[MKIV] Silnik 1.4i remont czy swap na 1.6 - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Weźcie pod uwagę, że kolega ma MKIV i to polecane przez Was wrzucenie 16-tki nie jest takie bezproblemowe jak chciał kolega.

Magik a Ty głupot nie pisz bo większość 1,6 w MKIV było na wtrysku mechanicznym MFI. EFI w MKIV to rzadkość, która była montowana w końcowych latach produkcji...
  
 
Faktycznie sugerowałem się MK5, z drugiej strony, wystarczy poprawić, a nie zaraz ze głupoty wypisuje, zwykłe niedopatrzenie.
  
 
Cytat:
2012-05-22 21:19:12, Magik123 pisze:
Faktycznie sugerowałem się MK5, z drugiej strony, wystarczy poprawić, a nie zaraz ze głupoty wypisuje, zwykłe niedopatrzenie.



I tak się to kupy nie trzyma bo według moich informacji w MK5 nie było silników z turbiną. I dlatego też się myślałem, że piszesz o MKIV.

Ale kończąc offtopa to ponownie sugeruję autorowi żeby wrzucał cokolwiek innego niż 1,4. A jeśli chce dłużej się tym autem pobawić i ma trochę kasy to najlepiej pomyśleć nad RST lub szesnastozaworówką. Bo inny motor na pewno radości zbyt wiele nie da
  
 
macie może kontakt z autorem tematu ?
Chciałbym z nim pogadać, bo za parę dni jak nie sprzedam silnika, będę go rozkręcał i na części ...
  
 
Takie szybkie pytanko - Escort mk7 '97 1.4 8v 75km DE i swap silnika na 1.6 8v 105km z mk5, silniczek podejdzie plug&play, tj. skrzynia, układ chłodzenia wiązka w komorze, komp i reszta badziewia się zgadza czy byłoby z tym nieco więcej problemów? Pytam bo ostatnio silnik wyzionął ducha, tj. na 1,3,4 garze nie ma wcale kompresji, a na 2 cylindrze wynosi ona 12. Pękł pasek klinowy, przy czym "sznury" z których się składa wkręciły się w dolne kółko rozrządu napędzane wałem i najprawdopodobniej przestawiło rozrząd. Jutro grzebię pod deklem z ciekawości, ale i tak to silnikowi nie przywróci sprawności. Z chęcią bym wsadził tam mocniejsze 1.6, gdyż 1.4 w budzie kombi wcale nie jedzie :/
Dzięki z góry za odpowiedzi
  
 
Maylo, 1.6 też nie jedzie a z tego co wiem to i chłodnica też nie pasuje i przewody chłodzenia i komp, okablowanie.
tak mi się wydaje.

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
  
 
jak 1.4 było na pełnym wtrysku to najprawdopodobniej tylko sam komp, reszta pasuje p&p przerabiałem to
1,6 juz jedzie ma 100 kuni

[ wiadomość edytowana przez: jarcyk dnia 2014-02-21 21:57:25 ]
  
 
który 1.6 ma 100 kuni?

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
  
 
1.4 było na pełnym wtrysku, dzięki za pomoc .
Kleszczu - masz pewnie na myśli swap 1.4 8v na 1.6 16v to są dwa różne silniki, a ja mam na myśli 1.6 8v CVH ten 105 konny, który był w mk5 i mk4 jeśli się nie mylę.
Dzięki z góry za info.
Muszę tylko jeszcze porównać kolektory wydechowe czy są takie same, i średnica układu wydechowego.
Nie chcę wsadzać nic większego niż te 1.6, gdyż zależy mi na jak najprostszym montażu, bez zbędnych przeróbek. Ogólnie buda jest w całkiem dobrym stanie, także jeszcze nada się do polatania przez jakiś czas.
tak wygląda te 1.6 klik a tak moje 1.4 klik


[ wiadomość edytowana przez: Maylo dnia 2014-02-21 22:16:03 ]

[ wiadomość edytowana przez: Maylo dnia 2014-02-21 22:16:18 ]
  
 
powinno sie obejsc bez zadnych problemow u mnie 1.4 smigalo na wiazce z 1.3
kazdy silnik escortowski ma te same mocowania lap (poduszek)wiec nie bd jakis cyrkow ze nie pasuje itp tak samo z wezami od chlodzenia
bd wsio plug&play bo to sa te same silniki tylko rozna pojemnosc

