BLOS - czyżby rewolucja dla II generacji? opinie?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wczoraj widzialem sie z kolega co zalozyl do Civica Coupe 96r silnik D16Y7 (105KM katalogowo) tzw BLOSa z firmy BRC. Kosztowalo go to 700zl w firmie tuningowej w Krakowie.
Kolega utrzymuje ze w przypadku instalacji II generacji(mieszalnikowej) nie stracil nic na mocy jesli chodzi o gaz czyli jest 105KM a moc na benzynie wzrosla kilka koni.
Czy ktos takie cos zakladal i czy jest to prawda bo urzadzenie jest jak dla mnie rewolucyjne? ewentualnie gdzie to robia w krakowie bo chce zalozyc instalke kompletna w przyszlym tygodniu.
  
 
eeeyyyy a co to jest i jak to dziala??
fajne ale nie wiem co to
  
 
i do czego to służy? czy zapobiega kichaniu?
  
 
Blos Evolution jest to homologowany system do zasilania gazem płynnym GPL do samochodów z katalizatorem odpowiadajacych normom przeciw zanieczyszczaniu Euro 1 i Euro 2. Składa sie z mieszalnika BLOS z dodanym silnikiem krokowym i sterowanym przez centralke Just. Ze wzgledu na swoja charakterystyke moze byc stosowany w krajach, w których nie jest wymagana homologacja zgodnie z norma 67R-01. Celem prawidłowego montazu zaleca sie uważne zapoznanie z własciwa instrukcja montazu.

wiec to dziala bez reduktora?
  
 
“Système Blos” mixer

“Blos” is a new worldwide patented device and the result of years of research: a real novelty in the field of mixers for automotive use. “Système Blos” can be installed on electronic injection or carburetion cars without any blade-openers or devices for the pressure compensation which were normally used with traditional mixers.
“Blos” is a mixer with a variable geometry, that is to say a mixer able to change shape and passage section according to the needs. It guarantees very good performances, reduced consumptions, a faultless pickup and a perfect idling stability. For any further information regarding its assembly, adjusting and other applications, refer to the assembly instructions.

wiec jednak bez reduktora
  
 
wlasnie nie wiem jak to dziala ale parownik jest a nie ma tylko mieszalnika.Tylko dziwi mnie ze pisze zdo Gpl nie wiem co to znaczy ale zalozyli kolesiowi do normalnego LPG. Ogolnie dobra sprawa tylko czy to musi byc ze stozkiem. Czy ktos to montuje z szanownych gazownikow w Krakowie albo Katowicach?
  
 
jak zwał tak zwał to jest zwykły mikser i zawór krokowy w jednej obudowie
---
i jakim cudem mocy przybylo (chyba że w reklamie) gaz ze wzgl. na własności zawsze obetnie min 10%mocy
---
a hasło sportowy gaz najwidoczniej na niektórych działa
  
 
Może to dodaje trochę wigoru II generacji, ale chyba cena, całkowicie nieopłacalne
  
 
czesc!!

wlasnie tez mnie to ciekawi i cena przystepna jesli bez reduktora...
przerobka gazu u mnie z ganika na wtrysk (zmienilem silnik) to 600zl a tu 100 wiecej i takie cudo

na tych zdjeciach w CIVIC'u nie widze reduktora ani grubego przewodu "gazowego" a na tym z opisem urzadzenia i centralka widze te ten caly BLOS ma takie grube wejscie - chyba wlasnie na gaz pochodzacy z reduktora...

Jak to w koncu jest??

I czy tego nie trzeba podgrzewac?? nie widze zadnych wejsc/wyjsc do ktorych podlaczyc mozna uklad chlodzenia samochodu

chyba jednak trzeba reduktor...

jak ktos cos wie to prosze o info
  
 
REDUKTOR MUSI BYĆ. Niby gdzie ma sięgaz rozprężyć, jak nie w reduktorze????????????????????.

Na benzynie moc będzie większa bo ten cały blos nie robi zwężenia w dolocie jak to jest w przypadku normalnego miksera. Dlatego dochodzi więcej powietrza do silnika i stąd normalna moc na benzynie.
Na gazie też z tego powodu powinno troszeczkę przybyć mocy, poza tym połączenie miksera z silnikiem krokowym pozwala lepiej reagować instalacji LPG na potrzeby silnika.

