Djmarkus BLUE SAMARA - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wczoraj dotarły do mnie nowe amortyzatory niestety nie zrobiłem jeszcze zdjęć
Jak znajdę chwilę wolnego czasu to podjadę do gościa który zarabia przewody hamulcowe, dam wymiary i niech zrobi mi cały układ hamulcowy, chyba drogo to nie wyjdzie
  
 
dzisiaj zarabiałem do siebie przewodzik - policzyi mi 1,40pln za każde 10cm, zarobienie gratis, końcówki swoje miałem. Odzyskałem, bo jak by mi przyszło płacić po 9 za każdą (bo od japończyka pasują) to bym padł na miejscu.

[ wiadomość edytowana przez: Cezary_84 dnia 2013-04-25 21:38:43 ]
  
 
No u mnie końcówki chyba wszystkie trzeba będzie dokupić stare są poprostu mocno skorodowane, może jedynie te przy pompie będą się jeszcze do czegoś nadawały
  
 
Żeby nie było, że u mnie się nic nie dzieje to powiem, że się dzieje zdjęcia zrobione i cała modyfikacja już jakiś czas temu
Wymienione ostatnio amortyzatory z przodu na nówki:

Trochę zabawy było ponieważ nie miałem odpowiedniego klucza do odkręcenia nakrętki w obudowie kolumny, ale od czego ma sie głowę kilka pomiarów, godzinka poświęcona w pracy i oto jest:


Dodam iż takiego kluczyka nie kupi się nigdzie Szukałem długi czas.
A poniżej mój patent na skręcenie górnego mocowania amortyzatora Klucz oczywiście też samoróbka


Niestety z braku czasu nowe zawieszenie jest tylko z przodu, na tył zamontuję gdy będę miał zrobione już wszystkie przewody hamulcowe, muszę tylko wymiary zdjąć i facet zarobi mi w 5 min. Jednak nie odmówiłem sobię jazdy po placu przed garażem Wnioski? tył seryjny pływa jak stara łajba a przód trzyma twardo i nisko, tak jak lubię
  
 
Ostatnio wmontowałem nowy drążek zmiany biegów:


Niewiele wysiłku w to włożyłem ale efekt jest zajebisty!
Skok jest około 3/4 krutszy niż na seryjnym drążku, daje naprawde frajdę
Dalej wezmę się za tylną belkę czyli nowe amortyzatory, gumy, sprężyny, szczęki, bębny do przetoczenia pójdą, sprężynki szczęk i rozpieraki, cylinderki, korektor siły hamowania, rurki hamulcowe od pompy do korektora i od korektora na cylinderki, no i linki hamulca postojowego wszystko to zamontuję nowe.
  
 
Trochę zapuściłem temat

W ostatnim czasie tylna belka została wyciągnięta


Oraz zbiornik paliwa, na szczęście korozja tylko powierzchowna.

Po głębszych oględzinach oczywiście znalazła się niespodzianka

Oczywiście szlifierka i spawarka poszły w ruch.

Tutaj zaś porównanie starego i nowego zestawu, różnica kolosalna

Cały układ hamulcowy od pompy na tył jest nowy, no i nareszcie mam hamulec postojowy nigdy wcześniej nie miałem.


Wczoraj zacząłem odpowietrzać układ hamulcowy i co się okazało?
Nowe cylinderki to szajs!!! Źle obrobione, zbyt głęboko nawiercone otwory i ze zbyt dużym stożkiem co spowodowało, że główka przewodu hamulcowego nie stykała się z dnem nawierconego otworu w cylinderku pomimo wkręconej śruby do oporu no i płyn wywala pomiędzy śrubą a przewodem hamulcowym Jakość wykonania części poprostu mnie rozpi teraz muszę zakupić nowe



[ wiadomość edytowana przez: djmarkus dnia 2013-08-04 13:32:53 ]
  
 
Hmm ja dwa lata temu dostałem w sklepie "rosyjski" za 32zł, na szczęście nie ma z nim do tej pory problemów. Z wyglądu był czarny (pomalowany).


ehh bak, belka, amortyzatory - też mnie to czeka ale to już raczej nie w tym roku, podobnie przedni zawias
  
