Pytanie o SWAP"a z 1.8TD na 2.0 ST z Forda Focusa

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

Dopiero do Was dołączyłem i posiadam Escorta VAN MK7 96r i 1.8TD ( z racji prowadzonej działalności ). Ostatnio zmieniałem w aucie rozrząd i albo pasek był jakiś " made in china " albo mechanik spartolił robotę i pasek się rozleciał po przebiegu 800 km. Mechanik dał mi 1,000 zł rekompensaty. Jako że dużo jeżdżę Escorcikiem a troszkę mi mocy brakowało na obecnym silniku zastanawiałem się nad SWAPEM.

Konkternie o silniku z Focusa 1gen 2.0 16V 173 KM i 6biegów. Jak jest z przekładką tego do Escorta 1.8TD ? Można zostawić klime ? Orjętacyjny koszt takiego swapa (bez części) ? Nigdzie nie przeczytałem inf o przekładce takiej z TD na 2.0.

Focusa mam już na oku bo kupie angola uszkodzonego delikatnie z przodu i z tyłu za 2,500 zł. Zawsze to jeszcze zostanie oprócz SWAPa nowe fotele i fele do Escorta . Reszta na złom/szrot lub sprzedaż na alledrogo.


Oczywiście nie interesuje mnie informacja że np. kolejny projekt który umrze itd... bo wiem że tak piszecie. Chcę się dowiedzieć co i jak z przekładką ? Jeśli będzie kicha, to zrobię reanimacje TD i będę się męczył frytko wozem.

Najlepiej gdzieś na Podkarpaciu jeśli chodzi o mechanika bo jestem z Przemyśla. Ale w ostateczności dalszy dojazd też wchodzi w grę ale gość musi być naprawdę ogarnięty w temacie. Posiadam lawetę więc wrzucam na lawetę i lecim Pozdrawiam wszystkich i bardzo Wam dziękuję za odpowiedzi.

Ps. Troszkę się rozpisałem
  
 
Jeżeli spodziewasz się gotowego przepisu w stylu: tu daj to, to utnij na xxx mm itp to zapomnij. przy każdym swapie są nieprzewidziane sprawy.
chcesz przerzucić diesla na benzynę a nie pomyślałeś nawet o pompie paliwa (bo o przekładce zbiornika nie piszesz)
Generalnie potrzebny ci cały focus ST. przekładasz wszystko, dorabiasz mocowania, rurki, węże, wiązki, potem przerabiasz/modyfikujesz skrzynkę bezpieczników, przekładasz kompa. ogarniasz temat półosi i hamulców.
wykonalne.
innym tematem są papiery wozu. jak nie ogarniesz tematu a będziesz miał dzwona to się ubezpieczyciel na ciebie wypnie, więc jeszcze parę $ trzeba wydać na urzędy.
W kilka dni tego nie ogarniesz. Powodzenia
  
 
Prześpij się spokojnie z tematem.
taki swap wyniesie cię conajmniej 5 tys ...
I pytanie czy chcesz tyle wydać? jezeli tak to jestem twoim kibicem
Jezeli uwazasz że poniesiesz mniejsze koszty to zycie cię skoryguje
  
 
A ja Ci w skrócie powiem: wal do Migdała (Migdal_6), on Ci na 100% pomoże


[ wiadomość edytowana przez: shadk-k dnia 2014-01-29 08:18:22 ]
  
 
Wal prosto do Migdal_6.
Nie wiem czy Anglik to dobry pomysł.
  
 
Cytat:
2014-01-29 08:27:17, kiciek pisze:
... Nie wiem czy Anglik to dobry pomysł.



No, niedobry bo kręci się w przeciwną stronę do europejczyków Będziesz miał 6 biegów wstecznych i 1 do przodu - ale za to bardzo zrywny

A tak serio to nie wiem jaka miałaby być różnica między anglikiem, a nieanglikiem.
  
 
Jeżeli chcesz aby zrobił Ci to jakiś mechanik to musi to być człowiek który robi dłubanie i takie projekty, przeciętny mechanik napotka zbyt wiele problemów. Zrobić się to fajnie da ale zawsze można się skusić o 2,0 z monroe mniej kosztów i problemów...
  
 
Cytat:
2014-01-29 09:01:31, rene pisze:
Jeżeli chcesz aby zrobił Ci to jakiś mechanik to musi to być człowiek który robi dłubanie i takie projekty, przeciętny mechanik napotka zbyt wiele problemów. Zrobić się to fajnie da ale zawsze można się skusić o 2,0 z monroe mniej kosztów i problemów...



