Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
MaRRecki Sympatyk FEFK Escort Siemiatycze/Ząbki | 2011-12-18 10:15:48
Wiesz co, u Ciebie to bardziej szerokość na to wpływa, bo te Twoje 16'' koło ma większą średnicę od 14" jedynie o 7.8mm. Moim skromnym zdaniem 205 to za szeroka opona do essa, max 195 |
srvrserver Sympatyk FEFK Ford Escort MK VII okolice Częstochowy | 2011-12-18 10:31:43
kolejna bzdura, to ze felga jest wieksza nie oznacza wcale ze bedzie wiecej wazyc. Wszystko zalezy z jakiego materialu jest wykonana i w jakiej technologii ( i wcale nie chodzi mi tutaj o porownianie stalowki do alu). |
MaRRecki Sympatyk FEFK Escort Siemiatycze/Ząbki | 2011-12-18 10:49:46 Ja po zmianie 15 195/50 na 16 195/45 nie zauważyłem absolutnie żadnej różnicy w spalaniu i przyspieszaniu. Albo są tak małe, że niezauważalne. Na wiosnę będzie 17" zobaczymy wtedy powiem |
Venom_4x4 Sympatyk FEFK Escort RS 2000 4x4 Warszawa | 2011-12-18 11:29:09 Różnica będzie też w zależności od posiadanego silnika. wiadomo, że 1.3 ma znacznie mniejszą moc i moment niż 1.8, więc takie biedne 1.3 będzie potrzebowało większej dawki paliwa by wspiąć się na wyżyny swych możliwości i obrócić laćka 205 niż 1.8. Wynika to z tego, że choć moc potrzebna do obrócenia koła jest taka sama, to stanowi ona inny procent mocy całkowitej silnika dla 1.3 i 1.8. im więcej mocy chcesz wykrzesać tym większe są też straty, bo je również liczy się w procentach.
przykładowo: jeżeli 1.8 potrzebuje 10%mocy całkowitej na ruszenie kołem a 1.3 40% to doliczając stratę mocy 2%na każde 10% mocy całkowitej to dla 1.8 = 10% (na koło) + 2% (straty) = 12% mocy dla 1.3 = 40% (na koło) + 4x2%(straty) = 48% mocy Proste, choć nie oczywiste ps. wszystkie wartości są przykładowe i statyczne. służą tylko do unaocznienia zjawiska. |
srvrserver Sympatyk FEFK Ford Escort MK VII okolice Częstochowy | 2011-12-18 11:37:49
pele wez sie zastanow... miales kiedys kute felgi w rece?? albo magnezowe?? porownaj sobie np. ronala turbo (15" kute) a jakas zwykla 14" gwarantuje ci ze ronal turbo bedzie lzejszy... albo wez byle jaka felge skrecana (3tlg)... a juz o radinoxie nie wspomne... [ wiadomość edytowana przez: srvrserver dnia 2011-12-18 11:38:34 ] |
Pele19m Sympatyk FEFK Ford Mondeo MK3 Czerwionka-Leszczyny | 2011-12-18 12:59:50 Ja rozumię co piszesz ale Ty chyba nie rozumiesz mnie
Weź tą samą felgę w dwóch rozmiarach i porównaj ich masy... Druga sprawa o której już też pisałem - "byle jaka" felga 3tlg nie kosztuje 500 czy 800zł za komplet jak większość "normalnych" felg... Nie każdy chce do escorta wartego 2k kupić felgi za 2 lub 3 tysiące i zapewne tak jest też w tym przypadku. Jakbyśmy takimi kategoriami myśleli to śmiało możemy koledze doradzić felgi z carbonu czy kevlaru |
srvrserver Sympatyk FEFK Ford Escort MK VII okolice Częstochowy | 2011-12-18 15:07:00
wiem o co ci chodzi dokladnie... uwierz mi ze sa takie felgi. Identyczny model, a metoda wykonania i material sa inne i wieksza flega jest lzejsza... czesto taka sytuacje mozna spotkac przy Schmidt`ach. EOT!! coby nie zasmiecac watku!! [ wiadomość edytowana przez: srvrserver dnia 2011-12-18 15:09:54 ] |
pdasiek Sympatyk FEFK Bmw e39 zwoleń / kielce | 2011-12-18 19:22:31
nie prawdą jest, w bm na lato mam 17" 215/40 na zimę 15/195/55 i różnicy praktycznie nie odczuwam w komforcie jazdy |
Pele19m Sympatyk FEFK Ford Mondeo MK3 Czerwionka-Leszczyny | 2011-12-18 20:09:55 Chyba sobie żartujesz, albo nie ma u Was kolein...
Po drugie co twój post ma do tego cytatu? Bo wychodzi na to, że: "nieprawdą jest, że nie każdy chce miec ponaciągane opony bo ja nie odczuwam róznicy w komforcie" - przecież tego nawet przeczytać się nie da. Co do tematu - niech autor określi, jakie są jego wymagania. Chcesz nisko i szeroko, czy też ładnie ale w miarę komfortowo, lub chcesz bardziej praktycznie? Bo wiem, że są ludzie, którzy jeżdżą po krawężnikach, chodnikach itp. choć sam tego nie pojmuję [ wiadomość edytowana przez: Pele19m dnia 2011-12-18 20:10:29 ] |