Felype, Łada 2106 - LADACO - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2012-05-25 22:59:01, wejlantf pisze:
Brakuje Ci konkretnej skóry na fajerę.

Przeciez jest czarny pokrowiec z epoki. Ostatnio nawet poprawilem szew,zeby trzymalo sie do kupy.
  
 
Cytat:
2012-05-25 23:03:02, emde pisze:
Nie chcesz opylić zielonego kompletu ? Dobrze płacę.

Moge chciec Piszac komplet masz na mysli 2 sztuki?
  
 
Tak, przemyśl i daj znać.

-----------------
Były:
- LADA 2105 '82 1.3
- LADA 2107 '90 1.5
- LADA 2107 '96 1.7i
- OPEL ASTRA F '93 1.4i
Jest:
- LADA 2107 '87 1.3
  
 
Fajera = kierownica
  
 
Cytat:
2012-05-26 23:23:51, wejlantf pisze:
Fajera = kierownica



Po jakiemu to? Ja słyszałem na przykład: kiera, kółko, baranka.
  
 
Nie wiem po jakiemu. U mnie tak często młodzież tak mawia...
  
 
Jestem ciekaw jakie naprawy przechodził zwłaszcza blacharskie ? Nie powinno być problemu z informacją jeśli poprzednio był u jednego właściciela.
Polska to nie Anglia , jak tam się kupuje używany samochód to dostaje się cały segregator rachunków z historią napraw.
Dobrze byłoby wrzucić więcej zdjęć samochodu zwłaszcza w wersji przed naprawą ( bo taki przedni fotel po renowacji to już nie to samo ). Jest to egzemplarz z zewnątrz prawie w 100 % chyba oryginalny. Zrobiłbym zdjęcia z zewnątrz naokoło, w środku,deskę rozdzielczą , wnętrze auta,bagażnika ,komory pod kołem zapasowym i zbiornikiem paliwa , komory silnika . Wyjąć fotele , dywanik ma iść do prania, to zdjęcia podłogi po wyjęciu dywanika ,podłogę od spodu ,najtrudniej bez kanału, wnęki wszystkich kół itp.
Ma listwę ozdobną na progach, oryginalne lusterko boczne . Na tylnych błotnikach znaczki „łada” , tam montowane były też odblaski czy światła kierunków.
Podłoga pod kierowcą była naprawiana, ciekawe jak zewnętrzne wsporniki foteli, ale widzę że zdarte jest całe zabezpieczenie podłogi a nie jest to dobre bo korozja zeżre to do końca. Z prawej strony podłogi pasażera obok kierowcy widzę ,że chyba boki podłogi obok progów są oryginalne ale chyba w nie najlepszym stanie, z lewej strony kierowca chyba dziura ? Ciekawe jak wyglądają przednie podłogi pod kierowcą i pasażerem , pod kierowcą jest chyba łata nad fragmentem podłużnicy podłogi ?
Podłoga w ładach i nie tylko najbardziej gnie od środka a nie od spodu jakby się mogło wydawać ?
Nie wiem jak inne elementy karoserii ,ale progi zewnętrzne musiały być chyba wymieniane ?
Karoseria została ostatnio pomalowana jak widzę ?
  
 
Była lakierowana cała oprócz dachu już jakiś czas temu, nie jest to do końca profesjonalnie zrobione ale myślę, że z pomocą polerki uda się to wyprowadzić. Podłoga pod kierowcą i pasażerem były spawane, teraz są zabezpieczone brunoxem i podkładem antykorozyjnym, dziur brak, wspornik fotela kierowcy był spawany. Dywanów nie będę wyciągał, będą prane w aucie. Komora pod kołem zapasowym miała lekki nalot rdzy, teraz jest wyczyszczona i na to brunox i podkład, podłoga bagażnika jest cała, była lekko 'wypalona' nad tłumikiem ale już to połatałem i zabezpieczyłem, baku nie mam zamiaru na razie wyciągać, tylny lewy błotnik jest czarny od środka, a więc mógł być wymieniany. Kiedyś podobno miała lekką kolizję prawym przodem, ale zrobiona jest dobrze, nic nie wychodzi na razie.
  
