[HalitRT] Cosworth Martini Racing

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Choroba zaczęła się już dawno.

Był Focus RS MK 1, był ST MK 2 po lifcie w jedynym dla niego kolorze, czyli pomarańczowy...

Ale w międzyczasie pojawiło się marzenie od dziecka Cosworth....

Jak już niektórzy wiedzą kolor nadwozia nie dawał mi spokoju, zawsze marzyłem o Martini Racing , więc podjąłem spontaniczną decyzję.... ROZBIERAMY GO!!!!!!!!



W międzyczasie podczas wyjazdu do Anglii na jednym z placów dojrzałem rozbitego Coswortha. Jak się dowiedziałem od właściciela, była to jego pierwsza jazda próbna po tuningu, i ostatnia zarazem...

Ocalał silnik ze skrzynią, zawieszenia i napędy, wydech i 18" OZ Racingi. Podobno nikomu nic się nie stało (nie do wiary)

Zabrałem wszystko

Silnik rozebrałem i złożony został na nowych uszczelkach w specyfikacji WRC. Jak się okazało gość mówił prawdę, nawet tłoki nie zdążyły się okopcić, a tarcza sprzęgłowa miała zaledwie kilka rysek, nie zdążyła się nawet ułożyć.





Sprzęgło Helix Motorsport



Karoseria wyczyszczona i zabezpieczona pojechała na lakiernię i muszę przyznać, że gość odwalił kawał dobrej roboty. Felgi również ze srebrnych przelakierowałem na białe.



Każdy element został rozebrany wyczyszczony i odnowiony




i zaczął się montaż...











W tej chwili stoi sobie zmontowany mechanicznie. Silnik uruchomiony.









[ wiadomość edytowana przez: tevenet dnia 2012-01-17 22:18:36 ]
[ powód edycji: Poprawa tytułu ]
  
 
Ciężka choroba. Gratulować takiej.

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
  
 
Zacny... Jeździłeś już nim czy jeszcze bez jazdy próbnej
  
 
Projekt jest niesamowity! Cosworth sam w sobie jest cudem, a tutaj kompletna renowacja, rewelacyjny kolor i jeszcze modyfikacje Super! Dokładną specyfikację silnika znasz?

W jaki sposób po malowaniu zostały "przywrócone" napisy na felgach? Naklejki?


[ wiadomość edytowana przez: emtees dnia 2012-01-17 22:23:19 ]
  
 
jak wsadze gałki spowrotem do oczodołów to mu sie przyjrze
bo z wrazenia na starcie mi wypadły
koparka mi opadła i od 10 min ciągam ją po podłodze
także i z mówieniem mam duże problemy
naprawde kawał suuper roboty
tymbardziej na takim osprzęcie
a że to cossi to już wogóle
życzę powodzenia w dalszych modach
kurczę też marzę o cossie ale niestety to odległe
brak finansów :/
  
 
Podsumowując:

350 KM
Zakuty
Sprzęgło Helix Motorsport
Przewody Samco
Wtryski zielone
Nowy moduł sterujący (dostałem wraz z betami z Anglii)
Koła rozrządu Kent Cams
Wydech Mongoose 3,5"
Próbuję ustalić model turbiny
Niestety nie wiem jakie były w dawcy chłodnica i intercooler (te pochodzą z mojego, standard) i nie wiem jakie byłyby wskazane,
Będę też potrzebował dobrać nowy zawór upustowy,

Jeśli posiadacie wiedzę w sprawie uzupełnień, proszę o podpowiedzi,

Skrzynia, napędy oraz hamulce na razie standardowe (wszystko zależy od budżetu)

Silnik odpalony

Jedynie z obrotami nie możemy dojść do ładu. Po zagrzaniu trzyma się na poziomie 2000 obr. i zdecydowanie jest przelewany (czuć to bardzo mocno w spalinach). Jeśli macie jakieś pomysły piszcie.

Nie wspomniałem o końcowym pomyśle.
Cossi będzie w malowaniu Martini Racing z roku 1993

I będą Moretty, chociaż nie wszystkim się to podoba

  
 
Felgi to też zasługa lakiernika i robota żmudna.

