Kodowanie wtryskiwaczy - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Na III jest 0.30 ohm.Jak mam zapodać mu ten opornik 200ohm? Klemę zdejmowałem, ale kontrolka gasła na 3 odpalenia,potem znowu check.Wczoraj po odczycie oporów, też zwaliłem klemę i jak na razie kontrolka się nie pali .
  
 
Cytat:
2011-02-01 10:26:09, golon74 pisze:
Na III jest 0.30 ohm.Jak mam zapodać mu ten opornik 200ohm? Klemę zdejmowałem, ale kontrolka gasła na 3 odpalenia,potem znowu check.Wczoraj po odczycie oporów, też zwaliłem klemę i jak na razie kontrolka się nie pali .


Korekcja moze miec wartosci od 30-9600 ohmpoza tym zakresem bedzie wyskakiwal blad-sprawdz czy w kostce wtryskiwacza niema jakiegos metalowego smiecia ktory robi zwarcie.
Jezeli czysto to wydlub zabezpieczenie z wtyczki podwaz malym srubokretem zatrzasi i powysuwaj piny z obwodu opornika wstaw opor w takim zakresie jaki ci sie nawinie i przetestuj.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Jak na razie przez cały dzień kontrolka nie zapaliła się,( może przez wczorajsze zdejmowanie wtyczek jak pisałeś coś stało tam na drodze i i zdjęcie klemy). Więc daje spokój i ciesze się jazdą bez problemów(w końcu). Mam jeszcze jedno pytanko na przyszłość,gdyby problem powrócił, czy z tych wtryskiwaczy, które były padnięte, chyba usterka mechaniczna, bo na jednym jest 242 ohmy na drugim 440ohmy,mogę odkręcić cewkę i zamienić z tym 0.30 ohm?
  
 
Cytat:
2011-02-01 19:23:47, golon74 pisze:
Jak na razie przez cały dzień kontrolka nie zapaliła się,( może przez wczorajsze zdejmowanie wtyczek jak pisałeś coś stało tam na drodze i i zdjęcie klemy). Więc daje spokój i ciesze się jazdą bez problemów(w końcu). Mam jeszcze jedno pytanko na przyszłość,gdyby problem powrócił, czy z tych wtryskiwaczy, które były padnięte, chyba usterka mechaniczna, bo na jednym jest 242 ohmy na drugim 440ohmy,mogę odkręcić cewkę i zamienić z tym 0.30 ohm?

Nie zrozumielismy sie.
Te ktore padly nie wymieniono dlatego ze mialy taka a nie inna rezystancje tylko byly uszkodzone na przelew.
Rezystancja korekcyjna zalezy od odpowiedzi wtryskiwacza na impuls otwarcia,zmierzona w fabryce i wyrazona w wartosci zainstalowanego opornika.Dlatego opory cewek sa takie same we wszystkich wtryskach, a wartosci opornikow korekcyjnych rozne.
Dlatego jak zamienisz korektory to wtryskiwacz bedzie zle pracowal-inaczej nizby oczekiwal komputer silnika.
A gdy go rozkrecisz i zlozysz tez straci parametry ktore zmierzyla fabryka.Oczywiscie bedzie pracowal, moze nawet nie zauwazysz roznicy,ale roznica powstanie napewno,i w czasie dlugotrwalej exploatacji jakos tam zaowocuje


-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer

[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2011-02-01 22:57:47 ]
  
 
To czy możesz opisać (krok po kroku)jak mam "zapodać opornik", nie bardzo wiem co zrobić przylutować,wcisnąć i gdzie?
  
 
Cytat:
2011-02-01 23:26:27, golon74 pisze:
To czy możesz opisać (krok po kroku)jak mam "zapodać opornik", nie bardzo wiem co zrobić przylutować,wcisnąć i gdzie?

Narazie puki kod nie wyskoczy to nic nie rob.Mozesz ewentualnie powtorzyc pomiar opornika czy sie nie zmienia.
Jezeli trzeba bedzie to mozesz uciac kable z 2 gornych pinow i spiac je opornikiem,mozesz przeciac jeden z nich i wstawic w to miejsce opornik,mozesz kulturalnie powysuwac piny z kostki wsunac opornik i zaizolowac ,jak Ci wygodniej.
Ja bym na poczatek powysuwal kazdy z pinow i podoginal blaszki stykowe-w wyjety pin trzeba od tylu wsunac maly plaski srubokrecik o szerokosci takiej aby wszedl do pinu.
Aby pin wysunac trzeba wyjac z kostki ta biala czesc i popatrzec do srodka -kazdy pin ma swoj zatrzask trzeba go uniesc np szpilka i wysunac pin.Mozliwe ze wtyczki byly zabrudzone lub blaszki stykow we wtryskach zasniedziale i to byl powod,ale ewidentnie ta rezystancja na jednym wtrysku jest za niska-albo zle zmierzyles albo cos zwieralo ,albo opornik ma zwarcie.Powtorz pomiar dla pewnosci.


