D4D 116KM problem z brakiem mocy, wymiana turbiny, wtryski - Strona 21

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, DziekanG - poradziłeś coś na tę utratę mocy? Ja dopiero zaczynam "przygodę" z tym tematem, tyle że w 1cd-ftv 90km. Wymiana filtra paliwa - niecałe 2 tyg. poprawy. Podobnie po moczeniu zaworków scv w nafcie. Dzisiaj znowu problem powrócił. Zamoczyłem zaworki w nafcie, poklikałem trochę. Dodatkowo "przepuściłem" trochę paliwa przez pompę przy wyjętych zaworkach. Po złożeniu oczywiście auto jeździ O.K. Ciekawe jak długo.
  
 
Witam,

mnie natomiast jeszcze jedno zastanawia - dlaczego u mnie pedał gazu przy wciśnięciu na max pokazuje na testerach diagnostycznych jedynie w okolicy 78%? Czy to jest normalne?
Wyeliminowane są inne przyczyny w stylu podwinięty dywanik, podgięty wspornik czy pedał gazu. Wszystko siedzi na swoim miejscu tak jak ma być - przynajmniej wg. mojej opinii.

I druga sprawa - czy wycięcie drugiego KATa ma negatywny wpływ na zadymienie, głośność pojazdu?

  
 
Cytat:
2018-11-01 12:11:29, mike_p pisze:
Witam, mnie natomiast jeszcze jedno zastanawia - dlaczego u mnie pedał gazu przy wciśnięciu na max pokazuje na testerach diagnostycznych jedynie w okolicy 78%? Czy to jest normalne? Wyeliminowane są inne przyczyny w stylu podwinięty dywanik, podgięty wspornik czy pedał gazu. Wszystko siedzi na swoim miejscu tak jak ma być - przynajmniej wg. mojej opinii. I druga sprawa - czy wycięcie drugiego KATa ma negatywny wpływ na zadymienie, głośność pojazdu?


Tak w tym modelu nie osiąga 100%
Nie dopala tylko Noxy

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Witam, auto po wyczyszczeniu kolektora ssącego, przepustnicy i EGR zaczęło nadmiernie kopcić normalnie jak z jakiegoś starego ikarusa. EGR przed czyszczeniem zawieszał się, a kanał łączący EGR z kolektorem był cały zawalony w sadzy i miał może 1cm prześwitu. Układ od filtra do kolektora jest szczelny, turbo po regeneracji. Zmierzyłem korekty wtryskiwaczy na zimnym jak i na ciepłym silniku:

Zimny:
1. -2,967mm3
2. -0,779mm3
3. 3,910mm3
4. 0,003mm3

Ciepły:
1. -1,873mm3
2. -0,310mm3
3. 2,035mm3
4. 0,159mm3

Moim zdaniem uwalone są wtryskiwacze, ale "specjalista" od regeneracji wtrysków itd. twierdzi,
że to są "minimalne" różnice i problemu należy szukać w układzie dolotowym, który swoją drogą
jest szczelny i sprawny. Sprawdzane były również wszelakie czujniki, przepływomierz, mapsensor,
czujnik podciśnienia itd. były one przekładane ze sprawnej avensis bez oczekiwanego rezultatu. Dodam jeszcze, że po czyszczeniu samochód został solidnie przegoniony po autostradzie. Jeżeli
to nie wtryski, to gdzie szukać przyczyny tego kopcenia? Corolla e12 2.0 D4D 116km.
  
