[Chouna] Fiesta MK3 polska wydumka - Strona 1.5

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Nowa chłodnica :



Nieco porządku pod maską, w końcu można zmienić lambdę bez wyjmowania silnika ;d



Master patent jak na wydumkę przystało - mocowanie alternatora :



Podziękować Czapkowi za klucz, Mańkowi za sam fakt że jest, Polmosowi za doping i Pogodzie za mile spędzony weekend, pozdrowienia dla mamy , taty, babci, dziadka, żony, córki i cycatej sąsiadki z bloku naprzeciwko.


[ wiadomość edytowana przez: Chouna dnia 2012-05-04 18:55:23 ]

[ wiadomość edytowana przez: Chouna dnia 2012-05-04 18:56:09 ]
  
 
ładny ładny
a z tamtej fiesty aluski Ci zostały?
  
 
Z jakiej ?
  
 
z tej co dostała strzała w bok
  
 
to ta sama Fiesta
  
 
aaa, ja myślałem ze to druga jakaś ;p
  
 
Cytat:
2012-04-03 21:59:02, tevenet pisze:
Gratuluję projektu :: Tylko ja będę zdania, że te wałki z mdo i reszta zabawek w 1,6 16v nic nie dadzą... Ale to najlepiej ocenić na hamowni No i jakaś fajna felga by się przydała...



Jezeli zejscie z ponad 12s do 9,6 o ile pamietam to nic, to chyba swoje zdanie opierasz na.... nie wiem na czym. Przejedz sie a pożniej oceniaj, dodam ze taki tuning kosztuje ok 400zł. dodam że BMW 320 130KM R6 kombi nie dało rady, szło dobrze ale gdzies od 2 juz zostało z tyłu, jazda do ok 130-140. Spróbuj sie seryjnym 1.6 to zobaczysz o co mi chodzi. Było pare jeszcze takich kresek, ale już nie pamietam z czym dokładnie.
Dla przykłądu powiem ze zmiana kolektora w mojej VB plus EGR i signum 2.2 chyba benzyna nie dało rady od ok 60km/h w góre

Tak że przeróbka tylko i wyłacznie taka, zadnych stozkow, tlumików, czy silnikow, takie silnik zbierze się lepiej od seryjnego 1.8 105 konnego a we Fiescie to juz zamiata ładnie, jezdziłem taka tylko 8 zaworową 105km to zamiata porzadnie, Twoja bedzie latała jeszcze lepiej.
Oczywistym jest że taki tuning w 1.8 jest o niebo lepszy, ale z uwagi że 1.8 ma juz w serii 105KM i troche wiecej Nm.


[ wiadomość edytowana przez: Magik123 dnia 2012-05-20 09:11:11 ]

[ wiadomość edytowana przez: Magik123 dnia 2012-05-20 09:13:16 ]
  
 
Dzięi Magik123

Co do osiągów, fakt że parę ciekawych furek dostało już baty ale tu głównie masa Fiesty i dobra opona robi swoje bo zawias to mocny minus w każdej MK3. Co do 1.8 prawda, po założeniu tego setupu, który tu mam na zwykły słupek 105hp da mniej więcej 140hp bez strojenia a zakup takiego silnika to śmieszna kwota.

Zrobię tego 1,6 kierując się osiągami stajni Ford Motorsport, która wydusiła z niego na gaźnikach 165hp. U mnie gaźników nie będzie ale spróbuję obrobić głowicę i zestroić świniakiem w okolice 130hp. Angole twierdzą, że 1,6 jest nie modowalny. Zobaczymy. Oczywiście poza głowicą będzie jeszcze kilka drobnych modyfikacji, m.in. zamach i układ korbowy ale wszystko chcę zrobić w ramach zdrowego rozsądku.

Układ dolotowy jeszcze będzie zmieniany ale tu skończy się na kwasówce i większym filtrze ze strefą zimnego powietrza. Ponadto kolektor wydechowy z Escorta RS2000 już wspomniany z pełnym przelotem 60mm ze strumienicą rurową i jednym tłumikiem końcowym od PROEX. Praktycznie wszystko poza kolektorem już mam bo się robi flansza i wstępnie na przyszły weekend umawiam się już na spawanie wydechu.

