Wady i zalet LPG - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2014-05-06 10:45:03, Zbyszelski pisze:
W pełni się z tobą zgadzam, tylko powiedz mi co to jest 1000km w skali miesiąca? To nie jest za wiele, gdybyś mógł zredukować koszty paliwa to i pewnie częściej można by było uderzyć w dalekie trasy. Dlatego opłacalność zależy od robionych przebiegów.



Niby masz racje, bo trochę oszczędności w skali miesiąca by się nazbierało, ale zanim się zwróci inwestycja w instalację gazową to trochę czasu minie. Szczególnie jak ktoś mało jeździ.
  
 
Może rzadko wymieniana wada ale dodam mały zasięg na gazie. Kiedyś z małą butlą przy dojeździe do pracy na stacji musiałem stawiać się co drugi dzień.
  
 
Ja mam forda focusa 1.8 LPG spalanie 10l gazu na 100 a benzyny 8l przy aktualnej cenie jest to różnica około 20zł na 100km wiec szybko się zwraca.
  
 
Cytat:
2012-08-14 12:42:09, lojeej pisze:
7. Nieznacznie spada moc silnika (osiągi silników zasilanych LPG spadają od 4 do 15%). To chyba nie jest tak do końca prawdą Zdarza się, że starsze silniki lepiej pracują na LPG i mają lepszego "kopa".



Na najnowszych instalacjach można odnotować wzrost.
To już nie 2 generacja tylko 6. Widziałem opis z hamo i wyszło, że wzrost był (oczywiście nie wielki) 2 konie. Więc nie ma już spadku na najnowszych generacjach.
  
 
Największa zaleta z instalacji LPG wynika z niższych kosztów eksploatacji pojazdów zasilanych w ten sposób. Warto jednak pamiętać, że oszczędności w dużej mierze zależą od trafnego wyboru samej instalacji,a w tym najlepiej doradzą specjaliści z warsztatu.
  
 
Największa zaleta z instalacji LPG wynika z niższych kosztów eksploatacji pojazdów zasilanych w ten sposób. Warto jednak pamiętać, że oszczędności w dużej mierze zależą od trafnego wyboru samej instalacji,a w tym najlepiej doradzą specjaliści z warsztatu.
  
 
Wad samej instalacji nie widzę ale jak tu trafnie zostało zauważone należy dobrze dobrać samą instalację. Warto skorzystać z fachowej porady przed dokonaniem wyboru. Ja osobiście wybrałem brc za namową i jestem z tej decyzji zadowolony.
  
 
Niedawno słyszałem że montując instalację gazową na zachodzie używa się zabezpieczenia, które przełącza się na benzynę w momencie gdy auto przekracza 4 tys obrotów. W Polsce podobno nie stosuje się tego no bo trzeba oszczędzać. Chciałem zapytać czy to prawda?
  
 
Nie widzę, żadnych wad w stosowaniu LPG, dojeżdżam codziennie do pracy 50 km, więc oszczędności są ogromne Nie zauważyłem w tym czasie żadnych problemów z autem, spowodowanych przez LPG. Polecam szczególnie tym, którzy przemierzają spore odległości.
  
 
Mimo wszystko nie zdecydowałbym się na montaż gazu w aucie, wole samą benzynke
  
 
Teraz będzie era LPG z tego względu, że diesla od 2005 r się nie opłaca kupować koszty naprawy kolosalne, filtr cząstek stałych itp. wtajemniczeni wiedzą o co chodzi tak więc moim kolejnym autem na pewno będzie benzyna z dobrą sekwencja BRC np.
  
 
Przy instalacji sekwencyjnej moc zależy od prawidłowego ustawienia komputera. Ja nie czuję u siebie spadku mocy na LPG (co nie znaczy, że go nie ma, bo może minimalny jest). Zastanawiam się tylko jak to LPG wpłynie na silnik w dłuższej perspektywie.
  
 
Wiele zależy od silnika, jedne tolerują LPG, inne go nie cierpią