Toyota 4D4 pow.3000 obr. mułowata, nie ciągnie, traci moc.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich Serdecznie i PROSZĘ o pomoc.
Toyota RAV4 zawsze odpala prawidłowo, na luzie ma zawsze moc i obroty kręci normalnie, natomiast podczas jazdy prawidłowo zachowuje się tylko na zimnym silniku i do chwili gdy silnik nie osiągnie maksymalnej temperatury.
Po osiągnięciu max temperatury podczas jazdy bez względu na bieg przy około 3000 obr. zaczyna się dławić, (gdy wówczas wcisnę sprzęgło i dodam gazu to obr. są OK.) brakuje mocy, nie można dalej przyśpieszać, przestaje ciągnąć, auto jest mułowate zupełnie jakby brakowało mu paliwa ale nie szarpie.
Najbardziej uciążliwe i niebezpieczne jest to przy wyprzedzaniu.


Brak błędu na komputerze
Check sprawny, nie zaświeca się
Filtr paliwa - wymieniony (oryginał)
Instalacja paliwowa wraz ze smokiem ok.
Próba bez katalizatora - efektów brak
Zawór EGR wyczyszczony i sprawny elektr.
Turbina chodzi prawidłowo
Zaworki SCV wyczyszczone



<

[ wiadomość edytowana przez: larog dnia 2013-03-28 09:20:36 ]
  
 
Cytat:
2013-03-28 09:08:38, larog pisze:
Witam wszystkich Serdecznie i PROSZĘ o pomoc. Toyota RAV4 zawsze odpala prawidłowo, na luzie ma zawsze moc i obroty kręci normalnie, natomiast podczas jazdy prawidłowo zachowuje się tylko na zimnym silniku i do chwili gdy silnik nie osiągnie maksymalnej temperatury. Po osiągnięciu max temperatury podczas jazdy bez względu na bieg przy około 3000 obr. zaczyna się dławić, (gdy wówczas wcisnę sprzęgło i dodam gazu to obr. są OK.) brakuje mocy, nie można dalej przyśpieszać, przestaje ciągnąć, auto jest mułowate zupełnie jakby brakowało mu paliwa ale nie szarpie. Najbardziej uciążliwe i niebezpieczne jest to przy wyprzedzaniu. Brak błędu na komputerze Check sprawny, nie zaświeca się Filtr paliwa - wymieniony (oryginał) Instalacja paliwowa wraz ze smokiem ok. Próba bez katalizatora - efektów brak Zawór EGR wyczyszczony i sprawny elektr. Turbina chodzi prawidłowo Zaworki SCV wyczyszczone < [ wiadomość edytowana przez: larog dnia 2013-03-28 09:20:36 ]


No patrz to wszystko jest sprawne tylko samochod jest zepsuty.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2013-03-28 11:17:18, Bigelektron pisze:
No patrz to wszystko jest sprawne tylko samochod jest zepsuty.


Ale pomogłeś...
  
 
larog - nie znasz się na żartach Bigelektrona, napisz jak to robiłeś, a nie tylko co zrobiłeś, bo masz długą listę i problem ten sam.
Ja proponuję zrobienie testu drogowego z pomiarem ciśnienia paliwa na listwie CR i ciśnienia turbo na 3 i 4 biegu w zakresie obrotów 1800 - 4000 rpm i będzie wiadomo zdecydowanie więcej.
  
 
Cytat:
2013-03-28 11:38:58, larog pisze:
Ale pomogłeś...


Sorki Za pierwszym razem cosmi sie nie wyslalo i juz potem to przeoczylem
Wyslalem szczegoly na priva

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2013-04-05 21:59:33, Alien_Obcy pisze:
larog - nie znasz się na żartach Bigelektrona, napisz jak to robiłeś, a nie tylko co zrobiłeś, bo masz długą listę i problem ten sam. Ja proponuję zrobienie testu drogowego z pomiarem ciśnienia paliwa na listwie CR i ciśnienia turbo na 3 i 4 biegu w zakresie obrotów 1800 - 4000 rpm i będzie wiadomo zdecydowanie więcej.