 
Cytat:
2018-11-08 11:52:17, klon525 pisze:
Witam, auto po wyczyszczeniu kolektora ssącego, przepustnicy i EGR zaczęło nadmiernie kopcić normalnie jak z jakiegoś starego ikarusa. EGR przed czyszczeniem zawieszał się, a kanał łączący EGR z kolektorem był cały zawalony w sadzy i miał może 1cm prześwitu. Układ od filtra do kolektora jest szczelny, turbo po regeneracji. Zmierzyłem korekty wtryskiwaczy na zimnym jak i na ciepłym silniku: Zimny: 1. -2,967mm3 2. -0,779mm3 3. 3,910mm3 4. 0,003mm3 Ciepły: 1. -1,873mm3 2. -0,310mm3 3. 2,035mm3 4. 0,159mm3 Moim zdaniem uwalone są wtryskiwacze, ale "specjalista" od regeneracji wtrysków itd. twierdzi, że to są "minimalne" różnice i problemu należy szukać w układzie dolotowym, który swoją drogą jest szczelny i sprawny. Sprawdzane były również wszelakie czujniki, przepływomierz, mapsensor, czujnik podciśnienia itd. były one przekładane ze sprawnej avensis bez oczekiwanego rezultatu. Dodam jeszcze, że po czyszczeniu samochód został solidnie przegoniony po autostradzie. Jeżeli to nie wtryski, to gdzie szukać przyczyny tego kopcenia? Corolla e12 2.0 D4D 116km.


Po pierwsze jeżeli dzieje się to od momentu wyczyszczenia tzn ze cos zostało spierniczone przy tej okazji.
Po drugie dlaczego turbina była regenerowana ...jest to zwykla turbina bez zmiennej geometrii i widywałem już zajechane silniki po pol milionie km ale zepsutej turbiny w tym modelu nie spotkałem jak zyje a zyje już dość długo i wiele widzialem
Jeżeli kanal laczacy EGRu był zawalony to ewidentnie przez niesprawne wtryski.
Na początek odkręć zawor egr sprawdz czy jest domknięty i szczelny np za pomocą zmywacza do hamulcow lub nafty.Jezeli jest szczelny to go zamontuj i nie podlaczaj wężyka podciśnienia.
jeżeli nieszczelny to go zaslep blacha ale musi być gruba bo blache z puszki przestrzeli od razu.
zaslepienie EGR w tym modelu nie powoduje zapalenia kontrolki silnika wiec można swobodnie jezdzic.
Wykonaj jazde testowa z testerem ustaw w dataliscie obroty silnika i mapsensor.Poloz gaz w podłodze i nie puszczaj na 4 biegu jadac od 1500 obr do 3000.Przy 2300 powinno być 180kpa czyli maxymalne jakie daje ten typ turbiny.Przy 2000 może być 170 kpa.Jezeli jest mniej to sprawdz caly dolot czy niema zapocen olejem tzn nieszczelności gdzie może uciekać powietrze.
Czy wymieniles wszystkie uszczelki na nowe po demontażu kolektora??
Jeżeli już wykluczysz wszelkie nieszczelności i niesprawnosc turbiny po regeneracji to wtryski do wymiany lub naprawy bo przy tych korekcjach to pierwszy a zwłaszcza trzeci jest złomem ewidetnym a pozostale do sprawdzenia.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Turbina jest ze zmienną geometrią. Regenerowałem ją po uszkodzeniu
związanym z przebiciem na wtryskach, uszczelki pod wtryskiwaczami.
Zmieliło tą turbinę konkretnie, ocalała tylko obudowa, geometria, która swoją drogą
była zablokowana przez spaliny, prawdopodobnie przez przebicie pod wtryskami i grucha.
EGR był już na próbę zaślepiony, nic to nie dało poza kontrolką silnika i błędem P0400
właśnie z tym EGR'em związanym. U mnie do EGR dochodzą 2 przewody z płynem chłodzącym
i kostka pod elektrozawór.
Brak nieszczelności jakichkolwiek świstów pod samochodem ani jakichkolwiek zapoceń
na dolocie. Zostały założone stare uszczelki.
Ogółem auto nie straciło na mocy a zyskało na kopceniu i to solidnym.

Jeszcze słyszałem taką teorie, jakoby komputer widział, że do komory spalania wchodzi więcej
powietrza i daje większą dawkę paliwa, a że wtryski są jakie są to właśnie dzieją się takie
zaczadzenia z rury.

Test drogowy wstawię możliwe że dzisiaj. Jak dobrze pamiętam max które powinno
być to 219kPa.
  
