Stag 4 - mnożnik (foto)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy ustawienia mnośnika po autokalibracji są prawidłowe ?

  
 
nie, za wysoki mnoznik jest. przeczytaj instrukcje i sie dowiesz jak powinien wygladac.
Pozdrawiam!!!
  
 
Czyli co... albo wstawic większe dysze albo pozmieniać mnożnik tak żeby sie te dwie linie pokryły. dobrze rozumiem ?
  
 
Cytat:
2009-05-21 19:46:45, piotrekrm pisze:
Czyli co... albo wstawic większe dysze albo pozmieniać mnożnik tak żeby sie te dwie linie pokryły. dobrze rozumiem ?


nie nie rozumiesz , pokrycie linii to oczywiście po korekcie mnoznika, ale masz skrajnie wysoki , dltaego że masz za małe dysze lub za niskie ciśnienie (stawiam jednak na dysze). Zalecam lekturę :
http://www.ac.com.pl/site_media/files/2009/04/06/PrzykladyMapIUstawieniaMmnoznika.pdf
  
 
to teraz sie zamotałem na Amen... :| jak wstawie dysze większe to mam przeprowadzić raz jeszcze kalibracje, a potem ewentualnie dokonać korekty mnożnikiem czyli łapać za te zółte punkty i co dalej ???? :|
  
 
Cytat:
2009-05-23 12:09:09, piotrekrm pisze:
to teraz sie zamotałem na Amen... :| jak wstawie dysze większe to mam przeprowadzić raz jeszcze kalibracje, a potem ewentualnie dokonać korekty mnożnikiem czyli łapać za te zółte punkty i co dalej ???? :|


przeczytaj instrukcję, wszystko jest dokładnie opisane , jeśli nie wystarczy raz to czytaj do skutku. Jeśli nie zrozumiesz po trzecim czytaniu - napisz czego nie rozumiesz. Każda zmiana srednicy dysz, cisnienia gazu wymaga ponownej kalibracji i zbierania mapy gazu - to oczywistość
  
 


[ wiadomość edytowana przez: hydrol dnia 2009-05-23 14:39:10 ]
  
 
wyrównania ręcznego mapy gazowej do mapy benzynowej dokonujemy punktami mnożnika czy poszczególnymi punktami (zielonymi) bezpośrednio na mapie ?
  
 
Cytat:
2009-05-23 17:16:17, piotrekrm pisze:
wyrównania ręcznego mapy gazowej do mapy benzynowej dokonujemy punktami mnożnika czy poszczególnymi punktami (zielonymi) bezpośrednio na mapie ?


a są dwie opcje? tak wyczytałeś? zmiana mnoznika skutkuje zmiana położenia mapy gazowej

[ wiadomość edytowana przez: hydrol dnia 2009-05-23 17:33:28 ]
  
 
no bardzo śmieszne nie jest to wyraźnie napisane więc wolałem zapytac mimo to zacznę narazie od sprawdzenia dysz jakie mam i ewentualnie je powiększe do 2,5mm
  
 
Cytat:
2009-05-23 17:44:28, piotrekrm pisze:
no bardzo śmieszne nie jest to wyraźnie napisane więc wolałem zapytac mimo to zacznę narazie od sprawdzenia dysz jakie mam i ewentualnie je powiększe do 2,5mm


nie wiem co czytałes i jak, ale sterownik działa w ten sposób że podgląda czasy wtrysków benzynowych generowane przez komputer beny i stosując mnożnik odpowiednio wydłuża czasy otwarcia wtrysków benzynowych. Mapa gazowa jest więc wynikiem tego działania i nie da sie jej zmienić inaczej .Jak mi zdradzisz jaki masz samochód i jakie wtryski to może coś podpowiem ze średnicą dyszy.

