[HalitRT] Cosworth Martini Racing - Strona 3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mr. Halit nie ma za co

Przy okazji rzuć też okiem na Twoją sondę, jest prawdopodobne że oprogramowanie może wymagać szerokopasmowej, ale najpewniej, tak jak pisali wcześniej koledzy, posiadasz wkręcony standard (na 3 kabelki: biały czerwony i niebieski).
Powinna mieć wybite oznaczenia: NTK D5F.

Nawet gdyby sprzedawca oszukiwał co do użytych części, to do Stage 3 nie trzeba wyczyniać nic nadzwyczajnego z silnikiem. Wystarczy żeby był zdrowy, głowica była równa i żeby posiadać resztę gratów potrzebnych do przeróbki.
Możliwości silnika o którym rozmawiamy, czy to stary, czy nowy typ są podobne. Poza osprzętem i elektroniką różnice pomiędzy YBT i YBP są nieznaczne. Na korzyść nowszego - lepszy blok i lepsza głowica.
Można być spokojnym, że nawet wcześniej "nierozpakowywany", zdrowy motor z łatwością zniesie "Stage 3" i to wbrew opinii naszych krajowych "specjalistów od coswortha", na oryginalnych śrubach i uszczelce głowicy

PS.Mój downpipe jest na razie zdemontowany. Mógłbyś przymierzyć, pomierzyć i sobie dorobić
  
 
W całej mojej historii nie uwzględniłem prawdopodnobnie najważniejszego wątku......
Jak pisałem wcześniej, od wielu lat byłem związany z Fordem,, łącznie z pracą zawodową (siedem lat pracy w Fordzie) i mimo bardzo nieprzyjemnego rozstania z zarządem (w tej chwili największego dystrybutora marki Ford) PGD (Polska Grupa Dealerów) nie żywię do nich urazy... przekazali mi wiedzę, za którą jestem im wdzięczy i za to ich szanuję (obiektywnie). Dziś prowadzę od 10 lat swój komis samochodowy, ale w przecwieństwie do większości handlaży, twierdzę że Ford jest jedną z niewielu marek, które odpowiadają swojej wartości....

Do dziś użytkuję na co dzień fotda, a tak mna prawdę moja kobieta.(Zapraszam do galerii).I powiem, że uwielbiam to auto, ale dla niego stworzę nowy temat na forum....

I wiecie co podoba mi się u mojej kobietki,.........? Że jedynym autem, na któreby zamieniła (a jeździła nawet BMW X3 3.0 D w M-PAKIECIE i wieloma innymii) jest mondeo kombi.....i za to....KOCHAM JĄ.....(moją kobietkę...... )
  
 
Cytat:
2012-01-26 19:59:45, KR54321 pisze:
Mr. Halit nie ma za co Przy okazji rzuć też okiem na Twoją sondę, jest prawdopodobne że oprogramowanie może wymagać szerokopasmowej, ale najpewniej, tak jak pisali wcześniej koledzy, posiadasz wkręcony standard (na 3 kabelki: biały czerwony i niebieski). Powinna mieć wybite oznaczenia: NTK D5F. Nawet gdyby sprzedawca oszukiwał co do użytych części, to do Stage 3 nie trzeba wyczyniać nic nadzwyczajnego z silnikiem. Wystarczy żeby był zdrowy, głowica była równa i żeby posiadać resztę gratów potrzebnych do przeróbki. Możliwości silnika o którym rozmawiamy, czy to stary, czy nowy typ są podobne. Poza osprzętem i elektroniką różnice pomiędzy YBT i YBP są nieznaczne. Na korzyść nowszego - lepszy blok i lepsza głowica. Można być spokojnym, że nawet wcześniej "nierozpakowywany", zdrowy motor z łatwością zniesie "Stage 3" i to wbrew opinii naszych krajowych "specjalistów od coswortha", na oryginalnych śrubach i uszczelce głowicy PS.Mój downpipe jest na razie zdemontowany. Mógłbyś przymierzyć, pomierzyć i sobie dorobić



KR 54321
do niedawna popełniałem mój największy błąd... szukałem info za granicą..... a tu zupełnie nie przypuszczając, pewnego wieczoru poznałem (oczywiście nie bezpośrednio ciebie i Hexa) czego oczywiście zasługą jest ta strona. Nie mam zamiaru umniejszać zasług nikogo innego (a jak najbardziej podziękować wszystkim, którzy interesują się naszymi wątkami...... wbrew pozorom i pojazdom jakimi się interesujemy jesteśmy tacy jak Wy.... z krwi i kości, tylko bardziej nas porypało ) jeszcze raz wszystkim wielkie podziękowania......