 
Test drogowy:

3-ci bieg

RPM -> kPa
1473 -> 98
1659 -> 118
1914 -> 138
2196 -> 164
2564 -> 178
2917 -> 182
3226 -> 186
3518 -> 189
3800 -> 189
4073 -> 191

4-ty bieg

RPM -> kPa
1450 -> 99
1568 -> 123
1680 -> 140
1844 -> 159
2033 -> 183
2246 -> 196
2475 -> 204
2658 -> 210
2841 -> 211
3018 -> 213
3214 -> 212
3368 -> 206
3522 -> 207
3656 -> 206
3785 -> 205
3896 -> 201

Dodam jeszcze, że była wyjmowana pompa vaccum w celu wymiany oringów.
Zostały założone oryginalne oringi.

[ wiadomość edytowana przez: klon525 dnia 2018-11-11 11:40:25 ]
  
 
Cytat:
2018-11-11 08:32:45, klon525 pisze:
Turbina jest ze zmienną geometrią. Regenerowałem ją po uszkodzeniu związanym z przebiciem na wtryskach, uszczelki pod wtryskiwaczami. Zmieliło tą turbinę konkretnie, ocalała tylko obudowa, geometria, która swoją drogą była zablokowana przez spaliny, prawdopodobnie przez przebicie pod wtryskami i grucha. EGR był już na próbę zaślepiony, nic to nie dało poza kontrolką silnika i błędem P0400 właśnie z tym EGR'em związanym. U mnie do EGR dochodzą 2 przewody z płynem chłodzącym i kostka pod elektrozawór. Brak nieszczelności jakichkolwiek świstów pod samochodem ani jakichkolwiek zapoceń na dolocie. Zostały założone stare uszczelki. Ogółem auto nie straciło na mocy a zyskało na kopceniu i to solidnym. Jeszcze słyszałem taką teorie, jakoby komputer widział, że do komory spalania wchodzi więcej powietrza i daje większą dawkę paliwa, a że wtryski są jakie są to właśnie dzieją się takie zaczadzenia z rury. Test drogowy wstawię możliwe że dzisiaj. Jak dobrze pamiętam max które powinno być to 219kPa.


Jeżeli masz turbine ze zmienna geometria to poprzedni mój post niema tutaj zastosowania.
Masz stosunkowo rzadka wersje w tym modelu auta.
Skad pomysl żeby to skladac na starych uszczelkach?
Zaslepianie EGRu nie wchodzi w rachubę w tym modelu.Trzeba zawor docierać wkrętarka bo najczęściej blokuje się na prowadnicy.
Z testow drogowych na 4 biegu z pedalem w podłodze przy 1600/160kpa 1700 /170kpa 1800 obr powinno być 200kpa.A u ciebie jest bida z nedza.Sprawdz czy po odpaleniu silnika grucha podcisnieniowa turbiny ma wciagniety pret regulacyjny a po zdjeciu wtyczki pret wypuszcza czyli czy elektrozaworek podcisniena jest prawidłowo podpięty do wezykow.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Po odpaleniu silnika, pręt regulacyjny się wciąga, było to wczoraj sprawdzane.
Na 100% wężyki były prawidłowo podłączone, elektrozaworek sprawny.
Wyciągnąłem wtryskiwacze. Podkładki były wymieniane we wrześniu a teraz
po wyciągnięciu, na 1 i 3 garze podkładki są solidnie uwalone w nagarze.
Jutro wtryski jadą na sprawdzenie.
Pomysł na stare uszczelki zaciągnięty z innego forum, również związanego z toyotą.

Czy jeżeli pod uszczelkami pod kolektorem i pod przepustnicą w około nie ma żadnych przedmuchów to mogą mieć one jakiś negatywny wpływ na całość?
  
 
Cytat:
2018-11-12 12:59:42, klon525 pisze:
Po odpaleniu silnika, pręt regulacyjny się wciąga, było to wczoraj sprawdzane. Na 100% wężyki były prawidłowo podłączone, elektrozaworek sprawny. Wyciągnąłem wtryskiwacze. Podkładki były wymieniane we wrześniu a teraz po wyciągnięciu, na 1 i 3 garze podkładki są solidnie uwalone w nagarze. Jutro wtryski jadą na sprawdzenie. Pomysł na stare uszczelki zaciągnięty z innego forum, również związanego z toyotą. Czy jeżeli pod uszczelkami pod kolektorem i pod przepustnicą w około nie ma żadnych przedmuchów to mogą mieć one jakiś negatywny wpływ na całość?

