WAZ 21072 1988 Nowy_ - Strona 4

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Połóż pasek na masce i idź spać. Rano wstaniesz, a on już będzie na swoim miejscu. Tak jest w bajkach, a w życiu niestety jest już nie tak bajkowo.
  
 
Zamiast liczyć na krasnoludki, to wolę to sam zrobić. Jako laik chcę wiedzieć, czy to nie jest jakieś niedopatrzenie z mojej strony. I jaką długość powinien mieć pasek do 21072?
Ja wiem to banalna czynność ale z górny dzięki za pomoc, tak jak przy mocowaniu - dzięki Szoko.
  
 
Poluzuj stary pasek. Wbij 4 bieg. Pociągnij za pasek tak, żeby kawałek paska był po za rolką. Pchnij samochód, tak, żeby pasek mógł zejść z tego koła. Montaż w odwrotnej kolejności. Pasek we wszystkich klasycznych ładach jest ten sam.
  
 


Zdejmować nie muszę. Założyć mam problem. Pasek nowtaki sam jak stary.
  
 
No to załóż pasek na koło na wale, potem na alternator, a resztę na pompę wody. I dopiero wtedy pchij samochód.
  
 
Siema
Nowy pasek mam 10x940.

Może alternator przyrdzewiał do tej śruby - ośki na dole. Jak go przypadkiem kiedyś wyjmiesz, to unurzaj tą śrubę w towocie przed ponownym założeniem.

Ja, jak alternator nie chce się ruszyć, to biorę ten pogięty klucz z kompletu, chyba 19-22 i dźwignią go przesuwam (klucz jest dźwignią). Raz wkładam klucz pomiędzy silnik, a raz między alternator i komorę silnika.
  
 
Cytat:
2019-09-08 00:33:37, SzokoLada pisze:
A nawet po to, żeby pompa wody dłużej żyła.



No tak, jak poprzedni był rozciągnięty jak guma od majtek, i napięty alternatorem, to po założeniu nowego trzeba poluzować.
  
 
Cytat:
2019-09-08 22:36:23, A13 pisze:
Może alternator przyrdzewiał do tej śruby - ośki na dole.



Na szczęście nie.
A Szoko - wybacz mi dociekliwość - paska na koło od pompy nie nałożę całego, może początek trochę. Ale jak ruszę to powinien sam się wpasować - dobrze rozumiem. Nie ma innej drogi.
  
 
Wystarczy że założysz kawałek. Potem jak obrócisz silnikiem, to wskoczy pasek na koło i już będzie luźne.
  
 
Tak jak łańcuch w Wigry 3 się zakładało jak spadł: Zahaczyć na "kilka ząbków" i obrócić pedałami
  
 
Cytat:
2019-09-10 01:00:46, Kamil_H pisze:
Tak jak łańcuch w Wigry 3 się zakładało jak spadł: Zahaczyć na "kilka ząbków" i obrócić pedałami



A to wiele tłumaczy, bo Ja miałem Jubilata 2
  
 
Kur... Przypomnieliście mój koszmar z 1992 roku. Na komunię dostałem różowe Wigry 3.

NIE BYŁO innych kolorów na stanie wtedy...

-----------------
Były:
- LADA 2105 '82 1.3
- LADA 2107 '90 1.5
- LADA 2107 '96 1.7i
- OPEL ASTRA F '93 1.4i
Jest:
- LADA 2107 '87 1.3
  
 
Dzisiaj poszukiwany kolor.
  
 
Widzę, że na forum tłok niesamowity.
Mam nowy akumulator - nie będę miał już problemów z powrotem z kolejnego zlotu... Z poprzedniego zrobił się 6 V... A w ramach kolejnych ulepszeniem zainstalowałem klimę... obsługiwaną z gniazda zapalniczki, ale zawsze.
Miałem sobie zrobić drive it day 5.06 ale padało, a jak wyjechałem, to dzieci robiły mi zdjęcia smartfonami.
W ogóle, to bywa tu ktoś jeszcze?
HALO?
  
 
No ja bywam, bywam. Ale prawdę mówiąc mało teraz tu co się dzieje, dużo więcej na FB.
  
 
Trudno, co robić.