[Ogólne] Swap z 1,6 na 2,0 z mondeo - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2013-02-19 22:19:40, karolomk7 pisze:
co do kompa do znam kolesia co robil mape do passata b6 wiec stwierdzilem ze i do escorta da rade ale skoro sie nie da to trudno,nie gadalem z nim jeszcze na ten temat,mam same wtryski od mondeo tzn caly kolektor a w nim siedza wtryski,czyli kolektor od 1,8 115 km wtryski od mdo 2,0 przepustnica od mdo,ale orginal czy po przeróbce?mam taką i taką kolektor wydechowy od mdo czy od 1,6?niby takie same są,od foki nie chce zakladac bo jak znajde od rs to dopiero zaloze,czyli szukac kompa tak?


kompa z mdo mk 1 bez imo ew dac usunac imo. wydech z rs i tak bedziesz musial przerabiac by pasowal do zeteca.
  
 
a wychodzily bez immo?i co z moim immo czy po podmianie kompa przestaje dzialac czy jest jeszcze gdzies na przekaznikach od pompy itp?
  
 
ja mam kompa bez immo z mdo 2,0, niepotrzebny mi, bo graty z mondeo już sprzedałem dawno.

[ wiadomość edytowana przez: kiciek dnia 2013-02-19 23:47:58 ]
  
 
Plastikowy kolektor mniej przyjmuj ciepło niż aluminium, przez co powietrze zasysane jest chłodniejsze co wiąże się z lepszą mieszanką.

Akurat auta grupy vag czyli np. passaty to programuje się dosyć prosto bo zazwyczaj przez OBD interfejsem z allegro za parę stówek

Mam na kompie całą dokumentacje EECIV jeśli chodzi o sprzętową jego stronę i chylę czoła przed tym kto ogarnie softa do niego
  
 
Cytat:
2013-02-19 22:19:40, karolomk7 pisze:
co do kompa do znam kolesia co robil mape do passata b6 wiec stwierdzilem ze i do escorta da rade ale skoro sie nie da to trudno,nie gadalem z nim jeszcze na ten temat,mam same wtryski od mondeo tzn caly kolektor a w nim siedza wtryski,czyli kolektor od 1,8 115 km wtryski od mdo 2,0 przepustnica od mdo,ale orginal czy po przeróbce?mam taką i taką kolektor wydechowy od mdo czy od 1,6?niby takie same są,od foki nie chce zakladac bo jak znajde od rs to dopiero zaloze,czyli szukac kompa tak? jeszcze tak sie zastanawiam czy kolektor ssacy plastikowy ma wiekszą srednice?czemu jest lepszy?czy to potwierdzone? [ wiadomość edytowana przez: karolomk7 dnia 2013-02-19 22:36:15 ]



Czyli masz listwę wtryskową z wtryskami od mdo I ją oczywiście zamontuj. Pamiętaj, żeby z mondka zabrać te krótkie przewody paliwowe które są przykręcane nakrętkami do listwy.

Przepustnicę sobie załóż tą po przeróbce. Wydechowy od mondeo, powinna być różnica w średnicy kanałów. Co do ssącego - już wszystko masz opisane Puszka nad kolektor z mondeo nie będzie konieczna.
  
 
Cytat:
2013-02-20 09:58:41, emtees pisze:
Czyli masz listwę wtryskową z wtryskami od mdo I ją oczywiście zamontuj. Pamiętaj, żeby z mondka zabrać te krótkie przewody paliwowe które są przykręcane nakrętkami do listwy. Przepustnicę sobie załóż tą po przeróbce. Wydechowy od mondeo, powinna być różnica w średnicy kanałów. Co do ssącego - już wszystko masz opisane Puszka nad kolektor z mondeo nie będzie konieczna.


nie mam tych przewodów bo są uciete,czyli calą listwe wywalic i w kolektor od 1,8 tą od mdo włozyc i bedzie gralo tak?a w przepustnicy jest tez jakis czujnik,wkladajac kompa od mdo bedzie pasowal ten co na 1,6 pracowal?

[ wiadomość edytowana przez: karolomk7 dnia 2013-02-20 18:15:22 ]
  
 
Jak podpasują te końcówki, które masz to całą listwę. TPS też będzie pasował.
  
 
Cytat:
2013-02-20 20:07:11, emtees pisze:
Jak podpasują te końcówki, które masz to całą listwę. TPS też będzie pasował.


dzieki bede modzil,teraz musze poszukac kolektora,ciekawe jak to bedzie chodzilo
  
 
Cytat:
2013-02-20 20:34:35, karolomk7 pisze:
dzieki bede modzil,teraz musze poszukac kolektora,ciekawe jak to bedzie chodzilo


ktory kolektor szukasz ?
  
