[MKVI] 1.6 16V Przegrzewa się, gaśnie nie chce zapalić.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
Od wczoraj mam problem. Auto bardzo szybko się nagrzewa. Temperatura cały czas oscyluje w czerwonym polu.
Wiatrak jak się włączy to chodzi cały czas.
Powietrze z nawiewów idzie raczej chłodne.
Myślałem że układ się zapowietrzył bo była mała dziurka na róże przy włączniku wiatraka. Wymieniłem rurkę i to samo.
Jak się nagrzeje to ciśnienie w układzie jest na tyle duże ze prawie wywala z pod korka wodę.
Dodatkowo kiedy zgaśnie mi auto to nie chcę odpalić.

Objawy pasują do walniętej pompy lub uszczelki.
A może to coś innego? Jak wykluczyć jedno lub drugi?
  
 
Stawiam raczej na pompę. Jak kiedyś miałem wiatrak zblokowany przez linkę gazu, jadąc w mieście auto zaczęło się przegrzewać, oczywiście odkręcając korek płyn prawie, że nie wyskoczył. Dzieje się tak raczej przez wysoką temperaturę. Jeśli pompa była by sprawna to widział byś, płyn w zbiorniczku wyrównawczym krąży. Jak nic się nie dzieje to albo zapowietrzone albo nie pompuje.
  
 
W Essim układ sam się odpowietrza więc to nie to. Sprawdź czy z cienkiego przewodu przy zbiorniczku wyrównawczym leci płyn, jeżeli nie to obstawiam pompę wody, tym bardziej że piszesz że leci z nawiewów chłodne powietrze ( brak obiegu wody). Jeżeli płyn leci do zbiorniczka to wywal termostat i się przejedź. 99% pompa wody

[ wiadomość edytowana przez: lipek88 dnia 2012-08-30 22:23:45 ]
  
 
Cytat:
2012-08-30 22:20:40, lipek88 pisze:
W Essim układ sam się odpowietrza więc to nie to. Sprawdź czy z cienkiego przewodu przy zbiorniczku wyrównawczym leci płyn, jeżeli nie to obstawiam pompę wody, tym bardziej że piszesz że leci z nawiewów chłodne powietrze ( brak obiegu wody). Jeżeli płyn leci do zbiorniczka to wywal termostat i się przejedź. 99% pompa wody [ wiadomość edytowana przez: lipek88 dnia 2012-08-30 22:23:45 ]


Z cienkiego przewodu leci tylko powietrze.
Macie racje panowie na 99% to pompa wody.
Szykuje się zmiana rozrządu;/
  
 
U mnie jak była pompa pieprznięta to autko szybko się grzało i po 5 minutach wylewało ze zbiorniczka cały płyn/wodę. Okazało się, że wiatrak nie działał i pompa złamała się w pół dlatego tak szybko się grzało i wywalało wodę.
  
 
w pompie raczej nie ma sie co zepsuc moze sie ona jedynie rozczelnic i bedzie ci boczna dziurka wode wywalalo.raczej stawial bym na termostat.Pasek Wieloklinowy cały?

[ wiadomość edytowana przez: batigol68 dnia 2012-09-01 16:53:03 ]
 
 
Cytat:
2012-09-01 16:43:27, batigol68 pisze:
w pompie raczej nie ma sie co zepsuc moze sie ona jedynie rozczelnic i bedzie ci boczna dziurka wode wywalalo.raczej stawial bym na termostat.Pasek Wieloklinowy cały? [ wiadomość edytowana przez: batigol68 dnia 2012-09-01 16:53:03 ]


Mylisz się. Potrafią się pokruszyć łopatki, a w tedy nie pompuje wody.
Gdyby był to termostat to bym miał Saharę z nawiewów, a leci tylko letnie lekko
  
 
A co do zmiany rozrządu - niekoniecznie Pompa jest na pasku wielorowkowym Jak masz rozrząd pewny to można śmiało złożyć go tak jak było (bo rozpiąć faktycznie trzeba będzie - inaczej pompy się nie wyciągnie )
  
 
Przyszedł mi do głowy jeszcze jeden pomysł. Korzystałeś może z tego proszku do uszczelniania wycieków płynu chłodniczego? Na pewno to nie byłby jedyny powód, ale mógł jeszcze dodać do kotła jeśli pompa jest u kresu żywota.
  
 
Cytat:
2012-09-01 21:06:01, darek4488 pisze:
Przyszedł mi do głowy jeszcze jeden pomysł. Korzystałeś może z tego proszku do uszczelniania wycieków płynu chłodniczego? Na pewno to nie byłby jedyny powód, ale mógł jeszcze dodać do kotła jeśli pompa jest u kresu żywota.


Nie musiałem nigdy z tego korzystać. Ale jakiś rok temu uderzyłem w zwierza i rozwaliłem chłodnice. Dojechałem do domu ale mocno przegrzałem silnik. I to mogło zabić pompę. Bo pracowała dług okres czasu na sucho.
  
 
A pasek masz rozumiem?
[ wiadomość edytowana przez: batigol68 dnia 2012-09-02 10:18:01 ]

[ wiadomość edytowana przez: batigol68 dnia 2012-09-02 10:20:26 ]

[ wiadomość edytowana przez: batigol68 dnia 2012-09-02 10:24:16 ]