-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Ok

[ wiadomość edytowana przez: golon74 dnia 2011-02-01 23:46:53 ]
  
 
Sprawdziłem wszystko jak pisałeś, na III jest bez zmian 0.30 ohm. Po całym dniu jazdy kontrolka nie zapaliła się, auto pali po 2-3 obrocie rozrusznika (powinno chyba po pół obrocie) myślę, że niema co kombinować. I jeszcze jedno z intercoolera do turbiny dostają się znikome ślady oleju czy to coś poważnego? Turbina gwiżdże już od 1100-1200 obrotów, wolne obroty do temperatury 70 stopni 1000 później spadają do 800, czy nie powinny wcześniej?
  
 
Moja też pali po 2,3 obrocie to raczej normalne w CR niewielkie ilości oleju to norma,ale niewielkie
  
 
Bigelektron co Ty na to?
  
 
Cytat:
2011-02-03 01:03:58, golon74 pisze:
Sprawdziłem wszystko jak pisałeś, na III jest bez zmian 0.30 ohm. Po całym dniu jazdy kontrolka nie zapaliła się, auto pali po 2-3 obrocie rozrusznika (powinno chyba po pół obrocie) myślę, że niema co kombinować. I jeszcze jedno z intercoolera do turbiny dostają się znikome ślady oleju czy to coś poważnego? Turbina gwiżdże już od 1100-1200 obrotów, wolne obroty do temperatury 70 stopni 1000 później spadają do 800, czy nie powinny wcześniej?


Niewiem po ilu obrotach powinna palic nie liczylem.Przecietnie po 2-3 sekundach krecenia odpalaja.
Co do oleju to nie zawsze para oleju zdazy sie wykroplic w odmie i zostaje wywiewana do dolotu turbiny i zasysana przez silnik wiec zawsze caly dolot jest zaolejony to normalne zjawisko w turbodieslu.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
A odnośnie obrotów? Wydaje mi się, że silnik za długo pracuje na podwyższonych obrotach, spadają one do 800 jak silnik nagrzeje się ok 70-80 stopni
  
 
Cytat:
2011-02-04 21:47:52, golon74 pisze:
A odnośnie obrotów? Wydaje mi się, że silnik za długo pracuje na podwyższonych obrotach, spadają one do 800 jak silnik nagrzeje się ok 70-80 stopni


Tak ma byc ,a jak mu dasz ogrzewanie na maxa to jeszcze podniesie jezeli sie nie wyrobi termicznie.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Jeżeli tak to ok. Jak będę miał jakieś problemy to napiszę.


Serdeczne podziękowania dla Bigelektron za poświęcony czas,porady i sugestie,które zaoszczędziły mi schudnięcia portfela i nerwów jeżdżąc po "fachowcach".Chylę czoła, przed wiedzą, zaangażowaniem i społeczną pracą dla forumowiczów.Jego podejście do spraw jest niedoścignionym wzorem do naśladowania.Życzę nam wszystkim, aby "mechanicy fachowcy" byli jak Bigelektron. [/IMG]
  
 
Cytat:
2011-02-05 23:29:53, golon74 pisze:
Jeżeli tak to ok. Jak będę miał jakieś problemy to napiszę. Serdeczne podziękowania dla Bigelektron za poświęcony czas,porady i sugestie,które zaoszczędziły mi schudnięcia portfela i nerwów jeżdżąc po "fachowcach".Chylę czoła, przed wiedzą, zaangażowaniem i społeczną pracą dla forumowiczów.Jego podejście do spraw jest niedoścignionym wzorem do naśladowania.Życzę nam wszystkim, aby "mechanicy fachowcy" byli jak Bigelektron. [/IMG]



Nie czaruj, wysyłaj piwo
  
 
Witam,

chciałbym się dopytać czy po wymianie wtrysków 4 pinowych (Corrolla 2.0 D4D 2002 r. 90KM) powinno się je faktycznie jakoś zakodować. Wymieniłem ze swoich 23670-29025 na używane 23670-27020 (wg denso można użyć obu). Samochód odpala ładnie, chodzi normalnie na wolnych obrotach, nic się nie świeci, ale jak dodam gazu to zapala się check engine i obroty spadają same nie wiem czy kupiłem popsute wtryski czy może trzeba coś do komputera jeszcze wczytać? Będę wdzięczny za pomoc.