ale to dopiero początek Hex i KR szykujcie się......... Do pomocy i do zobaczenia
  
 
Cytat:
2012-01-27 00:31:51, HalitRT pisze:
KR 54321 do niedawna popełniałem mój największy błąd... szukałem info za granicą..... a tu zupełnie nie przypuszczając, pewnego wieczoru poznałem (oczywiście nie bezpośrednio ciebie i Hexa) czego oczywiście zasługą jest ta strona. Nie mam zamiaru umniejszać zasług nikogo innego (a jak najbardziej podziękować wszystkim, którzy interesują się naszymi wątkami...... wbrew pozorom i pojazdom jakimi się interesujemy jesteśmy tacy jak Wy.... z krwi i kości, tylko bardziej nas porypało ) jeszcze raz wszystkim wielkie podziękowania...... ale to dopiero początek Hex i KR szykujcie się......... Do pomocy i do zobaczenia



trzeba bedzie to sie pojedzie do ciebie. z krakowa do bochni jest rzut beretem przeciesz , a dla takiego wozu warto

-----------------
FEFK #2497

Był Escort MKV 1.4, 91' 2004-2011
Jest RS2000 MKV 91' 2008-
  
 
KR 54321 mam nadzieję, że numery które odpisał mi mechanik są poprawne.
Wtrysk ciemnozielony 0280150803, natomiast regulator 93-042 B2 M2 099-3062. Turbina z regulatorem pochodzi z oryginału.
Jeszcze jedno pytanie: przy jakim ciśnieniu regulator powinien się otwierać???

A JEŚLI CHODZI O ODWIEDZINY, TO OCZYWIŚCIE KAŻDEGO PRZEJEŻDŻAJĄCEGO TRASĄ E4 W KIERUNKU TARNOWA SERDECZNIE ZAPRASZAM
  
 
Według googla Twoje wtryski mają wydajność 380cc przy 3 barach.
To znaczy, że więcej jak 300PS z nich nie uzyskasz.

Actuator możesz sprawdzić sam, zdejmij przewód który idzie do actuatora, weź kompresor z manometrem i dmuchnij w ten przewód.
Obserwuj ciśnienie i ruch actuatora.
  
 
Tomek,

Wtryski strzał w 10

Actuator, jeśli to numer Garretta najprawdopodobniej seryjny (YBT). Luksas dobrze radzi – sprawdź jakie ciśnienie jest w stanie utrzymać.

Na Twoje pytanie:
Regulator otworzy się przy takim ciśnieniu na jaki pozwoli mu sprężynka w którą jest wyposażony


Cały czas zakładając, że w Twoim komputerze jest mapa „Stage 3”, to jeżeli mowa o oryginalnym actuatorze, będziesz potrzebował takiego z końcówka numeru „-31”, albo „-34” (firma Garrett).



Luksas,
300bhp to może na T3..

Przy T34 z seryjną stroną gorącą bez problemu 330, a zależnie od mapy, motoru i reszty gratów 350, niektórzy mają nawet 370bhp i często skrzynię po remoncie
  
 
Witek to powiedz jeszcze który actuator nabyć, -31 czy -34 i najlepiej dlaczego Bo widzę po gratach u siebie że mam spokojnie zapasu na 300KM ale ktoś tam olał kilka rzeczy jak właśnie między innymi actuator, intercooler itd. I raz turbo ładuje 1.1 a raz 1.3Bara
Mam wtryski Dark Green, map sensor 3Bar i superchips ESCOS P2 2540.
  
 
Luk, chopie

Ważne żeby wybrać Garretta, a nie jakiś regulowany, śliczny, świecący, aluminiowy, kolorowy (z nimi są tylko problemy).

Większość używa -31 i to jest bezpieczny wybór. Czy wiesz coś więcej o Twojej mapie? - byłoby jasne jakie ciśnienie powinieneś ustawić na zaworze i na tej podstawie dobrać zawór.
Jeżeli dobrze pamiętam, to -34 ma twardszą sprężynę, będzie więc inaczej reagował na narastające ciśnienie.

Możliwe, że rozwiązaniem problemu o którym piszesz jest standardowy, albo uszkodzony/zużyty actuator
Czy próbowałeś odczytać z niego oznaczenia?

