Kodowanie wtryskiwaczy - Strona 3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2017-12-28 01:50:41, sweterek02 pisze:
Witam, A pytanko mam - czy w benzynie 2.0 vvti też powinno się zakodować nowe wtryski? Bo mechanior mi tego nie robił, i mam wrażenie że jakoś nierówno czasem silnik pracuje...

Niema takiej mozliwosci.
Pytanie dlaczego wymienial wtryski??? Bo w benzynie z rzadka ktorys padnie a juz 4 to nigdy w zyciu.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Jeden wtrysk padł - lał benzyną na potęgę, z rury benzyną śmierdziało. Coś tam posprawdzał i wymienił jeszcze jeden bo coś bylo z nim nie tak.
Ale wydaje mi się że po tym jakoś troche nierówno pracuje, a gdzieś mi się obiło o uszy że powinno sie te kalibracje powpisywać....
Poza tym (ale to już inna bajka), jak jest zimno, póki nie rozgrzany silnik, potrafi się włączyć tryb serwisowy na chwilę (nie ma mocy i obroty max 2tys.). Ale tego jeszcze nie diagnozowałem...
  
 
Cytat:
2017-12-29 14:05:53, sweterek02 pisze:
Jeden wtrysk padł - lał benzyną na potęgę, z rury benzyną śmierdziało. Coś tam posprawdzał i wymienił jeszcze jeden bo coś bylo z nim nie tak. Ale wydaje mi się że po tym jakoś troche nierówno pracuje, a gdzieś mi się obiło o uszy że powinno sie te kalibracje powpisywać.... Poza tym (ale to już inna bajka), jak jest zimno, póki nie rozgrzany silnik, potrafi się włączyć tryb serwisowy na chwilę (nie ma mocy i obroty max 2tys.). Ale tego jeszcze nie diagnozowałem...

Widze ze niemasz pojecia zielonego ,ale nie przejmuj sie twoj mechanik rowniez
Zmien mechanika na takiego ktory naprawia Toyoty a nie auta wszystkich marek,lub na takiego ktory przynajmniej widzial na oczy Toyote.
Po pierwsze w dieslu z ukladem common rail sa bardzo precyzyjne wtryskiwacze ktore podczas jednego suwu pracy otwieraja sie wielokrotnie podajac dawki pilotazowe nawet do 8 otwarc w mikrosekundach a potem wtrysk glowny inicjujacy w odpowiednim momencie samozaplon tzw detonacje.Czolo plomienia osiaga predkosc okolo 3 tys m/sek.
Stad wymagana precyzja i kazda odchylka w procesie produkcyjnym majaca wplyw na tzw odpowiedz wtryskiwacza na impuls pradowy jest opisana za pomoca kodu nabitego na wtyczce wtrysku indywidualnie dla kazdego egzemplarza.
Wyobraz sobie ze pacnales muche w locie byles bardzo szybki ale w tym czasie wtryskiwacz zdazyl sie 9 razy otworzyc i zamknac z roznymi czasami otwarcia podajac paliwo pod wysokim cisnieniem 30-160 Mpa.
Tak jest w Dieslu.
Silnik benzynowy jest maloprecyzyjny malo sprawny i toporny w budowie cisnienie paliwa jest niskie jakies 30-40 Pa Wtryskiwacze benzynowe sa maloprecyzyjne w ciagu jednego suwu pracy otwieraja sie raz na pare milisekund.Wiec nie trzeba korygowac niczeko kodami.Swieca zaplonowa decyduje o tym kiedy mieszanka ma sie zapalic i czolo plomienia osiaga zaledwie 50-60 m/sek.Wtryskiwacze sie nie psuja czasem ktorys padnie bo dostanie przerwe na cewce.A jezeli sie zanieczyszcza i blokuja to pakuje sie je do myjki ultradzwiekowej i znow jest dobrze.
Dlatego silniki benzynowe sa bardziej odporne na dziadoskie paliwo a naprawy sa mniej kosztowne bo precyzja wykonania jest taka jak bys polozyl karabin snajperski ktorym trafiasz wiewiorke w oko 2 km i Kalasznikowem ktorym mozesz nie trafic slonia z 200m.



-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer

[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2017-12-29 21:56:17 ]
  
 
Cytat:
2017-12-29 14:05:53, sweterek02 pisze:
Jeden wtrysk padł - lał benzyną na potęgę, z rury benzyną śmierdziało. Coś tam posprawdzał i wymienił jeszcze jeden bo coś bylo z nim nie tak. Ale wydaje mi się że po tym jakoś troche nierówno pracuje, a gdzieś mi się obiło o uszy że powinno sie te kalibracje powpisywać.... Poza tym (ale to już inna bajka), jak jest zimno, póki nie rozgrzany silnik, potrafi się włączyć tryb serwisowy na chwilę (nie ma mocy i obroty max 2tys.). Ale tego jeszcze nie diagnozowałem...

