VFTS.pl - Łada 2107 Carloz - Strona 3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2015-01-18 14:40:28, SzokoLada pisze:
Bardzo ładnie zmontowane wnętrze. Jestem zachwycony.



Heh, nasze jeszcze w takim stanie nie jest i pewnie nawet na końcu aż takie nie będzie... Choć chcemy w miarę do podobnego poziomu dobić

Próby z fotelem i deską w aucie:



Dojdą jeszcze zaślepki w miejsca nawiewów na bokach deski, w następnej aktualizacji już powinna być deska w miarę finalna przedstawiona

[ wiadomość edytowana przez: Carloz dnia 2015-01-18 19:04:27 ]
  
 
P.S. W motorze zmiana drobna - z silnika z nivy 1,6 zostanie tylko głowica. Blok będzie 21213 i zmieniony wał korbowy na 84 mm. Cylindry będą rozwiercane do 85mm. Przy wale korbowym 84mm daje to 1906 cm3. 170 koni z tego jest raczej pewne, a być może powyżej 180 nawet się uda zrobić... Zobaczymy za jakieś 2-3 miesiące.

Niedługo trzeba się będzie rozglądać za skrzynią - Węgrzy robią 6-biegowe o normalnym układzie lub piątki o dziwacznym z 1-ką tam, gdzie normalnie 5... My chcemy mieć 6-tkę o standardowym układzie, kłową z prostymi zębami. Przypuszczalnie to będzie temat na luty...

Z bardziej prozaicznych rzeczy to na najbliższy czas trzeba zamówić nową kasetę bezpieczników i je zainstalować pod deską, a następnie porozciągać i poprzerabiać instalację elektryczną.

Dużo jeszcze pracy i kosztów przed nami...
  
 
Głowica z 1,7 jest lepsza od 1,6 pod każdym względem.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
Cytat:
2015-01-18 20:26:57, SzokoLada pisze:
Głowica z 1,7 jest lepsza od 1,6 pod każdym względem.



Nasza i tak zostanie kompletnie przerobiona, wiec nie gra to az takiej roli. Wszystko się okaże na wiosnę
  
 
a kolumnę kierownicza do czego przykręcasz ? widzę że powycianałeś oryginalne mocowania a w tym kraju kolumny do klatki mocować nie wolno (jeśli się nie mylę) !!! bynajmniej jak ja robiłem klatkę to koleś techniczny z PZM o tym mi wspomniał, być może coś się zmieniło ale ?!?!?!

piękna robota i grubo
  
 
Cytat:
2015-01-19 16:37:16, morphio pisze:
a kolumnę kierownicza do czego przykręcasz ? widzę że powycianałeś oryginalne mocowania a w tym kraju kolumny do klatki mocować nie wolno (jeśli się nie mylę) !!! bynajmniej jak ja robiłem klatkę to koleś techniczny z PZM o tym mi wspomniał, być może coś się zmieniło ale ?!?!?! piękna robota i grubo



Będzie do tej rury mocowane - przyspawana konstrukcja pod elektryczne wspomaganie z Punto + przyspieszacz przełożenia 1,5. Trochę się będę musiał nagłowić w CADzie jak to wszystko pomieścić, bo tego już się nie da na oko zrobić.

Do klatki wolno spawać, nie wolno wiercić. Taki jest przynajmniej ostatni stan, jaki do mnie dotarł. Najwyżej się będziemy jeszcze bardziej głowić... Myślę jednak, że nie powinno być kłopotu, popatrz na Polo WRC:



[ wiadomość edytowana przez: Carloz dnia 2015-01-19 19:47:18 ]
  
 
Cytat:
2015-01-18 10:44:30, morphio pisze:
pięknie ale przełaczniki na lewym panelu są za daleko, niedosięgniesz ich jak będziesz pospinany, pilot też



W sumie to chyba jednak przeniosę ten panel startowy i hebel główny od prądu w miejsce nawiewów na środku deski. I tak z nich nie będziemy korzystać, a przy składaniu tej wersji deski parę rzeczy zrobiliśmy niezbyt mądrze. W następny weekend to zrobię porządnie
  
 
..."18.16 Główny wyłącznik kierowcy
Wszystkie pojazdy wyścigowe muszą być wyposażone w główny wyłącznik kierowcy (DMS).
 Główny wyłącznik kierowcy musi mieć możliwość uruchomienia przez kierowcę normalnie siedzącegoza kierownicą z zapiętymi pasami bezpieczeństwa, gdy koło kierownicy jest na swoim
miejscu"...
  
 
Cytat:
2014-09-12 18:04:52, morphio pisze:
piękna robota Karol a tak z ciekawości - dlaczego wycięliście wzmocnienie tylne na podłodze i tylną ściankę z podszybiem ? jeśli zbiornik będzie w bagażniku to nieprzejdzie to żadbego BK !?!?



Ojciec się rozpędził za bardzo z wycinaniem i tak wyszło ;P Teraz się to skończy bezpiecznym zbiornikiem i dodatkowymi co najmniej 3000 zł... Wzmocnienia te na środku zniknęły, bo mocowania foteli tego wymagały. Niedługo będzie dospawana rura robiąca to samo + chwycenie rury tej poprzecznej na dole z tyłu do tunelu dwoma blachami, bo tam to będzie najbardziej pracowało.