Jeździsz na tej mapie superchips?
  
 
Cytat:
2012-01-27 21:32:29, KR54321 pisze:
Luk, chopie Ważne żeby wybrać Garretta, a nie jakiś regulowany, śliczny, świecący, aluminiowy, kolorowy (z nimi są tylko problemy). Większość używa -31 i to jest bezpieczny wybór. Czy wiesz coś więcej o Twojej mapie? - byłoby jasne jakie ciśnienie powinieneś ustawić na zaworze i na tej podstawie dobrać zawór. Jeżeli dobrze pamiętam, to -34 ma twardszą sprężynę, będzie więc inaczej reagował na narastające ciśnienie. Możliwe, że rozwiązaniem problemu o którym piszesz jest standardowy, albo uszkodzony/zużyty actuator Czy próbowałeś odczytać z niego oznaczenia? Jeździsz na tej mapie superchips?


No to chyba kupię od Matt Lewis MS bo widzę że mają brzydkie nie świecące i Garrett, tylko że czekam właśnie na inną paczkę od nich i teraz znowu, oni mnie tam już chyba nie lubią
O mapie nie wiem nic, jak otworzyłem kompa to w środku jest takie coś i boję się tego ruszać

Na stronie Superchips znalazłem tylko takie coś:
Superchips
Actuator mam chyba standardowy czarny, z resztą z czarnej farby mało mu już zostało, jutro sprawdzę numery i napiszę tu lub PW.
Tak jeżdżę z tą mapą, jeżeli tak można powiedzieć o tej dokładce w ECU
Halit nie obraź się ze wykorzystuje twój wątek Z resztą tobie się chyba też przyda
  
 
nie pisz na prv, moze ktos szuka takiego info i trafi na ten watek

my uczymy sie razem z wami z przyjemnoscia czyta sie takie watki gdzie jest duzo info na temat cosiarek.

przynajmniej ja tak uwazam

-----------------
FEFK #2497

Był Escort MKV 1.4, 91' 2004-2011
Jest RS2000 MKV 91' 2008-
  
 
Cytat:
2012-01-27 21:51:20, Hex pisze:
No to chyba kupię od Matt Lewis MS bo widzę że mają brzydkie nie świecące i Garrett, tylko że czekam właśnie na inną paczkę od nich i teraz znowu, oni mnie tam już chyba nie lubią O mapie nie wiem nic, jak otworzyłem kompa to w środku jest takie coś i boję się tego ruszać Na stronie Superchips znalazłem tylko takie coś: Superchips Actuator mam chyba standardowy czarny, z resztą z czarnej farby mało mu już zostało, jutro sprawdzę numery i napiszę tu lub PW. Tak jeżdżę z tą mapą, jeżeli tak można powiedzieć o tej dokładce w ECU Halit nie obraź się ze wykorzystuje twój wątek Z resztą tobie się chyba też przyda



Stary!!!!!!!!!

Pisz ile wleźie każdą z wiadomości czytam i chłonę po kilka razy. Sama przyjemność płynie z takiej nauki.

Jeśli mogę prosić to niech wszystko idzie przez ten wątek. Sam przy okazji wiele się uczę. Jeżeli będziesz zamawiał rzeczy w Matt Lewis MS to z chęcią przyłączę się do zakupów. Ja pilnie muszę zakupić sondę lambda, bo moja niestety jest walnięta, a z tego co kojarzę ich ofertę, takowa jest na ich stanie. Actuator w takim razie też do wymiany musi być
  
 
Hex, jak mogą Cię nie lubić, skoro są teraz Twoimi utrzymankami?

Lewis robi czasem problemy z wysyłką ..miesiącami. Polecam też wypróbować Motorsport Developments z Blackpool, bo jeśli chodzi o szybkość wysyłki są bezkonkurencyjni mają przyzwoite ceny i spory wybór części.

Co do chipka, to patrząc na opis na naklejce i na ich stronie, wygląda na „S3”

Dla pewności można by zapytać Superchips o specyfikację mapy. Masz tą przewagę, że wiesz kto jest autorem programu, ja bym to wykorzystał - miałbyś wtedy pewność jakie części kupić (jeżeli okaże się że w aucie czegoś brakuje), jakie ustawić ciśnienie na actuatorze i w ogóle wszystko byłoby jasne (widziałem że mają formularz kontaktowy na stronie).
Może też powiedzieliby Ci coś więcej o dodatkowej „podstawce” ze zdjęcia. Zapytałbym ich od razu o rozpiskę pinów ECU (który kabelek do czego ma być podłączony). Możesz mieć np. uaktywnione podtrzymanie turbo, albo procedurę startu i nawet o tym nie wiesz

A i jeszcze jedna ważna sprawa o której zapomniałem, przed podniesieniem ciśnienia ładowania sprawdźcie koniecznie pompy paliwa. Na seryjnej będzie bum.
  
