Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
golon74 Kutno | 2011-02-01 19:23:47 Jak na razie przez cały dzień kontrolka nie zapaliła się,( może przez wczorajsze zdejmowanie wtyczek jak pisałeś coś stało tam na drodze i i zdjęcie klemy). Więc daje spokój i ciesze się jazdą bez problemów(w końcu). Mam jeszcze jedno pytanko na przyszłość,gdyby problem powrócił, czy z tych wtryskiwaczy, które były padnięte, chyba usterka mechaniczna, bo na jednym jest 242 ohmy na drugim 440ohmy,mogę odkręcić cewkę i zamienić z tym 0.30 ohm? |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2011-02-01 22:54:13
Te ktore padly nie wymieniono dlatego ze mialy taka a nie inna rezystancje tylko byly uszkodzone na przelew. Rezystancja korekcyjna zalezy od odpowiedzi wtryskiwacza na impuls otwarcia,zmierzona w fabryce i wyrazona w wartosci zainstalowanego opornika.Dlatego opory cewek sa takie same we wszystkich wtryskach, a wartosci opornikow korekcyjnych rozne. Dlatego jak zamienisz korektory to wtryskiwacz bedzie zle pracowal-inaczej nizby oczekiwal komputer silnika. A gdy go rozkrecisz i zlozysz tez straci parametry ktore zmierzyla fabryka.Oczywiscie bedzie pracowal, moze nawet nie zauwazysz roznicy,ale roznica powstanie napewno,i w czasie dlugotrwalej exploatacji jakos tam zaowocuje ----------------- Toyota Lexus diagnostyka i naprawa Rowniez hybrydowe i wersje USA Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera. Naprawa elektroniki. Regeneracja sterownikow Air bag. Wpisywanie nr.Vin w komputer [ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2011-02-01 22:57:47 ] |
golon74 Kutno | 2011-02-01 23:26:27 To czy możesz opisać (krok po kroku)jak mam "zapodać opornik", nie bardzo wiem co zrobić przylutować,wcisnąć i gdzie? |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2011-02-01 23:38:40
Jezeli trzeba bedzie to mozesz uciac kable z 2 gornych pinow i spiac je opornikiem,mozesz przeciac jeden z nich i wstawic w to miejsce opornik,mozesz kulturalnie powysuwac piny z kostki wsunac opornik i zaizolowac ,jak Ci wygodniej. Ja bym na poczatek powysuwal kazdy z pinow i podoginal blaszki stykowe-w wyjety pin trzeba od tylu wsunac maly plaski srubokrecik o szerokosci takiej aby wszedl do pinu. Aby pin wysunac trzeba wyjac z kostki ta biala czesc i popatrzec do srodka -kazdy pin ma swoj zatrzask trzeba go uniesc np szpilka i wysunac pin.Mozliwe ze wtyczki byly zabrudzone lub blaszki stykow we wtryskach zasniedziale i to byl powod,ale ewidentnie ta rezystancja na jednym wtrysku jest za niska-albo zle zmierzyles albo cos zwieralo ,albo opornik ma zwarcie.Powtorz pomiar dla pewnosci. ----------------- Toyota Lexus diagnostyka i naprawa Rowniez hybrydowe i wersje USA Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera. Naprawa elektroniki. Regeneracja sterownikow Air bag. Wpisywanie nr.Vin w komputer |
golon74 Kutno | 2011-02-01 23:46:24 Ok [ wiadomość edytowana przez: golon74 dnia 2011-02-01 23:46:53 ] |
golon74 Kutno | 2011-02-03 01:03:58 Sprawdziłem wszystko jak pisałeś, na III jest bez zmian 0.30 ohm. Po całym dniu jazdy kontrolka nie zapaliła się, auto pali po 2-3 obrocie rozrusznika (powinno chyba po pół obrocie) myślę, że niema co kombinować. I jeszcze jedno z intercoolera do turbiny dostają się znikome ślady oleju czy to coś poważnego? Turbina gwiżdże już od 1100-1200 obrotów, wolne obroty do temperatury 70 stopni 1000 później spadają do 800, czy nie powinny wcześniej? |
maciek3m2 Lubień Kuj | 2011-02-03 08:10:40 Moja też pali po 2,3 obrocie to raczej normalne w CR niewielkie ilości oleju to norma,ale niewielkie |
golon74 Kutno | 2011-02-04 20:59:33 Bigelektron co Ty na to? |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2011-02-04 21:13:49
Niewiem po ilu obrotach powinna palic nie liczylem.Przecietnie po 2-3 sekundach krecenia odpalaja. Co do oleju to nie zawsze para oleju zdazy sie wykroplic w odmie i zostaje wywiewana do dolotu turbiny i zasysana przez silnik wiec zawsze caly dolot jest zaolejony to normalne zjawisko w turbodieslu. ----------------- Toyota Lexus diagnostyka i naprawa Rowniez hybrydowe i wersje USA Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera. Naprawa elektroniki. Regeneracja sterownikow Air bag. Wpisywanie nr.Vin w komputer |
golon74 Kutno | 2011-02-04 21:47:52 A odnośnie obrotów? Wydaje mi się, że silnik za długo pracuje na podwyższonych obrotach, spadają one do 800 jak silnik nagrzeje się ok 70-80 stopni |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2011-02-05 15:17:32
Tak ma byc ,a jak mu dasz ogrzewanie na maxa to jeszcze podniesie jezeli sie nie wyrobi termicznie. ----------------- Toyota Lexus diagnostyka i naprawa Rowniez hybrydowe i wersje USA Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera. Naprawa elektroniki. Regeneracja sterownikow Air bag. Wpisywanie nr.Vin w komputer |
golon74 Kutno | 2011-02-05 23:29:53 Jeżeli tak to ok. Jak będę miał jakieś problemy to napiszę.