[ wiadomość edytowana przez: hydrol dnia 2009-05-23 22:03:37 ]
  
 
Proszę nakieruj mnie jeszcze którymi punktami mnożnika musze ustawiać zeby dopasowac koniec mapy gazowej do benzynowej tam gdzie jest ta odchyłka ?
Samochód Opel Vectra B 2.0 16V 136KM Zavoli Zeta, valtec 3ohm

[ wiadomość edytowana przez: piotrekrm dnia 2009-05-23 22:07:28 ]

[ wiadomość edytowana przez: piotrekrm dnia 2009-05-23 22:10:28 ]
  
 
oooo taki silnik to na granicy wydajności valteków. To najgorsze wtryski z możliwych , wolne i nieprecyzyjne. Możesz od razu wiercić 3,0 mm i daj ciśnienie za reduktorem 1 bar. Końcówkę krzywej gazu korygujesz końcówką krzywej mnożnika, musisz sam popróbowac bo tego nie da sie opowiedzieć
Reduktor pracuje na granicy wydajności ale ze stagiem wyrobi się. Resztę doregulujesz mnożnikiem i ewentualnie podkręceniem ciśnienia . Cisnienia nie możesz za wiele podkręcac bo przeciwdziała ono otwieraniu sie wtrysku i zmniejsza jego dynamikę, szzcególnie w przypadku valteków, dlatego bez żadengo ryzyka możesz rozwiercic na maksa bo juz więcej się nie da, a i tak od 2,7 mm nie przybywa wydajności
  
 
Hydrol dzięki za opis, dużo mi pomogłeś na dniach będę miał dysze do wtryskiwaczy to zacznę sie z tym "bawić"


[ wiadomość edytowana przez: piotrekrm dnia 2009-05-24 20:44:34 ]
  
 
Czy jak rusze mnożnik, którys z tych punktów to mapa gazowa reaguje od razu czy musze przeprowadzic kalibracje ponownie ?
  
 
Cytat:
2009-05-24 21:30:15, piotrekrm pisze:
Czy jak rusze mnożnik, którys z tych punktów to mapa gazowa reaguje od razu czy musze przeprowadzic kalibracje ponownie ?


instrukcja str 24 , choc moze masz racje że nie pisza krok po kroku. W wyniku autokalibracji masz tylko mapę mnoznika, mape benzyny zbierasz w czasie jazdy na benzynie, jak uznasz że obejmuje cały zakres to ją blokujesz i zbierasz mapę na gazie. Mapę zbieramy na rozgrzanym silniku i dobrze jest miec podłączony komputer bo wtedy widac kiedy i które punkty są rejestrowane. Jeśli sie mapy nie pokrywają to zmieniasz mnożnik w odpowiednich punktach (pomocna zakładka odchyłki) , kasujesz mape gazu i ponownie zbierasz punkty. I tak az do osiagniecia zadowalających wyników. Jest też i inny sposób dynamicznego ustawiania mnoznika w czasie jazdy i jest opisany w instrukcji ale wymaga pomocy drugiej osoby. Jasne?
  
 
jasniej nie trzeba zrozumiałem. Dziękuje za pomoc i cierpliwość
  
 
Rozwierciłem dysze na 2,8 mapa wyszła taka jak niżej. Może ktoś wrzucić screen swojej mapy z przestawionym mnożnikiem ?? jak to oceniacie ?



  
 
mnoznik za duży bo za mało wydajne wtryskiwacze , a przy valtekach nie mozesz bezkarnie zwiększać ciśnienia bo będą gorzej pracowały. Rozwierć na 3mm, podkręć ciśnienie na 1,2 bar i precyzyjniej ustaw mnożnik. To wszystko co możesz zrobic z tymi wtryskiwaczami.
Jeśli chcesz naprawdę prawidłowo ustawić tą instalację to musiz wymienić wtryski na magic jet bo valteki już są na granicy swojej wydajności.

tu sobie pooglądaj jak wyglądają prawidłowe i nieprawidłowe
mapki i mnożniki

[ wiadomość edytowana przez: hydrol dnia 2009-08-18 23:14:40 ]
  
 
Witam wszystkich. Z racji tego, ze kupiłem niedawno kabel do lpg potrzebna mi pomoc.
Miałem ustawioną mape wtrysków gdzie mnożnik zaczynał sie około 1.4 i schodził na 1, auto wtedy nie miało mocy przy większych prędkościach, i szarpało przy jeździe na obrotach w okolicy 1-1,5 tyś. Zrobiłem autokalibracje i mnożnik ustawił sie wyżej tzn. zaczyna sie na 1.6 a schodzi na ponad 1,2 pytanie czy taka mapa jest optymalna dla auta, jeżeli nie to jak zmienić, bo kiedy obniżam mnożnik to auto dalej zaczyna szarpać na wolnych obrotach, czy może zwiększyć ciśnienie robocze??
Dzięki z góry za odpowiedzi

[ wiadomość edytowana przez: szupek450 dnia 2014-12-23 17:36:46 ]