-----------------
Był:
Orion 1.4 92r, Escort Sedan 1.6 16v x2, Orion 1.8 16v rs line, Fiat 126p 93r, Escort Sedan Rs 2000
Jest:
*Escort Sedan 1.3 8v
*Escort sedan 1.8 16v zender
*Escort rs2000 mk6
*Escort Cabrio 92r 1.8 16v
*Volvo v40 1.9T t4
  
 
Cytat:
2014-02-21 21:56:17, jarcyk pisze:
jak 1.4 było na pełnym wtrysku to najprawdopodobniej tylko sam komp, reszta pasuje p&p przerabiałem to 1,6 juz jedzie ma 100 kuni [ wiadomość edytowana przez: jarcyk dnia 2014-02-21 21:57:25 ]


ale tego drobiazgu ze 1.4 EFI ma przepływomierz w przeciwieństwie do 1.6 8v to już pewnie nikt nie zauważył
  
 
Cytat:



ale tego drobiazgu ze 1.4 EFI ma przepływomierz w przeciwieństwie do 1.6 8v to już pewnie nikt nie zauważył



faktoza dlatego co by nie było problemów to lepiej zmienić wiązkę silnika i kompa

  
 
Dobra - jest wiadomo co się stało z silnikiem i co będzie robione.
Zdjęta została miska olejowa, bo podejrzewaliśmy że wał mógł pęknąć gdzieś w połowie - ale to nie było to. Zdjęliśmy dekiel zaworów i wszystko również było w porządku. Jako że mieliśmy zdjęty cały kolektor wydechowy (i sprężarkę klimy), który przeszkadzał w zdjęciu miski olejowej, to postanowiliśmy wlać do poszczególnych cylindrów trochę benzyny (przez otwór na świece) i zakręcić rozrządem. Benzyna zaczęła wyciekać z głowicy poniżej otworów wydechowych, co oznaczało że głowica jest pęknięta. Prawdopodobnie przyczyną był zgęstniały i zamarznięty płyn chłodniczy, a pęknięcie paska klinowego jedynie jakimś sposobem doprowadziło do nasilenia owego pęknięcia (??). W poniedziałek szukam drugiej głowicy, obojętne czy z 1.3, 1.4 czy 1.6 CVH bo to jest to samo, ew. jak będzie za drogo to cały silnik wymieniamy. Jak już wymieniać, fajnie byłoby wsadzić te 1.6, ale jak Remarq zauważył to 1.6 nie ma przepływomierza. Pytanie teraz takie - czy wymieniając kompa na tego z 1.6 cvh, konieczna jest wymiana wiązki, czy też wszystko będzie grać, bo komputer z 1.6 "nie obchodzi" przepływomierz. I jeszcze jedno pytanie ode mnie - pamiętam że w mk5 komputer jest pod maską, od strony kierowcy, w mk7 już jest w kabinie nad progiem, w nogach pasażera. Czy to może oznaczać że te wiązki są zupełnie różne, czy też w mk7 jest po prostu parę kabelków więcej i nie mają one wpływ na ogólne działanie wiązki, tj. wiązki mk5 i mk7 są kompatybilne (oczywiście mam na myśli silniki cvh)
  
 
Jak zostawisz cały swój osprzęt to nic Cię nie obchodzi ten przepływomierz. Będzie chodzić i to na pewno nie gorzej niż 1,4.

Druga sprawa nie wiem kto Ci powiedział, że wszystkie głowice w CVH są takie same ale to nie prawda. EFI różni się od gaźnikowych i CFI kształtem kanałów ssących. Dlatego głowica z 1,3 odpada.
  
 
Dobrze wiedzieć, no to zawężam lokalne poszukiwania głowicy do 1.4 i 1.6 CVH na wtrysku.
W poniedziałek będę miał info.
  
 
Może dorzuć parę stówek i włóż 2.0?spalanie takie samo,moc większa przy wiedzy forumowiczów nie powinieneś mieć problemów..
  
 
To auto służy jedynie do poruszania się w mieście na krótkich dystansach, max 5km. Auto ma już u nas dożywocie, bo nie opłaca się jego sprzedawać, poza tym w miarę możliwości wszystkie bolączki były usuwane na bieżąco - więc auto pewne. Myślę że jeszcze ze 2 lata może pośmigać, jeśli nic wcześniej poważnego się nie wydarzy, także moim zdaniem szkoda się nadmiernie głowić i inwestować, żeby wsadzić tam 2.0. Najważniejsze w tej chwili aby silnik pasował plug&play, jak się nie znajdzie dobra głowica do 1.4 to będziemy szukać całego 1.6cvh. Przy 2.0 to pewnie cała wiązka w komorze silnika do wymiany, skrzynia biegów i nie tylko.