Zanim zobaczysz przedmuchy to trochę minie.Najpierw wyciska powietrze z olejem ale widać slady dopiero jak się do tego kurz przyklei.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Witam ponownie, jestem aktualnie po regeneracji wtryskiwaczy i kopcenie w tej chwili
jest naprawdę minimalne. Teraz turbina. Jak widać z poprzednich postów
moja turbina trochę mało dmucha i tu nasuwa mi się jedno pytanie. Czy może być to kwestia
odpowiedniej regulacji sztangi? Fakt faktem, przed regeneracją turbo wstawało nieco wcześniej
było to odczuwalne.
  
 
Cytat:
2018-11-22 12:50:46, klon525 pisze:
Witam ponownie, jestem aktualnie po regeneracji wtryskiwaczy i kopcenie w tej chwili jest naprawdę minimalne. Teraz turbina. Jak widać z poprzednich postów moja turbina trochę mało dmucha i tu nasuwa mi się jedno pytanie. Czy może być to kwestia odpowiedniej regulacji sztangi? Fakt faktem, przed regeneracją turbo wstawało nieco wcześniej było to odczuwalne.

Po pierwsze odpal i na biegu jalowym sprawdz czy gruszka wciąga sztangę do końca do ogranicznika sruba zderzakowa czy da się ja jeszcze padniesc recznie wyżej.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Grucha jest zaciągana do końca. Nie da się jej ręcznie podnieść.
  
 
Cytat:
2018-12-01 09:57:47, klon525 pisze:
Grucha jest zaciągana do końca. Nie da się jej ręcznie podnieść.


To zrob test po wymianie wtryskow .Czwarty bieg gaz w podłodze od 1500 do 3700 jak narasta ciśnienie CR i MAP


-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
Ciśnienie paliwa jest ok .Niema ciśnienia na turbinie lub gdzies ucieka ...nieszczelny dolot intercooler lub niedomknięty EGR ,zaworek podciśnieniowy sterowania turbina lub po prostu turbina.
-----------------


Dziękuje Ci bardzo.
Przyczyną był nieszczelny dolot intercoolera.
Po wymianie gumowej rury, silnik przeżywa drugą młodość
  
 
Cytat:
2018-12-02 22:51:11, Bigelektron pisze:
To zrob test po wymianie wtryskow .Czwarty bieg gaz w podłodze od 1500 do 3700 jak narasta ciśnienie CR i MAP



Nic się nie zmieniło. Zostawiłem samochód i gościa który wykonywał regeneracje turbiny.
Pracował cały dzień nad nią, bezpośredniego problemu z turbiną nie znalazł, jest w 100% sprawna.
Sprawdzał również kata, też jest okej. Dokonał również lekkiej regulacji, jest ciut lepiej, ale to nie jest to co bym chciał.

Przed regulacją
RPM kPa
1554 -> 111
1636 -> 129
1785 -> 144
1921 -> 161
2085 -> 181
2282 -> 197
2495 -> 205
2888 -> 210
3079 -> 212
3235 -> 212
3382 -> 205
3528 -> 202
3638 -> 199

Po regulacji
RPM kPa
1539 -> 132
1663 -> 147
1807 -> 163
1985 -> 189
2164 -> 195
2350 -> 202
2587 -> 197
2803 -> 199
2961 -> 204
3145 -> 206
3294 -> 205
3436 -> 203
3562 -> 201

Ciśnienie na listwie było już jakiś czas temu sprawdzane, tam nie ma się do czego przyczepić.

