Polonez - inne wersje, krótkie serie, prototypy, przeróbki

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Pozwole sobie zainicjowac watek ktory dotyczyc bedzie
POLONEZA 125PN 1977-80(-85) a krotko: BOREWICZA i zwiazanych z nim ciekawostek .
Stary typ poloneza interesuje mnie najbardziej wiec jakby ktos cos wiedzial albo niewiedzial to prosze piszcie tutaj ;wymiana wiedzy w tym watku oszczedzi troche fatygi na szukaniu ciekawostek w smieciach" a i prosba - w miare na temat.. chodzi o ciekawa
polemike i wspolna zajawke
powodem tego pisania sa sprawy:

silnik 1300 w PN (cos bylo ale nie moge tego znalezc) ktos widzial,jezdzil jak wygladala produkcja? wszystko..
wycieraczki przednich reflektorow (byly 2 typy)
wisniowa tapicerka tylko w 80 czy wczesniej
ciekawi mnie to bo mam to do kupienia i w ogole szukam takich smaczkow


jakbyco walcie POZDRAWIAM



[ wiadomość edytowana przez: Koot dnia 2007-03-16 18:47:14 ]
[ powód edycji: Zmieniłem tytuł na adekwatny do treści ]

[ wiadomość edytowana przez: Koot dnia 2008-10-30 17:26:00 ]
[ powód edycji: modyfikowałem tytuł ]
  
 
wkleje wypowiedz kolego 4912 - jakoś tak

Inne ciekawostki to:

- lakier metalic w DF z 1973 i 1974 (Polska)
- alusy w DF z 1976-1980 (jak w prototypie Poloneza #D),
- wycieraczki na reflektorach - DF Pick UP też (skandynawia)
- drewniane parapety w MR 89 (Anglia)
- dzielona kanapa w Polonezie w od MR 86/87 (Finlandia)
- Turbo Diesel juz był
- DF z 1973/74 z deska z MR 75 (do Anglii)
- DF z deska Fiata 125 1973-1974 (Francja)
- plastikowy spoiler na przód (jak w MR 85/86) od 1980 (np.Francja)
- winylowy dach w DF i Polonezach od 1979/80 (Anglia)
- klimatyzacja w Polonezach od chyba 1982 (np.Chiny)
- welutowa tapicerka z wytłoczonym logo FSO połowa lat 80tych (Export)
itd, itp.....
No to szukamy materiałów...

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
kto zna nazwy lakierow w 125pn:burgund,storczyk,tabak,zielen pustyni,srebrny-ciekawe jak pisali w ksiazkach gwarancyjnych o pozostalych,moze czerwien meksykanska.interesuja mnie takze symbole lakierow.np storczykowy L-78
  
 
000003 ma stara cienka kierownice ,metalizowane(ale nie metalowe) tylne lampy i uwaga szafe w milach/h

[ wiadomość edytowana przez: PAGAN dnia 2006-02-24 09:43:57 ]
[ powód edycji: usunięcie cytatu ]
  
 
Po Szczecinie jeździ Polonez albo przejściówka albo akwarium ale przód już z noskiem tylko, że reflektory fabrycznie ma od lady 2107 zespolone z kierunkowskazami i wycieraczkami. Troche dziwnie to wygląda taki Polonez ale takie podobno były krótkie serie z takimi lampami na przodzie.
  
 
Licencja Fiat - na błotnikach pierwszych Polonezów. Pytanie, czy znaczek był identyczny ze znaczkiem z Fiata 125p, Fiata 126p, Fiata 132p czy może był całkiem inny Uprzedzam, że znaczki na Fiatach 125p, 126p, 132p nie były identyczne
  