 
Ja dałem za te po 25 zl bo takie akurat w sklepie mieli, narazie zamontowałem stare ale te co mam trochę przerobie po swojemu, szkoda 50zl wywalać na śmietnik a przeróbka będzie mnie kosztowała tylko czas jaki na to poświęce.
Jak będziesz rozbierał tył to radzę wszystko dokładnie opukać, młotkiem bo może pod warstwą lakieru i zabezpieczenia antykorozyjnego nie ma nic kilka takich niespodzianek miałem a największa była w lewej tylnej podłużnicy, dwie zaciśnięte pięści wchodziły
Niestety Samarki mają słabą blachę z tyłu nadwozia
  
 


cylinderki tylne, które warto kupować... sprawdzone rozwiązanie tysiącami rosyjskich miłosników 2108..9.99 i młodszych następców.
cylinderki hamulcowe tył łada smara

albo przejść na hamulce tarczowe z Priory, Kaliny, Granty.. z dobrym itarczami, zaciskami Proma na przykład:

hamulce tarczowe tylne lada samara
  
 
U mnie w mieście Bartek ciężko jest zrobić przegląd z nieseryjnymi hamulcami diagności krzywo patrzą na tekie modyfikacje, kumpel miał w maluchu tarcze z przodu od cinquecento i ni cholery nie chcieli mu przeglądu podbić
Ale na szczęście przerobiłem już cylinderki i po południu montaż
  
 
Cytat:
2013-08-07 10:51:22, djmarkus pisze:
U mnie w mieście Bartek ciężko jest zrobić przegląd z nieseryjnymi hamulcami



diagności niewiele mają pojęcia o nieseryjnych hamulcach.. tym bardziej jak kupisz oryginalne zestawy z Lady Priory.. z logiem ВАЗ
Fizycnzie nie mogą znać wszystkich aut i ich systemów hamulcowych.

Jasne, że malucha znają prawie wszyscy (w wieku 25 +) i wiedzą jakie heble miał z fabryki... Dlatego takie modyfikacje mogą im się nie podobać.. ale jak dobrze hamuje to ja bym chlapnął pieczątkę.
Hamulce bezpośrednio podoływając na bezpieczeństwo, wiec sienie ma co dziwić obawom, że ktoś chałupniczym sposobem mógł to zrobić po prostu z zagrożeniem dla BRD.

Dla diagnosty w zasadzie ważna jest siła hamowania (tzw. rolki) i brak wycieków z układu.
  
 
Cytat:
2013-08-07 19:41:30, bartixr pisze:
Fizycnzie nie mogą znać wszystkich aut i ich systemów hamulcowych.


Zwykle są to stare wygi 50+ i Poloneza, Ładę i Fiata znają jak własną kieszeń
Cytat:
Dlatego takie modyfikacje mogą im się nie podobać..


Podobać może się podobają ale niestety boją się o własną dupę gdyby coś nie daj panie się stało, dlatego nie chcą sie podpisywać pod takimi modyfikacjami.
Cytat:
ale jak dobrze hamuje to ja bym chlapnął pieczątkę.


Hamuje zajebiście niemalże w miejscu staje
Cytat:
sienie ma co dziwić obawom, że ktoś chałupniczym sposobem mógł to zrobić po prostu z zagrożeniem dla BRD.


Sam tylko zamontował a kupił gotowy zestaw z tarczami i zaciskami od cinquecento z jakiejś firmy która specjalizuje się w tego typu modyfikacjach do 126p
  
 
Daj no Panie jakieś foty auta w całej okazałości, bo te stare chyba wygasły a forumowa młodzież też by chciała napaść oko kolorem
Serdecznie pozdrawiam.
  
 
Ok spoko dziś po południu wpadnę do garażu, trochę umyję i pstryknę kilka fotek.
  
 
Narazie mam takie dwie fotki


Dziś byłem mocno zajęty uruchomieniem Łady na gaźnikach mikuni. Na chwilę zagadała i nawet fajnie pracowała lecz zauważyłem wyciek benzyny z krućca powrotnego i szybko zgasiłem silnik. Jutro jak będzie wolna chwila to rozbiorę cały zestaw i zbadam czemu przecieka, ale zauważyłem ciekawą rzecz bo niestety seryjna pompka paliwa z Łady nie da rady napełnić tych czterech gaźników
  
 
Całkiem ładna ta Łada
Serdecznie pozdrawiam.
  
