Brabus55 Vaz 2101 Żiguli - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Żeby utrzymać auto w oryginale, musisz kupić oryginalne części z zapasów, jest tego trochę na Allegro. Mozę nie będzie to tanie, ale zawsze oryginał. A to ze nie wyszło ci z naprawą pompki, to po prostu za małe doświadczenie. Ja bym tez wymienił gumki, ale pod warunkiem ze powierzchnia cylindra i tłoczka nie jest uszkodzona, bo tylko to zapewni dobrą eksploatacje.
  
 
Ja u siebie też regenerowałem pompę i wysprzęglnik i dupa. Szkoda roboty, bo dojscie jest średnie szczególnie jak sie robi bez kanału. Kupiłem fenoxa i chodził do końca. Oczywiscie fenoxa nie polece nawet najgorszemu wrogowi, ale akurat wtedy potrzebowałem pilnie auta i robiłem tym co było w sklepie no i miałem szczescie....
  
 
Dzisiaj przyszły części, jutro wezmę się za wymianę:



Pozdrawiam.
  
 
I o to chodzi
  
 
Powodzenia - najprzyjemniejsze jest odpowietrzanie
  
 
Jednak wysprzęglik był uszkodzony, rozciekł się.
Leszek, naczytałem się trochę o wymianie tego wysprzęglika i o odpowietrzaniu ukladu, m.in. Twoje posty , dlatego bylem dość dobrze przygotowany i jakoś poszło . Na razie nie sprawdziłem dobrze, jak to działa w czasie jazdy, bo u mnie pada co chwilę deszcz, ale mam nadzieję że będzie dobrze.

Pozdrawiam.

  
 
Cytat:
2012-03-30 18:42:19, brabus55 pisze:
Jednak wysprzęglik był uszkodzony, rozciekł się. Leszek, naczytałem się trochę o wymianie tego wysprzęglika i o odpowietrzaniu ukladu, m.in. Twoje posty , dlatego bylem dość dobrze przygotowany i jakoś poszło . Na razie nie sprawdziłem dobrze, jak to działa w czasie jazdy, bo u mnie pada co chwilę deszcz, ale mam nadzieję że będzie dobrze. Pozdrawiam.



Daj znac moze sie ustawimy na krotkiego spota niedlugo ;]
  
 
Cytat:
2012-03-30 19:11:08, wezu69 pisze:
Daj znac moze sie ustawimy na krotkiego spota niedlugo ;]



Jak najbardziej, tylko jak się zrobi pogoda, przetestuję to sprzęgło i możemy się gdzieś przejechać .
  
 
Cytat:
2012-03-30 19:28:29, brabus55 pisze:
Jak najbardziej, tylko jak się zrobi pogoda, przetestuję to sprzęgło i możemy się gdzieś przejechać .



Postaram sie nadrobić moją pierwszą nieobecność!
  
 
Dodatkowe wyposażenie mojej Kopiejki: dwa komplety żarówek, oraz apteczka, oczywiście wyposażenie apteczki oryginalne





Pozdrawiam.

  
 
Na www.klassikauto.pl pojawił się artykuł o mojej Kopiejce, kto ciekaw niech klika.

VAZ 2101 Żiguli (1974r.)

Pozdrawiam.


  
 
ciekawy artykuł
  
 
Gratuluję!
Pozdrawiam,
@lex'
  
 
Wszystko fajnie, ale jak już po raz kolejny czytam praktycznie ten sam tekst, to mam jakieś dziwne uczucia, de ża wi?
  
 
Brabus, dobrze się spisałeś!

Moje krótkie (późnowieczorne) uwagi:
1. "Pierwsza wersja przed liftingiem" - czy chodzi o 2101 i lifting w postaci 21011/21013 czy też raczej o serie jedynki? Swoją droga, przy takich autach wystrzegałbym się nazwy lifting - w tamtych czasach takiego słowa chyba jeszcze nie znano... Trzymajmy styl!
2. Posiadała "kły", kierownica z ringiem, wywietrzniki, nawet brak światła cofania wymieniłeś. Ale o panelu czołowym (tym pod grillem między przednimi reflektorami) nic. A to błąd, gdyż dzisiaj pełno jedynek po blacharce i o oryginalny wygląd jedynki (którą Brabus ma) ciężko.
3. Pierwsza seria, oprócz pedału gazu w podłodze (złamał się i trzeba było zmienić na zwykły, gdyż o ten z podłogi jak rozumiem dzisiaj ciężko...) miała inne pokrętełka nawiewów (Brabus ma te nowsze, choć nawet w 1975r. wychodziły jeszcze te inne). Deska też miała częstsze poprzeczne wgłębienia na tej węższej części schodzącej ku białemu dekoracyjnemu pasowi.
4. Pas był biały tylko w pierwszej serii i tylko jedynek
5. O zmianach w jednostce napędowej bardzo skromnie...
6. Nieduże (pieniądze) pisze się razem
7. Zdecydowanie był to samochód, który zmotoryzował Związek Radziecki. M.in. dlatego dzisiaj właśnie do jedynki jest ogromny sentyment (jak do pierwszej kochanki).