Nie może zabraknąć też drobiazgów, które poprawią kondycję silnika jak chłodniczka oleju, natrysk na denko tłoka czy założona już chłodnica dedykowana od RS1800 oraz wentylator RST, którego jednak ciężko znaleźć.

Z zanotowanych faktów :

1 bieg do odcinki
2 bieg do odcinki (gdzieś kiedyś przekroczone 90km/h na 14")
3 bieg ~125km/h ale brakło drogi (civic 95 1,5 bez modów robi około 130km/h)

A tutaj kilka świeżych pstryczków przy okazji ładnego słonka.




[ wiadomość edytowana przez: Chouna dnia 2012-05-20 13:38:41 ]
  
 
Dzięki czujności i uprzejmości Tomka oraz udostępnieniu dostawczaka, udało się wytargać taki skarb jak pełne wnętrze od XR2i RS1800.


(na fotce wyszły blado ze względu na mocne słońce. Komplet jest w odcieniu ciemno niebieskim)

W komplecie :

- uszatki w stanie nienagannym a wręcz pięknym jak na Fiestę, mechanizmy i linki jak fabryczne
- tylna kanapa z dzielonym oparciem jako zestaw (wraz z zawiasami)
- boczki drzwiowe jako zestaw z rączkami z podłokietnikami (XR2i)
- plastiki drzwiowe i kratki nawiewów czarne w stanie nienagannym
- oryginalne regulacje wysokości pasów z jasnymi osłonami na słupki drzwiowe
- nakładki jasne na tylne słupki
- wygłuszenia bagażnika

Jest to piękny, oryginalny zestaw wyjęty z Fiesty XR2i RS1800 w dniu dzisiejszym



[ wiadomość edytowana przez: Chouna dnia 2012-05-21 19:02:37 ]
  
 



Foteliki i kanapa twardziutkie, nie wysiedziane, nie wytłuczone, siedzi się mega komfortowo.
  
 
ladnie wygladaja
  
 
Nowa zabawka od Cashy'ego



RS2000 z świeżutką flanszą pod ziutka.
  
 
troche to trwalo, ale jest
  
 
Byłam, wróciłam, jeszcze jeździ, urywa łeb, jutro hamownia.











[ wiadomość edytowana przez: Chouna dnia 2012-06-10 00:09:32 ]
  
 
To, że łeb urywa to nie ma wątpliwości. Ja jednak bym chyba wolał twin-box'a, bo jeżdżę swoim autem na co dzień, a dla przyjemności tylko raz na jakiś czas i są takie dni, że hałas by mnie dobił.

BTW. Masz sonometr albo może jesteś w stanie go gdzieś pożyczyć, bo jestem ciekaw czy się mieścisz w polskich normach?
  
 
To się nie mieści w żadnych normach. Dzisiaj postaram się sprawdzić hałas i spaliny. Wiadomo, jak zaczną uszy opadać albo wyganiać z przeglądu to trzeba będzie wyciszyć.
  
 
No niezły przelocik hałas na pewno będzie poza normami..większość"sportowych" tłumików nie spełnia tych norm,więc ja bym się nie przejmował zapodaj wykres z hamowni...a fiestka bardzo się mi podoba dobry kierunek
  
 
Drze jape niemiłosiernie. Jesteśmy po hamowni na źle ustawionych świecach, nie zestrojonym ecu na resecie i niedogrzanym silniku bo nie było czasu i możliwości.

Poniżej filmik z hamowania, wyniki wrzucę później a kto strzeli bhp i nm dostanie cukierka Według panów z obsługi Fiesta to mały sprinter z dużym potencjałem a według mnie wynik jest przekłamany czas pokaże.

KLIK

Cold Air Intake :hahaha: :hahaha:

z łapaczem pod zderzakiem.


[ wiadomość edytowana przez: Chouna dnia 2012-06-10 13:02:54 ]
  
 
Hamownia chyba koło zoo, bo widzę pełno zwierząt za kratami.

A co do tego zimnego dolotu to użyj rury, która jest wewnątrz gładka.
  
 
Wszystkie mega super hiper tuningowe doloty zimnego powietrza do filtra są na sprężynach lub harmonijkowe i żadna nie jest gładka.