Początkowo fotele miały być mocowane jak u Węgrów - czyli 2 rury od boku do tunelu i to dawało dodatkową sztywność. U Siekierki się dowiedzieliśmy, że takie coś nie przejdzie w Polsce. Zobaczymy, z racji, że to nasza pierwsza Łada, będzie pewnie wiele rzeczy, które będziemy robić co najmniej 2 razy...

[ wiadomość edytowana przez: Carloz dnia 2015-01-20 10:41:30 ]
  
 
Zgodnie z obietnicą, teraz to jest zrobione poprawnie.

W dziury idą: na desce - wskaźnik poziomu paliwa, po prawej stronie - awaryjne światła.




Instalacja elektryczna będzie praktycznie zupełnie nowa, od przyszłego tygodnia robimy to z elektrykiem. Cóż, robi się nam z tego dość poważna A grupa... ;P

[ wiadomość edytowana przez: Carloz dnia 2015-01-24 13:27:08 ]

[ wiadomość edytowana przez: Carloz dnia 2015-01-24 13:36:36 ]
  
 
Wywal te przełączniki wyżej jak nie chcesz ich miec wbitych w rzepke w razie W.
Klatka w WRC jest homologowana razem z nadwoziem i ma sie nijak do konstrukcji z załoącznika J.
  
 
Cytat:
2015-01-24 13:43:48, pioban pisze:
Wywal te przełączniki wyżej jak nie chcesz ich miec wbitych w rzepke w razie W. Klatka w WRC jest homologowana razem z nadwoziem i ma sie nijak do konstrukcji z załoącznika J.



Te przełączniki z lewej są tam, gdzie nie ma nogi, więc nie zrobią krzywdy. Poza tym, jeżeli by się miało to przesunąć o tyle, to pewnie by już tego i tak nie przeżył nikt - nadwozie plus klatka są dosć pancerne z przodu...

A rozmawialiśmy z delegatem technicznym PZM, który do tego będzie robił książkę dla HR kategorii - można do klatki spawać kolumnę.
  
 
co do delegatów "technicznych" PzM - co jeden to lepszy niestety
kiedyś na rajdzie "Lew Kłodzki" pan DT dopuścił mój samochód do rajdu po czym przed "OS1" chciał mnie udupic "za nie przepisowo zamontowane przednie światła przeciw mgłowe" !!!! na komasacji w obecności wszystkich ważnych person, z dyrektorem rajdu spuściliśmy go na drzewo gość już się do nikogo więcej nie czapiał
deska bardzo mi się podoba ale tak jak Piotrek pisze, przełączniki bym przesunął piętro wyżej,


[ wiadomość edytowana przez: morphio dnia 2015-01-24 14:21:28 ]
  
 
Cytat:
2015-01-24 14:20:57, morphio pisze:
deska bardzo mi się podoba ale tak jak Piotrek pisze, przełączniki bym przesunął piętro wyżej, [ wiadomość edytowana przez: morphio dnia 2015-01-24 14:21:28 ]



Zobaczymy, jak będize przeszkadzało, to się je da wyżej, to nie jest wydarzenie. A jak będzie ok, to mogą zostać. Normalnie w tym miejscu jest głośnik i nawiew.
  
 
Cytat:
2015-01-20 10:06:55, morphio pisze:
..."18.16 Główny wyłącznik kierowcy Wszystkie pojazdy wyścigowe muszą być wyposażone w główny wyłącznik kierowcy (DMS).  Główny wyłącznik kierowcy musi mieć możliwość uruchomienia przez kierowcę normalnie siedzącegoza kierownicą z zapiętymi pasami bezpieczeństwa, gdy koło kierownicy jest na swoim miejscu"...




To nie problem.
Można dać drugą linke i zamocowac pomiedzy fotelami wtedy każdy sięgnie.
Ja raczej polecam elektruczne heble.W tradycyjnych trzeba często linki wymieniać/
  
 
Cytat:
2015-01-25 11:59:36, pioban pisze:
To nie problem. Można dać drugą linke i zamocowac pomiedzy fotelami wtedy każdy sięgnie. Ja raczej polecam elektruczne heble.W tradycyjnych trzeba często linki wymieniać/



To jest przede wszystkim pod góry budowane, na rajdy, przy obecnym podejściu władz, nie liczę... Więc z prawej nie trzeba będzie sięgać
  
 
Zapowiada się ładnie! będe śledził postęp prac. Powodzenia!
  
 
Cytat:
2015-01-25 12:32:44, Carloz pisze:
To jest przede wszystkim pod góry budowane, na rajdy, przy obecnym podejściu władz, nie liczę... Więc z prawej nie trzeba będzie sięgać



W górach też nie specjalnie widze ten wóz w PL.
Nie ma chyba na to klasy
  
 
Cytat:
2015-01-28 23:16:42, pioban pisze:
W górach też nie specjalnie widze ten wóz w PL. Nie ma chyba na to klasy



HR -2000 albo nawet E1 -2000 - nikt tutaj nie ma zamiaru walczyć o tytuły, chodzi o zabawę tylko i wyłącznie.
  
 
Cytat:
2015-01-29 11:48:17, Carloz pisze:
HR -2000 albo nawet E1 -2000 - nikt tutaj nie ma zamiaru walczyć o tytuły, chodzi o zabawę tylko i wyłącznie.



Lubie to!

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим