Najlepszy silnik według moich wymagań-jaki?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Mimo,że nie do końca w tym miejscu, ale to w pewnym sensie pytanie techniczne.
Nadchodzi zakup (może nawet nowej Toyoty, może nawet Auris kombi) - jest dylemat co do wyboru silnika:

- 1,33 99kM ??,
- 1,6 132kM ??,
- D4-D 90kM ??,

Najważniejsze: 3/4 jazdy po mieście po 3-4 km, przerwa kilkanaście, kilkadziesiąt minut, znowu 3-5 km i tak dobrych kilka razy dziennie, weekend po 50 - 100 km między wioskami, rocznie może z 10 000 km się uzbiera.

Miałem przyjemność jeździć trochę Aurisem z silnikiem 1,6 132kM - lekka masakra - w mieście 10-10,5 litra - normalna jazda....
A komputer pokazuje zmianę biegu na wyższy przy obrotach silnika 2100-2200 obr/min (przy krzywej mocy to jakieś 50-60 kM....) Moim zdaniem chwilami silnik według wskazówek komputera przy zmianie biegów, aż buczał - ale co tam - jazda była ekonomiczna...
  
 
Przy takiej eksploatacji to chyba radiotaxi wyjdzie najtaniej.W zimie zawsze ktoras odpali ,odpadaja przeglady OC AC .Jak wszystko zsumujesz bedzie wlal wylal.


-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Taaak, dzięki za radę.

Zdarza się też tak, że są tacy użytkownicy jak ja i jak się podejdzie do tematu silnika bardziej dogłębnie, to wybór nie jest taki oczywisty. A w katalogach tabelki spalania wyglądają co najmniej przyzwoicie, o użytkowaniu mowy nie ma w ogóle...

Osoba pracująca w serwisie, tym bardziej pomagająca na forum innym, tak jak Ty Bigelektronie ma najlepszą wiedzę, który silnik jak "znosi" trudy użytkowania danego silnika przez przedstawiciela handlowego i przez mieszkańca miasta...
  
 
jakie trudy po 5 latach bedzie 50 tys nalatane to zniesie każdy. Nie ważne ile spali i tak główny koszt w twoim przypadku to utrata wartości. Zastanowił bym sie nad jaKĄŚ hybrydą plug in będziesz miał prawie za darmo
  
 
Widzisz problem jest w tym, że ja potrzebuję co najmniej raz w tygodniu duży bagażnik... czyli np. kombi byłoby ideałem.
Nad ta utratą też się zastanawiałem, ale to jest inna kwestia pieniędzy na samo auto i pieniędzy na jego eksploatację.
  
 
Cytat:
2013-12-06 10:12:03, ELESDE pisze:
Widzisz problem jest w tym, że ja potrzebuję co najmniej raz w tygodniu duży bagażnik... czyli np. kombi byłoby ideałem. Nad ta utratą też się zastanawiałem, ale to jest inna kwestia pieniędzy na samo auto i pieniędzy na jego eksploatację.


Jakby człowiek patrzyl na utrate wartości to by niczego by nie kupil bo już po wyjeciu z pudelka staje się to zlomem
Z samochodami jest inaczej traca na wartości 50% po 3 latach i tak jest w rzeczywistości.Ci co chociaż raz kupili wiedza o czym mowie.
Z twoim trybem exploatacji nawet hybryda spali 10l na 100km.
Ja bym kupil małego diesla ale koniecznie z nagrzewnica spalinowa ,bo inaczej nici z ogrzewania w zimie.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Tylko nie wiem, czy samochód, który jestem zainteresowany ma takowe wyposażenie dodatkowe, czy w ogóle silniki np 1,4 D4-D mają taką opcje.
Tak na marginesie myślałem o silniki 1,33/100kM , do miasta byłby ok, ale w weekendy mógłby troch denerwować brak mocy i momentu...
  
 
Cytat:
2013-12-09 10:34:09, ELESDE pisze:
Tylko nie wiem, czy samochód, który jestem zainteresowany ma takowe wyposażenie dodatkowe, czy w ogóle silniki np 1,4 D4-D mają taką opcje. Tak na marginesie myślałem o silniki 1,33/100kM , do miasta byłby ok, ale w weekendy mógłby troch denerwować brak mocy i momentu...


!.6 spali mniej a ma czym jechać jak na Toyote oczywiście.
1.33 to porazka ...Zadnego ślimaka nie dogonisz

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Tak też przewidywałem, tym bardziej, że wagon jest trochę cięższy...
No i przy 1,6 dobrze mieć nogę jak piórko, to też jakoś to spalanie pewnie będzie w miarę przyzwoite - tylko gdzie ta przyjemność z jazdy...??
Jak już tak dyskutujemy, to jak tak sobie czytam o gazie w Toyotach, to lepiej nawet chyba nie myśleć ?

pozdr.
  
 
Cytat:
2013-12-10 12:46:10, ELESDE pisze:
Tak też przewidywałem, tym bardziej, że wagon jest trochę cięższy... No i przy 1,6 dobrze mieć nogę jak piórko, to też jakoś to spalanie pewnie będzie w miarę przyzwoite - tylko gdzie ta przyjemność z jazdy...?? Jak już tak dyskutujemy, to jak tak sobie czytam o gazie w Toyotach, to lepiej nawet chyba nie myśleć ? pozdr.


