Hybrid Custom Car - Part 3 - Strona 5

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2013-06-13 09:33:24, SEGE pisze:
Fela pękła?



Nie
Sie wgiela
Ale opona do kosza
Rozcieta na boku....
  
 
No to pół biedy.

A jak idzie praca nad wnętrzem?
  
 
Cytat:
2013-06-13 10:20:35, SEGE pisze:
No to pół biedy. A jak idzie praca nad wnętrzem?



powoli jak po grudzie.....ergonomia mnie dobija...
  
 
Cytat:
2013-06-13 10:20:35, SEGE pisze:
... A jak idzie praca nad wnętrzem?


bedzie wnetrze, beda foty...bo kolega w d.pie ma slowa krytyki, musi byc na och i ach...
  
 
działają!!!!!!!


teraz mocowanie i na dach ....
  
 
Mam nadzieję że będzie to jakoś ładnie wkomponowane
  
 
Ale ile to pradu da przy takim napięciu?
  
 
Cytat:
2013-07-22 21:42:20, Hex pisze:
Mam nadzieję że będzie to jakoś ładnie wkomponowane



wyciecie na dachy jest prawie od zaawsze...beda foty jak zamontuje to sami osądzicie.....
  
 
Cytat:
2013-07-22 22:01:45, wiesiu666 pisze:
Ale ile to pradu da przy takim napięciu?




malutko .. niestety max moc to okolo 90W ale zawsze coś, robiłem próby z ładowaniem akumulatora - w słoneczny dzień tak jakbys podłączył do prostownika.
  
 
To i tak nie jest źle tylko przydałby się jakiś układ co by tym ladowaniem regulowal, żeby nie podawać za dużego napięcia i porady zwłaszcza gdy akumulator już naladowany. A takie gotowe do kupienia.
  
 
90W - raczej słabo.

Po 1 - 90W przy papięciu 17V daje prąd ok 5A. To mniej niż prostownik z Tesco. Licząc że ładowanie aku od "prawie zera" do pełna zajmuje całą noc boirąc pod uwagę, że autem jeździsz w dzień kiedu aku się rozładowuje to powinien ładować się w nocy - kiedy auto nie jeździ - i tu kolejny problem - ile W uzyskasz ze światła księżycowego (licząc na bezchmurne niebo)

Tak ogólnie powiniennem zacząć od pytania - co te ogniwa miałyby robić?

Jeśli to ma być przykładowo zasilanie do nawiewu w aucie to sama dmuchawa o ile pamiętam konsumuje 260W :/
  
 
Cytat:
2013-07-23 13:52:07, Pre100n pisze:
90W - raczej słabo. Po 1 - 90W przy papięciu 17V daje prąd ok 5A. To mniej niż prostownik z Tesco. Licząc że ładowanie aku od "prawie zera" do pełna zajmuje całą noc boirąc pod uwagę, że autem jeździsz w dzień kiedu aku się rozładowuje to powinien ładować się w nocy - kiedy auto nie jeździ - i tu kolejny problem - ile W uzyskasz ze światła księżycowego (licząc na bezchmurne niebo) Tak ogólnie powiniennem zacząć od pytania - co te ogniwa miałyby robić? Jeśli to ma być przykładowo zasilanie do nawiewu w aucie to sama dmuchawa o ile pamiętam konsumuje 260W :/



Ale dzienne mogły by pociągnąć
  
 
Podłączasz bezpośrednio do akumulatora ? Czy przez jakiś sterownik?
  
 
Cytat:
2013-07-23 08:47:27, wiesiu666 pisze:
To i tak nie jest źle tylko przydałby się jakiś układ co by tym ladowaniem regulowal, żeby nie podawać za dużego napięcia i porady zwłaszcza gdy akumulator już naladowany. A takie gotowe do kupienia.


byc musi
bez regulatora cała zabawa nie ma sensu- jak ładnie poskładam - pokażę - na razie jest "pajączek"
  
