Budowa silnika 126pE PPJB

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Siema
Zamierzam od następnego sezonu wystartować w PPJB(szayowozy), więc pasowało by złożyć jakiś konkretny silniczek.
Silnik z 126p Elegant
Jak na razie w szayo siedzi silnik z nie regulaminowym wałkiem:
Głowica -3mm + obróbka kanałów
Zamach 4,3kg
Wałek 385
Wydech przelotowy
Reszta seria zgodna z regulaminem, do zrobienia zostało:
-Wyważenie wału wraz z zamachem oraz dociskiem sprzęgła
-Wyważanie układu korbowo tłokowego
-Regulaminowy wałek + fazowanie
-Lekkie koło rozrządu
-Stoczyć zamach na 3,8kg
Prosił bym o pomoc użytkowników kurzy mają troche pojęcia o budowie silnika, co jeszcze by można było zrobić żeby wykrzesać trochę mocy?? zgodnie z regulaminem który zamieszczam poniżej


24. SZCZEGÓŁOWE PRZEPISY PRZYGOTOWANIA SILNIKA PF 126 p 650 I 650E DO PPJB
Silnik pochodzący z samochodu PF 126p 650 wraz z odmianami.
Dopuszczone zostaną silniki odpowiadające przepisom grupy „N” FIA.
Wszystkie modyfikacje, które nie są wyraźnie dozwolone niniejszym regulaminem są zabronione.
Dane szczegółowe:
max średnica cylindra 77,6 mm
max skok tłoka 70,0 mm
max poj skokowa silnika 662,127 cm3
min masa korbowodu kpl. bez panewki 434 g
min masa wału korbowego 4500 g
koło zamachowe dowolne
min wysokość głowicy 85,0 mm
max średnica wewnętrzna gniazda zaworu ssącego 29,0 mm
max średnica grzybka seryjnego zaworu ssącego 33,15 mm
max średnica gniazda zaworu wydechowego 24,00 mm
max średnica grzybka seryjnego zaworu wydechowego 28,15 mm
całkowita długość zaworów nie podlega pomiarowi, grzybek zaworu seryjny
średnica wlotu do głowicy 30,0mm(+/-)1%
tłoki w ZZ nie mogą wystawać ponad płaszczyznę cylindrów
duże koło rozrządu dowolne
wałek rozrządu musi mieć zachowane wymiary A i B
i wynoszą: dla silnika 652 A = 30,00, B = 36,20 mm
dla silnika 652 E A = 29.00, B = 35,80 mm
zezwala się na modyfikacje wewnątrz górnej pokrywy dmuchawy
max średnic wylotu z kolektora wydechowego 33,0 mm
dowolne dysze w gaźniku
max średnica gaźnika 28.0 mm
max średnica zwężki gaźnika 23.0 mm
wysokość kolektora ssącego 18-23 mm
układ wydechowy typu puszkowego skierowanego do tyłu nie wystający poza obrys pojazdu,
dopuszczalny poziom hałasu 100 dB termostat i jego obudowa dowolna.

[ wiadomość edytowana przez: Adrian18Szayowozy dnia 2013-07-30 23:03:51 ]
  
 
za dużo nie nawojujesz, bo regulamin dużo nie zezwala, a Ci co mają motory z czołówki nie robią ich sami, tylko korzystają z technik znanym tylko fachowcą jak chojnacki, krawczak,
podstawa to zdrowy silnik z regulaminowym walkiem i wszystko dobrze przygotowane i zestrojone
  
 
Cytat:
2013-10-26 20:32:03, zawodnik pisze:
z technik znanym tylko fachowcą jak chojnacki, krawczak,



Ugh... fachowcom!!!
  
 
tak na siłe st. sprężania da się zwiększyć wpuszczając stoczone z ożebrowania od góry cylindry w wyfrezowane komory spalania,
wtedy tloki nie przekraczaja w ZZ gornej plaszczyzny cylindra a glowica zachowuje swoja grubosc

  
 
Cytat:
2013-10-29 23:01:47, KrauzeR pisze:
tak na siłe st. sprężania da się zwiększyć wpuszczając stoczone z ożebrowania od góry cylindry w wyfrezowane komory spalania, wtedy tloki nie przekraczaja w ZZ gornej plaszczyzny cylindra a glowica zachowuje swoja grubosc



Dopuszczone zostaną silniki odpowiadające przepisom grupy „N” FIA.

To wszystko wyjaśnia.