[N7A] Zębatka na wale korbowym...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Mam okazje tanio kupic silnik od wieloryba ten 136KM. W Gromiastym chyba pekł mi wał(Borysowe N7A) i czy ktos sie w ogole bawil w takie cos. Czy podejda mi jakies graty ze 150KM do 136KM? Wiecie moze czym te silniki sie róznią. Chciałem wsadzic 2.3 ten 147KM ale tak patrze po allegro i nic w okolicy taniego nie ma...
Z tego 150KM byłem zadowolony z osiagów i boje sie ze ten 136KM bedzie mi za mało.
Chyba ze ktos posiada na sprzedaż 2.3 147KM?bo tego mojego N7A to raczej sie nie opłaca remontować. Motor mi zgasł ponad poł roku temu nawet nie mam czasu zajrzec co tam sie stało...ehh


-----------------
Tazz, Wilk
Kopciuch Kombiak klasy E 2005r. 3.2 CDi
Kopciuch Kombiak klasy C 2003r. 2.2 CDi
Czerwony Gromiasty - KONIEC :(
Niebieski Gruzik MK4 - 2.0 150HP
Szybki Czarny Dachowiec 2.0 150KM

[ wiadomość edytowana przez: ZieleTDH dnia 2013-05-25 16:35:58 ]
  
 
Cytat:
2013-04-03 23:11:24, ZieleTDH pisze:
Witam. Mam okazje tanio kupic silnik od wieloryba ten 136KM. W Gromiastym chyba pekł mi wał(Borysowe N7A) i czy ktos sie w ogole bawil w takie cos. Czy podejda mi jakies graty ze 150KM do 136KM? Wiecie moze czym te silniki sie róznią. Chciałem wsadzic 2.3 ten 147KM ale tak patrze po allegro i nic w okolicy taniego nie ma... Z tego 150KM byłem zadowolony z osiagów i boje sie ze ten 136KM bedzie mi za mało. Chyba ze ktos posiada na sprzedaż 2.3 147KM?bo tego mojego N7A to raczej sie nie opłaca remontować. Motor mi zgasł ponad poł roku temu nawet nie mam czasu zajrzec co tam sie stało...ehh



Zepelin je porównywał coś innego jest z komorą spalania inny stopień sprężania i inne wałki to chyba tyle
  
 
Ja na twoim miejscu zobaczył bym co się stało w twoim podejrzewam że naprawa będzie tańsza i łatwiejsza od kombinowania z innym silnikiem.Jeżeli byłeś zadowolony z silnika i z osiągów to po co to zmieniać
  
 
N3A ze scorpio i N7A to silniki bliźniacze. Nie miałem możliwości sprawdzić tego organoleptycznie, ale wszelkie znaki na niebie i ziemi wskazują że blok, wał i korby są identyczne. różnice są w głowicy. Lepiej tak jak tomex radzi zobaqczyć co poszło w twoim i podmuienić ewentualnie ten wał. nadal zostanie ci to ~150 kuca


[ wiadomość edytowana przez: Venom_4x4 dnia 2013-04-04 09:31:12 ]
  
 
Cytat:
2013-04-04 09:14:37, Venom_4x4 pisze:
N3A ze scorpio i N7A to silniki bliźniacze. Nie miałem możliwości sprawdzić tego organoleptycznie, ale wszelkie znaki na niebie i ziemi wskazują że blok, wał i korby są identyczne. różnice są w głowicy. Lepiej tak jak tomex radzi zobaqczyć co poszło w twoim i podmuienić ewentualnie ten wał. nadal zostanie ci to ~150 kuca [ wiadomość edytowana przez: Venom_4x4 dnia 2013-04-04 09:31:12 ]



tylko znajomy rozbieral scorpio w automacie i ten motor za 300zł chce sprzedac. tylko tyle ze tam kolektora ssacego brak.

Ale dzieki za informacje.