Dzięki Alien_Obcy
To może zacznę od początku.
Ravka zawsze odpala prawidłowo, auto nie szarpie, nie gaśnie, nie wchodzi w tryb awaryjny, nie zaświeca się Check. Trochę więcej pali niż zazwyczaj.
Można normalnie jeździć ale tylko do około 3000 obr. Na luzie ma zawsze moc bez względu na to czy jest zimna czy ciepła, obroty kręci normalnie, natomiast podczas jazdy prawidłowo zachowuje się tylko na zimnym silniku czyli gdzieś przez pierwsze 10 km. do chwili gdy silnik nie osiągnie maksymalnej temperatury pracy.
Wówczas silnik zachowuje się tak jakby miał założoną blokadę mocy powyżej 3000 obrotów. Zdarza się, ale to sporadycznie że zapomni o tej blokadzie szczególnie wówczas jeżeli wciskam gaz z wyczuciem, bardzo delikatnie - silnik wchodzi na większe obroty, ale wówczas zawsze wyczuwam ten punkt krytyczny przy około 3 tys. tak jakby coś go chwytało lub otrzymywał za małą ilość paliwa. (jeżeli w tym momencie wcisnę sprzęgło to bez problemu wchodzi na większe obroty - jak sprzęgło puszczę znowu to samo).

Auto było u Diagnosty sprawdzał na interfejsie wszystko wg. niego w porządku - brak błędu.

Przeczyściłem układ paliwowy, zaworki scv moczyłem w nafcie, trochę potraktowałem ich elektrycznie - bez pozytywnego efektu.
Wymieniłem filtr paliwa na oryginał.
Posprawdzałem wszystkie piny, przeczyściłem egr ze sprawdzeniem elektryki włącznie (silniczek krokowy pracuje).
Zrobiłem próbę jazdy bez katalizatora niestety efektu brak

Obiecali w serwisie Toyoty że się temu przyjrzą, tylko musi być lepsza pogoda aby to wykonać na większych prędkościach podczas jazdy.
  
 
larog - to wygląda jak problem z zaworkami SCV - jak nie chcesz robić testu drogowego, to podmień zaworki na inne sprawne.
Dodatkowo jeszcze raz pomocz zaworki w nafcie przez 24h i potraktuj je prądem z 10 minut.
A najlepiej to niech Ci w ASO zrobią test drogowy.
  
 
Cytat:
2013-04-06 21:57:12, Alien_Obcy pisze:
larog - to wygląda jak problem z zaworkami SCV - jak nie chcesz robić testu drogowego, to podmień zaworki na inne sprawne. Dodatkowo jeszcze raz pomocz zaworki w nafcie przez 24h i potraktuj je prądem z 10 minut. A najlepiej to niech Ci w ASO zrobią test drogowy.


Właśnie wczoraj czyściłem ponownie zaworki by się upewnić co do pierwszego efektu czyszczenia którego nie opisałem. Mianowicie niewielkiej poprawy pracy silnika, układu zasilania na krótki czas.
Sytuacja się powtórzyła więc zakładam jednak zaworki, ale z pewnych względów sprawę muszę odłożyć w czasie. Jak uporam się ze wszystkim to napiszę czy to faktycznie były zaworki.
  
 
larog - teoretycznie możesz rozpocząć od wymiany jednego zaworka SCV - zacznij od zielonego. Ale najlepiej jest zrobić testy, aby zobaczyć jakie jest ciśnienia paliwa na listwie CR i zrobić aktywny test ciśnienia na odłączonym 1 zaworku i wtedy wszystko widać.
  
 
WITAM. Jestem nowa na forum, nie znam się na naprawie samochodów ale dużo wynioslam z waszych wpisów. Chciałabym prosić o pomoc w zdiagnozowaniu przyczyny problemu w mojej Toyocie Rav4 2.0 D4D. Zacznę od tego że niedawno został wymieniony rozrząd wszystkie filtry i cewka w jednym wtryskiwaczu (była przepalona czy coś w tym rodzaju) auto po przekroczeniu 3000 obrotów zaczyna przerywać dusic się tak jakby nie dostawało paliwa. Pierwsze podejrzenie zawory SCV, więc tato wraz z moim mężem wyciągnęli zawory wykąpali w nafcie i potraktowali prądem z akumulatora, wsadzili spowrotem, żadnej poprawy. Dziś mąż odpiał czerwony zawór i na 1 biegu auto wkreca się na 5000 obrotów z tym że powyżej 3000 znów go muli. Podpial czerwony odpial zielony i znów to samo. Auto wkreca się na 5000 obrotów ale powyżej 3000 muli. Więc z waszych postów wnioskuję że to nie zawory. Auto było podpinne kilka razy pod komputer i raz wyskoczył błąd 1228 a teraz był podpinany pod komputer i nie wyskoczył żaden błąd. jeden,, mechanik,, mówi że to chyba zawory inny że chyba czujnik ciśnienia paliwa a ja nie chcę wydawać np 800zl na zawory Scv które później okażą się,, zła,, diagnoza bo to nie jest cześć za 100zl.Podpowiedzcie co może być przyczyną PROSZĘ POMOCY.
  
