[Mk VII] Swap z D na TD - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2011-07-05 00:22:07, mefis22 pisze:
Głownie chodzi tam o elektronikę oraz to, że są hydrauliczne popychacze, ale jest to nie opłacalne przyrost 2km i 3nm sporym kosztem? Mając TD z IC lepiej i taniej wyjdzie podnieść ciśnienie i dawkę(koszt zakupu manometru, tani i dokładny od acetylenu, koszt ok. 10zl), a kasę którą chciałeś przeznaczyć na te pierdoły lepiej przeznaczyć na IC w zderzak.



czyli 1,8 TD z Intercoolerem nie ważne czy zwykly czy Endurade dysponuje mocą 90KM?
  
 
,

[ wiadomość edytowana przez: mefis22 dnia 2011-07-16 19:42:27 ]
  
 
Cytat:
2011-07-05 00:36:10, mefis22 pisze:
Prawie, że tak. Były wersje TD i IC 88km i 178nm, Endura de miały 80km i 181nm.



Błąd, literówka Endura de + IC miały 90 kóniów
  
 
Mefis nie skanuj jakichś dupereli tylko dawaj dwa nr VIN jeden 88 KM drugi 90 KM, sprawdzimy, zrobimy zrzut i to wkleimy w wątku.
Chociaż pewno musielibyśmy długo czekać, niech ktoś kto ma endure da swój VIN

PS. a jak już wyjaśni się ile tak naprawdę było wersji silników diesla to powiem ci skąd ci się może brać te 88 KM, bo 100 lat będziesz myślał i tego nie wymyślisz

[ wiadomość edytowana przez: Kris75 dnia 2011-07-11 19:48:38 ]
  
 
Witam podepna sie do tematu bo zamknięto mój wątek otóż padł mi silnik 1.8 TD ENDURA-DE (pęknięty wał) i znalazłem silnik 1.8 TD 90KM z skrzynią i ogólnie całym osprzętem poza wiązką i moje pytanie czy podejdzie ten silnik pod moją wiązkę z 70KM ???
  
 
Podejdzie, luzik, drobniutkie różnice tylko jak np. w 90 konnym sterowanie wolnych obrotów tzw. urządzenie rozruchowe jest termostatyczne (na linkę), u ciebie prawdopodobnie był silniczek krokowy na lewym nadkolu ale możliwe że nowy takowe też ma chociaż raczej rzadsze rozwiązanie. Wtyki na pompie mogą się różnić tym iż jeden lub drugi ma pojedynczą wtyczkę/gniazdo lub 3 oddzielne ale to wszystko jest do przerobienia.
PS. ale teraz namieszałeś koledze mefisowi, endura de 70 koni... mogłeś tego nie pisać
  
 
Cytat:
2011-07-15 18:18:10, Kris75 pisze:
endura de 70 koni... mogłeś tego nie pisać



A dlaczego? Ja mam Endure De 70 konną...
  
 
Bo wg mefisa były tylko 90 konne, a nie endura tylko TD 88 konne.
  
 
a jeszcze jedo pytanie bo mam też problem z podłączeniem pompy i immobilizerem co się stanike jak do tego 90 km wsadze moją pompę z 70 km (pompy trochę różnią sie osprzętem ale rozmiary te same ) proszę o pomoc ?
  
 
Cytat:
2011-07-15 20:20:12, Kris75 pisze:
Bo wg mefisa były tylko 90 konne, a nie endura tylko TD 88 konne.

Nie podejmuje dalej dyskusji z Tobą. Kasuje swoje posty, sorry chciałem być dobry i pomóc, ale nie Ty i Qwet wiecie lepiej. Pozdro i EOT!
  
 
po włożeniu silnika mam kolejny problem pompa od 90 km ma troche inny osprzęt ale wtyczka ta sama zaworek od immobilizera przełożyłem i po przekręceniu kluczyka tyka przekaźnik na nadkolu i w pompie ale nie reaguje rozrusznik pomóżcie jak to rozwiązać
  
 
Na nadkolu tyka przekaźnik świec żarowych, w pompie elektrozawór, nadal masz nie podłączony immo. Spróbuj go ominąć czy zagada.
Co do zamiany pomp pewnie że zagada.