 
Cytat:
2004-11-01 11:51:57, stalkerx pisze:
Pozwole sobie zainicjowac watek ktory dotyczyc bedzie POLONEZA 125PN 1977-80(-85) a krotko: BOREWICZA i zwiazanych z nim ciekawostek . Stary typ poloneza interesuje mnie najbardziej wiec jakby ktos cos wiedzial albo niewiedzial to prosze piszcie tutaj ;wymiana wiedzy w tym watku oszczedzi troche fatygi na szukaniu ciekawostek w smieciach" a i prosba - w miare na temat.. chodzi o ciekawa polemike i wspolna zajawke powodem tego pisania sa sprawy: silnik 1300 w PN (cos bylo ale nie moge tego znalezc) ktos widzial,jezdzil jak wygladala produkcja? wszystko.. wycieraczki przednich reflektorow (byly 2 typy) wisniowa tapicerka tylko w 80 czy wczesniej ciekawi mnie to bo mam to do kupienia i w ogole szukam takich smaczkow jakbyco walcie POZDRAWIAM


- 1300 we wczesnych Polonezach praktycznie był niespotykany. Jedyna wzmianka jest pierwszy prospekt z 78, potem długo nic i w prospekcie z 1987 (Holandia/Belgia) wystepuje Prima 1,3 CSX. Osobiscie widziałem raz taką Primę 1,3. Typowego Poloneza 1300 to niestety nie.
- wycieraczki były raczej tylko jedne (ramię na zewnetrznych swiatłach), te które sa w Norblinie na Polonezie 3D nie były montowane. Były tez wycieraczki na Dfa
- wiśniowa (boczki, wykładzina, fotele, półka tylna) występuje tylko we francuskim prospekcie z 1980 (Borek ma tam tez spoiler z przodu i tyłu na klapie z napisem Polski 1,5 X) oraz polskim z 1981 roku.
-
  
 
Cytat:
2004-11-01 17:31:20, MacioBA pisze:
Licencja Fiat - na błotnikach pierwszych Polonezów. Pytanie, czy znaczek był identyczny ze znaczkiem z Fiata 125p, Fiata 126p, Fiata 132p czy może był całkiem inny Uprzedzam, że znaczki na Fiatach 125p, 126p, 132p nie były identyczne


Zapytam przewrotnie , a czy tam był napis "Licencja Fiat" czy cos innego... Na fotkach, które mam niestety nie widać dokładnie...
  
 
Teraz pytanie :
- zna ktos to auto, bo Caro to nie jest...



[ wiadomość edytowana przez: Koot dnia 2007-03-02 17:20:49 ]
[ powód edycji: Edytowałem link do fotki ]
  
 
Cytat:
2004-11-01 19:59:01, 4971 pisze:
Teraz pytanie : - zna ktos to auto, bo Caro to nie jest... [ wiadomość edytowana przez: 4971 dnia 2004-11-01 20:14:03 ]


Jezeli chodzi o Caro z tzw "bad lookiem" to to byl prototyp Caro .
  
 
Cytat:
2004-11-01 20:12:32, Yoshi81 pisze:
Pierwszy raz coś takiego widzę Pewnie jakiś prototyp Caro


Prototyp raczej nie, zdjćcie jest profesjonalnie ułozone (auto, modele, scenografia, firmowa tabliczka, ekstra lakier i wykonanie) i było jako plakat-rozkladówka (to tylko część) w AutoMotorSporcie z 9-06-1991.
Reflektory podchodzą mi pod Peugeota 405...
Moze to był plan awaryjny fabryki np. Huta szkła nie umiała wyprodukowac przednich reflektorów i łatwiej było zamontować inne. Może jednak Huta zdążyła i mamy obecne Caro/Atu. Zastanawia mnie ten profesjonalizm fotki, to nie jest zdjęcie jakiegoś tam odrzuconego prototypu....

[ wiadomość edytowana przez: 4971 dnia 2004-11-01 20:26:08 ]
  
 
no nieźle nieźle! Tego Poloneza z fabrycznym "bad lookiem" kojaze skądś, ale kompletnie zaskoczył mnie ten włoski prototyp 125p
a wracajac do "licncji..." na Borewiczu, to własnie ja tez nie wiem co tam było czy "licencja..." czy moze cos innego??
  
 
Swiatla dla Caro prawdopodobnie zmienili w ostatniej chwili - stad gotowe juz zdjecia prasowe...
Tapicerke wisniowa, kompletna mozna obejrzec na zywo na borewiczu z 1980 r. jezdzacym do dzis w Gdyni.
Polonez 1.3 SLE stoi ciagle w Elblagu - ktos chetny?

