Łada 2106 1500s "78 - fragles94 - Strona 3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2014-02-23 13:19:59, fragles94 pisze:
Akurat z pasami to gdzieś wyczytałem (chyba nawet w książce WKŁ) że od 1981 były obowiązkowe z tyłu, a z przeciwmgłowymi nie mogłem znaleźć info, więc dzięki za uświadomienie



Z tyłu na pewno nie były obowiązkowe od 1981, bo moje auto jest 1983 i ich nie ma (kupione w Polsce) i teraz też nie musi ich mieć Pasy z tyłu są obowiązkowe od 30 czerwca 1993 roku

O tym i o innych rzeczach, które są niezbędne lub nie można poczytać np. tu (tylko jakość PDF-ów kiepska, bo wyszukiwać nie można...).
  
 
Cytat:
2014-02-23 13:50:11, lukasz1t pisze:
Z tyłu na pewno nie były obowiązkowe od 1981, bo moje auto jest 1983 i ich nie ma (kupione w Polsce) i teraz też nie musi ich mieć Pasy z tyłu są obowiązkowe od 30 czerwca 1993 roku O tym i o innych rzeczach, które są niezbędne lub nie można poczytać np. tu (tylko jakość PDF-ów kiepska, bo wyszukiwać nie można...).



Dobrze wiedzieć.
  
 
Zaczyna się. Byłem dzisiaj na przeglądzie Okazało się że wcale nie mam luzów na przekładni kierowniczej, ani też na żadnej końcówce czy reszcie drążków. Po prostu podłużnica do której przymocowana jest przekładnia jest tak skorodowana, że w miejscu połączenia jej z przekładnią wszystko się rusza. I jeżdże tak od prawie roku

Zastanawiałem się nad wymianą całej podłużnicy, ale nie wiem która to dokładnie. Prosze o jakieś info , zdjęcie, cene. Chce sie dowiedzieć o ile będzie to trudniejsze od naprawy podłużnicy nową wstawką.
  
 
Mogę się mylić, ale pewnie chodzi Ci o to:

Podłużnica bo to chyba lewa a tam przekładnia kierownicza jest zdaje się zamocowana

Da się wyciąć podłużnicę z tego i wstawić do Twojej. Podobno robota przeje.... Albo wymieniasz cały panel albo podłużnice.
  
 
Cytat:
2014-04-24 13:21:48, glod pisze:
Mogę się mylić, ale pewnie chodzi Ci o to: Podłużnica bo to chyba lewa a tam przekładnia kierownicza jest zdaje się zamocowana Da się wyciąć podłużnicę z tego i wstawić do Twojej. Podobno robota przeje.... Albo wymieniasz cały panel albo podłużnice.



Chodziło mi o wymiane albo wszystkiego, albo niczego tzn. wycięcie i wspawanie małej wstawki. I chyba postane przy drugiej opcji jeśli to faktycznie do tego panelu jest przytwierdzona przekładnia.
  
 
Współczuje.... sprawdz też 2ga podłużnice czy niezgnita. To troche taki gwóźdź do trumy dla Łady, ale można robić jeżeli bedzie do czego spawać :/
  
 
Więc tak. Problem poważny. Ja radze wymianę całości, lub samej podłużnicy. Fartuch nie koniecznie. Ale jak znam już blachy łady, to reszta też jest na wykończeniu. Wymień całość, tak jak ja to robie u siebie. Wstawiać latke, to też problem, ponieważ w środku tej podłużnicy są zgrzane tulejki. Ogólnie żeby było dobrze i solidnie, to przesrane masz.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
Szkoda, bo ta Łada wygląda jak milion $$$, ale jednak okazuje sie, ze jest to poprostu typowa Łada ze swoimi typowymi bolączkami. Trzymam kciuki, zeby udało się ją uratować!
  
 
Póki co zostaje przy uratowaniu obecnej podłużnicy, przynajmniej tymczasowo. Na wymianę całej razem z fartuchem nie jestem przygotowany, choć to się nieuchronnie zbliża bo fartuchy z przodu wyglądają na takie zapleśniałe, powoli ulegają degradacji.

Wślizgnąłem się pod Łade i oto co widać:



  
 
Tulejki swoją drogą, ale po środku jest jeszcze ta belka pod silnikiem. Jak diagnosta u mnie zaczął szarpać samochodem to się okazało, że i ona odstaje od podłużnic. Poleciały obie i duużo czasu ze sobą zabrały.
  
