[Ogólne] Modyfikacje głowicy zetec 1.6 16v - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wałki, przepływka, przepust 2.0, wtryskiwacze rkc, dolot rqb, wydech rs2000+ przelot 60mm z jednym tłumikiem.



jeszcze coś ?
  
 
- przepustnica Zetec 2.0
- wałki rozrządu Zetec 2.0 97r
- miedziane kable WN
- tłumik przelotowy 2" zamiast katalizatora
- środkowy i końcowy tłumik 2" seryjny z RS2000 marki Ferroz



Jeszcze coś?

To to z wykresu Twojego było hamowane przed modami? Bo się zaraz może okazać, że silnik to jakiś zajazd, któremu zostało 50KM i stąd takie kreski Jak na razie wszystkim w/w mody dodawały mocy (organoleptycznie na swoim aucie też sprawdziłem), a Ty znajdujesz jeden wykres i nagle twierdzisz, że to mocy odejmie No ja Cie prosze...
  
 
Cytat:
2012-10-14 11:49:00, Chouna pisze:
Wałki, przepływka, przepust 2.0, wtryskiwacze rkc, dolot rqb, wydech rs2000+ przelot 60mm z jednym tłumikiem. jeszcze coś ?



po wykresie widać kibel totalny
  
 
Cytat:
2012-10-14 09:18:11, emtees pisze:
Skrzynia - polecam z Fiesty, jednak ma inne mocowanie jednej łapy.


Można obudowę przełożyć chyba
  
 
Tamten wykres był robiony na 1,6 a nie 1,8 bo chyba nie o tych silnikach tu rozmawiamy.


Obudowy skrzyń są takie same, mocowania można zmienić wraz z łapami.

[ wiadomość edytowana przez: Chouna dnia 2012-10-14 14:12:37 ]
  
 
Cytat:
2012-10-14 13:36:35, Chouna pisze:
Tamten wykres był robiony na 1,6 a nie 1,8 bo chyba nie o tych silnikach tu rozmawiamy. Obudowy skrzyń są takie same, mocowania można zmienić wraz z łapami. [ wiadomość edytowana przez: Chouna dnia 2012-10-14 14:12:37 ]



I co zmienia pojemność w tym momencie? Wałki czasy mają takie same, tylko wznios jest większy. Jest więcej paliwa, jest więcej powietrza, strojone nie było - to fakt. Ale kurde, to nie są jakieś niesamowite modyfikacje i konstrukcje silników są takie same. Nie ma możliwości, żeby to odjęło aż 10KM. Swoją drogą jeszcze jedna sprawa - 1.6 ma chyba ciut wyżej odcinkę niż 5200 obrotów? Hamownia z tego co widzę to MAHA, więc rewelka, ale może ktoś kto to obsługiwał dał ciała tym razem?


A co do skrzyni z fiesty. Obudowy można przełożyć, ale imo łatwiej tą jedną łapę ciut porzeźbić. I one nie są takie same. Tutaj są moje fotki, które wrzucałem przy wkładaniu do siebie skrzyni z fiesty - jedną łapę trzeba rzeźbić i koniec kropka. Na skrzyni z fiesty nie ma w ogóle jednego punktu montażowego (w escorcie do niego przykręca się 4 śruby z przedniej łapy).

... link został edytowany ponieważ nie przekierowywał na pożądaną treść // edit : metis

Generalnie sprawa wygląda dosyć zabawnie bym powiedział. Bo skrzynia z Escorta do Fiesty pasuje bez przeróbek, ale odwrotnie już tak nie jest
[ wiadomość edytowana przez: emtees dnia 2012-10-14 15:50:59 ]

[ wiadomość edytowana przez: emtees dnia 2012-10-14 15:52:21 ]

[ wiadomość edytowana przez: metis dnia 2012-10-15 17:58:49 ]
[ powód edycji: edycja linka ]
  
 
Nie siej niepotrzebnego zamętu, 1,6 to zupełnie inna przepustowość głowicy, specyfika pracy i inne mapy paliwa, nie przybędzie mocy bez strojenia, można się ewentualnie pokusić o podpięcie kompa z RDA po obejściu immo. Tu oprócz zmian w głowicy był też wydech IMO za szeroki dla tego silnika.

