Łada Andrys 2107 przejeta po Oss-ie w 25.02.2012r. - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Taki mały OT> Rozumiem bol Kuby, mialem takie upierdliwe Volvo 480 Turbo

Ale zeby ni ebylo, nikt mnie nie namawial do zakupu, a auto choc bylo doinwestowane i tak sie w kolko sypalo. Tak to juz czasami bywa i nie wszystko jest nam pisane
  
 
akcja dosc powolna bo przez ok 3 mesiace skladania po godzinach 2.0 z fiacika i postanowilem je zapakowac do ladziarki tak aby chociaz jak zapakuje 5 osob i grila to zeby podczas wyprzedzania na 3 ce nie miec noza na gardle ze zaraz przydzwonie w auto z naprzeciwka. wiec postanowilem teraz pojsć na latwizne i wsadzilem dohca na jakis czas. : .czas montazu do auta zajol ok 7 dni po 4 godziny dziennie w pojedynke ja kontra ladziara.









a tu po umyciu

  
 
troche pojedxilem na 2 litrach i teraz trza je wysadzic , bo wkladac bede 2.0 16V turbo z Lanci kappy. stare 2.0 chla za duzo wachy i na takie saplanie nie jedzie .wiec jakby co to jest do rozsprzedania. pozdrawiam
  
 
Dosc mocno wziolem sie za budowe jednostki napedowej 1,8 8v DOHC Turbo na bazie silika 1,8 z fiata tempra, glowica fiat argenta, tloki 2.0 turbo z lanci dedry , turbo jak i caly uklad wtryskowy - lancia dedra turbo 2.0 8v. ogolnie skladak zobaczymy co z tego wyjdzie. Glowica z z argenty a z tego wzgledu ze nie bede musial spawac kolektora ssacego i wydechowego bo jest jak w satym dochcu, i apart bede mial w pionie a nie jak w dedrze z poziomie i bym musial brodź wycinac nie wspominajac o wjechaniu aparatu w nawiew, dol silnika juz w fiacie tempra badź tipo jest na pompie pedzonej z walu z przodu pod rozrzadem a nie z walka posredniego(pompa o zazebieniu wewentrzynym ) i oczuwiscie brak tego zasranego walka posredniego na ktorym leci cisnienie oloeju !!!

narazie zakupilem torsena 8kg od btrixa, skrzynie 1R , dedre 2.0 turbo, silnik 1,8 z fiata tempra, i sie wszystko sklada.

ponizej zdjecia z prac nad skrzynia 1R (nowe lozyska synchronizatory, przesuwki biegow, nowe kola zabate biegu wstecznego, uszczelki, zimeringi,oryng, madżety wybieraka i lapy sprzegla)







a tu mam maly problem moze ktos mi pomoze w tym temacie ,
potrzebuje piaste pod przesuwke synchronizatora dla biegu 5/R
bo rowek pod wpust jest wytuczony, i same wypusty dla przesuwki tez nie sa super. ogolnie bedzie tluklo przy puszczaniu gazu a tego bym nie chcial zdjecia jak to wyglada, a numer katalogoy to 2107-1701174:




dalsze zdjecia z prac niedlugo ,musze to wszystko uporzadkowac, robie grubymi wieczorami ,wiec ogolnie chodze na rzesach ale na wiosne badź poczatek lata musi wyjechac juz wystrojona na 1,0-1,2 bara i chociaz 200-230KM
  
 
Strasznie mały stopień sprężania wyjdzie Ci z takiej kombinacji.
  
 
Co to znaczy strasznie mały? W zasadzie to ma być TURBO, więc trzeba mieć odprężony motor.
  
 
W zasadzie tak,a w praktyce trzbe to policzyć.
Stopień spręzania powinien być w okolicach 7,5-8.
Z tej kombinacji wyjdzie na oko 6+
Robiłem troche takich silników dawno temu,troche jeszcze ich mam.
głowica argenty ma duzo wieksza pojemnośc niż nowego typu
tłoki od nowej 2,0 maja spore podebrania-były 2 rodzaje.
spider 1,8 na ameryke miał słaby spręż to tłoki były płaskie.

  
 
komory spalania moze byc delikatnie wieksza w argencie niz w seryjnym 2.0 turbo w dedrze, tloki tez bede wkladal z dedry turbo maja denko wklesle 4 mm stopien srezania bede porownywal niedlugo wiec bede wiedzic co i ile.

generealnie bede mial wsakzniki afr , sonde szerokopasmowa , wszystkie czujniki z zegarami cisnienia , paiwa , oleju, temp oleju , doladowania. oraz regulowany regulkator cisnienia paliwa wiec wystojenie nie bedzie trudne , w lodzi tez mam sporo kumatych nchlopakow od turbo w tym ZTR , dawny Zastec wiec udzila chetnie pomocy przy strojeniu.

bede zapodawal zdjecia i relacje z prac , sprezam sie doc sporo, dzis bede skladal dalej skrzynie bo udalo mi sie piaste wyrwac wiec dalej mozna dzilac
  
 
Zegary niewiele pomogą na za mały stopien spręzania.
Mysle że płaskie tłoki były by ok do ok 8:1.
Zakładając pojemność 1800.
  
 
Dodatkowy temat to wałki rozrządu.
Mam wałki do turbo-starej głowicy.
Ale ty potrzebujesz wałek z aparatem w głowiczce,
jak bedzie od wolnossaka to też bedzie dłuższy.
To następna sprawa która zmniejszy rzeczywisty stopień sprężania.