 
Najczęstsza fuszerka lakierników i blacharzy to nie malowanie poprawne wnętrz błotników, drzwi itp. Często wcale nie malują lub malują tylko farbą bez podkładu i potem farba schodzi latami jak się pociągnie palcem. Potem wdaje się korozja od środka.
Lewy tylny błotnik jest czarny ale co to jest ? Ta czarna farba ochronna co się kupuje nowe błotniki ?
Przy zbiorniku paliwa można odkręcić tylko plastikową osłonę i zajrzeć tam.
Nie wiem czy tylko u mnie ale w bagażniku mam sporą wilgoć zwłaszcza jesienią, jak się otworzy klapę bagażnika to cała jest pokryta rosą od wewnątrz.
Od środka można pomalować samemu np. Hammeraitem aniżeli potem u blacharza wymieniać błotniki.
Ciekaw jestem jaki podkład antykorozyjny konkretnie był stosowany na tej podłodze ?
No i ciekawi mnie fotka przodu podłogi pod kierowcą od spodu , od góry widać jakby podłużnica była naprawiana.
Można wyjąć fotele przednie, tylną kanapę , odchylić wykładzinę podłogową do środka i też będzie widać całą podłogę od środka . Według mnie progi max wytrzymują 8-10 lat w ładzie i nie tylko w ładzie. Po naprawie u blacharza wytrzymują jeszcze mniej.
  
 



  
 
Oczywiście to kwestia gustu ale jednak jak dla mnie w ,,szóstce'' lepiej wygląda czarny plastik
Atrapa z ,,trójki'' gryzie sie z szóstkowymi zderzakami.


-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986

[ wiadomość edytowana przez: andrzej_krakow dnia 2012-06-11 10:20:58 ]
  
 
Przeciętny fan motoryzacji nie pozna się.

Od razu przypomniał mi się pewien artykuł, w którym to pisano, że w Związku Radzieckim (i nie tylko zresztą) w czasach kiedy zaczęła wychodzić 6-stka posiadacze 2103 zaczęli masowo zmieniać pasy przednie i tylne na te z nowszego modelu, takim 6-stka była rarytasem.

Najważniejsze by zmiana podobała się właścicielowi, w gruncie rzeczy każdy robi swoje auto dla siebie.

-----------------
Były:
- LADA 2105 '82 1.3
- LADA 2107 '90 1.5
- LADA 2107 '96 1.7i
- OPEL ASTRA F '93 1.4i
Jest:
- LADA 2107 '87 1.3
  
 
masakra wygląda jak spier....y fotoszop

oślepłem
  
 




-----------------
Były:
- LADA 2105 '82 1.3
- LADA 2107 '90 1.5
- LADA 2107 '96 1.7i
- OPEL ASTRA F '93 1.4i
Jest:
- LADA 2107 '87 1.3
  
 
Sam ustrzeliles czy znalazles w sieci?

Zeby nie bylo, ze nic sie nie dzieje: dzisiaj poskladalem wreszcie kufer (plastiki, torba z narzedziami itp.), a wczesniej zamontowalem nowe chromowane kliny uszczelek szyb przedniej i tylnej...
  
 
Znalazłem na stronie częstochowskich klasyków.

-----------------
Były:
- LADA 2105 '82 1.3
- LADA 2107 '90 1.5
- LADA 2107 '96 1.7i
- OPEL ASTRA F '93 1.4i
Jest:
- LADA 2107 '87 1.3
  
 
Przymierzyłem 'wiejski tuning' z epoki:





A potem umyłem Ładną przed niedzielną przejażdżką:





  
 
Pięknie się świeci Ale dla tuningu z epoki jestem na nie
  
 
Witajcie,
Mam taki mały problem: jak na tylnej kanapie siądzie nawet jedna osoba to na naszych wspaniałych polskich wybojach opony obcierają mi o wewnętrzną stronę nadkoli. Chciałbym coś z tym zrobić, tym bardziej że za tydzień jedziemy na spota i z tyłu muszą usiąść 3 osoby. Jakie propozycje? Twardsze springi? Nie chciałbym żeby dupa poszła bardziej do góry. Wywaliłem już co się da z kufra ale niewiele to dało. Poradźcie coś bo czasu niewiele...
  
 
Zawieszenie jak w traktorze?!!!