Uszczelniacze zaworów

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
jak w temacie szukalem ale nie znalazlem wiec pytam bo od jutra nie bede mial dostepu do netu wiec jakie uszczelniacze zastosowac do silnika 1.6 gli abimex.mam zamiar je wymienic prosze o szybka odpowiedz zalezy mi na tym z gory dzieki
  
 
moze fabryczne ze sklepu
a czemu wymieniasz ? czy warto je wymienic jak sie sciaga glowice bo mam wyciek i moze w koncu sie tym zajme.
  
 
nieeeeeeee tylko nie fabryczne podobno robia sie szybko twrde i kiepsko spelniaja swoja role czytalem ze pasuja od vw i sa duzo lepszej jakosci ale czekam az potwierdzi to ktos kto mial z tym do czynienia ale widze ze chyba niczego sie nie dowiem.trudno sam sobie jakos poradze
  
 
zakładaj te od VW (firmy Goetze) - odporne na przegrzanie silnika
  
 
tylko od jakiego silnika o to wlasnie mi chodzi
  
 
od starego 1,6 8v

dużo się gadało na temat uszczelniaczy w
tym wątku

[ wiadomość edytowana przez: BENY dnia 2003-06-12 13:11:30 ]
  
 
Odświeżam wątek.Chodzi mi o uszczelniacze zaworów w silniku DF-a,klasycznym 115C.Więc problem z nimi jest taki,że ich po prostu NIE MA!!!Są tylko kretyńskie o-ringi wciskane na trzonek zaworu,które dają chyba tylko dobre samopoczucie konstruktorowi...Rozwiązanie jest debilne,więc chciałem dobrać uszczelniacze od czegoś innego.Potrzebny wymiar to 8/12mm.I oczywiście takowych nie znalazłem,a że czas naglił,pozostałem przy oryginalnych o-ringach.I jak tu DF ma nie palic oleju,skoro zawory nie mają nawet zasranych uszczelniaczy?Jeśli ktoś wie jak ten "patent" zmodernizować,ew.od czego pasują uszczelniacze,niech da znać.
  
 
Nikt nic nie wymyślił,a ja już mam głowicę zrobioną-splanowaną,zaworki dotarte,a "uszczelniacze"założone seryjne,czyli tak jakby ich nie było .Zaraz idę montować autko do "kupy".
  
 
Podepne się pod wontek, bo mam podobną sprawe
Jak zapalam mojego Furacza to az chmura niebieska sie pojawia w lusterku wstecznym (1 raz jak to zobaczyłem to aż nie wierzyłem i wysiadłem z auta)

Co to może być??? Pierscienie , uszczelniacze???

dodam ze mam Fiata z 88 ma przejechane 61 tys i jakies 15 ze mną czyli nie delikatnie , a silnik nie był chyba nigdy robiony.

Jak mam zdiagnozowac w czym tkwi problem???

Jesli to uszczelniacze to czy bedą pasowac te od poldka (te niemieckie od VW)???

słyszałem że koncówka seri Fiatów miałe takie same jak poldki???
  
 
Jeśli masz Fiacika `88,to na 99% silnik polonezowski(typu AA lub AB).Także uszczelniacze zaworów pasują od Poloneza,co jest oczywiste Tak jak koledzy wcześniej pisali warto dobrać zamiennik jakiejś porządnej firmy.Chmura przy odpalaniu to klasyczny objaw zużytych uszczelniaczy.Jeśli masz jednak silnik fiatowski(115C)to już gorzej-polonezowskie uszczelniacze nie pasują,co właśnie dziś"przerabiałem".Pozostaje poszukać uszczelniaczy od czegoś innego(wymiar 8x12mm),lub pozostać przy oryginalnym rozwiązaniu,które jest moim zdaniem do dupy.Osobiście zastosowałem(z braku czasu)to drugie-zobaczymy jak będzie.
  
 
JA mam silnik fiatowski(lepszy jak dla mnie do df od poldowskiego)
Ale podobno ostatnie silniki fiatowskie w df z konca produkcji miały juz uszczelniacze od poldka. TAk słyszałem od mechanika. Niestety nie mógł skonkretyzowac w kturych latach to nastąpiło i czy to były wyjątki.

