MKVII 1.8 16V RKC 115KM + GAZ problemy po zagrzaniu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

Proszę o pomoc bo już pomału brakuje mi pomysłów.
MKVII 1.8 16V RKC 115KM + GAZ II GEN BINGO 4S

Silnik po remoncie, wymiana pierścieni i uszczelki pod głowicą. (remont dlatego że zgasł i już nie odpalał - całkiem zalewało jeden cylinder olejem)
Przed było wszystko OK, po złożeniu ma problemy z wolnymi obrotami.

- problemy z odpalaniem jeśli auto stoi dłuższy czas na słońcu
- po rozgrzaniu ciężko mu utrzymać wolne obroty na dojazdach do skrzyżowań, itp. po wciśnięciu sprzęgła lecą w dół poniżej 500 i często gaśnie (praca na gazie i na benzynie)
- na benzynie po odpaleniu przerywa i szarpie, tak jakby TPS był zepsuty albo jak bym wachlował pedałem gazu w ta i we wta , po jakimś kawałku przejechanym objawy ustają, choć ostatnio to masakra
- silnik krokowy wymieniony, ale na zamiennik z allegro
- czujniki temp. posprawdzane przyrządem, wydaje się że dobre
- świece i kable WN nowe
- na benzynie powyżej 4.5 tyś tak jakby zadziałało odcięcie (szarpie i już nie przyśpiesza)
- na gazie ciągnie do końca

Więcej już mi do głowy nie przychodzi. Może coś doradzicie?
No i główne pytanie czy RKC ma EEC-IV czy V?
Chciałem sprawdzić błędy ale nie wiem jaki interfejs będzie potrzebny. Moim zdaniem EEC-IV ale wole się upewnić.
  
 
Byku, kup porządnego krokowca HELLA lub fordowskiego. Ewentualnie pożycz od kogoś.

Sprawdź masę silnik vs. błotnik, czy jak tam masz uziemiony silnik.

Przepływkę sprawdzałeś ? Kabel jest cały ? Od początku do końca ? Wtyczka dobrze włożona ?
  
 
sprawdz cisnienie na cylindrach moze ktorys nie pracuje kompesja ucieka.Jezeli przed remontem bylo ok to cos z kompesja.

[ wiadomość edytowana przez: batigol66 dnia 2012-06-01 20:39:48 ]
  
 
Po pierwsze wymiana pierścieni i uszczelki pod czapką trudno nazwać remontem silnika.
Jaka była diagnoza przed remontem?

Jeżeli jesteś pewny strony mechanicznej to usterki należy upatrywać po stronie elektryki.
Od banalnego braku masy, przez czujniki, aż do niestety lubiącej się psuć skrzynki bezpieczników.
  
 
Trochę za dużo problemów na raz żeby pomóc z silnikiem przez internet.

Ja w moim RKC już byłem u kresu życia wszystkich czujników i to prawie wszystkich jednocześnie. Wymiana samego krokowca czy czujnika temperatury może nic nie dać, bo tak naprawdę wystarczy choćby jeden popsuty czujnik, żeby silnik nie działał prawidłowo. Trzeba sprawdzić wszystko i tyle.
  
 
Silnik po remoncie to juz nie ten sam silnik.Zreszta robiłeś remont a gdzie wymiana uszczelniaczy zaworów?Głowica była planowana?Rozrząd dobrze sprawdzony?Napewno trzeba wyczyscić wtryskiwacze benzyny jak żle chodzi na benzynie.Sciągnać uszczelki wtrysów włozyc do naczynia,wlać preparat ,,akra'' podgrzewac na małym ogniu przez 2 godz(lepsze niż myjka)tak wyczysci wtryski ze beda sie swiecić.Następnym krokiem tak jak mowilem sprawdzanie cisnienia sprezania jak bedzie niskie na jednym cylindrze bedzie przerywal szarpał itp.Nastepna sprawa.Dopiero robiles remont i krecisz go do odciecia wiesz ze tak sie nie robi?

[ wiadomość edytowana przez: batigol66 dnia 2012-06-02 10:33:06 ]

[ wiadomość edytowana przez: batigol66 dnia 2012-06-02 10:34:36 ]

[ wiadomość edytowana przez: batigol66 dnia 2012-06-02 10:42:18 ]
  
 
Dzięki za sugestie i odpowiedzi. Na razie wyczyściłem wtryski.
Po tym czyszczeniu nic się nie zmieniło niestety
Jutro będę mierzył ciśnienie sprężania, i może bym pod kompa się podpiął z tymi czujnikami (muszę sprawdzić jak to w końcu z tym ECU jest IV czy V) bo niby mają dobre oporności ale może to zmyka taka


"Remont" jak to ja nazwałem był robiony ponieważ chlapało olejem na świece. Głowica sprawdzona i wyszykowana w osobnym warsztacie także tutaj ok.

  
 
Sprawdź przepływomierz i jeśli masz, to czujnik temperatury powietrza zasysanego- często upala się kabel od niego.
  
 
Cytat:
2012-06-07 12:01:45, Pietrq_TSZ pisze:
... czujnik temperatury powietrza zasysanego- często upala się kabel od niego.


To by nawet dobrze pasowało do problemów z odpalaniem na słońcu. Sam tak miałem jak w moim RKC przerwał się przewód od czujnika.
  
 
Cytat:
2012-06-07 13:47:39, darek4488 pisze:
To by nawet dobrze pasowało do problemów z odpalaniem na słońcu. Sam tak miałem jak w moim RKC przerwał się przewód od czujnika.


Gdzie znajduje się ten czujnik? W RDA też jest?