Serdeczne podziękowania dla Bigelektron za poświęcony czas,porady i sugestie,które zaoszczędziły mi schudnięcia portfela i nerwów jeżdżąc po "fachowcach".Chylę czoła, przed wiedzą, zaangażowaniem i społeczną pracą dla forumowiczów.Jego podejście do spraw jest niedoścignionym wzorem do naśladowania.Życzę nam wszystkim, aby "mechanicy fachowcy" byli jak Bigelektron. [/IMG] |
dziadek_tadeusz TOYOTA DRIVER Toyota Camry x2 Wojnów k Siedlec | 2011-02-06 10:45:01
Nie czaruj, wysyłaj piwo |
andrewek Łódź | 2011-03-07 13:16:55 Witam,
chciałbym się dopytać czy po wymianie wtrysków 4 pinowych (Corrolla 2.0 D4D 2002 r. 90KM) powinno się je faktycznie jakoś zakodować. Wymieniłem ze swoich 23670-29025 na używane 23670-27020 (wg denso można użyć obu). Samochód odpala ładnie, chodzi normalnie na wolnych obrotach, nic się nie świeci, ale jak dodam gazu to zapala się check engine i obroty spadają same nie wiem czy kupiłem popsute wtryski czy może trzeba coś do komputera jeszcze wczytać? Będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam, andrewek |
junior_ek TOYOTA DRIVER Rav4 Żywiec | 2011-03-07 17:02:20
Przeczytaj temat od początku, wszystko jest wyjaśnione. |
awensis2006 Białystok | 2017-12-21 16:51:01 Witam mam prośbę do Bigelektron aby pomógł zdiagnozować mi usterke w AWENSIS D4D 2.0 Z 2006 roku grudzień.Jak temperatura spadła w okolice 0 stopni +5 stopni zaczeła żle odpalać a mianowicie odpalila i zgasła i tak ze trzy cztery razy aż za 5 razem po dodaniu gazu pracowała bylo ok.Po nocy znowu to samo.Wymieniłem świece wszystkie cztery bo podobno 2 były padniete tak stwierdził mechanik.Brak poprawy.Nastepnie wymiana zaworka SCV na nowy.Brak poprawy a nawet gożej na nowym bo obroty faluja wiec spowrotem stary i nic nie ma poprawy.Wyjete zostały 4 wtryski i pompa i wysłane do siedlec do sprawdzenia diagnoza ze sa ponaciagane a pompa sie łuszczy wiec,Wymiana filtra paliwa na nowy , wymiana wszystkich 4 wtrysków na nowe nie regenerowane ale numer sie różni bo to zamiennik , wymiana pompy paliwa na używaną ale po sprawdzeniu na stole wydana opinia ze jest sprawna.Brak poprawy a nawet gorzej bo auto odpaliło dwa razy i teraz nie odpala.Dodam że przed wymianą wtrysków pompy był wyjmowany zbiornik paliwa zlane całe paliwo czyszczone rurki doprowadzajace znowu nowy filtr paliwa zalane nowe paliwo do zbiornika i nic tojota nie odpala. Mechanik nie wie co juz ma robic a w niedziele bedzie miesiac jak samochód stoi w warsztacie koszta do tej pory już 4000zł.Bardzo prosze o pomoc jeśli możesz albo tutaj albo jak możesz to zadzwoń mój tel 665 444 730 Robert Na kompie przed wymianą wtrysków błąd chyba P128 a teraz cały czas P093. [ wiadomość edytowana przez: awensis2006 dnia 2017-12-21 17:01:45 ] |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2017-12-27 17:44:43
----------------- Toyota Lexus diagnostyka i naprawa Rowniez hybrydowe i wersje USA Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera. Naprawa elektroniki. Regeneracja sterownikow Air bag. Wpisywanie nr.Vin w komputer |
sweterek02 wwa | 2017-12-28 01:50:41 Witam,
A pytanko mam - czy w benzynie 2.0 vvti też powinno się zakodować nowe wtryski? Bo mechanior mi tego nie robił, i mam wrażenie że jakoś nierówno czasem silnik pracuje... |