Hybrid Custom Car - Part 3 - Strona 6

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
A prostownik zwykły to ile ma? Z 3-5A i jakoś idealnie spełnia się roli urządzenia do ładowania akumulatora, więc te ogniwa też dadzą radę.
  
 
Dokładnie tak, ale jak doładowujesz aku to zazwyczaj nic nie żre prądu.

Upraszczając - przy poborze prądu na poziomie 15A i ładowaniu 5A ... jeśli aku ma 50Ah to po 5 godzinach siada i koniec, żadne ogniwa nie pomogą. Oczywiście w momencie gdy wszystko jest wyłączone to się aku naładuje, tylko z po co dodatkowe aku jeśli nie korzystamy z odbiorników prądu.

Skoro ideą auta hybrydowego jest połączenie 2 typów napędu to czemu na siłę próbujecie od nowa wymyślać koło? Auto jedzie na silniku elektrycznym na aku ładowanych przez silnik benzynowy z opcją dołączenia napędu spalinowego i tyle. Rozwiązanie sprawdzone i jak na obecne możliwości technologiczne chyba najbardziej optymalne.

Takie ogniwa jakie autor chce zaadoptować do auta nadają się do pomiksowanego 20 kilogramowego kajako-roweru z napędzanego silnikiem od suszarki do włosów, wyczarowanego przez doktorantów z Politechniki Łódzkiej w celu przejechania z prędkością pijanego komara autostrady A2 na odcinku Piotrków Trybunalski-Warszawa w czasie krótszym niż 2 miesiące.

Wasz cyrk Wasze małpy tylko uważam, że kasę i pracę poświęconą na adaptację ogniw można by w lepszy sposób wykorzystać.
  
 
Cytat:
2013-07-28 15:12:29, Pre100n pisze:
autostrady A2 na odcinku Piotrków Trybunalski-Warszawa w czasie krótszym niż 2 miesiące.



pierwsze słysze,żeby przez Piotrków lub w jego okolicach przebiegała A-2,jeśli już to A-1
  
 
Cytat:
2013-07-28 13:46:48, Pre100n pisze:
Lepszym pomysłem na doładowanie akku byłoby odzyskiwanie energii podczas hamowania, ale to pewnie nie będzie łatwo wyczarować. Założenie ogniw w tym projekcie tylko zwiększy masę całkowitą nie wspominając o problemach estetycznym wkomponowaniem tego w karoserię oraz temat mycia ogniw przed każdym wyjechaniem.



chyba juz wczesniej wspominałem ze jesli jeżdzisz 12 h na dobe samochodem - takierozwiazanie jest bez sensu
ja uzywam samochod około 1,5h/doba
reszta stoi i czeka
ile sie doładuje - zobczymy ina pewno podziele sie z wami tymi informacjami
odzyskiwanie - energii- pare koncernow juz zrezygnowało z tego patentu - trudne, drogie - i mało efektywne.
a co dopiero ja ... maluczki ..
jak to wkomponuje - zobaczycie,
jak sienie sprawdzic to bicie piany czy ma to sens czynie jest bez sensu.
pożyjemy - zobaczymy..

ps
na szczeście robie za swoje...
  
 
Cytat:
2013-07-28 18:04:40, qrba pisze:
ps na szczeście robie za swoje...



takie podejście mi się podoba, śledzę wątek i trzymam kciuki za ukończenie
  
 
Cytat:
2013-07-28 17:28:45, sklave pisze:
pierwsze słysze,żeby przez Piotrków lub w jego okolicach przebiegała A-2,jeśli już to A-1



Racja mój błąd

qrba - w każdym razie powodzenia i życzę Ci żebyś był zadowolony z efektu.
  
 
Panowie
nietraktujcie moich odpowiedzi -jako przerost formy nad treścią - czy cośw tym guście, wasze uwagi i opinie - choć czasami się z nimi nie zgadzam -sa na prawde bardzo cenne
Proszę jednak wieżyć - że jeśli ktoś chce się zabrać za tak dużą modyfikację -musi od początku wiedzieć dokąd zmierza. Jeśli nie - nigdy nie skończy tego czego zaczął.
  
 
Ogniwa chyba będą raczej jako dodatkowy układ ładowania. Zasilanie osprzętu i tak będzie z alternatora. A parę dodatkowych amper zawsze się przyda, na przykład na rozruch w zimie, bo raczej webasto z tego nie będzie

Jak zwykle ciekawi mnie elektronika która tam siedzi. Jak sam kleciłeś regulator to chętnie bym się przyjrzał schematowi, ewentualnie podaj model
Co będziesz robił z wiatrakiem? Jak byś chciał rozwiązać kwestie klimy postojowej?
  
 
przymocowane ogniwa wygladaja tak



niestety nie uniknąłem błędów - nastepnawersja juz sie robi,
na razie skupiam się nad gromadzeniem danych o poziomie ładowania - dzień - noc
i zapotrzebowaniu na energię podczas jazdy,
jest mnóstwo słońca ostatnio, więc traktuję to jako maxymalne osiagnięcia tego panelu,
ciekawe jak bedzie w zimie
pocieszające jest to że nawet w nocy - przy oświetleniu lampami ulicznymi proces ładawania nadal występuje-nie duży ale zawsze.

  
 
Liczyłem na zdjęcie z bliska

Nie wiem czy to odbicie światła i tak się wydaje czy ten panel jest pomarszczony?
  
 
kiedy to zacznie bokami latać? nie baw się w ładowanie baterii tylko klatkę wstaw
  
 
Cytat:
2013-08-11 14:43:14, Hex pisze:
Liczyłem na zdjęcie z bliska Nie wiem czy to odbicie światła i tak się wydaje czy ten panel jest pomarszczony?



refleksy swiatla
  
 
Cytat:
2013-08-11 15:03:55, lukirs pisze:
kiedy to zacznie bokami latać? nie baw się w ładowanie baterii tylko klatkę wstaw



klatka do jazdy po mieście jest mało przktyczna
a takie małe rurowe rusztowanie w srodku juz jest od początku - tak kontrolnie
  
 
2.0 4x4 też jest mało praktyczne w mieście
  
 
Cytat:
2013-08-11 15:13:52, lukirs pisze:
2.0 4x4 też jest mało praktyczne w mieście


dlaczego - nie nażekam, choć skuter ma bardziej praktyczne zastosowanie w lecie
  
 
no dobra,ale jak jest te 4x4 to jakiś kolec i na śnieg czekać ważyłeś go już?ile ma?
  
 
po odchudzeniu bez baterii, ee i tapicerek miał 985kg ale teraz przytył i nie wiem
  
 
uuu,myślałem że to lżejsze będzie...buda z kevlaru i aż tyle?
  
 
Cytat:
2013-08-11 15:41:03, lukirs pisze:
uuu,myślałem że to lżejsze będzie...buda z kevlaru i aż tyle?


no nie tak do konca- stali tez tam troche zostało -bezpieczeństwo przede wszystkim
  
 
Wpadło coś nowego do bolidu? Jakieś postępy prac? Nic się nie chwalisz