Jeszcze jedna sprawa związana z wtryskami. Z ciekawości sprawdziłem korekty wtryskiwaczy
i muszę powiedzieć że nie są najlepsze, pierwszy ma około 1.5 drugi, trzeci jest okej, ale
czwarty już ma koło -3. Silnik chodzi równo i cicho, jeszcze tak dobrej pracy nie miał. Drugi wtryskiwacz, który wrócił z regeneracji miał inne kody. Nie kodowałem go i myślę, że tutaj właśnie leży przyczyna. Kierując się radą innych, czyli "odpalić i zostawić na godzinę, a sam przyswoi kody" tak właśnie zrobiłem, choć mocno w to powątpiewałem. Na początku pracę miał mocno nierówną, aż w końcu po około 30 minutach wszystko się wyrównało i pracę miał już w porządku. Dodam, że ostatnio uszczelniając pompę oleju zmuszony byłem wymienić pasek rozrządu, bo dostał oleju. Porównując stary z nowym, stary był mocno wyciągnięty. Po tym silnik jeszcze lepiej zaczął pracować.

Jeżeli gdzieś popełniam błąd, bądź wypisuje farmazony to prosiłbym o upomnienie, wszystko w aucie staram się robić sam i jeżeli coś zepsuję to pretensje mogę mieć tylko i wyłącznie do siebie.

Pozdrawiam i życzę szczęśliwego nowego roku
  
 
Cytat:
2018-12-28 10:48:27, klon525 pisze:
Nic się nie zmieniło. Zostawiłem samochód i gościa który wykonywał regeneracje turbiny. Pracował cały dzień nad nią, bezpośredniego problemu z turbiną nie znalazł, jest w 100% sprawna. Sprawdzał również kata, też jest okej. Dokonał również lekkiej regulacji, jest ciut lepiej, ale to nie jest to co bym chciał. Przed regulacją RPM kPa 1554 -> 111 1636 -> 129 1785 -> 144 1921 -> 161 2085 -> 181 2282 -> 197 2495 -> 205 2888 -> 210 3079 -> 212 3235 -> 212 3382 -> 205 3528 -> 202 3638 -> 199 Po regulacji RPM kPa 1539 -> 132 1663 -> 147 1807 -> 163 1985 -> 189 2164 -> 195 2350 -> 202 2587 -> 197 2803 -> 199 2961 -> 204 3145 -> 206 3294 -> 205 3436 -> 203 3562 -> 201 Ciśnienie na listwie było już jakiś czas temu sprawdzane, tam nie ma się do czego przyczepić. Jeszcze jedna sprawa związana z wtryskami. Z ciekawości sprawdziłem korekty wtryskiwaczy i muszę powiedzieć że nie są najlepsze, pierwszy ma około 1.5 drugi, trzeci jest okej, ale czwarty już ma koło -3. Silnik chodzi równo i cicho, jeszcze tak dobrej pracy nie miał. Drugi wtryskiwacz, który wrócił z regeneracji miał inne kody. Nie kodowałem go i myślę, że tutaj właśnie leży przyczyna. Kierując się radą innych, czyli "odpalić i zostawić na godzinę, a sam przyswoi kody" tak właśnie zrobiłem, choć mocno w to powątpiewałem. Na początku pracę miał mocno nierówną, aż w końcu po około 30 minutach wszystko się wyrównało i pracę miał już w porządku. Dodam, że ostatnio uszczelniając pompę oleju zmuszony byłem wymienić pasek rozrządu, bo dostał oleju. Porównując stary z nowym, stary był mocno wyciągnięty. Po tym silnik jeszcze lepiej zaczął pracować. Jeżeli gdzieś popełniam błąd, bądź wypisuje farmazony to prosiłbym o upomnienie, wszystko w aucie staram się robić sam i jeżeli coś zepsuję to pretensje mogę mieć tylko i wyłącznie do siebie. Pozdrawiam i życzę szczęśliwego nowego roku

Zmierz ciśnienie sprężania i zrob test na 4 biegu od 1500-4000 z gazem w podłodze i podaj je tak jak ciśnienie na turbinie.wylacz ogrzewanie rozgrzej silnik az się wlaczy wentylator chłodnicy i testem fuel leak na pojedynczym zaworze scv raz jeden raz drugi odpięty jakie jest ciśnienie paliwa najwyższe i najniższe bo będzie się wachalo w jakims tam przedziale.