Jesli chodzi o moje N7A to na postoju przy odcince mi sie skonczyl. Juz kiedys pisalem. Moze i głupota krecic go do odcinki, ale nie po to wstawialem taki motor, zeby wyjezdzac w niedziele do koscioła.
Mialem go na odcince i z pod maski poszedł dym. Wydawalo by sie jakby cos hukło aczkolwiek z obrotów sam zsdzedł równo i zdech.pasek alternatora sie rozpruł. Potem jak go krecilem rozruszniiem to bylo słychac ze motrze cos puka/stuka. Wykecilem czujnik polozenia walu i caly rozwalony. tylko ze w moim MK4 jest tyle miejsca, że wcale i zeby sciangac miske to musialbym wydech wyciac bo mam na sztywno(koncowy tylko na opaske). to tylko lekko odchylilem miske i z tego co widzialem to zębatka na wale jest luzem(ale na wale, nie lezy w misce) ale to pikuś, najgorsze jest to ze kolo zamahowe ma luz (przod/tył) tak z 1cm, a tego nie powinno byc. wiec podejrzewa, że wał pekł w panewce


-----------------
Tazz, Wilk
Kopciuch Kombiak klasy E 2005r. 3.2 CDi
Kopciuch Kombiak klasy C 2003r. 2.2 CDi
Czerwony Gromiasty - KONIEC :(
Niebieski Gruzik MK4 - 2.0 150HP
Szybki Czarny Dachowiec 2.0 150KM

[ wiadomość edytowana przez: ZieleTDH dnia 2013-04-04 16:16:00 ]
  
 
fajniej by bylo poskladac 2.3 na tych gratach, ale na 2.0 tez ogarniesz. w watku u zeppelina sa rozpisane roznice. generalnie poskladasz

Cytat:
Dla potomnych i tych co nie wiedzą różnice w głowicach 2,0 16V Rs2000, 2,0 16V scorpio, 2,3 16V galaxy/scorpio, sprawdzone organoleptycznie gdyż posiadam te głowice:
1. Pierwsza zasadnicza różnica to to iż głowice 2,3 16 V i 2,0 16V ze scorpio posiadają wyjście na termostat przy kolektorze dolotowym, którego nie posiada głowica z Rs2000.
2. Kształt kanałów w głowicy, zdecydowanie głowica z Rs2000 ma je najlepiej wyprofilowane i są trochę większe.
3. Wałki rozrządu, tutaj zdecydowanie RS2000 ma najostrzejsze wałki, 2,0 16V ze scorpio i 2,3 16V mają praktycznie identyczne i zdecydowanie łagodniejsze.
4. Zawory. Zawory mają taką samą średnice we wszystkich głowicach.
5. Komora spalania, z racji pojemności komora w 2,3 16 V ma inny kształt i jej pojemność jest większa. Komora RS2000 i 2,0 16V jest prawie identyczna.
6. Popychacze hydrauliczne, zdecydowanie 2,3 16V ma inne o połowę lżejsze niż w Rs2000 i 2.0 16V ze scorpio w których są identyczne.
7. Może pierdoła ale przednia obudowa rozrządu w 2,0 16V ze scorpio i 2,3 16V jest wykonana ze stopu aluminium a nie jak w Rs2000 z plastiku. Dolna pokrywa rozrządu 2,0 16V ze scorpio też jest metalowa a nie plastikowa. Polecam tą zmianę.

Kilka słów odnośnie bloku ze scorpio 2,0 16V
1. Tłoki, tłoki w tym silniku są lekko wklęsłe a nie płaskie tak jak w RS2000. Co za tym idzie wrzucając na ten blok głowice z rs 2000, wypadało by ją trochę splanować gdyż stopień sprężania będzie mniejszy niż w Rs2000. Oczywiście można to wyliczyć ile splanować głowicę.
2. Wyjście odmy bloku jest pod innym kątem niż w Rs2000.
3. Bagnet jest w innym miejscu i chcąc go zamontować tak jak w RS 2000, trzeba wywiercić dziurę w miejscu które wygląda jakby była zaślepiona.
4. Pompa wody i koło pasowe na wale są inne , dłuższe niż w R2000.
5. Misa olejowa jest inna niż w Rs 2000.
6. Smok oleju jest inny niż w Rs 2000.
7. Koło zamachowe jest inne niż w RS2000