Najpierw biała baza, potem firma reklamowa i przygotowanie naklejek, potem wszystko przykryte bezbarwnym lakierem, coby się potem nie próbowało odkleić
I wielkie dzięki za słowa uznania, ale kupa w tym roboty blacharza, lakiernika i mechanika (choć tu myślę, że dopiero dostaniemy szkołę)
Będzie trzeba to wszystko ze sobą zestroić, ponieważ część jest z mojego standarda, a część z rozbitego dawcy.
  
 
W barwach Martini będzie masakra
  
 
Hex jak zobaczyłem fotki z komory Twojego sprzęta, przypomniało mi się jak mój tak sobie stał myślę, że będziemy mieli wiele tematów do wymiany. Myślałem, że tylko mi tak bije w dekiel
  
 
nie tylko ty masz nie rowno , ale nie wszystkich stac na cossa. fajnie, ze kolejny coss w malopolsce i to nie daleko krakowa czesto jezdze tamtedy do tesciow. moze kiedys nasze essy sie spotkaja na drodze co prawda ja mam te 200 koni mniej, ale tez mam nie rowno mam nadzieje, ze kiedys moje marzenie sie spelni.


jak go poskladasz to wpadnij nim na spota w krakowie

-----------------
FEFK #2497

Był Escort MKV 1.4, 91' 2004-2011
Jest RS2000 MKV 91' 2008-
  
 
Wyjazd planuję z początkiem wiosny, bo śniegu nie zobaczy
W Krakowie jestem często, tylko że na razie subarkę po śniegach upalam (nareszcie!!!!!), bo myślałem że się nie wyszaleję tej zimy.
  
 
Ze zmęczenia zapomniałem wspomnieć o lekkim kole zamachowym i doważanych korbowodach oczywiście.
  
 
Kolega kilka dni na forum, a już tyle roboty wykonane. Gratulacje i dalszych efektów życzę!
  
 
zacnie bardzo mi sie podoba

[ wiadomość edytowana przez: deeejaaay dnia 2012-01-18 00:13:21 ]
  
 
Co do intercoolera i chłodnicy - wyjedziesz to tak naprawdę się dowiesz czy potrzeba innych czy nie Czujnik temperatury w dolot i obserwacja wskaźnika cieczy na desce i tyle Chyba, że Ci się nie chce, to po prostu znajdź grubszą chłodnicę i tyle I nie będziesz się zastanawiał czy będzie trzeba zmieniać czy nie
  
 
Nie wiesz jaka przypadłość męczy escorty że ma wysokie obroty?
Krokowy do wyczyszczenia

Mi w RSie jak nierówno palił i śmierdziało paliwem to miałem wężyk podciśnienia nie podpięty do mapsensora chyba.

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
  
 
Kolejny potwór się rodzi ktoś mnie musi wkońcu cossem przewieźć EVO i STI już polatałem jeszcze tylko coss został Środek seryjny zostawiasz?
  
 
Cytat:
2012-01-18 00:09:01, surec pisze:
Kolega kilka dni na forum, a już tyle roboty wykonane. Gratulacje i dalszych efektów życzę!



Kolego to już trzy latka jak się z nim tak zabawiam, końca nie widać, a wyobraźnia szaleje
Dopiero niedawno zaglądnąłem na stronkę klubu.
  
 
Cytat:
2012-01-18 08:20:13, Kleszczak pisze:
Nie wiesz jaka przypadłość męczy escorty że ma wysokie obroty? Krokowy do wyczyszczenia Mi w RSie jak nierówno palił i śmierdziało paliwem to miałem wężyk podciśnienia nie podpięty do mapsensora chyba.



Tylko, że to nie jest silnik zetec, tylko zupełnie inna jednostka i w nim nie masz silniczka krokowego, tylko zawór.

Mapsensor ma podpięty wężyk.
  
 
domyślam się że jest inne rozwiązanie. Taki żarcik

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach