Hamulce - przeróbka

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Jako, że Espero będzie niedługo przechodziło remont generalny zastanawiam się nad ingerencją w hamulce. Chodzi mi o to, żeby mocniej hamowały (jeżdżę dużo służbowymi autami i przyzwyczaiłem się do hamulców jak żylety )
Jakie są możliwości poprawienia skuteczności hamowania Espero?

Pozdr.
  
 
Już to było wałkowane wielokrotnie na forum, poczytaj stare wątki.
  
 
Przerobić zwrotnicę tak aby można było zamontować drugi zacisk hanulcowy "z tyłu".

Rozumiesz ?

...przy jednym kole miałbyś dwa zaciski: oryginalny z przodu i dołożony z tyłu.

Do tego zabawa w odpowiednio wydajniejszą pompę ...ale dla chcącego nic trudnego.
  
 
Kurcze, aż tak to szaleć nie chcę

Bardziej chodzi mi o 2 koncepcje:

-Większa tarcza i zacisk z przodu - tylko nie wiem z jakiego auta podejdzie - i czy konieczne są większe koła (mam letnie 15" ale zimowe 14")

- tylna belka z SAABa (było gdzieś na forum) - wtedy miałbym z tyłu tarcze, tylko nie mogę znaleźć jaki to był SAAB i czy miał też rozstaw 4x100 - żebym nie miał 2 kół z innym rozstawem.

-ew. jakaś inna pompa, przy standardowych zaciskach?

Wiem, że gdzieś to na forum było, ale nie mogę tego znaleźć, poza tym może ktoś napisze jak się takie przeróbki sprawdzają po dłuższym okresie czasu.

Pozdr.
  
 
O ile mnie pamięć nie myli to tarcze były od Zafiry a klocki od calibry 4x4 turbo. Tylna belka od saaba 900. Najlepiej sprawdzić w wyszukiwarce.
  
 
Jeżeli się nie mylę to belka od astry GSI jest plug and play i ma tarcze.
  
 
A po h..... do espero z takim słabym silnikiem zakładać belkę z tarczami skoro podczas hamowania udział w hamowaniu tyłu wynosi ok. 30% ogólnych sił hamowania ?

Chcecie w zimie blokować sobie tył ?

Poza tym, przy tarczach z tyłu jest non stop problem z ręcznym (działa h......)
Chyba, że Astra GSI miała tarczobębny (..raczej nie miała)

Z tego co pamiętam posty forumowiczów sprzed lat kiedy to zakładali to ...jest właśnie problem z linką ręcznego: Linka ręcznego w Espero "na bębnach" wchodzi do tarczy kotwicznej od dołu a w Astrze GSI (w Oplach ogólnie) wchodzi od góry i jest jakiś problem z podłączeniem tego.
Nie znam szczegółow - ale coś jest na rzeczy z pasowaniem.

Ikarus ...chyba on kiedyś zakładał - pytaj jego co i jak w temacie.


A tak wogóle to co za sens do Espero wartego 800 zł wkładać używaną belkę za 500 do której to belki włożysz kolejne 500 zł za jej remont + robocizna

Nowe zaciski (przód) i tarcze też mają swoją cenę bo chyba nie będziesz zakładał ze szrotu ...dla mnie gra nie warta świeczki.
  
 
Cytat:
A tak wogóle to co za sens do Espero wartego 800 zł wkładać


Jestem za!
Gdyby mojego wraka ruda nie zjadła, włożył bym.Lubię to auto a niedoinwestowanie efektuje wkurw...ieniem i chęcią natychmiastowego zezłomowania lub zkopania co najmniej-efekty widzę na co dzień To takie wspomnienia zimy i nie otwierających się zamków-przed wejściem lub brak możliwości wyjścia.


[ wiadomość edytowana przez: gafcio dnia 2013-05-26 00:51:05 ]
  
 
Cytat:
2013-05-22 07:42:47, robertkaluza pisze:
Witam Jako, że Espero będzie niedługo przechodziło remont generalny zastanawiam się nad ingerencją w hamulce. Chodzi mi o to, żeby mocniej hamowały (jeżdżę dużo służbowymi autami i przyzwyczaiłem się do hamulców jak żylety ) Jakie są możliwości poprawienia skuteczności hamowania Espero? Pozdr.



