Nagrzewnica i inne sprawy związane z ogrzewaniem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
padlo u mnie podejrzenie, ze nagrzewnica odmowila posluszenstwa..moze powodowac dostawanie sie powietrza do ukladu chlodzenia:/?Bo tylko to powoduje zapowietrzanie sie powietrza do ukl. Czy nagrzewnica rovera jest taka sama jak od 1.6? I ile ta "zabaweczka "kosztuje?
  
 
Gra nie warta świeczki, ale zależy co z nią jest. Nowa ponoć kosztuje ponad 200 zł, a ostatnio wujek płacił w 1.4 za wyjecie z naprawą 80 zł, więc nawet nieopłacało się babrać i rozbierać deche, a dodam ze próbowaliśmy i w połowie drogi było zę składamy spowrotem.
  
 
a cieknie cos? bo jesli nie to jak moze brac powietrze?????????
  
 
Cytat:

2003-11-14 18:42:49, SPAjK pisze:
a cieknie cos? bo jesli nie to jak moze brac powietrze?????????


chyba nie, ale ukl.sie zpowietrza tylko gdy wlacze nagrzewnice- wiec musi to byc ona.
Gdzie w wwa mozna udac sie zeby to naprawic?
  
 
z ta cena to nie bylbym takie pewny. Ja chcialem ostatnio kupic nowke nagrzewnice do 1,5 gaznik i okazalo sie ze koszt to ponad 300zl. pytalem w kilku sklepach !
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2003-11-19 11:17:04, jarbar pisze:
z ta cena to nie bylbym takie pewny. Ja chcialem ostatnio kupic nowke nagrzewnice do 1,5 gaznik i okazalo sie ze koszt to ponad 300zl. pytalem w kilku sklepach !
Pozdrawiam


Na zaspie sa nowki po 120-140, ja jednak pojechalem na zlomowiec - 50 zl
  
 
Ja wymienialem w Roverze bo mi ciekla. Nowa 197 PLN wymiana samemu, ale never again! Dostep jest zajefajny, ze az deske trzeba bylo odkrecac.
Nagrzewnica taka sama jak przy polskich silnikach.

Pozdowka
Adamus
  
 
Można bez odkręcania deski
  
 
cena nagrzewnicy w jednej z "hurtowni" (ceny jak w sklepie) kosztuje 230 zl. !!!
  
 
Cytat:
2003-11-19 11:34:20, adamus pisze:
Ja wymienialem w Roverze bo mi ciekla. Nowa 197 PLN wymiana samemu, ale never again! Dostep jest zajefajny, ze az deske trzeba bylo odkrecac.
Nagrzewnica taka sama jak przy polskich silnikach.

Pozdowka
Adamus

u mnie na bank nie wycieka nic z nagrazewnicy jednak zapowietrza mi sie uklad chlodzenia. sprawdzalem wszystkie rury, nic z nich nie cieknie. na co zwrocic uwage i czy to moze byc nagrzewnica? pomocy!!!
  
 
Odetnij nagrzewnice całkowicie od układu chłodzenia i będziesz wiedział czy to ona jest przyczyną zapowietrzania.
  
 
Cytat:
2003-11-19 21:16:32, danield pisze:
Odetnij nagrzewnice całkowicie od układu chłodzenia i będziesz wiedział czy to ona jest przyczyną zapowietrzania.

dobra pytanie jak to zrobic?
  
 
Za pomocą kawałka przewodu gumowego. Łaczy się nim "na krótko" koniec tej stalowej rurki co idzie wzdłuż silnika z tą pionową rurką, która wystaje z bloku silnika na końcu po lewej stronie u góry. Miałem tak jak przerabiałem ogrzewanie.
  
 
mam jeszxcze pytanie: czy temp. rurki tej na dole do chlodnicy powinna byc mniej wiecej taka jak tej na gorze?zauwazylem, ze ta nadole jest chlodniejsza:/ aaaa...przy ilu powinnien mi sie wlczac wiatrak?po wymianie termostatu teraz musi przekroczyc grubo 90 kolo 2 grubosci wskazowki sie wlacza:/
  
 
Po rozgrzaniu jak termostat otworzy powinno byc gorąco wszędzie.
Mam ten sam problem bo za późno mi włacza wentylator,zastanawiam sie nad zmianą włącznika.
  
 
Cytat:
2003-11-24 18:19:14, danield pisze:
Po rozgrzaniu jak termostat otworzy powinno byc gorąco wszędzie.
Mam ten sam problem bo za późno mi włacza wentylator,zastanawiam sie nad zmianą włącznika.

a oprocz tego zauwazylem ze przy dodawaniu gazu robi pssssssssss(jakby tirbo) moze to swaidczyc, ze gdzies mam nieszczelnosc czy to normalne(odglos dochodzi albo ze zbiorniczka albo z filtra pow.)???Skoro zapowietrza mi sie moge zrobic patent, ze korek ze zbiornikczka przedziurawic i bedzie sie odpowietrzal...co o tym sadzicie?
  
 
Czy robienie dziurek w korku to patent w starym ukladzie to standard a w nowszych widac zapomnieli wiec trzeba poprawic fabryke
  
 
Cytat:
2003-11-25 18:15:03, road_runner pisze:
Czy robienie dziurek w korku to patent w starym ukladzie to standard a w nowszych widac zapomnieli wiec trzeba poprawic fabryke

hmmm mam z 95 jak Twoj:/...poza tym zawsze dzialalo mimo, ze nie bylo dziurek, wiec boje sie czy czegos nie pisrrdziele:/
  
 
W 1995 roku FSO stosowala 2 rodzaje chlodnic. Do przerwy wakacyjne - stary typ chlodnicy z korkiem i z fabrycznymi dziurkami w korku zbiornika wyrownawczego - taki rodzaj ja mam . Po przerwie wakacyjnej zaczeli montowac chlodnice bez korkow a zbiornik wyrownawczy powedrowal w okolice akumulatora. I wlasnie przy tych zbiorniczkach jest wskazanie robienie dziurek w korku.
  
 
Dziurki mam porobione,przestało ciśnienie rozpierdzielać mi połaczenia ale parownik wali sobie ze mną w członka