A teraz do rzeczy jaki silnik jakie auto rok produkcji i czy jest gazior???

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
silnik benzyna 2.0 vvti 2004 rok. Przebieg 280tys, bez gazu. Od zawsze mam jakieś wątpliwości co do pracy silnika: czasem delikatnie słabnie - jakby mu z 50 koni ubyło, jak pisałem wcześniej - zimą w ogóle potrafi sie tryb serwisowy włączyć na kilkanaście kilkadziesiąt sekund. Po wymianie tych dwóch wtryskiwaczy na wolnych obrotach jakoś więcej wibracji ma silnik.

Prawdę napisałeś - potrzebuję przyzwoitego mechanika. Polecisz kogoś w okolicach stolicy? Bo ty chyba gdzieś dalej funkcjonujesz?
  
 
Cytat:
2018-01-01 22:06:26, sweterek02 pisze:
silnik benzyna 2.0 vvti 2004 rok. Przebieg 280tys, bez gazu. Od zawsze mam jakieś wątpliwości co do pracy silnika: czasem delikatnie słabnie - jakby mu z 50 koni ubyło, jak pisałem wcześniej - zimą w ogóle potrafi sie tryb serwisowy włączyć na kilkanaście kilkadziesiąt sekund. Po wymianie tych dwóch wtryskiwaczy na wolnych obrotach jakoś więcej wibracji ma silnik. Prawdę napisałeś - potrzebuję przyzwoitego mechanika. Polecisz kogoś w okolicach stolicy? Bo ty chyba gdzieś dalej funkcjonujesz?


Masz zwykly czy z wtryskiem bezpośrednim??jaki samochod jaki kod bledu??

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
vvti - bezpośredni wtrysk, 2 litry, avensis T25
  
 
Cytat:
2018-01-02 22:48:09, sweterek02 pisze:
vvti - bezpośredni wtrysk, 2 litry, avensis T25

No i jaki kod bledu??

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Przepraszam za opóźnienie w odpowiedzi... nie było mnie w domu. Ale właśnie sczytałem błędy:
P0420
P0430 - czyli katalizatory nie pracują. Te błędy były od paru lat. One nie powodują przełączania w tryb awaryjny na pewno. Pytanie czy nie ma wpływu na nierówną pracę.

P0133 - sonda lambda blok cyl 1 czyjnik 1 - zbyt wolne zmiany
P0191 - obwód czujnika ciśnienia paliwa w kolektorze paliwa zakres/funkcjonowanie
Pewnie to tu tkwi problem. Jakiś niedrożny filtr paliwa?, niewydolna pompa paliwowa? czy jakieś inne problemy???
  
 
Cytat:
2018-01-07 00:07:46, sweterek02 pisze:
Przepraszam za opóźnienie w odpowiedzi... nie było mnie w domu. Ale właśnie sczytałem błędy: P0420 P0430 - czyli katalizatory nie pracują. Te błędy były od paru lat. One nie powodują przełączania w tryb awaryjny na pewno. Pytanie czy nie ma wpływu na nierówną pracę. P0133 - sonda lambda blok cyl 1 czyjnik 1 - zbyt wolne zmiany P0191 - obwód czujnika ciśnienia paliwa w kolektorze paliwa zakres/funkcjonowanie Pewnie to tu tkwi problem. Jakiś niedrożny filtr paliwa?, niewydolna pompa paliwowa? czy jakieś inne problemy???

Na poczatek oczysc przepustnice ale jej nie demontuj i przeplywomierz zdejmij kleme na piec minut.
Na pompie wysokiego cisnienia trzeba odkrecic takie 3 imbusy i wyjac zaworek scv z zielonym gniazdem na wtyczke.Jest na nim oring jezeli jest wyszczerbiony lub nadgryziony i niema okraglego przekroju tylko splaszczony gdziekolwiek na obwodzie trzeba go wymienic na taki sam benzynoodporny.
Ale wczesniej poluzuj korek wlewu paliwa i regulator cisnienia ten na przewodzie zasilajacym pompe aby spuscic cisnienie na zasilaniu listwy.Uwaga na pryskajace paliwo i lepiej nie rob tego na rozgrzanym wydechu.


-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer

[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2018-01-07 14:57:10 ]
  
 
sweterek02 - odnośnie błędów P0420/430, to załóż tulejkę na sondę za katem, w przypadku sond - to warto zrobić test atywny i sprawdzić jak reagują sondy przy zmianie wtrysku paliwa.
  