Komputer i kolektor ssący w 2,0 16 V scorpio.
1. Komputer EEC V, przepływomierz, sekwencyjny wtrysk paliwa.
2. Kolektor dolotowy z systemem Vis. kolektor posiada podwójną przepustnicę której zaznaczam łączna powierzchnia jest większa niż w Rs2000. Generalnie kolektor jest trochę za bardzo pokręcony i średnica kanałów mogłaby być troszkę większa przy takiej ich długości, sprzyja temu bardziej by samochód na dole lepiej jechał, co ma potwierdzenie w zastosowanych wałkach. Wtryskiwacze w listwie też są inne a mianowicie są dwu dyszowe, Rs2000 ma jedno dyszowe.
3. W pokrywie zaworowej znajduje się czujnik położenia wałków.

Generalnie każdemu kto posiada zajechany dół z N7A, polecam kupno silnika ze scorpio 2,0 16V w automacie. Silniki, jeżeli nie zostały przegrzane są naprawdę w dobrej kondycji z racji na automatyczną skrzynię biegów, która nie pozwalała żeby za bardzo silnik kręcić po obrotach. Poza tym taki silnik można kupić o połowę taniej niż silnik do rs2000. Później tylko wrzucić głowicę z rs 2000 i mamy silnik naprawdę w dobrej kondycji.



[ wiadomość edytowana przez: zenq dnia 2013-04-04 17:12:59 ]

[ wiadomość edytowana przez: zenq dnia 2013-04-04 17:13:15 ]
  
 
Cytat:
2013-04-04 17:08:58, zenq pisze:
fajniej by bylo poskladac 2.3 na tych gratach, ale na 2.0 tez ogarniesz. w watku u zeppelina sa rozpisane roznice. generalnie poskladasz



bylo dwa dni temu 2.3 za 800zl z galaxy 2001r. jak zadzwonilem to juz bylo po ptokach. 30km od sieradza...

-----------------
Tazz, Wilk
Kopciuch Kombiak klasy E 2005r. 3.2 CDi
Kopciuch Kombiak klasy C 2003r. 2.2 CDi
Czerwony Gromiasty - KONIEC :(
Niebieski Gruzik MK4 - 2.0 150HP
Szybki Czarny Dachowiec 2.0 150KM
  
 
Heh, skąd ja ten tekst znam
Cytat:
>Cytat:

Dla potomnych i tych co nie wiedzą różnice w głowicach 2,0 16V Rs2000, 2,0 16V scorpio, 2,3 16V galaxy/scorpio, sprawdzone organoleptycznie gdyż posiadam te głowice:
1. Pierwsza zasadnicza różnica to to iż głowice 2,3 16 V i 2,0 16V ze scorpio posiadają wyjście na termostat przy kolektorze dolotowym, którego nie posiada głowica z Rs2000.
2. Kształt kanałów w głowicy, zdecydowanie głowica z Rs2000 ma je najlepiej wyprofilowane i są trochę większe.
3. Wałki rozrządu, tutaj zdecydowanie RS2000 ma najostrzejsze wałki, 2,0 16V ze scorpio i 2,3 16V mają praktycznie identyczne i zdecydowanie łagodniejsze.
4. Zawory. Zawory mają taką samą średnice we wszystkich głowicach.
5. Komora spalania, z racji pojemności komora w 2,3 16 V ma inny kształt i jej pojemność jest większa. Komora RS2000 i 2,0 16V jest prawie identyczna.
6. Popychacze hydrauliczne, zdecydowanie 2,3 16V ma inne o połowę lżejsze niż w Rs2000 i 2.0 16V ze scorpio w których są identyczne.
7. Może pierdoła ale przednia obudowa rozrządu w 2,0 16V ze scorpio i 2,3 16V jest wykonana ze stopu aluminium a nie jak w Rs2000 z plastiku. Dolna pokrywa rozrządu 2,0 16V ze scorpio też jest metalowa a nie plastikowa. Polecam tą zmianę.

