Błękitne marzenia SzokoLady 2105, a kiedyś 2106 - Strona 3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Tak wygląda COMPREX na żywo. Już mam to ustrojstwo w bagażniku, jutro przymiarka do silnika.



A tutaj w przekroju:



Taki cytat z Wikipedii:
Sprężarka Comprex - typ sprężarki pracującej według zasady impulsowego przepompowywania powietrza, sprężonego przez gazy spalinowe. Charakteryzuje się bezpośrednim przekazaniem energii spalin do powietrza doładującego poprzez wykorzystanie zjawisk falowych. Wynikiem tego jest natychmiastowa reakcja silnika na zmianę obciążenia oraz korzystny przebieg krzywych mocy i momentu obrotowego.

[ wiadomość edytowana przez: SzokoLada dnia 2012-03-06 22:56:24 ]
  
 
widzę że dobrze kombinujesz, jestem ciekaw jak to pożenisz
  
 
Cytat:
2012-03-12 22:31:18, Konriii pisze:
widzę że dobrze kombinujesz, jestem ciekaw jak to pożenisz

Sam jestem ciekaw jak to połączę. Przymierzałem ustrojstwo na szybko, przeszkadza pompa wody. Trzeba będzie pokombinować. A żeby móc kombinować nabyłem nowe narzędzie pracy:

  
 
Cytat:
2012-03-04 23:25:54, SzokoLada pisze:
Pasek nie napedza turbiny, turbina pracuje tradycyjnie. Pasek jest potrzebny do synchronizacji obrotow turbiny z obrotami silnika.



powiedz proszę coś więcej, albo daj link..
  
 
System Comprex.
Wykorzystuje on odpowiednie procesy falowe i bezwładność gazów, spaliny nie są fizycznie oddzielone od powietrza. Cała koncepcja polega na umieszczeniu wlotów i wylotów spalin i powietrza w odpowiednich miejscach przy wirniku (wyposażonym w wiele wzdłużnie ustawionych kanałów).
Połączenie z wałem korbowym wykorzystywane jest tylko do obracania wirnikiem, za sprężania powietrza odpowiada energia odzyskana z spalin. Dzięki temu Comprex ma zalety turbosprężarki. Jednocześnie, przy wzroście obciążenia nie pojawia się problem z rozpędzaniem wirnika - ciśnienie powietrza natychmiastowo zmienia się zależnie od ciśnienia spalin. Tu pojawia się zaleta sprężarki mechanicznej, czyli dobra praca w stanach nieustalonych.
Comprex jest także zdolny do wytwarzania wysokich spręży.
Urządzenie tego typu było używane w silniku ZS 2.0 Mazdy, ale obecnie nikt go już nie wykorzystuje. Można domniemywać, że silniki wyposażone w Comprex miały problemy z czystością spalin (częściowe, trudne do opanowania, mieszanie się powietrza i spalin). Inną wadą są dość duże wymiary urządzenia.
  
 

ależ urządzenie.. będzie Jacek klał ze mu szumieć zaczęło to dowiem się jak w praktyce wygląda w środku.
Na przekroju guzik widac. Jakis zawór, grucha podciśnienia.. chłodne i ciepłe sfery.
To, że mazda ładnie chodzi z tym cudem to trzeba przyznać.
  
 
MEGA MOC!! MEGA SIŁA!! Z TYM SILNIKIEM NIE JEDNA BUDA BY SIĘ ROZWALIŁA!!!

Silnik 1,7 zdobyty.


  
 
Idziesz w dobrym kierunku.

-----------------
Były:
- LADA 2105 '82 1.3
- LADA 2107 '90 1.5
- LADA 2107 '96 1.7i
- OPEL ASTRA F '93 1.4i
Jest:
- LADA 2107 '87 1.3
  
 
A do czego ten silnik? Błękitnego marzenia przeca już ni ma?
@lex
  
 
Jest. Nie ma Kopiejki.

-----------------
Były:
- LADA 2105 '82 1.3
- LADA 2107 '90 1.5
- LADA 2107 '96 1.7i
- OPEL ASTRA F '93 1.4i
Jest:
- LADA 2107 '87 1.3
  
 
Cytat:
2012-06-29 17:51:15, alex76 pisze:
A do czego ten silnik? Błękitnego marzenia przeca już ni ma? @lex



A skad takie pomysly? Jest i dobrze sie ma. Juz prawie mam wszystko skompletowane, mam nadzieje, ze w tym roku rusze z remontem.
  
 
Szoko drogi kolego, chciałem Ci bardzo mocno podziękować za piękną skrzynię V... Jeszcze bardziej chciałem podziękować za uprzejmość, wyrozumiałość i kilka godzin świetnych rozmów telefonicznych
(Podziękowania publiczne

p.s. Niech moc i pasja będą z Tobą tak jak do tej pory!!
  
 
Zawstydzasz mnie. Ciesze się, ze jesteś zadowolony, a to jest najważniejsze. Lubie rozmawiać o motoryzacji, a tym bardziej o Ladach. Służę pomocą,. DZIĘKUJĘ.
  
 
Z ciekawości poczytałem o sprężarce comprex ale niepokojące jest to stwierdzenie:
Cytat:
Z powodu niskiej trwałości sprężarek typu Comprex, producenci szybko zaniechali ich stosowania


Druga sprawa o ile to koło pasowe poldka pasuje to potrzeba zgrać cykl pracy komprex z cyklem pracy silnika ładzianki. To chyba nie takie proste.
Nie mniej śledzę temat i życzę powodzenia.
  
 
Sprawa nie wygląda tak strasznie. Na 1 obrót silnika, sprężarka musi się okręcić 4 razy. Kompleksowy remont sprężarki, to 1500zl. Więc nie ma takiej tragedii. Tradycyjny kompresor tez wymaga czas od czasu remontu, czyli norma.
  
 
Ostatnio nabylem takie cos. Czy ktos wie co to jest??

  
 
To wygląda na wspomaganie
I to wszystko do łady? A klima też będzie?
  
 
Tak jest, klima tez bedzie. Kiedy? Nie wiem, ale w planach jest. Wspomaganie oryginalne ladowskie, wszystkie uchwyty i mocowania plug&play. Nie myslalem, ze mi sie uda go dostac w Polsce. Ostatnio nawet zagadywalem Bartka, zeby cos poszukal taniego, ale cena zaporowa.,ponad 1000 euro. Przekladnia i pompa firmy ZF. Teraz musze myslec o kole pasowym na 3 paski, albo pojsc dalej i przerobic na wielorowkowy jeden pasek.
  
 
będzie fajna łada teraz mi też zakiełkował pomysł na tuning auta marki Łada dlatego nie skasztanie 2103 czy 06 a 05 czy 07 ma ofiarą padnie
  
 
Jest jakiś postęp w pracach ? Rób koniecznie dużo fotek i staraj się zamieszczać je regularnie na forum, ok ?

-----------------
Były:
- LADA 2105 '82 1.3
- LADA 2107 '90 1.5
- LADA 2107 '96 1.7i
- OPEL ASTRA F '93 1.4i
Jest:
- LADA 2107 '87 1.3