[Pele19m] Zenderowaty turboklekot - to już koniec ;( - Strona 3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Widzę następny fan duala
  
 
To też narazie projekt, ale planowane było już dawno także mam drugą końcówkę, ale nie mam czasu tego zrealizować

Tylko z lampami mam dylemat, bo jak już wielokrotnie powtarzałem auto ma być całe w ciemnych kolorach, a tylne lampy psują efekt (w orginale)
  
 
a może spróbować okleić je ciemną folią, wiem że ciężko będzie bo lampa obła, ale spróbować warto...
  
 
Tak właśnie zamierzak zrobić, z tym, że najpierw sam dół, a potem dodatkowo całą lampę i powinno wyjść tak jak chcę
  
 
Cytat:
2012-07-17 11:45:17, lukas1986 pisze:
a może spróbować okleić je ciemną folią, wiem że ciężko będzie bo lampa obła, ale spróbować warto...


Folią bardzo fajnie się okleja lampy tył w mk6/7. Nie miałem żadnego problemu z tym. Trochę wprawy i nawet nie ma żadnych burchli powietrza, zmarszczek itp. Możesz kleić od razu całą lampę zamiast w 2 częściach, trzeba tylko zaczynać od środka na zewnątrz, a ewentualne purchelki nacinać bardzo delikatnie i wygładzać. Spróbuj
  
 
Ale ja chcę dać jedną warstwę na dół, a drugą warstwę na całość, tak żeby dół był ciemniejszy tylko nie wiem jak to potem będzie świeciło...
  
 
Pele ja mam dymione kierunki w błotniki, u mnie w wątku były zdjęcia, więc jak chcesz to sobie obadaj. Jak będziesz zainteresowany to daj znać.


[ wiadomość edytowana przez: Pietrq_TSZ dnia 2012-07-17 19:32:00 ]
  
 
Czas nadrobić zaległości

No to tak - udało mi się w końcu zakupić dymione kierunki takie jak chciałem.

Sprawa druga - naprawiłem zendera, dla potomności podam jak to najlepiej zrobić

Narzędzia: Szlifierka, wiertarka + wiertło ok. 4mm, Dłuto lub śrubokręt
Materiały: Gruby papier ścierny, Mocny sznurek, Żywica (niżej podaję jaka najlepiej) + mata szklana, Ewentualnie piana montażowa

1. Szlifujemy miejsce pęknięcia tak, żeby zrobić zagłębienie w plastiku i wiercimy otwory na końcach pęknięcia oraz zeskrobujemy piankę wewnątrz zderzaka w obrębie pęknięcia

2. Wiercimy otwory po obu stronach pęknięcia i nacinamy rowki pomiędzy nimi tak, żeby schował się w nich sznurek.



3. Przekładamy sznurek przez otwory najpierw w jedną stronę, potem w drugą, tak jak na foto mocno sciągając (można sobie co jakiś czas przykleić sznurek np. kropelką żeby się nie rozluźniał - pęknięcie też można skleić kropelką.


4.Teraz zderzak jest już dość sztywny, ale pęknięcie pracuje, więc najpierw szlifujemy miejsce dookoła papierem, nakładamy żywicę, przycinamy matę, dajemy na pęknięcie i przesączamy żywicą, po wyschnięciu znowu szlifujemy - Wygląda to tak:


Od wewnątrz to samo - tutaj dałem 2 warstwy:



WAŻNE!!! wytrzymałość takiego połączenia będzie zależna głównie od użytej żywicy, ja polecam żywice epoksydowe ponieważ cechują się znakomitą przyczepnością i wytrzymałością - dodatkowo możemy zmieniać ich właściwości w zależności od użytego utwardzacza - i tak w celu sklejenia zderzaka najlepiej użyć żywicy epidian 5 + utwardzacz PAC, który powoduje, że taki laminat jest elastyczny i może pracować. Mieszamy 1:1



Na koniec zostaje poszpachlować i "szprycnąć". Miejsce wyskrobane na początku można wypełnić pianą montażową. Tyle zabawy
  
 
Lubię to
  
 
Kolejna nowinka

Zanabyłem cały zestaw tarczobębnów na tył w bdb stanie - tarcze i klocki nówki, szczęki i linka bardzo ok.

Po odkręceniu zacisków dowiedziałem się dlaczego zestaw jest taki "niezużyty" - klocki były całkowicie zablokowane rdzą... osłony tłoczków w stanie agonalnym...
O dziwo po wyjęciu tłoczków okazało się, że są idealne, ani jednego wżerka, co bardzo mnie cieszy



No to teraz reperaturki...
cena 50-60zł za kpl na stronę w sklepie - dostępność od ręki
w necie można kupić najtaniej po 30 + 15 wysyłka = 75 - w/g mnie i tak za dużo...

W związku z tym zanabyłem reperaturki przeznaczone do innego auta, które po delikatnej obróbce pasują idealnie do zacisków z eresa Dodam, że uszczelniacze też są w zestawie, a koszt zestawu na jeden tłoczek 7-10zł





A tu porównanie starej osłonki (jedyna w miarę w całości) i nowej


Zaciski już pomalowane, tarcze wyczyszczone z nalotu rdzy - zostały tylko blachy za tarczami do zrobienia i można zakładać



Pytanie - zagadka: Do jakiego auta są reperaturki?
  
 
Dobra robota
  
 
Cytat:
2012-08-25 01:27:32, Pele19m pisze:
... Pytanie - zagadka: Do jakiego auta są reperaturki?


Bi em dablju?
  
 
Niet.

dodam, że wizualnie bardzo podobne zaciski są w VB oraz Mercu W202 oraz paru innych modelach, ale tłoczki są większe i reperaturki nie pasują.

Jakby ktoś potrzebował to nr. katalogowy reperaturek dedykowanych do rs'a to D4303 (AUTOFREN)

Czekam na dalsze propozycje
  
 
a możę vectra
  
 
No przecież niżej już pisałem, że VB ma podobne zaciski ale też nie pasi
  
 
Poradnik odnośnie sklejania zderzaka bardzo dobry mógł byś jedynie jeszcze napisać gdzie kupowałeś żywicę czy z internetu zamawiałeś czy jakiś sklep u ciebie?
  
 
Swojego zendera jak przerabiałem to zamiast sznurka użyłem drutu miedzianego takiego jak w kablach instalacji domowej.
Potem żywica z matą i szpachel
  
 
Żywicę można kupić na allegro, ja jej nie kupowałem bo ojciec mojego szwagra miał firmę zajmującą się kamieniarstwem i on tego używał do klejenia kamieni

O drucie też myślałem, ale stwierdziłem, że sznurkiem lepiej można ściągnąć pęknięcie, a poza tym sznurek też nasiąka żywicą i jest to dodatkowe wzmocnienie
  
 
a dowiemy sie z jakiego auta sa te reperaturki?


[ wiadomość edytowana przez: zenq dnia 2013-02-16 02:39:33 ]
  
 
Honda ?