Jest to dośc sporych rozmiarów urządzenie i niestety nie do każdego samochodu się uda to wcisnać.

Jest to kosztowne urządzenie bo
1) sprzedaje je w Polsce firma która sobie nieźle liczy za swoje usługi
2) robione jet to cuś w Holandii a oni też tani nie są.

Radzęsiędobrze zastanowić i skalkulować czy opłaci się wydać 700-800zł. Czy końcowy efekt dla przeciętnego użytkownika, który jeździ "normalnie" jest warty tych pieniędzy.

[ wiadomość edytowana przez: encore7 dnia 2005-04-01 23:10:29 ]
  
 
czy ja wiem czy nie oplacalne.
Liczac spadek mocy 15km na gazie nie mowiac o benzynie to wzrost tego na Blosie wychodzi okolo 35-40zl za 1km TO JEST PERFEKCYJNY PRZELICZNIK nawet w przypadku vtech chipu 100zl daje 1km bo max mozna wycisnac 15km. Bez dolotu montaz Blosa kosztuje 500zl i nie da sie zrezygnowac z jakies czesci instalacji oprocz mieszalnika ktory jak wiemy kosztuje kolo 30zl - reszta pozostaje.
  
 
a ile kosztuje zestaw BLOS czyli mieszalnik+komputer+centralka?? wie ktos??
  
 
Ten sam efekt mozna uzyskac montujac wiekszy palnik mixera.Nie ma sie czym podniecac panowie,szkoda kasy.
  
 
z etgo co wiem to monyuje sie mniejszy palnik zeby uzyskac podcisnienie wiec co da zamontowanie wiekszego palnika, mam nadzieje ze masz to sprawdzone a nie napisales sobie to od tak, ogolnie Blos dziala na innej zasadzie....
  
 
Jezeli bloss nie powoduje spadku mocy na benzynie tonie powinien tez ograniczac srednicy przeplywu powietrza do silnika.Ja zalozylem palnik o wiekszej srednicy zamiast dedykowanych 36mm mam 54mm i predkosci max. na gazie sa identyczne jak na benzynie.Nie polecam takiej zabawy dla poczatkujacych mechanikow bo jest sporo roboty zeby to dobrze zestroic.Wiec moc jest osiagana identyczna bez zadnych wynalazkow.Zadne urzadzenie nie jest w stanie zwiekszyc mocy na gazie jezeli nie zostanie podana wieksza dawka powietrza potrzebna do jego spalenia a ten wynalazek może potrafi jedynie precyzyjniej dozowac gaz.To jedynie poprawi kulture pracy silnika i jego elastycznosc.
  
 
postaram sie BLOSAa poprzec wynikami z hamowni za niedlugo....
  
 
w sprawie regulacji blossa.
wersja dla ubogich(bez silnika krokowego) ma 2 pokrętła.

Dwa następne pokrętła na reduktorze = 4 śrubki do kręcenia, ciekawe jak nie dysponując doświadczeniem, sprzetem(analizator spalin, komputer, ewentualnie hamownia) i stalowymi nerwami chcecie to poregulować?

400-500zł to kosztuje bloss bez zintegrowanego silnika krokowego, jak pisałem taka wersja dla ubogich. Prwdę mówiąc instalowanie blossa bez krokowca jest dla mnie czynnościa bezsensowną.
Dlatego cena 700zł za blossa z regulacja jest jak najbardziej realna.
Ja za mniej nie podjąłbym się tego.
  
 
encore7: z tego co ja wiem jesli ktos ma instalke 2gen to musi miec silniczek krokowy wiec wtedy jest ta wersja dla ubogich bo po co kupowac blosa z silniczkiem a wyrzucac ten ktory jest na rurze dolotowej do mieszalnika.
  
 
Pozwól że uświadomię ci brutalną prawdę kapitalizmu przepisy to jedno a życie to drugie.
  
 
czyli rozumiem ze blos bez siniczka w sobie nie bedzie chodzil tak jak bloz z silniczkiem w obodowie???