FSO Polonez 1.3 L - Grecka Komedia

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Rzeczywistosc stawia przed nami wciaz nowe wyzwania.
Nowe wyzwanie pojawilo sie na serwisie aukcyjnym w postaci Poloneza z silnikiem 1300 - bialego kruka, na ktorego, jak niektorzy wiedzieli, sepilem sie od dawna.
Dla wielu ten samochod istnial tylko w teorii - spotkanie go na zywo graniczy(lo) z cudem. Po pierwsze - wyprodukowano ich bardzo malo, ledwie pare tysiecy, po drugie - prawie wszystkie zostaly wyeksportowane, po trzecie - malo bylo chetnych smialkow do okielznania takiej mocy w Polonezie - ponad 1100 kg i 65 KM... tu sie koncza zarty!

Egzemplarze Polonezow 1.3 jakie widzialem na zywo pochodzily z 1989 r. - akwaria 1.3 SLE. Prezentowany egzemplarz jest jeszcze rzadszy - Borewicz 1.3 L z 1986 r. Jego przeznaczeniem byla Grecja, ktora ze wzgledow podatkowych preferowala male pojemnosci silnika. Jak to sie stalo, ze seria tych aut tam nie dostarla - trudno teraz dociec. Najprawdopodobniej byly to egzemplarze z wadami albo kontrahent - importer Kamenos - wycofal sie z zakupu tej partii aut.

W kazdym razie w lipcu 1986 r. takie samochody trafily do Polmozbytu w Toruniu do sprzedazy za zlotowki. Zachowala sie oryginalna faktura zakupu. Dosc luksusowo wyposazony 1.3 L zostal sprzedany za ok. 1087000 zl, podczas gdy najbardziej goly z golych 1.5 C (wersja wtedy podstawowa w PRL) kosztowal 1133800 zl. Tak czy smak wlacicielami stala sie rodzina spod Mogilna i przez 25 lat eksploatowala go szczesliwie swiatek piatek, zima czy lato do czasu gdy zostalem 2-gim wlascicielem.
Autko zachowalo sie w stanie prawie 100% kompletnosci. Samochod posiada klasyczny zaplon, silnik BA na starym kolektorze dolotowym, 5-biegowa skrzynie biegow, wloskie lusterko zewnetrzne lewe i wewnetrzne, wloskie pasy bezpieczenstwa.

Dosyc gledzenia - polecam
fotki FSO POLONEZ 1.3 L
  
 
Tradycyjnie link nie bangla
  
 
No i fajnie się go prowadzi
  
 
Nie dziala, nie dziala - nie dziala bo przy wstawianiu adresu automatycznie dostawiany jest przedrostek - gdzie jest Admin tego forum?

Teraz dziala
Link do fotek

Pozdrawiam
Adamus
  
 
Cytat:
2011-06-15 08:00:37, adamus pisze:
Teraz dziala Link do fotek


Tak, teraz to działa
Zdecydowanie ma swój klimat
  
 
Cytat:
2011-06-15 08:00:37, adamus pisze:
bo przy wstawianiu adresu automatycznie dostawiany jest przedrostek - gdzie jest Admin tego forum?


A po co używa protokołu https ? po co się pytam?
co chciałeś zaszyfrować ?

widziałem na żywo w niedziele, dla laika to kolejny "złom" w postaci poloneza chociaż muszę się przyznać że taki kompletny laik jak ja zauważyłem te magiczne cyferki 1.3 na klapie
  
 
czy ma atermiczne szyby (tinted/tempered)?
bylem w Grecji gdzies kolo 1997 roku i widzialem tam akwarium w kolorze kosc sloniowa z atermicznymi (brazowymi) szybami, ten ma normalne biale - ale moze sa tinted/tempered

gratulacje zakupu
  
 
Cytat:
2011-06-15 12:10:32, Rys1977 pisze:
czy ma atermiczne szyby (tinted/tempered)? bylem w Grecji gdzies kolo 1997 roku i widzialem tam akwarium w kolorze kosc sloniowa z atermicznymi (brazowymi) szybami, ten ma normalne biale - ale moze sa tinted/tempered gratulacje zakupu


Dzieki!
Szyby ma zwyczajne, z tym, ze przednia oczywiscie jest klejona.
Ta wersja otwierala game w Grecji, wiec trudno oczekiwac takich w niej ekstrasow

Pozdrawiam
Adamus
  
 
W tamtych czasach, to sporo firm oferowało takie słabe silniki w autach. Fordy i Audi to się zaczynały nawet od 55 KM, więc Poldek i tak nie jest taki najsłabszy.
  
 
Jeśli tylko akurat silnikowi udało się jakimś cudem osiągnąć katalogową moc.
  
 
Nie jest wcale powiedziane, że te w Fordach i innych na pewno osiągały. W jakiejś brytyjskiej albo francuskiej gazecie moto czytałem test, z którego wynikało, że wszyscy producenci zaniżają zużycie paliwa i podają lepsze niż są naprawdę osiągi.