PS.
Cytat:
sorry chciałem być dobry i pomóc, ale nie Ty i Qwet wiecie lepiej

Dobrymi chęciami piekło jest wybrukowane jak to mówią
Odnośnie Twoich postów to te herezje w dniu ich publikacji powinny stąd zniknąć a nie przynosić wstydu takiej fachurze jak ty do tej pory aż
A teraz dobra rada - zanim zaczniesz brać za pewnik obcojęzyczne publikacje najpierw sięgnij po słownik, po drugie sprawdź wg jakich norm podawane są różne wielkości fizyczne, jak np moc, a następnie jak mają się do siebie przeliczenia tych wielkości.
  
 
jak śrubokrętem złączyłem śrubki na rozruszniku silnik odpalił tylko ujest problem że wogóle rozrusznik nie reaguje na kluczyk miernikiem sprawdziłem napięcie tego kabelka od stacyjki do rozrusznika przy rozruszniku napięcia nie ma ale w skrzynce bezpieczników jest więc to raczej immobilizer a nie wiem jak go pominąć
  
 
Cytat:
2011-07-17 12:21:21, Kris75 pisze:
Odnośnie Twoich postów to te herezje w dniu ich publikacji powinny stąd zniknąć a nie przynosić wstydu takiej fachurze jak ty do tej pory aż A teraz dobra rada - zanim zaczniesz brać za pewnik obcojęzyczne publikacje najpierw sięgnij po słownik, po drugie sprawdź wg jakich norm podawane są różne wielkości fizyczne, jak np moc, a następnie jak mają się do siebie przeliczenia tych wielkości.

Pewnie to co mam pod maską to też według Ciebie jedna wielka herezja i sobie wyimaginowałem ten silnik
  
 
Co ty masz pod maską mefis, z całym szacunkiem ale tylko jakąś padlinę wartą tyle co hmmm np. wysprzęglik w normalnym aucie, nie czarujmy się ale czasy świetności escortów raczej minęły, z wyjątkami oczywiście ale i tak nie zmienia to faktu iż es stał się autem dla delikatnie mówiąc średniozamożnych i pasjonatów, z których i tak 99% dysponując większą gotówką swoją pasję i miłośc ulokowałaby w innym modelu. Są też tacy u których jest to np. 2 auto służące do przewożenia tyłka z pkt A do B.
wracając do tzw. swapu, od czego się zaczęło, nikt rozsądny i średnio rozgarnięty nie wyważa otwartych drzwi, nawet dla własnej przyjemności, a za takie uchodzi w obecnych czasach dokładanie turbin, pomp, intercoolerów itp do starych trupów jeśli za te same pieniądze można kupic cały silnik, oryginalny TD. Rozumiem zabawę ze zmianą lokalizacji IC np. przed chłodnicę ale zamiast pisac tu doktoraty, zrób, pokarz to cię pochwalę oczywiście jak robota będzie miała ręce i nogi. Mefis napisz tu proszę czy temperatura zewnętrzna silnika przekracza 180 st C? Temperatura w miejscu oryginalnej lokalizacji IC? Myślisz że obudowa chłodzonego cieczą silnika może przekracza tą wartośc? No napisz jak myślisz.
  
 
Panowie.Nie znam się na silnikach Diesla i nie będę zajmował stanowiska w Waszej dyskusji,nie mniej jednak bardzo Was proszę o kulturalne wypowiedzi i zachowanie spokoju.
 
 
Cytat:
2011-07-18 16:51:03, Kris75 pisze:
Co ty masz pod maską mefis, z całym szacunkiem ale tylko jakąś padlinę wartą tyle co hmmm np. wysprzęglik w normalnym aucie, nie czarujmy się ale czasy świetności escortów raczej minęły, z wyjątkami oczywiście ale i tak nie zmienia to faktu iż es stał się autem dla delikatnie mówiąc średniozamożnych i pasjonatów, z których i tak 99% dysponując większą gotówką swoją pasję i miłośc ulokowałaby w innym modelu. Są też tacy u których jest to np. 2 auto służące do przewożenia tyłka z pkt A do B. wracając do tzw. swapu, od czego się zaczęło, nikt rozsądny i średnio rozgarnięty nie wyważa otwartych drzwi, nawet dla własnej przyjemności, a za takie uchodzi w obecnych czasach dokładanie turbin, pomp, intercoolerów itp do starych trupów jeśli za te same pieniądze można kupic cały silnik, oryginalny TD. Rozumiem zabawę ze zmianą lokalizacji IC np. przed chłodnicę ale zamiast pisac tu doktoraty, zrób, pokarz to cię pochwalę oczywiście jak robota będzie miała ręce i nogi. Mefis napisz tu proszę czy temperatura zewnętrzna silnika przekracza 180 st C? Temperatura w miejscu oryginalnej lokalizacji IC? Myślisz że obudowa chłodzonego cieczą silnika może przekracza tą wartośc? No napisz jak myślisz.

