[MKVII] Czy da się tak przerobić tłumik?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam was. Mam kolejny mały a jednak duży problem. Kupiłem zderzak zendera tylko że tam miejsce na rurę wydechową jest z boku zderzaka a ja oryginalnie miałem wydech na wprost od tłumika.

Chciałbym to przerobić aby wylot był z boku ale na wprost, żeby końcówka ładnie się prezentowała. Tylko jest jedno ale, jest tam trochę mało miejsca. Zastanawiałem się czy nie dało by się wyciąć kawałka rury zaznaczonej kolorem niebieskim żeby cofnąć trochę tłumik i żeby nowa rura wydechowa się zmieściła. Tylko nie wiem czy to jest możliwe. Proszę o szybką pomoc Może ktoś już coś takiego robił i ma swoje patenty na to.


tak na szybko więc się nie czepiać

  
 
Jak dla mnie to wybrałeś złe miejsce do cięcia - tłumik to nie jest pusta puszka, w którą w dowolnym miejscu coś wleci i wyleci. Rury z obu stron są w mniejszym czy większym stopniu prowadzone dalej do środka. Raczej trzeba sie za to zabrać inaczej.
  
 
pytanie pierwsze: czy masz na tyle miejsca w płycie podłogowej, żeby tłumik bez problemu się w niej zmieścił po skróceniu rurki?
pytanie drugie: haki? z tego co pamiętam są spawane do puszki, więc jak ją przesuniesz, to będziesz też musiał je zmienić (w sumie nawet gdyby nie były spawane do puszki, to też pojawi się ten problem)


[ wiadomość edytowana przez: Wuipe dnia 2010-01-26 21:54:23 ]
  
 
z koncówką to da rade ale z wlotem niezbyt...
  
 
Kurcze....nie pomyslałem o tych rzeczach

Ma ktoś może inne pomysły
  
 
ty masz mk7. tam tłumik do 1.6 był prosty. do mk6 tłumik był wygięty tak jak pokazałeś na rys. może poprostu zamień?
  
 
Cytat:
2010-01-26 22:06:59, Venom_4x4 pisze:
ty masz mk7. tam tłumik do 1.6 był prosty. do mk6 tłumik był wygięty tak jak pokazałeś na rys. może poprostu zamień?



myślałem nad tym ale ten mam nowy i trochę szkoda
  
 
Wylot z tłumika masz dokładnie na środku czy z boku?! Moze starczy go obrocic do gory nogami i przespawac dolot i mocowania?!
  
 
Dokładnie po środku
  
 
Cytat:
2010-01-26 22:06:59, Venom_4x4 pisze:
ty masz mk7. tam tłumik do 1.6 był prosty. do mk6 tłumik był wygięty tak jak pokazałeś na rys. może poprostu zamień?


I tak bym zrobil Ale oczywiscie da sie przerobic Twoj takze.
  
 
Cytat:
2010-01-26 23:37:35, Seba pisze:
I tak bym zrobil Ale oczywiscie da sie przerobic Twoj takze.




Jakieś propozycje jak to zrobić?


bo jak wcześniej mówiłem tłumik jest prawie nowy i troche szkoda mi go wyrzucać


[ wiadomość edytowana przez: coastbasse dnia 2010-01-26 23:43:20 ]
  
 
Cytat:
2010-01-26 23:42:19, coastbasse pisze:
Jakieś propozycje jak to zrobić? bo jak wcześniej mówiłem tłumik jest prawie nowy i troche szkoda mi go wyrzucać [ wiadomość edytowana przez: coastbasse dnia 2010-01-26 23:43:20 ]



Nie pomozemy Ci przez neta - trzeba podjechac do kogos z migiem i tam robic - moze uda sie dac wylot w ksztalcie litery S i to zalatwi sprawe lub trzeba bedzie uciac rure dolotowa i ja skrucic przesuwajac puszke do przodu auta przez co bedzie wiecej miejsca na rure wylotu spalin .
  
 
Dzięki. CZyli tak jak myślałem. Będe kombinował
  
 
w mk7 1.3 konsowka tlumika jest tak wygieta jak potrzebujesz, a co do przespawywania rur to chyba nie da rady bo w srodku sa siatki itp. a nie da rady dac kolanek w dolocie i przy wylocie ?? wtedy mysle ze cos by szlo pokabinowac
 
 
Podepnę się pod temat.
Czy tłumik końcowy dedykowany do kombi mk6 będzie pasował plug and play do mk7.
Mam na oku fajnego Wolf'a...
  
 
oczywiście. mają przecież tą samą płytę podłogową. różnica może być w średnicy rury. 1.8 i 2.0 ma większą.

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
  
 
Z tego co widzę po aukcjach na allegro to 1.6 i 1.8 w kombi to te same tłumiki.

http://allegro.pl/tlumik-koncowy-ford-escort-kombi-1-6i-16v-1-8i-16v-i2618223405.html

http://allegro.pl/zestaw-tlumik-koncowy-ford-escort-1-6-1-8i-kombi-i2605859455.html
  
 
Cytat:
2012-09-13 16:25:11, Kleszczak pisze:
oczywiście. mają przecież tą samą płytę podłogową. różnica może być w średnicy rury. 1.8 i 2.0 ma większą.


Tak jak pisze Kleszczu - sprawdź jaką średnicę ma rura dolotowa, bo tu może się zrodzić problem, nawet jak tłumiki są takie same.
  
 
Rozumiem, ale jeżeli tłumik jest sprzedawany do obu pojemności to chyba logicznym jest że musi być ta sama średnica gdyż trzeba chyba jakoś cały układ połączyć.
Nie mam za bardzo możliwości tarzania się pod autem obecnie, dlatego pytam na forum.


[ wiadomość edytowana przez: snuffy dnia 2012-09-13 17:27:44 ]
  
 
jak nie chcesz ryzykować spawania dwóch rurek, które różnią się średnicą to polecałbym jednak nura pod samochód
ja nie sprawdziłem i trzeba było spawać