 
Cytat:
2018-01-07 23:46:34, Alien_Obcy pisze:
sweterek02 - odnośnie błędów P0420/430, to załóż tulejkę na sondę za katem, w przypadku sond - to warto zrobić test atywny i sprawdzić jak reagują sondy przy zmianie wtrysku paliwa.


U mnie podobno katalizator(y) są przepalone - jest prześwit. Czy w takiej sytuacji tulejka jest zasadna? Bo coś tu gdzieś chyba czytałem, że tulejka to żeby oszukać (osłabić czułość) sondy się robi, zanim katalizator przestanie działać całkiem. Robić to? Która sonda: prosta czy kątowa do avensisa?
  
 
Cytat:
2018-01-07 14:34:13, Bigelektron pisze:
Na poczatek oczysc przepustnice ale jej nie demontuj i przeplywomierz zdejmij kleme na piec minut.


To robiłem ze 2 lata temu, także poradzę sobie, adaptację przepustnicy też zrobię, procedurę znam. Dzięki za sugestię

Cytat:
Na pompie wysokiego cisnienia trzeba odkrecic takie 3 imbusy i wyjac zaworek scv z zielonym gniazdem na wtyczke.Jest na nim oring jezeli jest wyszczerbiony lub nadgryziony i niema okraglego przekroju tylko splaszczony gdziekolwiek na obwodzie trzeba go wymienic na taki sam benzynoodporny. Ale wczesniej poluzuj korek wlewu paliwa i regulator cisnienia ten na przewodzie zasilajacym pompe aby spuscic cisnienie na zasilaniu listwy.Uwaga na pryskajace paliwo i lepiej nie rob tego na rozgrzanym wydechu. [ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2018-01-07 14:57:10 ]



Zanim zacznę grzebać i szukać, podpowiedziałbyś gdzie jest i jak zidentyfikować pompę i regulator? Pompa gdzieś w komorze silnika gdzie wchodzą przewody? Dostęp od góry czy z dołu?
Regulator rozumiem na przewodach pod autem? Gdzieś bliżej baku, czy silnika?
  
 
Cytat:
2018-01-10 22:48:12, sweterek02 pisze:
Zanim zacznę grzebać i szukać, podpowiedziałbyś gdzie jest i jak zidentyfikować pompę i regulator? Pompa gdzieś w komorze silnika gdzie wchodzą przewody? Dostęp od góry czy z dołu? Regulator rozumiem na przewodach pod autem? Gdzieś bliżej baku, czy silnika?

Pompa hp jest na pokrywie zaworow od gory i ma w sobie regulator na przewodzie zasilania i scv zielony

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Witam po małej przerwie... Właśnie wróciłem z garażu, znalazłem zawór CSV bez problemu (dzięki za podpowiedź), wykręciłem i okazało się że oring (ten mały mały na końcówce zaworu) jest nie tyle przetarty czy zniekształcony, co zwyczajnie przetarty tak na długości 2-3mm - czyli jest go brak na 2-3mm swojej długości. Pomierzyłem, poprzyglądałem się, zamontowałem niestety na powrót (żeby wrócić autem do domu) i będę szukał oringu jakiegoś w zamian. Znalazłem jakieś sklepy z uszczelnieniami, które mają w ofercie jakieś tam oringi. Pytanie czy powinienem raczej skorzystać z jakiegoś dedykowanego??

Adaptery do lambd też już wiem jakie - będę zaraz kupował.

Przepływomierz wyczyściłem, wydmuchałem - może nawet jest i poprawa w pracy silnika

Przepustnice to nie wiem jak wyczyścić bez wyjmowania? Widac przecież tylko kawałek wlotu i to kiepski dostęp do niego jest...

[ wiadomość edytowana przez: sweterek02 dnia 2018-01-29 23:38:54 ]
  
 
Cytat:
2018-01-29 22:44:16, sweterek02 pisze:
Witam po małej przerwie... Właśnie wróciłem z garażu, znalazłem zawór CSV bez problemu (dzięki za podpowiedź), wykręciłem i okazało się że oring (ten mały mały na końcówce zaworu) jest nie tyle przetarty czy zniekształcony, co zwyczajnie przetarty tak na długości 2-3mm - czyli jest go brak na 2-3mm swojej długości. Pomierzyłem, poprzyglądałem się, zamontowałem niestety na powrót (żeby wrócić autem do domu) i będę szukał oringu jakiegoś w zamian. Znalazłem jakieś sklepy z uszczelnieniami, które mają w ofercie jakieś tam oringi. Pytanie czy powinienem raczej skorzystać z jakiegoś dedykowanego?? Adaptery do lambd też już wiem jakie - będę zaraz kupował. Przepływomierz wyczyściłem, wydmuchałem - może nawet jest i poprawa w pracy silnika Przepustnice to nie wiem jak wyczyścić bez wyjmowania? Widac przecież tylko kawałek wlotu i to kiepski dostęp do niego jest... [ wiadomość edytowana przez: sweterek02 dnia 2018-01-29 23:38:54 ]


