[MKVII] Dobór Alufelg - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jeszcze nie mam felg a tu już mowa o oponach Chce się po prostu dowiedzieć czy jak założe dużo wieksze fele niż mam to autko będzie więcej czy mniej palilo ?
  
 
Oczwiste, że więcej - dodatkowo auto będzie się gorzej zbierało. Większa fega więcej waży, a do tego szersza (niekoniecznie) opona to musi palić więcej. Ja po zmianie z zimowych 175/65R14 na letnie 205/45R16 zauważam wzrost spalania o 0,5 do 1litra.
  
 
Cytat:
2011-12-18 09:38:53, Pele19m pisze:
Oczwiste, że więcej - dodatkowo auto będzie się gorzej zbierało. Większa fega więcej waży, a do tego szersza (niekoniecznie) opona to musi palić więcej. Ja po zmianie z zimowych 175/65R14 na letnie 205/45R16 zauważam wzrost spalania o 0,5 do 1litra.




Wiesz co, u Ciebie to bardziej szerokość na to wpływa, bo te Twoje 16'' koło ma większą średnicę od 14" jedynie o 7.8mm. Moim skromnym zdaniem 205 to za szeroka opona do essa, max 195
  
 
Cytat:
2011-12-18 09:38:53, Pele19m pisze:
Oczwiste, że więcej - dodatkowo auto będzie się gorzej zbierało. Większa fega więcej waży, ...



kolejna bzdura, to ze felga jest wieksza nie oznacza wcale ze bedzie wiecej wazyc. Wszystko zalezy z jakiego materialu jest wykonana i w jakiej technologii ( i wcale nie chodzi mi tutaj o porownianie stalowki do alu).
  
 
Cytat:
2011-12-18 10:15:48, MaRRecki pisze:
Twoje 16'' koło ma większą średnicę od 14" jedynie o 7.8mm...



Ja to bym powiedział wręcz, że różnicy w średnicy nie ma wcale
Nie napisałem nigdzie, że na spalanie wpływa średnica, ale jakby koło było większe to teoretycznie spalanie mogłoby spaść.

Trzeba wziąść pod uwagę że większa felga - nie licząc kutych - dużo więcej waży, tym samym zwiększa się jej moment bezwładności - czyli potrzebujemy więcej energi aby to koło wprawić w ruch i zatrzymać też. Dlatego większa fega = większe spalanie i słabsze auto + oczywiście jak piszesz szeroka opona i mamy komplet

Wcześniej miałem alu 14" i dwa tamte koła ważyły tyle co jedno te 16"

Jak już pisałem - każdy ma inne priorytety, jedni wolą lekkie koła i szybko jeździć, inni wolą się toczyć, a są też tacy którzy szukają kompromisu pomiędzy wyglądem a komfortem np. ja i osobiście jestem zadowolony.

Server wiadomo, że są felgi cięższe i lżejsze, ale większa felga ZAWSZE będzie cięższa od tej samej w mniejszym rozmiarze - to chyba jest logiczne...

[ wiadomość edytowana przez: Pele19m dnia 2011-12-18 10:44:34 ]
  
 
Ja po zmianie 15 195/50 na 16 195/45 nie zauważyłem absolutnie żadnej różnicy w spalaniu i przyspieszaniu. Albo są tak małe, że niezauważalne. Na wiosnę będzie 17" zobaczymy wtedy powiem
  
 
Różnica będzie też w zależności od posiadanego silnika. wiadomo, że 1.3 ma znacznie mniejszą moc i moment niż 1.8, więc takie biedne 1.3 będzie potrzebowało większej dawki paliwa by wspiąć się na wyżyny swych możliwości i obrócić laćka 205 niż 1.8. Wynika to z tego, że choć moc potrzebna do obrócenia koła jest taka sama, to stanowi ona inny procent mocy całkowitej silnika dla 1.3 i 1.8. im więcej mocy chcesz wykrzesać tym większe są też straty, bo je również liczy się w procentach.
przykładowo: jeżeli 1.8 potrzebuje 10%mocy całkowitej na ruszenie kołem a 1.3 40% to doliczając stratę mocy 2%na każde 10% mocy całkowitej to
dla 1.8 = 10% (na koło) + 2% (straty) = 12% mocy
dla 1.3 = 40% (na koło) + 4x2%(straty) = 48% mocy
Proste, choć nie oczywiste

ps. wszystkie wartości są przykładowe i statyczne. służą tylko do unaocznienia zjawiska.
  
 
Cytat:
2011-12-18 10:40:04, Pele19m pisze:
.... Server wiadomo, że są felgi cięższe i lżejsze, ale większa felga ZAWSZE będzie cięższa od tej samej w mniejszym rozmiarze - to chyba jest logiczne... [ wiadomość edytowana przez: Pele19m dnia 2011-12-18 10:44:34 ]




pele wez sie zastanow... miales kiedys kute felgi w rece?? albo magnezowe?? porownaj sobie np. ronala turbo (15" kute) a jakas zwykla 14" gwarantuje ci ze ronal turbo bedzie lzejszy... albo wez byle jaka felge skrecana (3tlg)... a juz o radinoxie nie wspomne...


[ wiadomość edytowana przez: srvrserver dnia 2011-12-18 11:38:34 ]
  
 
Ja rozumię co piszesz ale Ty chyba nie rozumiesz mnie
Weź tą samą felgę w dwóch rozmiarach i porównaj ich masy...

Druga sprawa o której już też pisałem - "byle jaka" felga 3tlg nie kosztuje 500 czy 800zł za komplet jak większość "normalnych" felg...
Nie każdy chce do escorta wartego 2k kupić felgi za 2 lub 3 tysiące i zapewne tak jest też w tym przypadku.

Jakbyśmy takimi kategoriami myśleli to śmiało możemy koledze doradzić felgi z carbonu czy kevlaru
  
 
Cytat:
2011-12-18 12:59:50, Pele19m pisze:
Ja rozumię co piszesz ale Ty chyba nie rozumiesz mnie Weź tą samą felgę w dwóch rozmiarach i porównaj ich masy... ....



wiem o co ci chodzi dokladnie... uwierz mi ze sa takie felgi. Identyczny model, a metoda wykonania i material sa inne i wieksza flega jest lzejsza... czesto taka sytuacje mozna spotkac przy Schmidt`ach.

EOT!! coby nie zasmiecac watku!!


[ wiadomość edytowana przez: srvrserver dnia 2011-12-18 15:09:54 ]
  
 
Cytat:
Co do wypowiedzi srvserver'a - nie każdy chce mieć ponaciągane opony, jeździć 20km/h omijając dziury, żeby zębów nie pogubić - miej to na uwadze


nie prawdą jest, w bm
na lato mam 17" 215/40
na zimę 15/195/55 i różnicy praktycznie nie odczuwam w komforcie jazdy
  
 
Chyba sobie żartujesz, albo nie ma u Was kolein...

Po drugie co twój post ma do tego cytatu? Bo wychodzi na to, że:
"nieprawdą jest, że nie każdy chce miec ponaciągane opony bo ja nie odczuwam róznicy w komforcie" - przecież tego nawet przeczytać się nie da.

Co do tematu - niech autor określi, jakie są jego wymagania.
Chcesz nisko i szeroko, czy też ładnie ale w miarę komfortowo, lub chcesz bardziej praktycznie? Bo wiem, że są ludzie, którzy jeżdżą po krawężnikach, chodnikach itp. choć sam tego nie pojmuję

[ wiadomość edytowana przez: Pele19m dnia 2011-12-18 20:10:29 ]