Mimo wszystko gratuluję! Wiadomo, można cyzelować itd., ale czasami dostarczenie tych 70% jest ważniejsze, niż ""wieczne dopieszczanie" pozostałych 30% (jak np. z moim wątkiem ).

Pozdrawiam,
@lex

P.S. Miałem okazję niedawno przejechać się i jedynką (OK, moją "poliftową" 21013 i trójką. I nie ma (przynajmniej dla mnie) żadnych wątpliwości, która z nich była pierwsza.
  
 
Cytat:
2012-04-02 21:59:37, SzokoLada pisze:
Wszystko fajnie, ale jak już po raz kolejny czytam praktycznie ten sam tekst, to mam jakieś dziwne uczucia, de ża wi?




Wiesz historii nie da się zmienić, można to ubrać w inne słowa, tylko to będzie masło maślane, fakt można opisać inne aspekty zmian, o których ja nie napisałem, a "wyliczył" mi je Alex, tylko ja nie pisałem pracy doktorskiej, tylko przystępny dla wszystkich artykuł (dlatego taż słowo lifting ), wiadomo można się zagłębić i pisać o najmniejszych szczegółach, tylko to często robi się wtedy nudne, o szczegółach, to my możemy sobie podyskutować tutaj na forum, bo zawsze jeden czy drugi i tak się z czymś nie zgodzi, bo zna swoją prawdę czy rzeczywistość na dany szczegół samochodu. Moim celem było ogólne przedstawianie samochodu, pokazaniu że taki samochód w ogóle istnieje, opisać największe ciekawostki z nim związane, po prostu coś co zainteresuje potencjalnego czytelnika. Jasne mogę opisywać szczegóły związane z "poprzecznymi przetłoczeniami na desce", tylko kogo to obchodzi, jeśli ktoś pierwszy raz widzi ten samochód na oczy. Jeśli poczytacie inne artykuły na tych portalach, to przekonacie się, że intencją tych portali jest przedstawianie w możliwie najciekawszy i nie za długi sposób historii związanych z danym samochodem.
Ale... dzięki za merytoryczne uwagi, zawsze da się coś zmienić na lepsze, choć jak to w życiu często bywa, dla jednych będzie to lepsze, a dla drugich gorsze.

Dzięki i pozdrawiam.

Ps. Alex po napisaniu mi takiego referatu nie mów mi że nie masz czasu na wrzucenie fotek na serwer i założeniu własnego postu

  
 
Kupuję to Brabus, artykuł dla ludu, tak jak mówiłem - gratuluję!
Pozdrawiam,
@lex

P.S. Umiem w miarę szybko posługiwać się klawiaturą. Natomiast do założenia wątku potrzebne jest zbadanie tematu portalu do zdjęć (bo na wprost zdjęć wrzucić się nie da), a do tego nie mogę się zabrać - co jest lepsze, z czym się warto związać itd..
  
 
Na początku mojego postu wspominałem o konkursie fotograficznym na który wysyłam co miesiąc fotkę z Kopiejką i w miesiącu marcu Zdjęcie Łady zostało wyróżnione przez redakcję portalu, a więc jest szansa, że Łada znajdzie się w kalendarzu na przyszły rok. Kto ciekaw niech klika- Wyniku konkursu fotograficznego – marzec.

Pozdrawiam.

  
 
Cytat:
2012-03-31 16:02:54, brabus55 pisze:
Dodatkowe wyposażenie mojej Kopiejki: dwa komplety żarówek, oraz apteczka, oczywiście wyposażenie apteczki oryginalne Pozdrawiam.



Tez mialem oryginalne wyposazenie apteczki, jednak po zrobieniu fotografii zutylizowalem je. Nie chcialbym zeby ktos mnie w razie W potraktowal 30 letnim specyfikiem

BTW, czy moglbys cyknac fote tego malego pojemnika na narzedzia, ktory sie montuje na nadkolu? Za nic w swiecie nie wiem jak w nim poukladac narzedzia.