 
Cytat:
2014-04-25 19:54:11, Cezary_84 pisze:
Tulejki swoją drogą, ale po środku jest jeszcze ta belka pod silnikiem. Jak diagnosta u mnie zaczął szarpać samochodem to się okazało, że i ona odstaje od podłużnic. Poleciały obie i duużo czasu ze sobą zabrały.



Jeśli chodzi o belke pod silnikiem to moja wygląda na dość zdrową, nie widać żadnych oznaków korozji czy zużycia. ale nie wiem czy 'odstaje od podłużnic' , bo mój przegląd zakończył się na tym co poniżej opisałem.
  
 
W końcu się zebrałem i Łada gotowa do jazdy. A więc po kolei:

- podłużnice nie były skorodowane - ktoś już je poprawiał, wstawka przy przekładni kierowniczej była nie przyspawana od góry co wiązało się z gibaniem całej przekładni na boki, teraz wstawka jest przyspawana i wszystko gra, przy okazji pospawane troche podłogi
- zamontowane nowe sprzęgło
- chromowane ramki nadkoli tylnych oraz kliny chromowane w szybach
- usunięta farba ze zderzaków
- nowe chlapacze oryginalne
- nowe głosniki tylne - dla zachowania oryginalności tylnej półki postawiłem "kolumny samochodowe"

Na minus rzucają się w oczy lusterka które wyglądają fatalnie pomimo że nie mają jeszcze nawet roku






[ wiadomość edytowana przez: fragles94 dnia 2014-06-10 13:29:20 ]
  
 

она красотка! а Ты молордец!
  
 
Pamiętam jak pisałem na samym początku o tych lusterkach. Jednym słowem, do śmietnika z nimi.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
Cytat:
2014-06-10 14:21:52, SzokoLada pisze:
Pamiętam jak pisałem na samym początku o tych lusterkach. Jednym słowem, do śmietnika z nimi.



Zgadzam się, ale jak kupowałem to o tym nie pomyślałem Zresztą wiesz jak jest - nie wyrzucę do śmietnika, bo nie mam kasy na inne
  
 
jezdzilłbym
  
 


Widzę, że 1200 zł było bardzo dobrą inwestycją.

Działaj dalej, śledzę z uwagą ten temat.

-----------------
Były:
- LADA 2105 '82 1.3
- LADA 2107 '90 1.5
- LADA 2107 '96 1.7i
- OPEL ASTRA F '93 1.4i
Jest:
- LADA 2107 '87 1.3
  
 
Bardzo fajna Ładzina... czekam aż się moja polakieruje i poskłada to podjadę może do Wro. to się zrobi jakieś foty : )

Jeszcze wrócę do świateł przeciwmgłowych.

W mojej 21063 jest przełącznik i gdzieś tam przewody prowadzą... ale przeciwmgłowego nie ma... jak to jest? Po co on tam? Chcę zamontować przeciwmgłowe - mam radzieckie jakieś w folii jeszcze.
  
 
Cytat:
2014-06-10 23:48:36, mpl pisze:
Bardzo fajna Ładzina... czekam aż się moja polakieruje i poskłada to podjadę może do Wro. to się zrobi jakieś foty : ) Jeszcze wrócę do świateł przeciwmgłowych. W mojej 21063 jest przełącznik i gdzieś tam przewody prowadzą... ale przeciwmgłowego nie ma... jak to jest? Po co on tam? Chcę zamontować przeciwmgłowe - mam radzieckie jakieś w folii jeszcze.



Ja mam również przełącznik od przeciwmgielnych, ale jest to przełącznik od podgrzewania tylnej szyby (wstawiona z fiata 125p). Sprawdź czy czasem u Ciebie nie jest podobnie
  
 
Cytat:
2014-06-10 23:48:36, mpl pisze:
Jeszcze wrócę do świateł przeciwmgłowych. W mojej 21063 jest przełącznik i gdzieś tam przewody prowadzą... ale przeciwmgłowego nie ma... jak to jest? Po co on tam? Chcę zamontować przeciwmgłowe - mam radzieckie jakieś w folii jeszcze.



U mnie jest przełącznik i światło przeciwmgłowe (oryginał CCCP) zamontowane pod zderzakiem z lewej strony. Przewód wychodzi z pasa tylnego, a masa podpięta jest pod mocowanie zderzaka. Wygląda to raczej na fabrykę (w zderzaku też są specjalne otwory na przykręcenie światła), a nie na coś dokładanego przez grzyba