Mam zestaw który nie podszedł mi do omegi
Tarcze 5x110 308mm/25mm i klocki delphi prawie nowe,
zaciski i jarzma tryskane na czerwono, cena klubowa to 250 + wysyłka
Tarcze swego czasu Pstruś rozwiercał do 4x100, jarzmo które napweno pasuje do Astry2 więc i moze do Espero musiał byś gdzieś dorwać na jakimś szrocie mam gdzieś jego oznaczenietak to Plug&Play a i koła to min 16", możesz szukać zestawu 286mm lub 296mm od opla lub Saab'a w tedy wejdzie na 15"
  
 
Cytat:
2013-05-24 21:56:28, nawigator5 pisze:
A po h..... do espero z takim słabym silnikiem zakładać belkę z tarczami skoro podczas hamowania udział w hamowaniu tyłu wynosi ok. 30% ogólnych sił hamowania ? Chcecie w zimie blokować sobie tył ?



Po to jest ABS.

Cytat:

A tak wogóle to co za sens do Espero wartego 800 zł wkładać używaną belkę za 500 do której to belki włożysz kolejne 500 zł za jej remont + robocizna Nowe zaciski (przód) i tarcze też mają swoją cenę bo chyba nie będziesz zakładał ze szrotu ...dla mnie gra nie warta świeczki.




Espero w tej chwili traktuję hobbystycznie. Mam służbowe auto którego mogę używać prywatnie, więc samo trzymanie espero może się wydać bezsensowne. Po prostu lubię to auto, warte jest może z 1,5kzł (w porywach ) a w przyszłym miesiącu będę robił nowe spody drzwi i nowe progi, co pewnie będzie kosztowało około 1000zł. Też może się to wydawać bez sensu, ale w końcu to miejsce do klub espero. Skoro klub, to znaczy że hobby, a skoro hobby, to bezsensowne wydawanie kasy jest całkowicie normalne

Pozdr
  
 
Ta sama dyskusja powtarza się... wszystko jest w starych wątkach, po co zakładać nowy, wystarczy poszukać starych.
ps. sam mam tarcze z tyłu, opisałem co i jak, wystarczy poszukać.
  
 
Robert!

Nie daj się robić w ciula zrzędom forumowym zgrzybiałym i zesztywniałym umysłowo ...

prawie każdemu w tej rzeczywistości poczucie humoru czy wyobraźni
np. esperakowej już dawno wyżarło /jak widać na tym smutnym obrazku /

Ale nie daj się !...i zadzwoń to pogadamy

  
 
Cytat:
2013-05-27 09:15:46, certiif pisze:
Ta sama dyskusja powtarza się... wszystko jest w starych wątkach, po co zakładać nowy, wystarczy poszukać starych. ps. sam mam tarcze z tyłu, opisałem co i jak, wystarczy poszukać.



Człowieku, jak masz zamiar się czepiać, to najpierw czytaj ze zrozumieniem. W jednym z moich postów wyraźnie napisałem, że gdzieś to na forum jest, ale chcę wiedzieć jak takie przeróbki działają po pewnym czasie (czy użytkownicy są zadowoleni), bo nie wiem czy się za to brać.


B1: odezwę się, ale teraz już ciemna noc, więc poczekam do rana, albo w tygodniu zadzwonię

Pozdr.

  
 
Cytat:
2013-06-02 01:41:13, robertkaluza pisze:
...W jednym z moich postów wyraźnie napisałem, że gdzieś to na forum jest, ...



To wykaż nieco chęci i poszukaj, przeczytaj że zrozumieniem, a później napisz, co nie zrozumiałeś.
  
 
Cytat:
2013-06-02 13:26:11, certiif pisze:
To wykaż nieco chęci i poszukaj, przeczytaj że zrozumieniem, a później napisz, co nie zrozumiałeś.



Cytując nie urywaj zdania w połowie, bo traci ono sens. koniec mojego zdania brzmiał: "ale chcę wiedzieć jak takie przeróbki działają po pewnym czasie "

I wierz mi, że w starych postach tego nie znajdę.

Może jak chcesz być taki upierdliwy, to może idź na inne forum?

Pozdr.


[ wiadomość edytowana przez: robertkaluza dnia 2013-06-02 23:48:53 ]
  
 
Miałem przerobione hamulce u siebie na tylnej belce.
Działanie układu znacznie się poprawiło.
Niestety zrobiłem tylko tył, ale efekt i tak był piorunujący.
Nigdy tez nie miałem problemów z tarczobębnami.
Jedyny problem jaki miałem, to rozsypał mi się jeden zacisk i nie chciało mi się go regenerować dlatego po roku wróciłem do oryginału.

Tutaj masz linka do dyskusji o hamulcach
Hamulce