 
Cytat:
Na stronie Superchips znalazłem tylko takie coś: Superchips


Tą pamięć można odczytać w prostym szeregowym programatorze na LPT. Może by to pomogło zorientować się jaka mapa tam siedzi.
Ten większy to zapewne oryginalna pamięć. A układ atmela to możliwe że podmieniona mapa, lub jakieś procedury startowe są tam zawarte.
  
 
Zawsze od nich w miarę szybko szło, jeszcze się na nich nie sparzyłem, kurierem większe rzeczy to nawet i w 4 dni były.
Kontakt z Superchips, trzeba będzie coś pomyśleć, zatrudnić kogoś ze znajomych władających wyspiarskim
ALS i Procedura fajna sprawa, ale tak jak już kiedyś gadaliśmy, to się nie będzie ścigać i auto ma być ciche, chociaż kto wie co mi odbije w przyszłości. Póki co na procedurę szkoda mi napędów a na ALS turbiny. Więc lepiej niech te 2 rzeczy zostaną tak jak są
Co do pompy paliwa to i tak teraz chciałem wymieniać bez względu na to co tam jest. Dziury w bagażniku nie ma a opaski od zbiornika i śruby wyglądają jakby nigdy tam nikogo nie było. Już z samego strachu chcę ją wymienić Pytanie tylko Bosch czy walbro bo na ERSC.com to widzę mniej więcej pól na pół.
A co masz na myśli pisząc ze będzie bum, będzie gorąco w cylindrach?
Halit, napisz mi na PW co potrzebujesz, trzeba szybko robić zakupy póki ebay przelicza funta na 4,96PLN
  
 
Cytat:
2012-01-27 19:09:41, KR54321 pisze:
Luksas, 300bhp to może na T3.. Przy T34 z seryjną stroną gorącą bez problemu 330, a zależnie od mapy, motoru i reszty gratów 350, niektórzy mają nawet 370bhp i często skrzynię po remoncie




Wiesz że dzwonią, ale nie wiesz w którym kościele.

Pokaż mi jakikolwiek silnik 4 cylindrowy który osiągnął ponad 300KM na wtryskach o wydajności 380cc.

W ten sposób to auto nigdy nie będzie jeździło tak jak powinno.

Trzeba kupić porządny komputer i wystroić jak już wszystko będzie gotowe.
  
 
Konkret jak tak dalej pojdzie to bedzie wiecej cosiarek niz seryjnych rs na polskiech drogach
  
 
Tak w między czasie odebrałem od tapicera podsufitkę. Obkleił mi ją alcantarą. Na zdjęciach nie wygląda tak dobrze jak w rzeczywistości.

Mieszek na drążek również, i również lepiej wygląda w realu


Przyszła mi również rozpórka, narazie jest tylko przyłożona
  
 
Cytat:
2012-01-28 21:58:10, Luksas pisze:
Wiesz że dzwonią, ale nie wiesz w którym kościele. Pokaż mi jakikolwiek silnik 4 cylindrowy który osiągnął ponad 300KM na wtryskach o wydajności 380cc. W ten sposób to auto nigdy nie będzie jeździło tak jak powinno. Trzeba kupić porządny komputer i wystroić jak już wszystko będzie gotowe.




Poza uszczypliwościami i zwrotem "pokaż mi", reszty wypowiedzi nie zrozumiałem.

YB, 4x803, T34.48.

  
 
Cytat:
2012-01-29 15:20:44, HalitRT pisze:
Tak w między czasie odebrałem od tapicera podsufitkę. Obkleił mi ją alcantarą. Na zdjęciach nie wygląda tak dobrze jak w rzeczywistości.


U siebie bym tak nie zrobił, ale fajnie że zrobione do końca, bo widziałem już czarne podsufitki a zasuwę i gumy jasne. Oczywiście wyglądało to jak zasłony u Anioła na Alternatywy 4 I lampce się też trochę czarnego dostało.