I właśnie dlatego musi uderzyć do Migdała
  
 
Witam z niedaleka.
Pomysł dobry ale dla większych szans proponuję mdo 2.0 jednak jak jesteś uparty to nie widzę problemu i rób.
A jak nie to wal do Migdała.
  
 
Tylko i wyłącznie Migdal_6...
  
 
Witam,

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Jak mam się skontaktować z Migdal_6 ? Ma ktoś jakiś nr tel, czy pisać na PRIV ?

Zdajdę sobie sprawę, że troszkę € mnie to wyniesie.
Możecie mi powiedzieć czy znacie jakiegoś mechanika do ogarnięcia tematu ?

Raz jeszcze wielkie dzięki chłopaki
  
 
atakuj na priv. będzie chciał to poda telefon osobiście.
Migdał ogarnie temat bez problemu. ma już takie zabawy sa sobą
  
 
Nie takie sie rzeczy wkład do esa ,a akurat z tym silnikem od st nie ma tyle zabawy co piszecie ,i pokiego wkładac 2.0 od mod. jak sie ma ST za grosze to trzeba byc ciołem.Kolego wal do goscia co robi takie rzeczy i działaj,a koszty nie urosna jak bedziesz robił to z głowa.
  
 
ST zdecydowanie lepsza opcja moim zdaniem.

A co do anglików to skrzynia i rozkład biegów jest dokładnie taki sam jak w autach na starym kontynencie. Jadąc anglikiem wrzuca się tak samo biegi jak w waszych autach.

Migdał6 jest tu niezbędny, bo są takie tematy do obejścia jak hydraulika, której w Essie nie ma, brak linek, jak w Essie - sygnały z czujników idą do kompa, który dopiero daje wskazania na zegarach, dorobienie łap do silnika i osprzętu, no chyba, że mówię coś nie tak.

Ja chciałem pójść o jeden krok za daleko i niestety mi się nie udało (komp stand alone). Generalnie życzę sukcesu, bo z perspektywy moich doświadczeń wcale nie jest to takie trudne do zrobienia.
  
 
Wszystko mi się podoba, poza tą ceną za rozbitego STka... Raz też dostałem infoo "Focus ST po dzwonie za 2500zł", pojechałem nawet zobaczyć i okazało się że to zwykły zetec 2,0 tylko kierowca twierdził że to jest mega sportowa wersja i jeździ jak szatan.. Więc zweryfikuj poważnie informacje, sam silnik z ST chodzi po więcej niż 2500zł.. Co do tematu samego swapa tak jak koledzy pisali, przedewszystkim najtrudniejsze będzie ogarnięcie elektryki. Ale wszystko da się zrobić, kwestia czasu, chęci i zasobności portfela.
  
 
Tak do wiadomości kupisz silnik niby od ST-ka za 2500 co jest od razu padaką na bank ,ale pewnie nie wiesz ze ten silnik posiada jako jeden z nielicznych dwumasę która kosztuje 3 tys

-----------------
FEFK#2486


www.focusklubpolska.pl
  
 
Dwumasę, można wywalić tylko, rzeźba ze skrzynią. Albo zaspawać to go i nie będzie się "dwumasował" A tak poważnie.
Elektryka jest do ogarnięcia spoko jak jest w miarę kumaty elektryk, w końcu wkładasz z forda do forda. Gorzej właśnie z hydrauliką, jak do essa pompę wstawić, bo chyba serwo będzie przeszkadzać.
  
 
Zamach i skrzynia normalnie z escorta niech zostanie, po co się męczyć Pasuje p&p. Elektronike można nawet z zeteca dać - kwestia wywalenia zmiennej fazy i ogarnięcia w inny sposób zmiennej długości kolektora. W łapie przychodzącej do bloku tylko jedna śruba nie pasi. Zresztą co ja będę dużo opowiadał - daj to po prostu Migdałowi do ogarnięcia
  
 
ale czemu by temu motorowi odejmowac jego uroku przez puszczanie go na ecu zeteca ?
  
 
Wszystko zależy jaką skrzynię tam dać, ale najlepszą opcją jest zostawić MTX75 który ma razem z zamachem i sprzęgłem, bo taniej to raz, poduchy są w aucie to dwa, bardzo szybko osiągalny maksymalny moment to trzy. Jedyna rzecz do ogarnięcia to czujnik prędkości na zegary i osłona skrzyni od strony bloku, którą trzeba będzie dorobić (blok 1.8 TD jest innego kształtu i są szczeliny między blokiem a skrzynią jeśli damy tam blok Zetec i osłonę z diesela).