 
Cytat:
2019-05-17 22:29:13, wiedzma254 pisze:
WITAM. Jestem nowa na forum, nie znam się na naprawie samochodów ale dużo wynioslam z waszych wpisów. Chciałabym prosić o pomoc w zdiagnozowaniu przyczyny problemu w mojej Toyocie Rav4 2.0 D4D. Zacznę od tego że niedawno został wymieniony rozrząd wszystkie filtry i cewka w jednym wtryskiwaczu (była przepalona czy coś w tym rodzaju) auto po przekroczeniu 3000 obrotów zaczyna przerywać dusic się tak jakby nie dostawało paliwa. Pierwsze podejrzenie zawory SCV, więc tato wraz z moim mężem wyciągnęli zawory wykąpali w nafcie i potraktowali prądem z akumulatora, wsadzili spowrotem, żadnej poprawy. Dziś mąż odpiał czerwony zawór i na 1 biegu auto wkreca się na 5000 obrotów z tym że powyżej 3000 znów go muli. Podpial czerwony odpial zielony i znów to samo. Auto wkreca się na 5000 obrotów ale powyżej 3000 muli. Więc z waszych postów wnioskuję że to nie zawory. Auto było podpinne kilka razy pod komputer i raz wyskoczył błąd 1228 a teraz był podpinany pod komputer i nie wyskoczył żaden błąd. jeden,, mechanik,, mówi że to chyba zawory inny że chyba czujnik ciśnienia paliwa a ja nie chcę wydawać np 800zl na zawory Scv które później okażą się,, zła,, diagnoza bo to nie jest cześć za 100zl.Podpowiedzcie co może być przyczyną PROSZĘ POMOCY.


Czy przed wymiana rozrzadu bylo dobrze???
Czy pompa zostala ustawiona na znaki?

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Przed wymianą rozrządu nie było tego problemu, nie wiem czy pompa była tak ustawiona ponieważ wymieniał nam rozrząd znajomy.
Zadzwonie i się dowiem

[ wiadomość edytowana przez: wiedzma254 dnia 2019-05-18 08:20:30 ]

[ wiadomość edytowana przez: wiedzma254 dnia 2019-05-18 08:51:52 ]
  
 
Dzwonilam do tego znajomego który robił rozrząd i mówił że ustawił popme na znaki.
Ale mam pytanie czy gdyby ta pompa była minimalnie źle ustawiona to czy też byłyby takie objawy? Bo ten znajomy mówi że gdyby pompa nie była ustawiona na znaki to samochód wogole by nie odpalal a ja mam pytanie czy gdyby była minimalnie źle ustawiona to mogłoby to powodować to,, przerywanie,, powyżej 3000 obrotów?
[ wiadomość edytowana przez: wiedzma254 dnia 2019-05-18 08:52:19 ]

[ wiadomość edytowana przez: wiedzma254 dnia 2019-05-18 09:06:30 ]
  
 
Cytat:
2019-05-18 08:49:59, wiedzma254 pisze:
Dzwonilam do tego znajomego który robił rozrząd i mówił że ustawił popme na znaki. Ale mam pytanie czy gdyby ta pompa była minimalnie źle ustawiona to czy też byłyby takie objawy? Bo ten znajomy mówi że gdyby pompa nie była ustawiona na znaki to samochód wogole by nie odpalal a ja mam pytanie czy gdyby była minimalnie źle ustawiona to mogłoby to powodować to,, przerywanie,, powyżej 3000 obrotów? [ wiadomość edytowana przez: wiedzma254 dnia 2019-05-18 08:52:19 ] [ wiadomość edytowana przez: wiedzma254 dnia 2019-05-18 09:06:30 ]


Jak jest przestawiona na znaku o zabek to wlasnie bedzie taki objaw. Jezeli wtryski bylyby nowe to np objaw wystapilby za pol roku kiedy wtryski mialyby juz wieksze spadki na przelew. Dlatego pytam czy przed rozrzadem bylo dobrze?
Bo wszystko wskazuje na to ze pompa jest przestawiona.