Kilka słów odnośnie bloku ze scorpio 2,0 16V
1. Tłoki, tłoki w tym silniku są lekko wklęsłe a nie płaskie tak jak w RS2000. Co za tym idzie wrzucając na ten blok głowice z rs 2000, wypadało by ją trochę splanować gdyż stopień sprężania będzie mniejszy niż w Rs2000. Oczywiście można to wyliczyć ile splanować głowicę.
2. Wyjście odmy bloku jest pod innym kątem niż w Rs2000.
3. Bagnet jest w innym miejscu i chcąc go zamontować tak jak w RS 2000, trzeba wywiercić dziurę w miejscu które wygląda jakby była zaślepiona.
4. Pompa wody i koło pasowe na wale są inne , dłuższe niż w R2000.
5. Misa olejowa jest inna niż w Rs 2000.
6. Smok oleju jest inny niż w Rs 2000.
7. Koło zamachowe jest inne niż w RS2000

Komputer i kolektor ssący w 2,0 16 V scorpio.
1. Komputer EEC V, przepływomierz, sekwencyjny wtrysk paliwa.
2. Kolektor dolotowy z systemem Vis. kolektor posiada podwójną przepustnicę której zaznaczam łączna powierzchnia jest większa niż w Rs2000. Generalnie kolektor jest trochę za bardzo pokręcony i średnica kanałów mogłaby być troszkę większa przy takiej ich długości, sprzyja temu bardziej by samochód na dole lepiej jechał, co ma potwierdzenie w zastosowanych wałkach. Wtryskiwacze w listwie też są inne a mianowicie są dwu dyszowe, Rs2000 ma jedno dyszowe.
3. W pokrywie zaworowej znajduje się czujnik położenia wałków.

Generalnie każdemu kto posiada zajechany dół z N7A, polecam kupno silnika ze scorpio 2,0 16V w automacie. Silniki, jeżeli nie zostały przegrzane są naprawdę w dobrej kondycji z racji na automatyczną skrzynię biegów, która nie pozwalała żeby za bardzo silnik kręcić po obrotach. Poza tym taki silnik można kupić o połowę taniej niż silnik do rs2000. Później tylko wrzucić głowicę z rs 2000 i mamy silnik naprawdę w dobrej kondycji.








Jak masz jakieś pytania to wal na priv.
Ps. mam dół z rs 2000 w bardzo dobrej kondycji, który mi się tylko marnuje (głowicy brak, mikat ja porwał, miał tez dół zabrać ale sie rozmyślił). Myślę że to by była dla Ciebie naprawdę dobra opcja, głowice byś tylko swoją ogarnął. Dół ten ma przelatane ok 180 tys., silnik jak go kupiłem miał przejechane ok 100 tys i leżał przez kilka lat we włoszech w garażu. Wyczyszczony został przezemnie , nowe były pierścienie, łańcuch, uszczelki (jak co mam fotki z całego składania). Oddam naprawdę tanio.
Sorry za ot, jak co to wykasuje.

[ wiadomość edytowana przez: zeppelin dnia 2013-04-05 03:19:56 ]
  
 
Dopiero dzisiaj wytargałem silnik z Gromiastego. Niestety wygląda na to, że cała ta awaria to moja wina. Koło zamachowe okazało sie, być nie dokrecone. Wątpie zeby samo sie odkreciło. Na pierwszy rzut oka wydaje mi sie, że wał jest cały. "zębatka" sie urwała i rozwaliła caly czujnik. Nie wiem czy ta zębatka jest wymienna?? i czy moge gdzies taką dostać używana. Ma ktos moze zdjecie takiej zębatki?? nawet nie wiem jak ona sie fachowo nazywa.

Ciekawy jest czy to tylko ta zebatka i ten czujnik jest walniety. Bo ten pasek rozszarpało.
Narazie spowrotem przykrecilem miske i bede myslal z czesciami.

foto1
foto2
foto3
foto4

-----------------
Tazz, Wilk
Kopciuch Kombiak klasy E 2005r. 3.2 CDi
Kopciuch Kombiak klasy C 2003r. 2.2 CDi
Czerwony Gromiasty - KONIEC :(
Niebieski Gruzik MK4 - 2.0 150HP
Szybki Czarny Dachowiec 2.0 150KM