Brak wycieraczki i ogrzewania tylnej szyby dokł.opis usterki

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Posiadam Forda Escorta Kombii MKvII 1.6 16V z 07.1995r. Mam problem z ogrzewaniem i wycieraczką tylnej szyby. Winą za ten stan rzeczy obwiniam ten trój bolcowy stycznik umieszczony w klapie bagażnika(zdjęcie). Kiedyś wyciągałem silnik wycieraczki, stycznik się rozsypał i teraz nie wiem jak to powinno być podłączone. Napisze co wiem na ten temat. Do tej części stycznika, która jest zamocowana jakby w zderzaku (te blaszki) idzie 5 kabli. 2 czarne zespolone w jedną kostkę (jeden kabel ma wtyk prostopadle do drugiego) i to musi być wsadzone po lewej skrajnej stronie stycznika bo inaczej nie pasuje. 3 kabel jest koloru fioletowo- czarnej i jest to jeden wtyk, który po winien być podłączony do środekowej blaszki stycznika. Są również 2 pomarańczowe kable, które odpowiadają za załączanie światełka w bagażniku na 100% i są (powinne być podłączone do skrajnej prawej strony stycznika czyli do 3 balszki. Światełko działa poprawnie tzn włącza się po otwarciu klapy. Silnik wycieraczki działa na krótko na 100% a ogrzewanie nie wiem bo nigdy nie używałem odkąd posiadam to auto, aczkolwiek przycisk właczania ogrzewania działa na pewno i świeci się pomarańczowa kontrolka. Teraz z klapy wychodzą 3 kable. Czarny, czarno-fioletowy i czarno-niebieski. Czarno-niebieski idzie też to tych miedzianych prętów w szybie, więc jego traktuje jako jedyny przewód do ogrzewania. Co zrobić żeby działa wycieraczk? Podłączyłem kable od stycznika w zderzaku tak jak opisałem powyżej. Na próbniku prąd pokazuje na środkowej i prawej blaszce. Jak podłącze czarno-fioletowy przewód po prawej stronie,a czarny na środek to wycierczka działa zaraz po włączniu zapłonu(bez użycia włąznika wycieaczek) a z silnika idzie dym. Jak podłącze czarny na prawo a czarno-fioletowy na środek jest tak samo z tym, że nie idzie dym z silnika. Jak dam cokolwiek na lewą stronę wycieraczka nie działa wcale. Zauważyłem jeszcze, że jak tak podłącze kable aby wogóle wycieraczka działa to ta pomarańczowa kontrolka od ogrzewania na pulpicie miga wraz z rozpoczęciem cyklu pracy wycieraczki. Wiem, że może być niezrozumiałe co napisałem (gdyby co to pytać), ale proszę o jaką podpowiedź. Narazie zależy mi głownie na tej wycieraczce. Wczoraj zrobiłem jeszcze jeden mały test. Zupełnie wyrzuciłem tą kostkę z 3 bolcami z klapy bagażnika i pod te 3 kabelki podpiąłem 1m kable żey pobawić się z tym 3 blaszkami na dole. Faktycznie niebiesko - czarny kabel jest od ogrzewania szyby i jest to blaszka środkowa. Nie wiem czy ogrzewanie działa bo szyba nie była zaparowana. Prąd dochodzi i masa jest. 3 Blaszka (czyli ta z prawej strony ma napięcie zaraz po przekręceniu kluczyka w stacyjce. Gdzieś czytałem, że tak powinno być. A na pierwszej blaszce nie ma napięcia. Nawet po włączeniu przekaźnikiem wycieraczki. Czy tak powinno być?
  
 
Powiem Ci, że ten jak to nazwałeś stycznik to nawet jak wszystko sprawne jest to nie łączy jak tylko się zabrudzi, a brudzi się bardzo szybko zwłaszcza gdy na zewnątrz mokro. Gdybym musiał to rozbierać tak jak ty rozbierasz to poprowadziłbym nowe przewody od góry przez ten gumowy wąż, żeby się nic nie rozłączało i żeby mieć to na zawsze z głowy.


[ wiadomość edytowana przez: darek4488 dnia 2014-10-23 23:28:43 ]
  
 
A nie wiesz czy na kazdej blaszce na dole powinno być napiecie? o jeżeli tak to u mnie tak nie jest? A jak się dostać do tych przewodów? One są w poprzecznicy schowane czy trzeba zdjąć tylny zderzak?
  