 
Walka z gaźnikami trwa nadal w sumie już ponad tydzień się męczyłem ze starym gównianym zestawem rozkręciłem i w oczach przerażenie syf niemiłosierny! Jakoś tam co mogłem to wyczyściłem i montaż, ustawienie, regulacja i kręcenie, kręcenie, no nareszczie zagadała i... gaśnie i jescze kilka kręceń. Demontaż następnie znów czyszczenie, kombinowanie, ustawianie, cudowanie, no nareszczie montaż jeszcze ustawianie, poziomowanie, podłączanie, no i kręcenie, znów kilka kręceń i nic! Było jeszcze kilka demontaży czyszczeń i montaży z marnym efektem. W pewnym momęcie już mnie ch... strzelał no ale wpadłem na bardzo ryzykowny pomysł kupienia drugiego zestawu. Zaryzykowałem i bitwę wygrałem bo nowy zestaw hula aż miło, lecz nadal potrzebuje trochę ustawień, synchronizacji itd. pozostaje jedynie jeszcze kwestia doboru dysz głównych ponieważ seryjne z motocykla są za małe i na wyższych obrotach nie dają odpowiedniej dawki paliwa jednak sądzę, że do około 4 tys się kręci na seryjnych dyszach więcej nie może
A tutaj taki mały filmik z drugiego palenia pierwszego nie zfilmowałem bo sądziłem, że nie zapali.
http://www.youtube.com/watch?v=7D7tW7FF68Y
  
 
Trochę zapuściłem temat
Jakiś czas temu wymienione zostały mocowania drążków reakcyjnych.

Jedno mocowanie poszło gładko ale za to drugie jak beton ani ruszyło
Rozpocząłem bitwę, kątówka poszła w ruch, 2 tarcze zużyte, 2 śruby ukręcone, wyrwane gwintowane tulejki z przedniego pasa, no i jeszcze nie mogłem zdjąć tulejki mocowania drążka reakcyjnego dlatego przyszlifowałem jedną krawędź i zeszła przy użyciu młota i ściągacza do łożysk
Się pracuje straty muszą być

Gwintowane tulejki zostały wspawane i teraz trzyma się wszystko solidnie i trwale.
Jakiś czas temu zakupiłem też od Bartka ot takie cudo:



A jeśli chodzi o wymienione części to poszły nowe klocki i tarcze. Będzie trzeba wymienić jeszcze tłoczki bo są już bardzo zdewastowane.

A i ostatnio na tablica.pl trafiłem NOWE oryginalne bębny hamulcowe i kupiłem za UWAGA! 20zł jakoś się tak trafiło mi fartownie
  
 
Wczoraj z racji tego, że miałem wolny dzień zamontowałem gaźniki na nowych kolektorach, lecz będą potrzebowały jeszcze jednej przeróbki ale to zrobi się na dniach, zapaliła bez problemu i teraz po rozwierceniu dysz głównych gaźników wkręca się na obroty jak szalona. Była wczoraj jazda testowa tak po placu przed garażami i efekt znakomity! Te gumy które mam teraz czyli 195szerokie grały jeszcze długo na 2 biegu Będzie trzeba jeszcze sporo zrobić, kompleksową regulację, wydech cały bo w chwili obecnej jest na seryjnym, wykombinować jakiś airbox lub zamontować bezpośrednio stożki ale to temat do obgadania na forum hondy cbr co będzie lepsze dla tych gaźników dorobić króćce do podłączenia podciśnieniowego sterowania zapłonem i do wskaźnika ekonomizera. Jakieś foto lub może filmik wpuszczę wieczorem
  
 
Dzisiaj nieco pokombinowałem i poregulowałem ale przesadziłem z rozwierceniem dysz bo teraz mieszankę ma zbyt bogatą bo świece czarne i zakopcone jeszcze tylko dorobić jakiś airbox i będzie dobrze bo narazie straszna prowizorka
taki mały filmik sprzed garażu:
http://youtu.be/jPjP4vEyKCI