 
Cytat:
2013-02-21 17:00:37, Wymiot pisze:
ktory kolektor szukasz ?


dolot od 1,8 115km
  
 
Ssący z 2.0 jest zdecydowanie większy, jak już się bawisz, to rób całość. Jedynie przewody co idą do nagrzewnicy (po ścianie grodziowej) lepiej puścić niżej, żeby kolektor ich nie dusił.
  
 
czyli jest sprawdzone ze wejdzie tak?zostaje cos luzu?ja w wysokosci?nie bedzie chaczyl o maske?
  
 
ziom, kolektor z silvertopa jest chyba nawet niżej niż klawiatura, kolektory z alu są powyżej klawiatury.

klawiatura to pokrywa głowicy.

Kolektor z silvertopa po montażu będzie tak wyglądał jakbyś miał rkc (1,8 115KM w essim)
  
 
to w koncu jak ? musi byc ten z 1.8 115 czy moze byc z mdo 2.0 ?

tu masz taki kolektor....
kolektorek
  
 
jakby Kooledzy poszukali w wyszukiwarce to znajdą stary post, iż 2.0 nie wejdzie do ot tak bez problemu w miejsce 1.6 16V.
Wchodzi inna 2.0 litrowka taka z czerwonym dekielkiem
  
 
Cytat:
2013-02-21 19:58:40, Sinuspi pisze:
jakby Kooledzy poszukali w wyszukiwarce to znajdą stary post, iż 2.0 nie wejdzie do ot tak bez problemu w miejsce 1.6 16V. Wchodzi inna 2.0 litrowka taka z czerwonym dekielkiem



Hmm... To dziwne bo jechałem mk7 z motorem NGA na całym osprzęcie z mondeo (łącznie z puszką rozprężną nad kolektorem). Ale może się nie da
  
 
Cytat:
2013-02-21 20:02:05, tevenet pisze:
Hmm... To dziwne bo jechałem mk7 z motorem NGA na całym osprzęcie z mondeo (łącznie z puszką rozprężną nad kolektorem). Ale może się nie da



chętnie zobaczę fote tego no, bo jeden probowal....drugi....trzeci no ale piatemu sie udalo.
No to gratulacje
  
 
Cytat:
2013-02-21 20:02:05, tevenet pisze:
Hmm... To dziwne bo jechałem mk7 z motorem NGA na całym osprzęcie z mondeo (łącznie z puszką rozprężną nad kolektorem). Ale może się nie da

to w koncu nie wiem,zloze ten od mdo i sie zobaczy chyba innego wyjscia nie mam w sumie koledzy wystarczy zmiezyc ile jest od glowicy do sciany grodziowej i juz wiadomo,tyle ze ja mam juz wyjety silnik

[ wiadomość edytowana przez: karolomk7 dnia 2013-02-21 20:09:38 ]
  
 
W moim RKC siedzi kolektor od 2.0 i tylko te przewody od chłodnicy co idą na ścianie grodziowej, puściłem niżej żeby ich właśnie nie cisnął. Jest większy od tego (plastikowego) 1.8 RKC. Ale wchodzi i warto go wymienić skoro już się w to bawisz.


[ wiadomość edytowana przez: bubs0n dnia 2013-02-21 20:42:18 ]
  
 
Cytat:
2013-02-21 19:58:40, Sinuspi pisze:
jakby Kooledzy poszukali w wyszukiwarce to znajdą stary post, iż 2.0 nie wejdzie do ot tak bez problemu w miejsce 1.6 16V. Wchodzi inna 2.0 litrowka taka z czerwonym dekielkiem



Weź chłopie przestań herezje pisać, bo sie aż nóż w kieszeni otwiera. Jak nie wchodzi bez problemu jak to jest fizycznie identyczny silnik jak 1.6, wszystkie czujniki, kolektory, calutki osprzęt można zamontować do niego bez problemu. Chyba Cie dawno tutaj nie było i jakieś zamierzchłe historie z czasów dinozaurów jeszcze masz w głowie. Zresztą co tutaj dużo gadać - zapraszam do działu projektów gdzie server, kulek już mają takie silniki, clipper właśnie taki kompletuje, a ja wrzucam w ogóle totalną mieszankę na bazie nie silvertopa, ale blacktopa z którym to podobno są też kosmiczne problemy, a z tego co ja teraz widzę przy składaniu to praktycznie nie ma żadnych. A jeszcze żeby dodać pikanterii to napiszę, że u nas na ford-techu jest już nawet kombi MK7 z silnikiem z ST170. I też pasuje.