Pozdrawiam,
andrewek
  
 
Cytat:
2011-03-07 13:16:55, andrewek pisze:
Witam, chciałbym się dopytać czy po wymianie wtrysków 4 pinowych (Corrolla 2.0 D4D 2002 r. 90KM) powinno się je faktycznie jakoś zakodować. Wymieniłem ze swoich 23670-29025 na używane 23670-27020 (wg denso można użyć obu). Samochód odpala ładnie, chodzi normalnie na wolnych obrotach, nic się nie świeci, ale jak dodam gazu to zapala się check engine i obroty spadają same nie wiem czy kupiłem popsute wtryski czy może trzeba coś do komputera jeszcze wczytać? Będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam, andrewek


Przeczytaj temat od początku, wszystko jest wyjaśnione.
  
 
Witam mam prośbę do Bigelektron aby pomógł zdiagnozować mi usterke w AWENSIS D4D 2.0 Z 2006 roku grudzień.Jak temperatura spadła w okolice 0 stopni +5 stopni zaczeła żle odpalać a mianowicie odpalila i zgasła i tak ze trzy cztery razy aż za 5 razem po dodaniu gazu pracowała bylo ok.Po nocy znowu to samo.Wymieniłem świece wszystkie cztery bo podobno 2 były padniete tak stwierdził mechanik.Brak poprawy.Nastepnie wymiana zaworka SCV na nowy.Brak poprawy a nawet gożej na nowym bo obroty faluja wiec spowrotem stary i nic nie ma poprawy.Wyjete zostały 4 wtryski i pompa i wysłane do siedlec do sprawdzenia diagnoza ze sa ponaciagane a pompa sie łuszczy wiec,Wymiana filtra paliwa na nowy , wymiana wszystkich 4 wtrysków na nowe nie regenerowane ale numer sie różni bo to zamiennik , wymiana pompy paliwa na używaną ale po sprawdzeniu na stole wydana opinia ze jest sprawna.Brak poprawy a nawet gorzej bo auto odpaliło dwa razy i teraz nie odpala.Dodam że przed wymianą wtrysków pompy był wyjmowany zbiornik paliwa zlane całe paliwo czyszczone rurki doprowadzajace znowu nowy filtr paliwa zalane nowe paliwo do zbiornika i nic tojota nie odpala. Mechanik nie wie co juz ma robic a w niedziele bedzie miesiac jak samochód stoi w warsztacie koszta do tej pory już 4000zł.Bardzo prosze o pomoc jeśli możesz albo tutaj albo jak możesz to zadzwoń mój tel 665 444 730 Robert Na kompie przed wymianą wtrysków błąd chyba P128 a teraz cały czas P093.

[ wiadomość edytowana przez: awensis2006 dnia 2017-12-21 17:01:45 ]
  
 
Cytat:
2017-12-21 16:51:01, awensis2006 pisze:
Witam mam prośbę do Bigelektron aby pomógł zdiagnozować mi usterke w AWENSIS D4D 2.0 Z 2006 roku grudzień.Jak temperatura spadła w okolice 0 stopni +5 stopni zaczeła żle odpalać a mianowicie odpalila i zgasła i tak ze trzy cztery razy aż za 5 razem po dodaniu gazu pracowała bylo ok.Po nocy znowu to samo.Wymieniłem świece wszystkie cztery bo podobno 2 były padniete tak stwierdził mechanik.Brak poprawy.Nastepnie wymiana zaworka SCV na nowy.Brak poprawy a nawet gożej na nowym bo obroty faluja wiec spowrotem stary i nic nie ma poprawy.Wyjete zostały 4 wtryski i pompa i wysłane do siedlec do sprawdzenia diagnoza ze sa ponaciagane a pompa sie łuszczy wiec,Wymiana filtra paliwa na nowy , wymiana wszystkich 4 wtrysków na nowe nie regenerowane ale numer sie różni bo to zamiennik , wymiana pompy paliwa na używaną ale po sprawdzeniu na stole wydana opinia ze jest sprawna.Brak poprawy a nawet gorzej bo auto odpaliło dwa razy i teraz nie odpala.Dodam że przed wymianą wtrysków pompy był wyjmowany zbiornik paliwa zlane całe paliwo czyszczone rurki doprowadzajace znowu nowy filtr paliwa zalane nowe paliwo do zbiornika i nic tojota nie odpala. Mechanik nie wie co juz ma robic a w niedziele bedzie miesiac jak samochód stoi w warsztacie koszta do tej pory już 4000zł.Bardzo prosze o pomoc jeśli możesz albo tutaj albo jak możesz to zadzwoń mój tel 665 444 730 Robert Na kompie przed wymianą wtrysków błąd chyba P128 a teraz cały czas P093. [ wiadomość edytowana przez: awensis2006 dnia 2017-12-21 17:01:45 ]

Niema takich bledow jest P0093 a ten drugi to niewiem jaka cyferke mam sobie wstawić w to miejsce

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Witam,
A pytanko mam - czy w benzynie 2.0 vvti też powinno się zakodować nowe wtryski? Bo mechanior mi tego nie robił, i mam wrażenie że jakoś nierówno czasem silnik pracuje...