[zeppelin] Projekt Escort 4x4 z napędami Sierry

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Miałem nie opisywać tego projektu dopóki go nie ukończe conajmniej w 50%, ale coś czuje że później nie będzie mi się chciało.
Na wstępie podziękowania dla Krystiana (gumarally - sierrafan), bez którego długo ten projekt pozostałby tylko w sferze marzeń.
Nie ma to być wierna kopia coswortha ani pod względem wyglądu (choć fajnie byłoby mieć pełny oryginalny body kit), ani pod względem mechanicznym (tutaj tym bardziej na graty z coswortha to długo mnie nie będzie stać.
Projekt raczej nisko budżetowy, z założenia będzie to samochód do upalania weekendowego i grzebania, może jakieś kjs itd. Jeżeli uda się poślizgać tym samochodem w zime 2011/2012 po odcinku Rościszów-Walim to będzie to już dla mnie sukces, ale i tak wszystko zweryfikuje życie i $.

Założenia ogólne projektu:
- buda escort rs2000 4x4;
- wspawana klatka bezpieczeństwa z zastrzałami do kielichów i elementów mocowania zawieszenia;
- napędy sierra 4x4 DOHC;
- zawieszenie przednie sierra z wachaczami scorpio MK3;
- zawieszenie tylne, zmodyfikowane zawieszenie z mondeo 4x4;
- silnik escort RS2000 (może będzie w przyszłości turbo dołożone, marzeniem jest zetec 2.0 na turbinie);
- mnóstwo jeszcze innych rzeczy które wyjdą podczas budowy, i następne mnóstwo pierdół których nie chce mi się pisać .

No to po krótce byłoby tyle.
Kilka poglądowych fotek, reszte będe wstawiał w miare rozwijania projektu.














  
 
Nie będę ukrywał, że wchodząc tutaj od razu chciałem się pośmiać, że następny projekt który nigdy nie zostanie nawet rozpoczęty.

Na szczęście się zaskoczyłem i trzymam kciuki za Ciebie .
Widzę, że ten projekt faktycznie ma duże szanse na powodzenie .
  
 
Cytat:
2010-07-14 22:16:44, deathrider_85 pisze:
Nie będę ukrywał, że wchodząc tutaj od razu chciałem się pośmiać, że następny projekt który nigdy nie zostanie nawet rozpoczęty. Na szczęście się zaskoczyłem i trzymam kciuki za Ciebie . Widzę, że ten projekt faktycznie ma duże szanse na powodzenie .


Dzięki, może się uda przemyślany jest ale różnie to w życiu bywa
  
 
Patrząc i czytając myślę, że to się może udać i że się uda
  
 
No to mała aktualizacja, dotarły nowe rzeczy z napędu
- aluminiowa belka pod silnik;
- druga skrzynia biegów 4x4;
- przedni dyferencjał, wałek i półosie;
- wachacze scorpio mk3;
- silnik DOHC 2,0 16V ze scorpio w automacie

Poniżej zamieszczam poglądowe fotki:





Swoją drogą dlaczego inżynierowie forda takich wachaczy nie mogli zrobić w escorcie, to ja nie wiem a może i wiem hehe



Silnik scorpio 2,0, jest kilka różnic jest między rs 2000, poza tak oczywistymi rzeczami jak kolektory, zasilanie paliwem i położenie termostatu to w scorpio są np. metalowa górna obudowa łańczuszka rozrządu i dolna tak samo a nie takie plastikowe badziewie jak w rs 2000. Może ktoś sie orientuje czemu dokładnie służy w kolektorze dolotowym klapka wewnątrz, sterowana podciśnieniem??? Domyślam się ale może ktoś mądrzejszy by się wypowiedział.




No to by było na tyle
  
 
Najsss

a nie wolałbyś samego RWD?
miałbyś pierwszego essa-driftowoza


[ wiadomość edytowana przez: Venom_4x4 dnia 2010-07-27 21:10:58 ]
  
 
Cytat:
2010-07-27 21:10:09, Venom_4x4 pisze:
Najsss a nie wolałbyś samego RWD? miałbyś pierwszego essa-driftowoza [ wiadomość edytowana przez: Venom_4x4 dnia 2010-07-27 21:10:58 ]



Póki co chce mieć 4x4, a jak mi sie kiedyś odwidzi to z przeróbką nie będzie najmniejszych problemów
  
 
Dobrze działasz. Trzymam kciuki żebyś dał radę z tym projektem, ponieważ jest on oryginalny i różni się od reszty. Tak więc powodzenia
  
 
dzieje sie cos czy sen zimowy?
  
 
Jakbyś coś potrzebował do tego silniczka to pisz na priv, rozbierałem taki wczoraj i części troszkę jest, też w automacie
  
 
hmm. a nie lepiej sie bujac sierra 4x4 :p
tylko 2,0 dohc 4x4 dochodzi do 18l/100 w miescie - ponoc
  
 
zeppelin czemu ja tak blisko mieszkam nawet blachy mamy na DKL a ja nic o tobie nie wiem?
  
 
Hehe, nie wiem ja tez cie niedawno dopiero wyczaiłem że z kłodzka jesteś, miałem nawet sie do ciebie odezwać. Rsa którego mam teraz kupiłem w Kłodzku a jestem z okolic nowej rudy. Może kiedyś jakiegoś spota zaliczymy razem.
Cytat:
2011-01-14 19:48:26, RYBA23 pisze:
zeppelin czemu ja tak blisko mieszkam nawet blachy mamy na DKL a ja nic o tobie nie wiem?



[ wiadomość edytowana przez: zeppelin dnia 2011-01-14 20:36:44 ]

[ wiadomość edytowana przez: zeppelin dnia 2011-01-14 20:38:10 ]
  
 
klapy zawirowania są przeznaczone do stworzenia zawirowania powietrza w celu poprawy spalania w trakcie zmniejszonego przeładowania i aby zredukować niewielki wzrost emisji sadzy powstającej z braku powietrza. Klapka jest zamknięta przez siłownik w świetle obciążenia na biegu jałowym i całkowicie otwarta podczas obciążenia silnika w celu maksymalizacji wlotu powietrza i powoduje wzrost mocy.
  
 
spoko projekt chętnie bym zbudował takie coś, zobaczymy jak ci pójdzie trzymam kciuki