No i fajnie a teraz wymien ten oring na benzynoodporny i będzie ok

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Oringi kupiłem - właśnie dotarły. W wersji FPM - czyli najodporniejsze na związki chemiczne (po złotówce za sztukę). W tygodniu założę. Chociaż po czyszczeniu przepływomierza i rozkręceniu zaworu i tak już jest o niebo lepiej - przy temperaturze nawet bliskiej zera, nie ma póki co przełączania w tryb serwisowy (a włączał się za każdym razem ze dwa trzy razy).

Kupiłem dodatkowo emulatory drugiej sondy lambda. Tyle że mnie pokusiło i kupiłem elektroniczne (żeby mi na przeglądzie nikt nie zarzucił że jest kombinowane) - tzn nie będzie widać instalacji. Zastanawiam się tylko, bo są dedykowane do Avensis z normą Euro3 - czyli z jedną parą sond. Tu są dwie, kupiłem dwa, sprzedawca mówił że powinno być OK - sprawdzę, ale nie jestem pewien. Jakby co, mogę oddać.
  
 
No, udało się wreszcie coś porobić. Założony oring, założone emulatory. Silnik wyrywa jak młody źrebak Ewidentnie jest poprawa, a co NAJWAŻNIEJSZE nie włącza sie tryb awaryjny - nawet przy -13 stopni na zewnątrz. Co ciekawe, same rozmontowanie zaworu i zmontowanie sprawiło poprawę. Mam tylko nadzieję, że taki stan się utrzyma.

Mam pytanie tylko co do sond. Zaczął mi wyskakiwać błąd P0057 (druga sonda ma chyba problemy z podgrzewaniem). Możliwe że jakiś kabel w złączce naciągnąłem, albo trzeba psiknąć Kontaktem...
Jednak z PCMSCAN'a mam wykresiki (wiem że to mało miarodajna informacja), ale wskazują że sygnał z drugiej sondy z drugiego banku, na wolnych obrotach utrzymuje się na około 0,4 V (z banku pierwszego na nieco ponad 0 V). Czy to może być wynik niepodgrzewanej sondy, czy raczej odwrotnie: komputer ma zły sygnał i zwala winę na brak podgrzewania (tzn według algorytmu wylicza że to problem z podgrzewaniem ew, jakiś inny problem sygnalizoany błędem P0057)??

podłączam zrzut z pcmscan - może się przyda

  
 
Cytat:
2018-03-01 23:34:49, sweterek02 pisze:
No, udało się wreszcie coś porobić. Założony oring, założone emulatory. Silnik wyrywa jak młody źrebak Ewidentnie jest poprawa, a co NAJWAŻNIEJSZE nie włącza sie tryb awaryjny - nawet przy -13 stopni na zewnątrz. Co ciekawe, same rozmontowanie zaworu i zmontowanie sprawiło poprawę. Mam tylko nadzieję, że taki stan się utrzyma. Mam pytanie tylko co do sond. Zaczął mi wyskakiwać błąd P0057 (druga sonda ma chyba problemy z podgrzewaniem). Możliwe że jakiś kabel w złączce naciągnąłem, albo trzeba psiknąć Kontaktem... Jednak z PCMSCAN'a mam wykresiki (wiem że to mało miarodajna informacja), ale wskazują że sygnał z drugiej sondy z drugiego banku, na wolnych obrotach utrzymuje się na około 0,4 V (z banku pierwszego na nieco ponad 0 V). Czy to może być wynik niepodgrzewanej sondy, czy raczej odwrotnie: komputer ma zły sygnał i zwala winę na brak podgrzewania (tzn według algorytmu wylicza że to problem z podgrzewaniem ew, jakiś inny problem sygnalizoany błędem P0057)?? podłączam zrzut z pcmscan - może się przyda


sprawdz czy nie spalila się grzalka sondy za katalizatorem.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2018-03-02 15:46:43, Bigelektron pisze:
sprawdz czy nie spalila się grzalka sondy za katalizatorem.



Tak, tak - to wiem. Sprawdze. Zastanawiałem się jak powinien wyglądać sygnał za katalizatorem (na wolnych obrotach). Raczej ustabilizowany poziom sygnału w okolicach 0V??