Acha - znaczek na Polonezach z serii probnej glosil "Licencja Fiat" i na 99,9 % byl identyczny z tym z PF125p.

Pozdrawiam
Adamus


[ wiadomość edytowana przez: Koot dnia 2008-01-12 08:19:08 ]
[ powód edycji: porządki ]
  
 
Gdziś kiedyś czytałem ,że na eksport do jakiegoś kraju Polonez był
wysyłany jako "Polski"
  
 
Takie Caro,jak z prospektu z "bedlukiem" widzialem w 1991 roku,zaraz po wejsciu modelu Caro do produkcji...Nie wiem,czy bylo to auto przedprodukcyjne,czy taki byl pierwotny zamysl i wypuszczono kilka aut...faktem jest ze mialem wtedy 9 lat i nie interesowalem sie zbytnio takimi akcjami....ale ten "bedluk" pamietam i kolor Poloniusza-Platynowy metalik...
  
 
i nasuwa się pytanie, dlaczego ów znaczek "Licencja Fiat" znalazł się na próbnej serii, a zniknął z seryjnych samochodów?
  
 
Cytat:
2004-11-01 22:55:12, atu_1 pisze:
Gdziś kiedyś czytałem ,że na eksport do jakiegoś kraju Polonez był wysyłany jako "Polski"



Np. Francja FSO Polski 1500.
  
 
Cytat:
2004-11-01 22:56:48, MacioBA pisze:
i nasuwa się pytanie, dlaczego ów znaczek "Licencja Fiat" znalazł się na próbnej serii, a zniknął z seryjnych samochodów?


Dziwne, bo jak były przewidziane znaczki, to toczniki musiały byc przygotowane do robienia otworków... Albo zadziałała propaganda sukcesu - Polonez to nowy w pełni polski samochód... Tylko bawili by się z przerabianiem tłoczników do błotnika???
Może Fiat doszedł do wniosku, że sie nie przyzna, że to jego...
Albo odstępstawa od licencji były zbyt duze...albo nie było silników od Fiata (1600-2000) to brak znaczka...
Mały znaczek a tyle problemów - coś tu jest jednak nie tak!
  
 
swojego czasu na warszawskim rakowcu stał PN akwarium 1.3 sce, kolor kość słoniowa

A znajomy mieszkając we francji w '83 kupił sobie poldka 1.3, skrzynia 4
  
 
mam do kupienia silniczek: odprezone 1300 nigdy nie siedzial pod macha ma tylko zaixowene numery bo z Bomisu ; mocne to nie jest i z gdzie teraz sprzedaja "niebieska" cena ok 500
i wycieraczki od burgund poloneza 2000 z 81 gosciu od razu jde zdjal i leza w pudle 20 lat ,caly komplet lucasa na 4 lampy ze spryskiwaczami
tylko nie wiem czy to ta dziwne ze wzorcow 3dr i coupe czy takie jak w prospektach 1500X ale sie dowiem ,chyba te dziwne
facet od tych gadzetow mial jeszcze uwaga..
w 84r poloneza 2000 TD chyba VM bo nie od fiata..ale zostala mu tylko instrukcja jakby ktos mial takiego bez ksiazeczki to pewnie bedzie do wziecia

apropos LICENCJI to tylko raz widzialem brazowego PNa z takim znaczkiem tylko przez 10 sekund i to baru mlecznego na Dietla przez szybe Zdazylem wyskoczyc i zapisac numery chcialem to sprawdzic na policji ale nie chcieli mi pomoc
te samochody zchodzily tylko na poczatku produkcji w 78r potem wlosi sie wycofali z sygnowania naszych aut bo byly przestarzale gdyby poloneza robili na plycie 132 a nie fiata 1500/125p bylo by pewnie inaczej
1300 znaczek ,mowil mi ten gosciu od 00003 ,widzial jakis czas temu na zlomie czyli chyba byly w polsce jakies bo do tego czasu widzialem tylko na wloskim wzorcu Gosc od silniczka mowil ze szly glownie na Anglie...