Błękitne marzenia SzokoLady 2105, a kiedyś 2106 - Strona 4

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Najnowszy nabytek. Będę miał trochę części z Nivy 1,7i, 2000r, silnik 21214, mogę zastosować mocniejsza pompę olejową. W związku z tym, ze w tym motorku już nie istnieje aparat zapłonowy, chyba będę miał na zbyciu zestaw elektronicznego zapłonu, bezstykowego. Aparat, cewka, kabelki, moduł, wszystko do 1,5 i 1,6.

  
 
silnik na wielopunkcie? nic tylko wrzucić do jakiegoś sedana z 5-ką i się cieszyć
  
 
Silnik jest na monowtrysku GM, ale i tak chyba włożę podwójne webery, w sumie sam do końca nie wiem. Nie wiem czy kompresor, czy turbo, czy gaźniki. Będę miał klime i wspomaganie, czy będzie miejsce na kompresor albo turbinę?A być może zrobię wielopunkt, bo mam dojście do oryg. kolektora. Na 100% muszę mieć LPG.
  
 
ja też śledze ten temat z zaciekawieniem :: i mam nadzieje że sie w końcu uda podjechać i łobejrzeć Twe Łady a może i ja niedługo pokaże jakąś Łade


[ wiadomość edytowana przez: ladamaniak dnia 2012-09-12 23:46:07 ]
  
 
W końcu sprzedałem swoją Daewoo Tacume, teraz mam więcej czasu, więc ruszyłem do przodu i zacząłem składać skrzynie biegów z długimi biegami pod nowy silnik 1,7. Części kupowałem u Bartka, czyli zębatki 1R, łożyska, uszczelki i zębatkę napędu licznika 4,3. Synchronizatory kupowałem w Polsce. Skrzynia rzecz jasna 5-cio biegowa oryginalna ładowska. W teorii na tej konfiguracji powinno być na 1 biegu do 50km/g, na 2 biegu 100km/g. Wszystko to w zestawie z mostem o przełożeniu 4,3.




  
 
ambitnie, super, nie wiedziałem nawet że można mieć aż tak długą skrzynię do klasyki
  
 
Dzięki, staramy się jak możemy. Można i lepsze uzyskać wyniki, ale to już koszta nie warte zachodu (heh, wschodu). Lepiej już inna skrzynie z motorem wrzucać. Tyle ze ja w sumie stawiam na oryginał i na zaskoczenie, jak będę podnosił maskę, a tam silnik łady.
  
 
mnie ostatnio nosi żeby kupić jeszcze drugą 2103 albo 2101 ale tylko w pełnym oryginale i chuchać
  
 
No ja miałem taki sam problem, oryginał i tuning. Jak to pogodzić? Tylko dwie Łady to mogą załatwić.
  
 
Ehh... np. mieć w oryginale 2101/2102, no i drugi ale taki typu dust czy syf jakiś z wyglądu niepozornie ale na np. taki podłubane 1.7 sztywny lekko niższy zawias rozpórki, staby i lepszy hebelek np w zwykłej budce 2105 bez jakiś szerokich laczy alu spoilerów lekko zaniedbane wizualnie niepozorny ale mechanicznie bdb + niewidoczny tuning.
Szoko nie zapomnij w swojej o zawiasie+stab i hebelkach bo przy tych przełożeniach możesz mieć ciężko wyrobić zakręty juz na 3 biegu (a gdzie 4 i 5!)
  
 
Przód: podwójny stabilizator, sprężyny od nivy minus 1,5 zwoje, felgi 15", hamulce wentylowane 14", gazowe amorki, rozpórka.

Tyl: sprężyny od nivy minus 2 zwoje, amorki gazowe, stabilizator, hamulce: bębny żeliwne, przełożenie 4,3.

Wszystko złożone na poliuretanach, sworznie i końcówki TRW. Klocki i bębny też TRW.

Nie będzie to szał, ale będą to w sumie markowe części.
  
 
Szału nie potrzeba a to i tak bedzie konkret Oryginał podciagnięty troche motorek, lepszy zawiasik i hebelki to bedzie TO. Mina dresika z Golfa Gti bezcenna
  
 
Z zewnątrz poza kołami seria będzie ?

-----------------
Były:
- LADA 2105 '82 1.3
- LADA 2107 '90 1.5
- LADA 2107 '96 1.7i
- OPEL ASTRA F '93 1.4i
Jest:
- LADA 2107 '87 1.3
  
 
Niestety nie do końca. Z tuningu, to ciemne szybki w koło, nawet przód. Wiem, wiem, nie wolno. Optyka też zmieniona na clear-y. Wszelakie chromy w oryginale.
  
 
Wyniki wczorajszej pracy

  
 
Prawie koniec:

  
 
a ile takie przełożenia kosztują już w polsce i jak z trwałością ?
  
 
Dokładnych kosztów nie pamiętam, pytaj Bartka. Ale co najmniej zrobienie skrzyni kosztowało mi 1000zl. Nowe zebatki, łożyska, uszczelki, olej, synchronizatory i t. d. Do tego trzeba mieć koniecznie skrzynie piątkę ładowską (teraz min. 500zl). Taka informacja występuje na stronie sklepu. Czy trwałe?, nie wiem, bo nie używałem, ale wygląda na solidną fabryczną zębatkę.
  
 
No i mamy koniec. Co następne?

Tak my teraz wyglądamy:



Tyle syfu było:



Następny pojazd wjechał, będziemy operować. Trzeba usunąć serduszko i ...