Ciekawe czy może muj ma uszczelniacze od poldka, ale chyba na 99% ma fiatowskie

Jak mam poznac nie rozbierając silnika czy mam popękane pierscienie (przez 3 lata ani razu go nie przegrzałem ani nie dopusciłem do wkroczenia temp. na czerwone pole), ale zapieczone od nagaru też chyba nie są bo nie traktowałem go delikatnie.
  
 
No proszę,myślałem,że w 1988 roku już nie wsadzali silników 115C...Notabene też wolę fiatowski silnik od poldkowego Zwłaszcza jego dźwięk-dużo milszy dla ucha.Nie wiem jak wygladała sprawa z uszczelniaczami PN w silniku DF,ale możesz to sprawdzić-powinno być widać przez spręzyny zaworowe.Co do pękniętych pierścieni to gorzej-raczej nie przekonasz się o tym bez rozbiórki silniczka.Proponuje jednak zmierzyć ciśnienie sprężania wraz z tzw.próba olejową.
  
 
Niestety cisnienie mam po 12 w kazdym cylindrze
czyli kompresyjne pierscienie sa ok.
tylko olejowe sa zepsute
  
 
Cytat:
2003-08-30 15:40:45, kaovietz pisze:
No proszę,myślałem,że w 1988 roku już nie wsadzali silników 115C...


Ja jeszcze w 1997 roku kupiłem w sklepie blok 115C nówkę
  
 
a wiesz ZAK ze zetknąlem sie z tym problemem przedwczoraj. Silnik 300km po remoncie, sprezanie 11,5 a brał olej. Przyczyna? Zatkana odma.

Sprawdz najpierw czy w pokrywie filtru powietrza jest olej. Jesli jest wyczysc odpowietrzenie. Jesli nie ma, napisz, bedziemy dalej główkowac
  
 
Na pokrywie filtra mam olej!!!
Odpowietrzenie było z 2 miechy temu czyszczone.
Ten silnik jest dziwny jak go kupiłem to był stary olej i wpierdzielał go troche ale nie smierdzieł z ruru(2 tłumiki), teraz przez tydzien jak wychodziłem z roboty i do na 1/3 sania odpalałem od 1 razu to było widać niebieską chmure i smrud . od paru dni juz tego nie zauważam, może dlatego ze przestawiłem sie na bardzo delikatna jazde bo do wiosny musi dotrzymac bez wiekszych napraw.
Jutro jak czas pozwoli to sprawdze czy dymi i czy po rozgrzaniu po dodaniu gazu czuc ten specyficzny zapach.


Niestety auto mam uziemone na jakies dzien dwa(brak czesci, trzeba bedzie po szrotach poszukac), dzis jak na KJS szutrowy(nie startowałem) w okolicach Czarnego Boru, na bardzo wąskiej drodze mijałem sie z Golfem III, on zjechał troche ja troche i zabrakło 2cm i mi poszło lusterko i ta mała trujkątna szybka
Gosc z Golfa oczywiscie uciek

Ale sie nie martwie może kierke skurzaną z kaszla znajde, napinacze pasów i te długie podłokietniki do przodu.Bo wersja "C" jest SUPER wyposarzona
  
 
wyczysc jeszcze raz odpowietrzenie, załuz do odmy dwa wygaszacze plomieni, moze byc tak ze dymi bo do gaznika rzyga olejem... jesli z wygaszaczami nadal bedzie rzygał do filtra pierscionki do roboty
  
 
Sorry za lamerskie pytanie ale gdzie są te wygaszacze płomieni w df 1500 (75 KM) silnik fiatowski ???
  
 
W tej gumowej rurze (łączącej pokrywę zaworów z filtrem powietrza), a mi przyszło do głowy jeszcze jedno, wyczyść dokładnie od wewnątrz pokrywę zaworów (tam jest takie sitko przytwierdzone) jak ono jest zabrudzone nagarem to olej zamiast wędrować tamtędy i się skraplać na klawiaturę idzie prosto do odmy.
  
 
wiem ze to nie tu ale ZAK moge ci odsprzedac nowke prawy dlugi podlokietnik