087-->217-->27
2192-->206-->33
2278-->180-->35
2343-->187-->34
2410-->195-->35
2478-->195-->33
2539-->184-->35
2606-->188-->37
2721-->209-->37
2851-->200-->40
3012-->188-->41
3068-->190-->43

Ustawiłem za krótkie nagrywanie, więc jeżeli będzie potrzeba zrobienia testu na wyższych obrotach to zrobię.