 
Ja bym strzelał, że jest tam masa i dwa plusy. Jeden napędza silnik, a drugi kontroluje kiedy się zatrzymać. Wiem, że to może trochę dziwne, ale miałem kiedyś tak, ze wycieraczka zawsze zatrzymywała się za każdym razem w innym położeniu, a po wyczyszczeniu styków wszystko wróciło do normy.
  
 
Z tego, co ja pamiętam, to zasilanie silniczka wycieraczki idzie przy dachu, w gumie łączącej klapę z autem. Prędzej sprawdź, czy klapa ma masę, bo do tylnej szyby bierze z klapy, to samo mechanizm wycieraczki. Zasilania tylko są prowadzone z kasety.
  
 
a jak sprawdzić czy ma się masę. Proszę o rade tak krok po kroku. Ja elektrykiem samochodowym nie jestem ale wiem, że żeby jakiś prąd wogóle działał to musi być + i -. W rozpatrywanym przypadku wydaję mi się, że plusy są tam gdzie blaszki a minusy w klapie. Więc powtarzam jeszcze raz Prawa blaszka ma prąd (używając żarówki jako miernika) od razu po przekręceniu kluczyka w stacyjce, środkowa ma prąd tylko wtedy gdy wciśnięty jest guzik ogrzewania tylnej szyby, a lewa nie ma prądu. A podłączając na krótko w różnej konfiguracji (czytaj mój test z 1m kablami) to wycieraczka, albo działa normalnie, albo działa i przytykając to jednego ze styków drugi kabel zaczyna się jakby dławić i sprawia wrażenie jakby silnik miał zaraz się spalić albo nie działa wogóle. Opisane trzy przypadki występują nie zależnie od tego czy włącze wycierczkę przekaźnikiem przy kierownicy czy nie. A przekaźnik chyba dobry bo działają przednie wycieraczki, światła, kierunki i oba spryskiwacze.
  
 
Najlepiej zmierzyć rezystancję między klapą a samochodem, albo ustawić miernik na buzzer, jeden kabel dajesz gdzieś do samochodu (w nielakierowane miejsce), drugi do klapy (np do miejsca z którego szyba bierze mase, możesz do śrubki przyłożyć). Miernik ma piszczeć.
  
 
Najlepiej, to wziać przewód, zacisnąć końcówki oczkowe, przewlec przez przelotkę między klapą i budą i spiąć dwa punkty masowe, jeden w klapie, drugi w budzie, wcześniej je oczyszczając i przesmarowując smarem przewodzącym.
Piszczenie nie zawsze jest miarodajne, bo podczas jazdy klapa się przemiescza na zawiasach, i raz masz opór mniejszy a raz większy, dlatego raz jest dobrze, a raz nie.
  
 
Cytat:
2014-10-24 23:36:02, Venom_4x4 pisze:
Najlepiej, to wziać przewód, zacisnąć końcówki oczkowe, przewlec przez przelotkę między klapą i budą i spiąć dwa punkty masowe, jeden w klapie, drugi w budzie, wcześniej je oczyszczając i przesmarowując smarem przewodzącym. Piszczenie nie zawsze jest miarodajne, bo podczas jazdy klapa się przemiescza na zawiasach, i raz masz opór mniejszy a raz większy, dlatego raz jest dobrze, a raz nie.


O tym samym napisałem.
  
 
Cytat:
2014-10-24 23:53:41, darek4488 pisze:
O tym samym napisałem.


Sorki. Umknęło mi.
  
 
a ktoś mogłby mi wytłumaczyć jak działa silnik tylnej wycieraczki. zastatnawiam się czy działa on prawidłowo. na zdjęciu widać 3 czarne przewody oznaczone przeze mnie kolorami czerwony, niebieski i zielony. Jest jeszcze niewidoczna na zdjęciu masa (kabel brązowy) i ją przykręciłem do karoserii, a plus wziąłem bezpośrednio z AKO. Przykładając + do kabla z kolorem zielonym silnik włącza się zrobi część obrotu i wyłącza się sam. Domyślam się że jest to ,,powrót wycieraczki". Przykładając + do kabla z kolorem niebieskim silnik działa cały czas. Ten kabel idzie od tej wiązki na zdjęciu do cewki silnika. Przykładając + do kabla z kolorem czerwonym nic się nie dzieje. Czy to jest prawidłowe działanie silnika? Wydaje mi się właśnie w tym kablu powinno pojawiać się napięcię i silnik powinien chodzić cały czas.niestety zdjęcia nie mogę dodać ale jak coś prześle komuś na maila.
  
 
czy naprawde nikt nie jest stanie mi pomóc. a może ktoś wie jak sprawdzić czy poprawnie działa przekaźnik czasowy?