Skrzynia - czy to synchronizator?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam serdecznie!

Dziś zauważyłem w swoim eskorcie VI 1.6 16v pewien problem, a mianowicie:
Niezależnie czy silnik jest ciepły czy zimny to przy wrzucaniu 2 na drążku zmiany biegów słychać jakby tarcie o zęby..
Jak ruszam, czyli 1, potem 2 to tego nie ma, ale jeżeli redukuje z 3 na 2 to już się to pojawia.

Myślicie, że powoli kupować nową skrzynie, czy spróbować bawić się w zmianę oleju w skrzyni? Może to coś pomóc? bo szkoda mi w sumie wywalić pieniążki, jak to będzie na 100% synchronizator.
  
 
Ja bym proponował zacząć od wybieraka.
  
 
Hmm, powiedział byś coś więcej na ten temat? Jak to dokładnie obadać, abym wiedział czy jest felerne itd?
  
 
skrzynia kosztuje mniej niż olej do niej.
Zwróć uwagę na położenie pedału sprzęgła, czy ci nie przeskakuje czasami, albo dywanik ci podłazi.

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
  
 
wygląda ,że synchronizator pada a jak jedziesz na dwójce i puścisz gaz to bieg wypada czy nie?
  
 
a ja tak miałem jak mi się docisk kończył, pół roku później już żaden bieg nie chciał wchodzić ale nic nie ślizgało, wymieniłem kompletne sprzęgło i zero zgrzytów.
  
 
Tak czy siak bez odkręcenia skrzyni się nie obejdzie
  
 
mialem podobnie u siebie...
przy ruszaniu 1 na 2 zgrzytalo i tak jak u ciebie przy redukowaniu. skutek byl taki ze roznicowka sie wysypala na ulice robiac spore zamiesznie wiec moze u ciebie tez sie moze konczyc

-----------------
Był:
Orion 1.4 92r, Escort Sedan 1.6 16v x2, Orion 1.8 16v rs line, Fiat 126p 93r, Escort Sedan Rs 2000
Jest:
*Escort Sedan 1.3 8v
*Escort sedan 1.8 16v zender
*Escort rs2000 mk6
*Escort Cabrio 92r 1.8 16v
*Volvo v40 1.9T t4