 
Cytat:
2013-07-23 13:52:07, Pre100n pisze:
90W - raczej słabo. Po 1 - 90W przy papięciu 17V daje prąd ok 5A. To mniej niż prostownik z Tesco. Licząc że ładowanie aku od "prawie zera" do pełna zajmuje całą noc boirąc pod uwagę, że autem jeździsz w dzień kiedu aku się rozładowuje to powinien ładować się w nocy - kiedy auto nie jeździ - i tu kolejny problem - ile W uzyskasz ze światła księżycowego (licząc na bezchmurne niebo) Tak ogólnie powiniennem zacząć od pytania - co te ogniwa miałyby robić? Jeśli to ma być przykładowo zasilanie do nawiewu w aucie to sama dmuchawa o ile pamiętam konsumuje 260W :/


ojjjeejejejee
po co mam rozładowac aki do zera - juz wczesniej pisałem - ogniwa maja spełniac role doładowania - i to tylko do akumulatora obsługującego osprzet wewnatrz samochodu i ewentualnie klime postojową, akumulatory napedowe taką moca beda sie ładować ruski miesiąc..
- nie rozumiem dlaczego powinien sie ładować w nocy - układ tak jest skonstruowany że ładuje sie niezależnie od rozładowania - tzn oba procesy moga zachodzić jednocześnie
poza tym trzeba sobie zadać pytanie w jaki sposob uzytkujesz samochód - jesli jeżdzisz pare godzin dziennie - to dez sensu - ja jeżdże rano do pracy i wieczorem do domu - teoretycznie - więc wiekszość dnia samochód stoi i czeka
- dmuchawa w escorcie jest ..troche archaiczna - patrzac ze klima pobiera do 3KM - proponuje popatrz na klime i nawiewy z priusa - większa wydajność - pobór mocy - 20% tego co w escorcie


[ wiadomość edytowana przez: qrba dnia 2013-07-23 22:04:23 ]
  
 
PANOWIE
mam elite 1000..
ale jaja


[ wiadomość edytowana przez: qrba dnia 2013-07-23 22:18:23 ]
  
 
Bo w escorcie masz straty na rezystorze a jak leci na fulla to silnik dmuchawy też zżera swoje.
Można zrobić na silniku bez szczotkowym(takie jak w wiatrakach), zaoszczędzisz parę amper
No i oczywiście wywalić rezystor dmuchawy i wstawić jakiś sterownik na przykład na triaku.
  
 
Cytat:
2013-07-24 10:52:56, Kakiel pisze:
Bo w escorcie masz straty na rezystorze a jak leci na fulla to silnik dmuchawy też zżera swoje. Można zrobić na silniku bez szczotkowym(takie jak w wiatrakach), zaoszczędzisz parę amper No i oczywiście wywalić rezystor dmuchawy i wstawić jakiś sterownik na przykład na triaku.


dobrze gadasz - tzn piszesz
  
 
na zewnątrz 38 st
napiecie max 21V
to chyba max co może sie pod ta szerokoscia geograficzna zdazyc
  
 
qrba - żeby była jasność - ja nie potępiam w żaden sposób Twojego projektu, tylko chodziło mi o to, że jeśli prąd z ogniw jest na poziomie 5A to nie wystarczy na doładowanie akumulatora nawet do osprzętu, nie wspominając o napędowych.

Na dobrą sprawę 5A (zakładając cały czas ładną pogodę) nie wystarczy do zasilenia radia samochodowego nie wspominając o innym osprzęcie, więc cały czas będzie deficyt na tym aku i tak czy inaczej regularnie będzie go trzeba doładowywać ze żródeł zewnętrznych.

Pod pojęciem osprzęt rosumiem dodatkowo wycieraczki, oświetlenie (przynajminej wewnętrzne) el. szyby, lusterka itp.
Jeśli przykład dmuchawy z escorta uważasz za niewłaściwy (zgadzam się, że opcja z rezystorem może być zastapiona bardziej wyrafinowanym rozwiązaniem, ale na 4 biegu juz nie ma rezystora i cały prąd idzie w zasilenie silnika więc tak czy inaczej 20A siorbie), ośw wewn. można zrobić na LED'ach, ale i tak z 1A na to pójdzie.
Nie da się za to wiele zaoszczędzić na ww. mechanizmach wycieraczek czy opuszczania szyb.

Lepszym pomysłem na doładowanie akku byłoby odzyskiwanie energii podczas hamowania, ale to pewnie nie będzie łatwo wyczarować. Założenie ogniw w tym projekcie tylko zwiększy masę całkowitą nie wspominając o problemach estetycznym wkomponowaniem tego w karoserię oraz temat mycia ogniw przed każdym wyjechaniem.

A jak się to zachowa w deszczu czy w temp poniżej 0? przy zamarzniętym śniegu na dachu? - to już zupełnie inna historia.

Generalnie efekt "WOW" pewnie zostanie osiągnięty ale użytkowo będzie to pomocne jak umarłemu kadzidło.