Co do obsługi hamowni to też podejrzewam buraka.


[ wiadomość edytowana przez: Chouna dnia 2012-10-14 16:18:30 ]
  
 
Nie przesadzajmy z tym zamętem Wydech aż takiej tragedii robić nie powinien generalnie. Przepływy w głowicy na pewno są mniejsze, tutaj bezwzględnie się zgadzam, ale tak czy owak powinien być przyrost, no nie ma siły na to. Ciekawe czy faktycznie burak na hamowni za słabo nie złapał pasami auta albo coś w tym stylu.
  
 
Cytat:
2012-10-14 11:49:00, Chouna pisze:
Wałki, przepływka, przepust 2.0, wtryskiwacze rkc, dolot rqb, wydech rs2000+ przelot 60mm z jednym tłumikiem. jeszcze coś ?



tak z ciekawosci, ile bylo PRZED ?

Cytat:
2012-10-12 19:45:46, Chouna pisze:
Jeśli nigdy nie próbowałeś zrobić czegoś samodzielnie to nie zrozumiesz chęci, ambicji i satysfakcji po skończeniu projektu.



no, musze kiedys sprobowac...

czytaj dokladniej zamiast cwaniakowac.
nie mowie zeby nie modzic... mowie, ze nie ma sensu wkladac kasy w modzenie 1.6, jak mozna wsadzic mniejsza kase w zmodzenie 1.8/2.0 i uzyskac sporo lepsze wyniki, niz dobicie jednostką 1.6 do seryjnych osiągów 1.8 i to przy zapewne wiekszym spalaniu.
Cytat:
2012-10-14 16:16:19, Chouna pisze:
(...) 1,6 to zupełnie inna przepustowość głowicy, specyfika pracy i inne mapy paliwa, nie przybędzie mocy bez strojenia, (...)



o, tu potwierdzasz po czesci moje slowa. trzeba sporo pracy wsadzic w glowice, zeby cos z niej bylo, a w 1.8 masz o wiele lepsza baze.

a jak sie dobrze zakrecisz, to 1.8/2.0 dostaniesz za free, sporo osob ma tutaj zbedne silniki, wystarczy po nie podjechac


[ wiadomość edytowana przez: zenq dnia 2012-10-15 12:35:29 ]
  
 
Cytat:
2012-10-14 16:16:19, Chouna pisze:
można się ewentualnie pokusić o podpięcie kompa z RDA po obejściu immo. Tu oprócz zmian w głowicy był też wydech IMO za szeroki dla tego silnika.



Odniosę się jeszcze do tego powyższego

Tak po krótce jeśli chodzi o kompy - wrzucanie kompa od większego silnika bez wrzucenia wtrysków z tej samej jednostki = fail.

A wydech jest właśnie baaardzo dobry
  
 
Powiem tylko odnośnie wydechu.
W RSie miałem wydech z 1.6 a później zmieniłem na ten z 1.8 i efekt taki że auto lepiej jedzie.

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
  
 
Cytat:
2012-10-16 20:34:25, emtees pisze:
Odniosę się jeszcze do tego powyższego Tak po krótce jeśli chodzi o kompy - wrzucanie kompa od większego silnika bez wrzucenia wtrysków z tej samej jednostki = fail.



Wtryski od 1,8 pasują p&p, sprawdzane i testowane ogólnie dobrze je wsadzić nawet pod kompa z 1,6 przy zmianie osprzętu głowicy.

[ wiadomość edytowana przez: Chouna dnia 2012-10-17 00:12:32 ]
  
 
Wszystkie wtryski z zeteców pasują p&p Do tego jeszcze dochodzą RS'owe, ze Scorupy i SR20DET. I jeszcze pewnie multum innych, kwestia tylko spojrzenia w katalog