-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer

[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2019-05-18 16:21:05 ]
  
 
Tak przed rozrządem bylo ok ale myślałam że moglo się po prostu zepsuć coś teraz.
  
 
Cytat:
2019-05-18 16:45:08, wiedzma254 pisze:
Tak przed rozrządem bylo ok ale myślałam że moglo się po prostu zepsuć coś teraz.


Jak sie cos dzieje po czyms to sie zaczyna od sprawdzenia czy sie nie popelnilo bledu... Bo bledy sie zdarzaja i sa ludzkie. Chodzi o to zeby sprawdzic a nie pierdzielic i sxukac usprawiedliwienia lub isc w zaparte ze napewno. A pozniej sa niepotrzebne koszty. Mozliwe tez ze cos nie wyszlo z regeneracja tego wtryskiwacza. Ale najprosciej zaczac od sprawdzenia znakow wal korbowy walek rozrzadu pompa. Oczywiscie wymaga to
Zdjecia oslon i lapy poduszki.
Bo jest to najbardziej prawdopodobne.
I usun poprzednie wpisy z dwuch rownoleglych watkow bo sie dubluja a nawet tribluja.


-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer

[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2019-05-18 17:02:53 ]
  
 
Cytat:
2019-05-18 17:00:46, Bigelektron pisze:
Jak sie cos dzieje po czyms to sie zaczyna od sprawdzenia czy sie nie popelnilo bledu... Bo bledy sie zdarzaja i sa ludzkie. Chodzi o to zeby sprawdzic a nie pierdzielic i sxukac usprawiedliwienia lub isc w zaparte ze napewno. A pozniej sa niepotrzebne koszty. Mozliwe tez ze cos nie wyszlo z regeneracja tego wtryskiwacza. Ale najprosciej zaczac od sprawdzenia znakow wal korbowy walek rozrzadu pompa. Oczywiscie wymaga to Zdjecia oslon i lapy poduszki. Bo jest to najbardziej prawdopodobne. I usun poprzednie wpisy z dwuch rownoleglych watkow bo sie dubluja a nawet tribluja. [ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2019-05-18 17:02:53 ]


Najprosciej byloby podpiac teraz techstream i zrobic test fuel leak na pojedynczym zaworze scv na silniku o temperaturze ponizej 50st i 94stopnie jezeli cisnienie wynosi okolo 54 Mpa to pompa przestawiona lub ma uszkodzona pompke podawcza.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
A czy takie testy wykona mi większość mechanikow czy musi być to jakiś specjalny sprzęt? Bo pochodzę z małego miasta i nie wiem czy gdzieś zrobią mi taki test?
  
 
Cytat:
2019-05-18 17:22:31, wiedzma254 pisze:
A czy takie testy wykona mi większość mechanikow czy musi być to jakiś specjalny sprzęt? Bo pochodzę z małego miasta i nie wiem czy gdzieś zrobią mi taki test?


Program techstream lub intelligent tester Toyoty.
Ta sa testery tylko do Toyoty.
Wiec pozostaje spr tych znakow.
Skoro mechanik jest znajomy a przedtem nie bylo problemow to niech rozbiera i sprawdza czy sie nie pomylil.


-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer

[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2019-05-18 17:51:20 ]
  
 
Mam obawy że,, znajomy,, który nam to robił jest z tych który do końca będzie się upierał że zrobił to dobrze więc poszukam kogoś kto się na tym zna i sprawdzi mi to jak się należy.Chyba że znajdę kogoś kto zrobi mi taki test to już całkiem było by super. Jak na razie dziekuję za pomoc napisze jeśli będę miała jakieś pytania i jeśli coś już ustalę bo u nas w mieście na prawde ciężko o kogoś kto się konkretnie zna na rzeczy.