Nie nie przekracza 180st, ale co to ma do rzeczy? Co do oplacalnosci dolozenia turbiny, to jesli masz zdrowy silnik i pewny, to po co sie pchac w cos co nie wiadomo jak sie zima zachowa? Ja w ten sposob do tego doszedlem. Oplacalnosc? Hmm ja to robie raczej for fun i dla siebie. Wartosc? Moze i wartosciowy nie jest moj silnik, ale sorry pierdzieliles glupoty, ze to co ja zrobilem jest niewykonalne, a Ty odwracasz uwage tym, ze to nie ma wartosci. IC owszem bedzie zrobiony u mnie w zderzaku, ale sorry jakos nie widze sensu o tym pisac, skoro ktos taki jak Ty lub Qwet przyjdzie i mi powie, ze glupoty wypisuje, po takich tekstach odechciewa sie pisac o jakichkolwiek przerobkach.
  
 
przemo2 - spokój is cool a kultura to moje i mefisa drugie imię.
Jeśli nie przekracza 180 st. to należy zadac sobie pytanie po co go przekładac w ogóle, bo argument że nagrzewa się od silnika jest lekko mówiąc chybiony z prostego powodu, powietrze podczas sprężania do ciśnienia ok już 0,6 rozgrzewa się do temp 180 st. więc czy on będzie tam gdzie jest czy też będzie na dachu efekt będzie ten sam. A wasze wypociny nt. tjuningu, przeróbek itp. to tylko stek głupstw nieświadomych pseudo praktyków. I zgadzam się z tobą że można to robic dla zabawy jak piszesz z tą małą różnicą że są rozsądniejsze i pożyteczniejsze zabawy, nawet przy aucie
  
 
Cytat:
2011-07-18 17:45:22, Kris75 pisze:
przemo2 - spokój is cool a kultura to moje i mefisa drugie imię. Jeśli nie przekracza 180 st. to należy zadac sobie pytanie po co go przekładac w ogóle, bo argument że nagrzewa się od silnika jest lekko mówiąc chybiony z prostego powodu, powietrze podczas sprężania do ciśnienia ok już 0,6 rozgrzewa się do temp 180 st. więc czy on będzie tam gdzie jest czy też będzie na dachu efekt będzie ten sam. A wasze wypociny nt. tjuningu, przeróbek itp. to tylko stek głupstw nieświadomych pseudo praktyków. I zgadzam się z tobą że można to robic dla zabawy jak piszesz z tą małą różnicą że są rozsądniejsze i pożyteczniejsze zabawy, nawet przy aucie

No właśnie i po to jest IC, żeby schłodzić to powietrze rozgrzane prawda? A słaby nawiew na niego i gorące powietrze z kolektora wydechowego i turbiny jakoś średnio w tym pomagają, więc po to trzeba go przenieść, żeby mógł schłodzić to powietrze. Proszę Cię, weź siądź i się zastanów czy lepiej, żeby silnik dostał gorące powietrze czy odpowiednio schłodzone przez prawidłowo umieszczone powietrze.
  
 
Haha oj mefis jaką ty masz ograniczoną wyobraźnię, przenosząc go na zderzak będziesz go chłodził w czasie jazdy tak samo jak na seryjnym miejscu, a stojąc w korku nie będziesz go chłodził tak samo jak w seryjnym miejscu. Gorące powietrze z wydechu tak mu szkodzi jak zeszłoroczny śnieg. Dając go pomiędzy silnik a chłodnicę będziesz go tym bardziej ogrzewał, czaisz... będzie wiało na niego z chłodnicy no jaśniej się tego nie da wytłumaczyć. Wiem że mowa była o przylepianiu różnych wynalazków do silnika diesla a to, to tylko kolejna próbka pustych frazesów domorosłych mechaników. kolejny przykład - większy IC - mniejszy stopień sprężenia powietrza i pupa zamiast pałeru, i tak można by mnożyć głupoty smarowane na tym forum. Wspomnieć jeszcze należało by powierzchni wlotu powietrza przez przedni zderzak a powierznię wlotu na IC z maski (seryjne rozwiązanie)Niestety z tych silników niewiele się wydusi a jedyny sposób na poprawę czegokolwiek to tylko wykręcenie śrubki regulacyjnej boostera o kilka obrotów, co oczywiście wiążę się ze znacznym zużyciem paliwa co w efekcie opłaca się jak .......j Mefis jak się chce mieć "doznania" z jazdy mocniejszym turbo dieslem trzeba po prostu takowy sobie kupić