No tu akurat jest taki stosunek mocy do masy ze latwiej 1.6 utrzymać na przyzwoitym poziomie.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
ELESDE - zastanów się po co Ci nowy diesel z filtrem DPF do jazdy po mieście na krókich odcinkach??? No chyba, że chcesz mieć same kłopoty i regularnie wydawać kasiorkę w ASO za wymianę rozrzedzonego oleju i serwisowe wypalanie filtra ... lepiej przeznacz tą kasę na ubogich. Daj spokój diesel D4D Toyoty to tylko skarbonka - jakbyś jeździł na trasach to jeszcze mogę zrozumieć te "oszczędności" na ON, a do miasta to samobójstwo.
Cytat:
Ja bym kupil małego diesla ale koniecznie z nagrzewnica spalinowa ,bo inaczej nici z ogrzewania w zimie.


Nie wiem dlaczego Big Ci tak doradza, ale przy takim trybie jazdy, który opisałeś to tylko benzynka lub hybryda i właśnie ta ostatnia na krótkich odcinakach i w korkach spali mniej niż na trasie.
A najlepiej kupić jakąś używkę, bo po 3 latach masz tak w plecy, że za tą kasiorę mógłbyś jeździć jak Panisko taryfami przez wiele lat.
Pomyśl co Ci się opłaca - co do lpg, to teraz potaniały systemy V generacji - wtrysk gazu w facie ciekłej i dzięki temu można pakować to do każdego VVTi bez problemów.
Ja proponuję kupić 3-letnią używkę w benzynce 1.6 lub 2.0 i wsadzić taki gaz:
Firma Vialle obniżyła koszty produkcji lpg V generacji (wtrysk w fazie ciekłej) - model LiquidSi kosztuje ok. 4000 - 4500 PLN.
Argumentów przemawiających za wyborem takiego rozwiązania jest przynajmniej kilka.
Nie ma w nim parownika (podgrzewany element, w którym w typowej instalacji odparowywany jest gaz), a co za tym idzie - nie ma też ingerencji w ukłąd chłodzenia auta.
Znacznie ważniejsze jest jednak to, że gaz rozprężający się w silniku schładza go, przez co maleje ryzyko usterek typowych dla aut jeżdżących na gazie, czyli wypalenia gniazd zaworowych i zaworów lub przepalenia uszczelki pod głowicą. Instalacja nadaje się więc nawet do silników, które pracują na granicy wytrzymałości termicznej - czyli takich, którym zwykłe instalacje gazowe z reguły szkodzą.

Zalety rozwiązania:
1) Instalacja współpracuje z większością silników benzynowych z wtryskiem pośrednim.
2) Nawet w przypadku delikatnych silników nie ma potrzeby stosowania urządzeń chroniących głowicę przed przedwczesnym zużyciem (tzw. lubryfikatorów), rozprężający gaz chłodzi wrażliwe elementy.
3) Ingerencja w oryginalny osprzęt silnika jest niewielka, nie trzeba modyfikować układu chłodzenia
4) Silnik niemal natychmiast może zacząć pracować na gazie - czas pracy na benzynie po rozruchu jest znacznie krótszy niż w przypadku klasycznych instalacji wtrysku gazu z parownikiem
5) Według producenta instalacja jest niemal bezobsługowa

Wady:
1) Mimo obniżonej ceny instalacja wtrysku w fazie ciekłej nadal jest droższa od większości tradycyjnych instalacji wtrysku gazu (w fazie lotnej).
2) Układ nie współpracuje z silnikami z bezpośrednim wtryskiem benzyny.

liquidsi.com/
autonagaz.com.pl/liquidsi/wp-content/uploads/autoswiat.jpg
autonagaz.com.pl/liquidsi/wp-content/uploads/autoswiat-1.jpg

[ wiadomość edytowana przez: Alien_Obcy dnia 2013-12-20 00:03:10 ]
  
 
Alien_Obcy - to, że nie silnik D4-D, to już chyba przesądzone, trochę można o nim poczytać, nie koniecznie w większości pozytywy. Chyba, że słynny 1,9 TDI (tak na marginesie już nie produkowany) konkurencyjnej marki na literę V. Wtedy rację bytu ma wskazówka BigElektrona...

Widzisz tutaj kwestia (finansowa) jest jednoznaczna jeśli chodzi o kupno samochodu, nie chcę wchodzić w szczegóły, ale w grę wchodzi tylko nowe auto.

Zastanawiałem się też trochę bardziej na tą hybrydą, o której wspominasz, np. Auris kombi hybrid, różnica plus ok 15 tyś. nie kusi zachęcająco na samym początku. Ciekawe jak wygląda realne spalanie, w katalogu podają 3,7 L w mieście i w cyklu mieszanym, a po za miastem 3,6 L/100km. Pewnie realnie będzie z 5 w mieście,

a może ktoś ma doświadczenie z użytkowania na co dzień takiego auta ??

Zakładając oszczędności rzędu ~30zł/100km - około 5 litrów mniej od np. silnika 1,6/132kM te 15 tyś.zł więcej przy zakupie zwróci się po 50000 km - teoretycznie, w praktyce różnie to bywa.

A z tym nowoczesnym gazem to namieszałeś mi w głowie, nie za bardzo rozumiem tej kwestii fazy ciekłej, przecież gaz nie leje się litrami do cylindrów, żeby mógł aż tak intensywnie schładzać przede wszystkim gniazda zaworowe, poza tym jak niższa temperatura spalania, to może tego gazu będzie potrzeba więcej niż przy "standardowej" instalacji ? Proszę mnie zrozumieć nie znam się na gazie i piszę to jako laik.
pozdrawiam
  
 
Co do Auriusa Hybrid, to Toyota organizowała konkurs na jazdę z najmiejszym spalaniem po mieście i z tego co pamiętam, przy odpowiedniej technice jazdy, a trzeba ją zmienić o 180 stopnii, to można osiąnąć nawet wynik ok. 3 l., a w praktyce to pewnie trzeba liczyć z 5-6 l - zależy od stosowania specjalnej techniki jazdy.
Co do gazu to poczytaj ten artykuł, który podesłałem.