-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer

[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2018-12-28 18:11:51 ]
  
 
Cytat:
2018-12-28 18:07:11, Bigelektron pisze:
Zmierz ciśnienie sprężania i zrob test na 4 biegu od 1500-4000 z gazem w podłodze i podaj je tak jak ciśnienie na turbinie.wylacz ogrzewanie rozgrzej silnik az się wlaczy wentylator chłodnicy i testem fuel leak na pojedynczym zaworze scv raz jeden raz drugi odpięty jakie jest ciśnienie paliwa najwyższe i najniższe bo będzie się wachalo w jakims tam przedziale. [ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2018-12-28 18:11:51 ]


Witam w nowym roku

RPM MAP(kPa) CR(MPa)
1514 -> 113 --> 90
1598 -> 130 --> 87
1745 -> 147 --> 109
1934 -> 170 --> 112
2151 -> 196 --> 127
2420 -> 208 --> 129
2654 -> 211 --> 138
2887 -> 210 --> 145
3121 -> 210 --> 147
3293 -> 207 --> 149
3455 -> 207 --> 151
3600 -> 205 --> 152
3742 -> 203 --> 155
3857 -> 202 --> 152
3955 -> 199 --> 152
4049 -> 197 --> 150

Jeszcze jedno pytanie w związku z testem fuel leak.
Mianowicie, mając pompę z pojedynczym zaworkiem, to podczas tego testu mam odpiąć tylko ten zaworek czy coś jeszcze?
  
 
Jednak byłem w błędzie, ciśnienie z tego co widzę jest za wysokie.
  
 
Cytat:
2019-01-03 17:19:32, klon525 pisze:
Jednak byłem w błędzie, ciśnienie z tego co widzę jest za wysokie.


Przewaznie jest 100Mpa dopiero przy 2000 obr.
Ale sa dwa rodzaje charakterystyk cisnien w zaleznosci skad samochod byl sprowadzany. Pierwszy typ pompa dwuzaworkowa max cisnienie to 130Mpa gdzie 100Mpa jest przy 2000 a 130Mpa dopiero 3700.
Drugi typ pompa jednozaworkowa, w Corolli moze raz czy dwa razy spotkalem, przewaznie jest to rozwiazanie w nowszym Awensisie i niema z nim problemow wiec niepamietam jak rozklada sie przyrost cisnien. Przewaznie jak jest problem to z zaniskim cisnieniem to wywali blad P0093 fuel leak i wtedy trzeba wtryski wymienic. Gdyby bylo za wysokie to tez bylby blad i wchodzilby w tryb serwisowy ze zgasnieciem wlacznie.
Wiec cisnienie paliwa jest ok wzglednie moze byc po lekkim tuningu. Jak mi sie trafi diagnostyka w takim typie to poobserwuje modulacje cisnienia.
Reasumujac na ta chwile masz dobre cis paliwa sprawdz w dataliscie czy jest pozycja target fuel pressure. Natomiast totalnie za niskie masz cisnienie na turbinie. Wyklucz nieszczelnosci na dolocie i zawor Egr. Zepnij na probe sterowanie turbiny na stale z pominieciem elektrozaworka i przyspiesz z 1500 do 2500 z gazem w podlodze na 4 biegu czy cisnienie Map wzrosnie. Powinno byc 1800 200kPa 2000 230kPa przy sprawnej turbinie.
Jezeli nie wzrosnie to zmierz kompresje. Jezeli dolot szczelny Egr sprawny cisnienie sprezania ok czyli 25-27bar to wymien turbine.
Jezeli cisnienie na nowej turbinie bedzie ok a dalej bedzie kopcil to jeszcze wtryski. Na ta chwile przy tak niskim cisnieniu na turbinie musi kopcic.
Ps patrzac na przyrosty cisnien Map to jest todokladnie charakterystyka turbiny bez zmiennej geometrii ktora przewaznie wystepuje w tym modelu. Pogadaj z tym gosciem od turbin moze ja poprostu tak nisko ustawil.
Ja tez na poczatku zakladalem ze masz stary typ turbiny z ogranicznikiem nadcisnienia. Zwlaszcza ze jak twierdzisz przed regeneracja wstawala wczesniej.powinna miec taka charakterystyke jak Avensis 1cdftv


-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer


[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2019-01-04 08:18:00 ]

[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2019-01-04 08:23:15 ]